• Pradžia
  • Naujienos
    • Naujienos
    • Elektromobiliai
    • Įdomu
    • Motociklai
    • Nauji automobiliai
    • Sportas
  • Patarimai
    • Patarimai
    • Automobilių priežiūra
    • Remontas
    • Specialistas pataria
    • Verta sužinoti
  • Straipsniai
    • Straipsniai
    • Padangos, ratlankiai
    • Automobiliai, nuoma
    • Automobilio remontas
    • Automobilių dalys, įranga
    • Priežiūra, komfortas, paslaugos
  • Video
  • Partnerio turinys
Facebook
YouTube
Reklama
Susisiekime
Automedia.lt Automedia.lt
  • Pradžia
  • Naujienos
    • Naujienos
    • Elektromobiliai
    • Įdomu
    • Motociklai
    • Nauji automobiliai
    • Sportas
  • Patarimai
    • Patarimai
    • Automobilių priežiūra
    • Remontas
    • Specialistas pataria
    • Verta sužinoti
  • Straipsniai
    • Straipsniai
    • Padangos, ratlankiai
    • Automobiliai, nuoma
    • Automobilio remontas
    • Automobilių dalys, įranga
    • Priežiūra, komfortas, paslaugos
  • Video
  • Partnerio turinys

Reikalavimai aktyvaus laisvalaikio mėgėjo automobiliui: turi daug tilpti ir niekada nenuvilti

Kad automobilis dažnam šiuolaikiniam vairuotojui tapo ne tik susisiekimo priemone, bet ir efektyviu pagalbininku mėgstamose veiklose, liudija Lietuvoje vis sparčiau augantis aktyvaus laisvalaikio gerbėjų skaičius. Net ir rudenį jau nieko nebestebina pučiant vėjui pamaryje plazdantys jėgos aitvarai ar savaitgaliais po miškus zujantys krosinių motociklų bei kalnų dviračių entuziastai. Populiarėjančios aktyvios pramogos augina ir patikimų keturračių pagalbininkų, leidžiančių džiaugtis mėgstamu laisvalaikiu nekvaršinant sau galvos, poreikį.

Mėgstantiems adrenaliną kaupti gamtoje svarbi ne tik kokybiška įranga, bet ir automobiliai, kuriais keliaujama iki pramogų taškų. Renkantis transporto priemonę, kuri bus naudojama ir mėgstamiems laisvalaikio užsiėmimams, aktyvių pramogų specialistai rekomenduoja įvertinti keletą svarbiausių savybių: talpumą, patikimumą ir tinkamumą pasirinkto užsiėmimo ypatybėms.

Pageidaujamas talpumas ir patikimumas

Aitvaravimo mokyklos „WindTrain“ įkūrėjas ir jėgos aitvarų instruktorius Edgaras Martinėlis sako, jog vienos vertingiausių automobilio savybių jo atstovaujamos sporto šakos entuziastams yra talpumas ir patvarumas. Pirmuoju atveju svarbu, kad nekiltų problemų susidėti visą reikalingą įrangą ir patogiai su ja keliauti, o automobilio tvirtumas bei patikimumas neįkainojami siekiant patekti į norimas vietas, kurios kartais gali būti sudėtingai privažiuojamos.

„Man svarbu, kad galėčiau keliauti iš taško A į tašką B nesukdamas galvos nei dėl šunkelių poveikio mano automobiliui, nei dėl baimės nenusigauti norimos vietovės. Netgi Lietuvoje yra tokių laukinių vietų, pavyzdžiui, prie Kuršių marių ar Baltijos jūros, kurios nuostabios jėgos aitvarų mėgėjams, bet sunkiau privažiuojamos.

Be to, reikia turėti omeny, jog mūsų sportui palankesnės sąlygos dažniausiai susiformuoja esant rūsčiam orui, o tai taip pat reiškia, kad gali tekti keberiotis per dumblo voniomis virtusius keliukus, kurių pravažumas yra labai pageidautina automobilio savybė“, – atskleidžia E. Martinėlis.

