• Pradžia
  • Naujienos
    • Naujienos
    • Elektromobiliai
    • Įdomu
    • Motociklai
    • Nauji automobiliai
    • Sportas
  • Patarimai
    • Patarimai
    • Automobilių priežiūra
    • Remontas
    • Specialistas pataria
    • Verta sužinoti
  • Straipsniai
    • Straipsniai
    • Padangos, ratlankiai
    • Automobiliai, nuoma
    • Automobilio remontas
    • Automobilių dalys, įranga
    • Priežiūra, komfortas, paslaugos
  • Video
  • Partnerio turinys
Facebook
YouTube
Reklama
Susisiekime
Automedia.lt Automedia.lt
  • Pradžia
  • Naujienos
    • Naujienos
    • Elektromobiliai
    • Įdomu
    • Motociklai
    • Nauji automobiliai
    • Sportas
  • Patarimai
    • Patarimai
    • Automobilių priežiūra
    • Remontas
    • Specialistas pataria
    • Verta sužinoti
  • Straipsniai
    • Straipsniai
    • Padangos, ratlankiai
    • Automobiliai, nuoma
    • Automobilio remontas
    • Automobilių dalys, įranga
    • Priežiūra, komfortas, paslaugos
  • Video
  • Partnerio turinys

„Regitros“ atstovas: vairuotojų sveikatos tikrinimas – tikrų tikriausia nesąmonė

Lietuvoje galioja viena griežčiausių vairuotojų sveikatos patikrų ES, tačiau ar tai garantuoja, kad prie vairo nesėda dėl ligos vairuoti negalintys asmenys?

ATSAKO Į 20 KLAUSIMŲ

Po eismo įvykio Kaune, Veiverių gatvėje, kurio metu susidūrė motociklas ir lengvasis automobilis, kauniečiai pradėjo aptarinėti ne tik motociklininkų elgesį gatvėse, tačiau ir tai, iki kiek metų galima vairuoti transporto priemonę. Su motociklu susidūrusio “Ford Mondeo” vairuotojui – 84 metai. Sveikatos apsaugos ministro patvirtintame Vairuotojų sveikatos tikrinimo reikalavimų ir tvarkos apraše apibrėžiama, kad asmenims iki 55 metų sveikata tikrinama kas dešimt metų, nuo 56 iki 69-erių – kartą per penkerius metus, 70–79 metų asmenims sveikatą pasitikrinti reikia kas dvejus metus, o sulaukusiems 80 ir vis dar vairuojantiems – kasmet.

Prieš patikrinimą kiekvieno vairuotojo ar kandidato gauti vairuotojo pažymėjimą prašoma užpildyti Vairuotojo garbės deklaraciją. Joje vairuotojo klausiama apie tai, ar jis pats nepastebėjo regėjimo pokyčių, ar nesiskundžia širdies veikla ir pan. Iš viso 20 klausimų. Patys medikai pripažįsta, kad, nepaisant to, jog prašoma viską užpildyti sąžiningai, daug vairuotojų linkę kai kuriuos duomenis nuslėpti. Be to, neretas vairuotojas žino, kurios medicinos įstaigos sveikatos sutrikimus vertina ne itin griežtai, o dėl daugumos ligų ir galimybės vairuoti gydytojai gali nuspręsti patys.

ES šiuo metu galioja direktyva, kuri šaliai narei leidžia rinktis, kokį vairuotojų sveikatos patikrinimą rinktis, – pateikti sveikatos pažymą ar pildyti Vairuotojo garbės deklaraciją. Lietuvoje reikia pateikti abu šiuos dokumentus. Daugumoje Europos Bendrijos šalių galioja praktika, kai vairuotojas užpildo deklaraciją, o sveikatos specialistai pateikia tik išvadas dėl asmens regėjimo. Prieš keletą metų Vidaus reikalų ministerija siūlė atsisakyti kas dešimtmetį vykdomos vairuotojų sveikatos patikros, tačiau tam itin pasipriešino Sveikatos apsaugos ministerijos (SAM) valdininkai. Neigiamą savo nuomonę jie grindė tuo, kad gatvės prispildys ligotų asmenų, keliančių pavojų sau ir aplinkiniams.

SU TIKRINIMAIS PERSISTENGTA

“Regitros” generalinio direktoriaus pavaduotojo Sauliaus Šumino teigimu, tokia vairuotojų sveikatos patikros forma laikoma atgyvena visuose civilizuotose šalyse.

“Vakarų Europos šalys, JAV jau seniai suprato, kad žmogaus socialumas itin priklauso nuo jo mobilumo. Kuo daugiau žmogus turi galimybių judėti, tuo jis socialesnis”, – tvirtina pašnekovas. Jo nuomone, Lietuvoje laikomasi visai priešingos tvarkos – stengiamasi sudaryti kuo daugiau kliūčių žmogui ilgesnį laiką išlikti mobiliam.

