• Pradžia
  • Naujienos
    • Naujienos
    • Elektromobiliai
    • Įdomu
    • Motociklai
    • Nauji automobiliai
    • Sportas
  • Patarimai
    • Patarimai
    • Automobilių priežiūra
    • Remontas
    • Specialistas pataria
    • Verta sužinoti
  • Straipsniai
    • Straipsniai
    • Padangos, ratlankiai
    • Automobiliai, nuoma
    • Automobilio remontas
    • Automobilių dalys, įranga
    • Priežiūra, komfortas, paslaugos
  • Video
  • Partnerio turinys
Facebook
YouTube
Reklama
Susisiekime
Automedia.lt Automedia.lt
  • Pradžia
  • Naujienos
    • Naujienos
    • Elektromobiliai
    • Įdomu
    • Motociklai
    • Nauji automobiliai
    • Sportas
  • Patarimai
    • Patarimai
    • Automobilių priežiūra
    • Remontas
    • Specialistas pataria
    • Verta sužinoti
  • Straipsniai
    • Straipsniai
    • Padangos, ratlankiai
    • Automobiliai, nuoma
    • Automobilio remontas
    • Automobilių dalys, įranga
    • Priežiūra, komfortas, paslaugos
  • Video
  • Partnerio turinys

Ralyje – neįgaliųjų automobiliai su rankinio valdymo įranga

Pagal geriausius „Mini ralio“ standartus rengiami ir išskirtine atmosfera garsėjantys „Viada Press Raliai“ tradiciškai sutraukia solidų būrį automobilių sporto entuziastų, besivaržančių oficialiuose LASF čempionatuose. Šiųmetinio ralio svečių–lenktynininkų sąrašas ne tik dar pailgėjo, bet ir pasipuošė viena išskirtine asmenybe: susigrumti su varžovais atkeliaus po jaunystėje patirtos stuburo traumos du dešimtmečius neįgaliojo vežimėlyje sėdintis Gintaras Šalkauskas. Drauge su šturmanu Sauliumi Janulevičiumi trasą jis įveiks rankinio valdymo įrangą turinčiu „BMW 330 xDrive“.

Avarija nenumalšino noro sportuoti

Gintaro gyvenimą aukštyn kojom apvertusi avarija įvyko lygiai prieš dvidešimt metų netoli gimtojo Simno, kai šiek tiek per greitai įlėkęs į „aklą“ posūkį jis išvydo pusę kelio užtvėrusį sunkvežimį. Pradėjęs kliūtį lenkti Gintaras išvydo iš priekio atlekiantį kitą automobilį ir suvokė, kad nespės nei sustabdyti savosios „Opel Ascona“, nei pralįsti pro vilkiko priekį. Suktelėjęs į kairę jis nuslydo į šalia kelio esančią lanką, iškrito iš besiverčiančio automobilio ir trenkėsi į žolėse buvusį akmenį.

Susidūrimo padariniai – lūžę stuburo slanksteliai, pažeisti vidaus organai ir keletą savaičių trukęs balansavimas tarp gyvybės ir mirties. Vėliau gydytojai prasitarė, kad iš giltinės gniaužtų vaikinui pavyko ištrūkti tik todėl, kad jis nuo pat vaikystės daug sportavo, turėjo ne tik puikiai ištreniruotus raumenis, bet ir tvirtą širdį.

Iš tiesų vos tik atsigavęs po traumos alytiškis pradėjo intensyviai mankštintis ir net sėdėdamas neįgaliojo vežimėlyje pasiekė tiek, apie ką absoliuti dauguma sveikųjų gali tik pasvajoti: šešis kartus neturėjo lygių specialiose Lietuvos lengvosios ir sunkiosios atletikos pirmenybėse, mėtė ietį, stumdė rutulį, tris kartus buvo absoliutus šalies rankų lenkimo čempionas, atstovavo Lietuvai Europos rankų lenkimo čempionate.

„Mane kvietė netgi krepšinį žaisti, bet aš visuomet vengiau tų dalykų, kuriuose geriausiu atveju būčiau vidutiniokas. Be to, automobilių sportas rūpėjo nuo mažumės, todėl kai tik atsirado galimybė dalyvauti lenktynėse – tą ir padariau“, – pasakoja G. Šalkauskas.