Svarstantiems, kiek erdvės reikės norint vežiotis jėgos aitvarų sporto įrangą, specialistas pastebi, kad didžioji mantos dalis – aitvarai, vandens kostiumai ir kita – įsitenka paprastuose sportiniuose krepšiuose ir lengvai telpa didžiosios dalies automobilių bagažinėse. Smulkiau būtina žinoti apie lentas.

„Klasikinė jėgos aitvaro lenta yra santykinai nedidelė – 145 cm ilgio ir 42 cm pločio, tačiau vadinamoji surfinė lenta, naudojama plaukioti bangose, banglentė, naudojama skrieti per bangas, yra nuo 1,7 iki 2 metrų ilgio ir 60 cm pločio. Jeigu dėl jos automobilyje pakanka nulenkti tik galines sėdynes ir nereikia priekinių, tai jau yra privalumas“, – pažymi E. Martinėlis.

Dauguma renkasi visureigius

Anot instruktoriaus, įvertinę visas šias aplinkybes ir galimą biudžetą, jėgos aitvarų sporto mėgėjai dažniausiai renkasi vieną iš trijų transporto tipų. Vieni važinėja autobusiukais ar kemperiais, kuriuose galėtų ir gyventi išsirinkę mėgstamą vietą, antrieji renkasi didelius universalus, kuriuose telpa bent keleto žmonių įranga, o sulanksčius sėdynes ir pačiam galima nusnūsti tarp plaukiojimų.

„Tretieji vairuoja visureigius. Tik ne miesto visureigius, o tikruosius – varomus visais ratais ir didesnio pravažumo. Šis jėgos aitvarų mėgėjų tipas dominuojantis“, – pripažįsta E. Martinėlis.

Šiuolaikiniai tikrieji visureigiai leidžia suderinti didžiąją dalį aktyvių pramogų mėgėjų poreikių: tiek atsparumą, tiek pravažumą ir talpumą. Pavyzdžiui, naujasis „Land Rover Defender“ ne tik išsiskiria tradicinėmis šiam modeliui pravažumo savybėmis dėl išmaniosios visų varomų ratų sistemos su palėtinta pavara ar dėl galimybės įveikti iki 90 cm gylio brastas, bet ir talpumu. Penkiaviečiuose modeliuose bagažinės tūris siekia nuo 786 litrų iki 1 875 litrų nulenkus galines sėdynes.

Ne mažiau svarbu ir tokių automobilių universalumas: to paties „Defender“ nuo 22,7 iki 29,1 cm reguliuojamo aukščio pneumatinė pakaba leidžia ne tik įveikti daugiau kliūčių bekelėje, bet ir pabrėžtinai komfortiškai važiuoti tradiciniais keliais.

Vandens motociklų mėgėjams pataria įvertinti vilkimo galimybes

Renginių vandenyje, ore ir žemėje organizavimo įmonės „Extreme Delight“ direktorius Mantas Paliokas, komentuodamas variklinių vandens transporto priemonių mėgėjų automobilius, taip pat išskiria modelius su visų varančiųjų ratų sistemomis.

Jo teigimu, Lietuvos paežerėse dažnai aptinkamos prastos būklės nuleidimo vietos, statytos dar sovietiniais laikais, tad tinkamai prie jų privažiuoti bet kokiu transportu gali nepavykti. Be to, traukiant priekabą, toks automobilis stabiliau valdomas kelyje, o sunkesniame modelyje mažiau jaučiamas vilkimo poveikis.

„Vandens motociklas su jo vilkimo priekaba gali sverti nuo 250 iki 800 kilogramų. Jeigu priekaba yra dvivietė ar trivietė, svoris gali būti dar didesnis. Galiausiai, jeigu priekaboje velkamas kateris, jų svoris gali siekti ir daugiau nei 3 tonas“, – atkreipia dėmesį specialistas.

Įvairūs automobilių modeliai turi skirtingas vilkimo galimybes, be to, šios dar gali skirtis priklausomai nuo variklio galios bei transmisijos. Pavyzdžiui, kompaktiškas „Range Rover Evoque“ gali vilkti iki 2 tonų svorio krovinį, o didesni „Land Rover Defender“ ar „Range Rover“ – iki 3,5 tonos.