Ginčytini jam atrodo ir SAM specialistų teiginiai, esą atsisakius sveikatos patikros gatvėse atsiras žmonių, kurie dėl sveikatos būklės neturėtų vairuoti transporto priemonės.

“Dabar galioja tvarka, kai šeimos gydytojai ar kitos srities specialistai, pastebėję asmens sveikatos pakitimų, trukdančių jam saugiai vairuoti, duomenis apie tai siunčia policijai arba “Regitrai”. Kyla natūralus klausimas, tai kam dar reikia papildomų sveikatos patirkinimų, jeigu asmens šeimos gydytojas mato jo sveikatos istoriją ir žino, kad jokių trukdžių vairuoti nėra?” – klausė specialistas.

“Regitros” atstovas tvirtino, kad pasitaiko ne vienas atvejis, kai vairuotojų sveikatos pažymėjimai galimai galėjo būti išduoti nepaisant teisės aktų reikalavimų. Nereti atvejai, kai “Regitros” atstovai gauna pranešimų apie asmenis, kuriems dėl sveikatos būklės nebuvo išduotos pažymos, o pastarieji jas stebėtinai greitai pateikia, tačiau dokumentai atkeliauja jau iš kitos medicinos įstaigos.

Yra atvejų, kai žmonės, negavę medicininių pažymų teisėtu keliu, randa ir neskaidirių būdų pažymas gauti. “Kai žmogus pristato mums reikiamą sveikatos pažymą, mes negalime atsisakyti jam suteikti naują ar atnaujinti seną vairuotojo pažymėjimą”, – situaciją komentavo S.Šuminas.

STEBINA POŽIŪRIS

Vairuotojų egzaminavimu besirūpinančios įstaigos atstovai teigia neretai besistebintys ne tik pačių vairuotojų požiūriu, kurių norą vairuoti galima suprasti, tačiau ir medikais, nes sveikatos pažymos išrašymas nėra vien tik formalus dalykas – sunkūs ligoniai gali sukelti pavojų ne tik savo, bet ir kitų žmonių gyvybei.

Pasak SAM specialistų, įstaigų priežiūra, kurios teikia tokius sveikatos patikrinimus, rūpinasi Valstybinė akreditavimo sveikatos priežiūros veiklai tarnyba (VASPVT), o įstaigos turi turėti reikiamus dokumentus. Specialistai, paklausti apie įstaigas, kurios sveikatos patikrinimus atlieka ne pagal Sveikatos tikrinimo aprašą, teigė, kad tokių įstaigų patikrinimai organizuojami pačios tarnybos nuožiūra ir apie netinkamą jų veiklą pranešus patiems pacientams.

Tarnybos atstovai teigė, kad neplaninių sveikatos priežiūros paslaugų kontrolių metu nustatyti pažeidimai parodė, kad pasitaiko atvejų, kai įstaigos ar asmenys išduoda sveikatos pažymėjimus vairuotojams ne tik neturėdami tam įgaliojimų, bet ir tuomet, kai asmens sveikatos būklė neatitinka reikalavimų. Medikai nevisiškai ištiria paciento būklę, neatlieka visų būtinų tyrimų ir nepaskiria reikiamų konsultacijų.

“Net ir turima sveikatos pažyma negarantuoja, kad asmens, vairuojančio transporto priemonę, būklė per visus dešimt metų nepasikeis. Taigi, siekiant apsaugoti Lietuvos kelius nuo asmenų, kurie negali vairuoti, nes to neleidžia sveikata, reikia keisti pačią sveikatos patikros sistemą”, – tvirtina S.Šuminas.

Total
0
Shares
0
0
0
0
0
Kiti įrašai
Tiltai
Skaityti

Susisiekimo ministerija ir Lietuvos automobilių kelių direkcija dar šiemet planuoja atnaujinti tiltų techninės priežiūros taisykles, tariasi su ekspertais ir mokslininkais

elektromobilių įkrovimo stotelių plėtra
Skaityti

„Ignitis“ ruošiasi elektromobilių įkrovimo stotelių plėtrai Baltijos šalyse – prie komandos prisijungė Eimantas Balta

Elektromobilio įkroviklis
Skaityti

(Ne)žinomi elektromobilių įkrovimo pajėgumai: nuo efektyvesnio energijos naudojimo iki papildomų pajamų

parkingai avarijos
Skaityti

Incidentai požeminėse stovėjimo aikštelėse: kokių taisyklių geriau nepamiršti

Elektromobilio krovimas
Skaityti

Elektromobilio krovimas namų sąlygomis: patogumas ar padidinta įtampa?