Įspūdingi pasiekimai lenktynėse

Nuo 2002-ųjų startavęs beveik visuose raliuose „Aplink Lietuvą“ ir ten sugebėjęs aplenkti net tik varžovus iš savo klasės, Gintaras netruko atkreipti į save ralio visuomenės dėmesį.

Ypač svarbiais vaikinas vadina 2004-uosius, kai jį globoti ėmėsi automobilių sporto profesoriumi tituluojamas Jonas Dereškevičius.

Po metų įvyko dar vienas nedidelis stebuklas – „Omnitel 1 003 km lenktynėms“ besirengiančios komandos „BOD Group“ pilotas Vidmantas Janulevičius, išgirdęs G. Šalkausko istoriją, nusprendė remti ne tradicinį polenktyninį koncertą Palangoje, bet padėti vaikinui siekti rimtų rezultatų automobilių sporte. „BOD Group“ vadovas nupirko apynaujį „Opel Corsa“ su pusiau automatine pavarų dėže ir finansavo jo paruošimą ralio lenktynėms.

Nuo to laiko G. Šalkauskas ne tik perprato kertinius sportinio vairavimo principus, bet ir pradėjo kaip lygus su lygiais varžytis su sveikaisiais greituminio slalomo bei C lygos ralio dalyviais. Kol kas geriausias jo rezultatas: 2017-ųjų Lietuvos „Mini ralio“ čempionas „Open 4WD“ klasėje.

„Vėliau turėjau šiokių tokių problemų su sveikata ir praėjusiais metais teko atsiduoti chirurgų globai – praėjusių metų rudenį man atliko kaklo išvaržos operaciją. Reabilitacijos procesas buvo ilgokas, bet pakankamai sėkmingas, todėl šiais metais pradėjau ruoštis sugrįžimui į automobilių varžybas. Kadangi „Viada Press Ralio“ formatas labai artimas toms lenktynėms, kuriose anksčiau startuodavau – minimalus slalomų kiekis ir nemažai asfaltiniam raliui artimų rungčių – ryžausi užpildyti paraišką. Juo labiau, kad čia svečių klasėje startuoja nemažai ekipažų, pažįstamų iš „Mini ralio“ čempionato“, – atvirauja Gintaras.

G.Šalkauskas – ne vienintelis neįgalusis, startuojantis „Viada Press Ralyje“. Varžybas prieš kelerius metus atrado ir pamėgo Suomijos automobilių žurnalistai, tarp kurių yra ir Niclas von Bellas – neįgaliojo vežimėlyje sėdintis vaikinas, pasiekiantis puikių rezultatų lenktynių trasose su „Peugeot 205“.

Apie „Viada Press ralį 2019“

Tai Lietuvos žurnalistų autoklubo nuo 1996 m. organizuojamas renginys, skirtas greičiausiems žurnalistams ir su jais pasivaržyti norintiems mėgėjams bei profesionaliems lenktynininkams. „Viada Press ralyje 2019“ bus organizuojama sportinė, turistinė bei istorinių automobilių įskaita, viso jame laukiama apie 80 ekipažų. Visi jie bus matomi Klaipėdoje, Palangoje, Kretingoje, Liepojoje ir kituose Lietuvos bei Latvijos pajūrio zonos miestuose.

Total
0
Shares
0
0
0
0
0
Kiti įrašai
Tiltai
Skaityti

Susisiekimo ministerija ir Lietuvos automobilių kelių direkcija dar šiemet planuoja atnaujinti tiltų techninės priežiūros taisykles, tariasi su ekspertais ir mokslininkais

elektromobilių įkrovimo stotelių plėtra
Skaityti

„Ignitis“ ruošiasi elektromobilių įkrovimo stotelių plėtrai Baltijos šalyse – prie komandos prisijungė Eimantas Balta

Elektromobilio įkroviklis
Skaityti

(Ne)žinomi elektromobilių įkrovimo pajėgumai: nuo efektyvesnio energijos naudojimo iki papildomų pajamų

parkingai avarijos
Skaityti

Incidentai požeminėse stovėjimo aikštelėse: kokių taisyklių geriau nepamiršti

Elektromobilio krovimas
Skaityti

Elektromobilio krovimas namų sąlygomis: patogumas ar padidinta įtampa?