M.Paliokas pažymi, kad pranašesni specialią vilkimo funkciją turintys automobiliai, kurie automatiškai priderina pavarų keitimo algoritmus, atsižvelgiant į išaugusį sąstato svorį. Taip taupomi degalai ir mažiau apkraunami atskiri automobilio mazgai.

Besiruošiantiems automobiliu vilkti vandens motociklus, specialistas pataria pasidomėti, ar norimoje transporto priemonėje bus galimybė mechaniškai aktyvuoti galinio vaizdo kamerą ne tik judant atbuline eiga. Tuomet dardant siaurais vingiuotais keliukais pakrančių link, visuomet galima pasitikrinti, kur yra priekaba, ar nekliudomi medžiai, stulpeliai bei tvoros, jeigu priekabos gabaritai platesni.

Pavyzdžiui, „Land Rover Defender“ modelyje tam įdiegta 3D kamerų sistema leidžia manevruojant nuolat stebėti vaizdą aplinkui visą automobilį, o velkant priekabą numatyti tiek pageidaujamą, tiek realią važiavimo trajektorijas.

„Svarbu nepamiršti, kad sąstatas su priekaba yra gana ilgas, todėl posūkiuose reikia važiuoti „platesnėmis“ trajektorijomis. Be to, saugumo sumetimais transporto priemonėms su priekaba ribojamas leidžiamas maksimalus greitis iki 90 km/val.“, – primena M. Paliokas.

Svarbu atsižvelgti į pravažumą ir bagažinės dydį

Tinkamas transportas taip pat svarbus ir aktyvias pramogas motociklais bekelėje mėgstantiems vairuotojams. Žinomo šios srities prekės ženklo KTM atstovybės Lietuvoje, bendrovės „Motoshop“ salono vadovas Mindaugas Šimėnas sako, kad krosinių ar enduro motociklų vairuotojai dažniausiai taip pat renkasi talpesnius, didesnio pravažumo automobilius.

„Motociklas su priekaba sveria apie 400-500 kilogramų, tad reikia galingesnio ir pravažesnio automobilio. Keturių varančiųjų ratų pavara bei didesnė prošvaisa – privalumai, kadangi pasiekiant pasivažinėjimo trasas reikia įveikti ir nemažą atstumą sunkiau pravažiuojamais keliais ar net bekele“, – pastebi specialistas.

Jo teigimu, taip pat svarbu atsižvelgti ir į pasirenkamo automobilio bagažinės dydį, kadangi visa motociklininko apranga užima apie 200-300 litrų tūrio, be to, pavyzdžiui, į sedaną ją sunkiau sutalpinti ir ne taip patogu išimti.

„O kur dar papildomas degalų kanistras ar po pasivažinėjimo purvini batai bei drabužiai – visa tai reikalauja didesnės erdvės, kuri turi būti lengvai pasiekiama“, – atkreipia dėmesį M. Šimėnas.

Total
0
Shares
0
0
0
0
0
Kiti įrašai
Vairavimas pavasarį
Skaityti

Pavojingiausi dalykai vairuotojams pavasarį: didelį dėmesį skirkite ir motociklininkams

Mercedes-AMG S klasė
Skaityti

Mercedes-AMG“ S klasė: privataus lėktuvo komforto ir F-1 bolido dinamikos sintezė

Automobilių sukčiai, kaip neapsigauti
Skaityti

Ieškantiems naudoto automobilio pataria nepasiduoti emocijoms – sukčiai nesnaudžia

vairavimas keleivio komentarai
Skaityti

Apklausa: 44 proc. vairuotojų erzina keleivio komentarai apie vairavimą, manevravimą ir kelio pasirinkimą

Vilnius Trakai viaduko remontas
Skaityti

Pradedamas remontuoti viadukas kelyje nuo Vilniaus į Trakus: numatomi eismo pokyčiai

Elektromobilių įkrovimo stotelės
Skaityti

Įkrovimo srityje atsiliekančiai Lietuvai – ekspertų perspėjimas

Eismo pralaidumas Vilniuje
Skaityti

Vilniaus padangėje – dažnesni dronų skrydžiai: renkami duomenys eismo pralaidumui gerinti

motociklai
Skaityti

Dviratės transporto priemonės sugrįžo: atidumo egzaminą laiko visi

Tiltai
Skaityti

Susisiekimo ministerija ir Lietuvos automobilių kelių direkcija dar šiemet planuoja atnaujinti tiltų techninės priežiūros taisykles, tariasi su ekspertais ir mokslininkais

elektromobilių įkrovimo stotelių plėtra
Skaityti

„Ignitis“ ruošiasi elektromobilių įkrovimo stotelių plėtrai Baltijos šalyse – prie komandos prisijungė Eimantas Balta