Skuodis
Skaityti

M. Skuodis Ženevoje diskutuos apie transporto sektoriaus transformaciją

Automobilių gadinimas
Skaityti

Nuo meilės iki neapykantos: automobilius niokoja ir iš keršto, ir iš pavydo

Duobės keliuose
Skaityti

Žiemai baigiantis duobės keliuose be gailesčio kapoja automobilių padangas

Moller auto
Skaityti

„Moller Auto“ ekspertai apie tai, kokius naudotus automobilius renkasi vairuotojai

driftas
Skaityti

Gera žinia auto sporto mėgėjams – prasideda ir drifto sezonas!

carVertical
Skaityti

“carVertical” – “Financial Times” greičiausiai augančių Europos įmonių sąraše

Automobilių apgadinimai
Skaityti

Naudotų automobilių rinka 2022: nuo dažniausiai vogtų automobilių iki didžiausių apgadinimų

Autoservisai
Skaityti

Autoservisai – lyg Lietuvos verslo rizikingumo veidrodis

Starinskaitė
Skaityti

Dainininkė Justė Starinskaitė apie vairavimą ir mylimą automobilį: “Jis yra neatsiejama mano kasdienybės dalis”

skalbimo mašinos
Skaityti

Skalbimo mašinos – ir skalbimas nebėra daug laiko reikalaujantis procesas!

Audi e tron
Skaityti

„Moller Auto“: praėjusių metų populiariausi automobilių modeliai Baltijos šalyse – „Volkswagen Tiguan“ ir „Audi e-tron“

Bentley atstovybė
Skaityti

Naudotus automobilius „Bentley Vilnius“ pirkėjams parduoda tik po griežčiausių patikrų

Elektromobiliai suklastota rida
Skaityti

Kas septintas naudotas elektromobilis gali turėti suklastotą ridą

NAUJIENOS

suklastota automobilio rida

Kas septintas naudotas elektromobilis gali turėti suklastotą ridą

Driftas žiemą

Kelių chuliganai už nebrangių automobilių vairo šiurpina miestiečius ir gatvėse, ir kalėdinėse aikštėse

alyva automobiliams

Ar variklio alyvai gresia išnykti?

moller auto

„Moller Auto“: šiemet naudotų automobilių paklausa išaugo 20 proc.

Naudoto automobilio pirkimas pardavimas

Naudotų automobilių rinka labai globali – lietuviui pirkti iš Vokietijos ar vokiečiui iš Lietuvos tapo normalia praktika

Iki 2035 m. valstybinės reikšmės kelių tinkle turėtų nelikti prastos būklės tiltų ir viadukų

Iki 2035 m. valstybinės reikšmės kelių tinkle turėtų nelikti prastos būklės tiltų ir viadukų

PATARIMAI

Dar šis tas apie valytuvus

5 mitai apie automobilių saugumą, kuriais žmonės dar patiki

Automobilinės kėdutės – vežioti, o ne nešioti

Stereotipų galia: ar vokiški automobiliai tikrai patikimesni už prancūziškus?

Kad dyzelinis automobilis žiemą nekeltų rūpesčių

Patarimai atsakingam vairuotojui: kada reikia susirūpinti padangų amžiumi?

PARTNERIO TURINYS

Ekonomikos nuosmukis tapo „Cordiant Prefessional“ tramplinu

Navigacijos (1 dalis)

Automobilių supirkimas šiauliuose

Priežastys, kodėl verta rinktis automobilių supirkimą Šiauliuose

Geras autoservisas Vilniuje

Taxi Vilniuje: mobiliųjų programėlių privalumai

Nebrangi automobilių nuoma Vilniuje

STRAIPSNIAI

Ar įmanoma išgelbėti užpiltą valdymo bloką?

Saugaus eismo automobilių keliais įstatymas

Stabdžių sistema

Poliesterinių medžiagų suaižėjimas

Ratlankių aptraukimas plėvele

Garsiakalbio parametrų matavimas

Saugos pagalvių servisas
Padangos
Padangos, ratlankiai
  • dideli ratlankiai
    Ar automobilis su įspūdingais ratais – vis dar grožis, reikalaujantis aukų?
  • „Continental“ padangos stambiausiems elektromobilių gamintojams
Automedia.lt Automedia.lt
Projektai:  statybajums.lt / manosveikata.lt / kelioniuklubas.lt / skaitome.lt / verslo.tv / seostraipsnis.lt / mokslozinios.lt / zvejosapnas.lt / protobokstai.lt / motinyste.lt
Partneriai:  Epadangos24.lt

Įrašykite raktažodį ir spauskite Enter.