Skuodis
Skaityti

M. Skuodis Ženevoje diskutuos apie transporto sektoriaus transformaciją

Automobilių gadinimas
Skaityti

Nuo meilės iki neapykantos: automobilius niokoja ir iš keršto, ir iš pavydo

Duobės keliuose
Skaityti

Žiemai baigiantis duobės keliuose be gailesčio kapoja automobilių padangas

Moller auto
Skaityti

„Moller Auto“ ekspertai apie tai, kokius naudotus automobilius renkasi vairuotojai

driftas
Skaityti

Gera žinia auto sporto mėgėjams – prasideda ir drifto sezonas!

carVertical
Skaityti

“carVertical” – “Financial Times” greičiausiai augančių Europos įmonių sąraše

Automobilių apgadinimai
Skaityti

Naudotų automobilių rinka 2022: nuo dažniausiai vogtų automobilių iki didžiausių apgadinimų

Autoservisai
Skaityti

Autoservisai – lyg Lietuvos verslo rizikingumo veidrodis

Starinskaitė
Skaityti

Dainininkė Justė Starinskaitė apie vairavimą ir mylimą automobilį: “Jis yra neatsiejama mano kasdienybės dalis”

skalbimo mašinos
Skaityti

Skalbimo mašinos – ir skalbimas nebėra daug laiko reikalaujantis procesas!

Audi e tron
Skaityti

„Moller Auto“: praėjusių metų populiariausi automobilių modeliai Baltijos šalyse – „Volkswagen Tiguan“ ir „Audi e-tron“

Bentley atstovybė
Skaityti

Naudotus automobilius „Bentley Vilnius“ pirkėjams parduoda tik po griežčiausių patikrų

Elektromobiliai suklastota rida
Skaityti

Kas septintas naudotas elektromobilis gali turėti suklastotą ridą

NAUJIENOS

suklastota automobilio rida

Kas septintas naudotas elektromobilis gali turėti suklastotą ridą

Driftas žiemą

Kelių chuliganai už nebrangių automobilių vairo šiurpina miestiečius ir gatvėse, ir kalėdinėse aikštėse

alyva automobiliams

Ar variklio alyvai gresia išnykti?

moller auto

„Moller Auto“: šiemet naudotų automobilių paklausa išaugo 20 proc.

Naudoto automobilio pirkimas pardavimas

Naudotų automobilių rinka labai globali – lietuviui pirkti iš Vokietijos ar vokiečiui iš Lietuvos tapo normalia praktika

Iki 2035 m. valstybinės reikšmės kelių tinkle turėtų nelikti prastos būklės tiltų ir viadukų

Iki 2035 m. valstybinės reikšmės kelių tinkle turėtų nelikti prastos būklės tiltų ir viadukų

PATARIMAI

Atmintinė automobilio remontininkui

Stabdymas žiemą: kaip nepadaryti avarijos

Kia naudoti automobiliai

KIA naudoti automobiliai: ar tikrai juos geriausia pirkti iš įmonių?

Komforto sąvokos evoliucija: kas jį užtikrina dabarties automobiliuose?

Dėmesio: atbuline eiga važiuokite atsargiai

7 sėdimos vietos automobilyje: patogu, praktiška ar nereikalinga?

PARTNERIO TURINYS

Skubus važiuoklės remontas Vilniuje

Automobilių kabliai

Citroen remontas: patikėkite tik profesionalams

Automobilis ir žiema – tai ne tik žieminės padangos

„CityBee“: 2017-aisiais Lietuvoje įvyko automobilių dalijimosi paslaugos lūžis

Mikroautobusų nuoma Vilniuje: kodėl verta nuomotis?

STRAIPSNIAI

Ateities padangos – spalvingesnės

Privalomas civilinės atsakomybės draudimas

Prižiūrimas akumuliatorius tarnaus ilgiau

Savaime užsidegančios medžiagos

Dažymo brokas: Dėmės (metalikas)

Susilpnėjęs regėjimas – grėsmė saugumui kelyje

Saugos pagalvių servisas
Padangos
Padangos, ratlankiai
  • dideli ratlankiai
    Ar automobilis su įspūdingais ratais – vis dar grožis, reikalaujantis aukų?
  • „Continental“ padangos stambiausiems elektromobilių gamintojams
Automedia.lt Automedia.lt
Projektai:  statybajums.lt / manosveikata.lt / kelioniuklubas.lt / skaitome.lt / verslo.tv / seostraipsnis.lt / mokslozinios.lt / zvejosapnas.lt / protobokstai.lt / motinyste.lt
Partneriai:  Epadangos24.lt

Įrašykite raktažodį ir spauskite Enter.