Elektromobilio įkroviklis
Skaityti

(Ne)žinomi elektromobilių įkrovimo pajėgumai: nuo efektyvesnio energijos naudojimo iki papildomų pajamų

parkingai avarijos
Skaityti

Incidentai požeminėse stovėjimo aikštelėse: kokių taisyklių geriau nepamiršti

Elektromobilio krovimas
Skaityti

Elektromobilio krovimas namų sąlygomis: patogumas ar padidinta įtampa?

Skuodis
Skaityti

M. Skuodis Ženevoje diskutuos apie transporto sektoriaus transformaciją

Automobilių gadinimas
Skaityti

Nuo meilės iki neapykantos: automobilius niokoja ir iš keršto, ir iš pavydo

Duobės keliuose
Skaityti

Žiemai baigiantis duobės keliuose be gailesčio kapoja automobilių padangas

Moller auto
Skaityti

„Moller Auto“ ekspertai apie tai, kokius naudotus automobilius renkasi vairuotojai

driftas
Skaityti

Gera žinia auto sporto mėgėjams – prasideda ir drifto sezonas!

NAUJIENOS

carVertical

“carVertical” – “Financial Times” greičiausiai augančių Europos įmonių sąraše

Automobilių apgadinimai

Naudotų automobilių rinka 2022: nuo dažniausiai vogtų automobilių iki didžiausių apgadinimų

Autoservisai

Autoservisai – lyg Lietuvos verslo rizikingumo veidrodis

Starinskaitė

Dainininkė Justė Starinskaitė apie vairavimą ir mylimą automobilį: “Jis yra neatsiejama mano kasdienybės dalis”

skalbimo mašinos

Skalbimo mašinos – ir skalbimas nebėra daug laiko reikalaujantis procesas!

Audi e tron

„Moller Auto“: praėjusių metų populiariausi automobilių modeliai Baltijos šalyse – „Volkswagen Tiguan“ ir „Audi e-tron“

PATARIMAI

Miesto visureigių praktiškumą lemia ne tik varančių ratų skaičius

Kaip prižiūrėti valytuvus

5 svarbiausios procedūros, atliekamos automobilio techninės priežiūros metu

Priekabos vilklimo taisyklės

Artimųjų ir tolimųjų žibintų naudojimas

važinėjimas miškais

Aplinkosaugininkai primena: miško paklotė nėra ekstremalių pojūčių trasa

PARTNERIO TURINYS

Kėbulo virinimo darbai Vilniuje

Navigacijos (1 dalis)

Kemperių remontas Vilniuje

Sunkvežimių padangų rinka: seni stereotipai „žudomi“ mažomis kainomis ir šiuolaikinėmis technologijomis

Transporto paslaugos: ką renkasi klientai?

Lengvųjų automobilių padangų rinka

STRAIPSNIAI

Pavojingų atliekų tvarkymo ABC

Žemi dažniai automobilyje

„Continental“ sukūrė koncepcines elektrinių sunkvežimių padangas

Dažų – spalvų kodai

Nauja vagių taktika – automobilius vogti dalimis

Kėbulo geometrijos atstatymas

Saugos pagalvių servisas
Turbinų remontas
Padangos, ratlankiai
  • dideli ratlankiai
    Ar automobilis su įspūdingais ratais – vis dar grožis, reikalaujantis aukų?
  • „Continental“ padangos stambiausiems elektromobilių gamintojams
Automedia.lt Automedia.lt
Projektai:  statybajums.lt / manosveikata.lt / kelioniuklubas.lt / skaitome.lt / verslo.tv / seostraipsnis.lt / mokslozinios.lt / zvejosapnas.lt / protobokstai.lt / motinyste.lt
Partneriai:  autorentalis.lt

Įrašykite raktažodį ir spauskite Enter.