• Pradžia
  • Naujienos
    • Naujienos
    • Elektromobiliai
    • Įdomu
    • Motociklai
    • Nauji automobiliai
    • Sportas
  • Patarimai
    • Patarimai
    • Automobilių priežiūra
    • Remontas
    • Specialistas pataria
    • Verta sužinoti
  • Straipsniai
    • Straipsniai
    • Padangos, ratlankiai
    • Automobiliai, nuoma
    • Automobilio remontas
    • Automobilių dalys, įranga
    • Priežiūra, komfortas, paslaugos
  • Video
  • Partnerio turinys
Facebook
YouTube
Reklama
Susisiekime
Automedia.lt Automedia.lt
  • Pradžia
  • Naujienos
    • Naujienos
    • Elektromobiliai
    • Įdomu
    • Motociklai
    • Nauji automobiliai
    • Sportas
  • Patarimai
    • Patarimai
    • Automobilių priežiūra
    • Remontas
    • Specialistas pataria
    • Verta sužinoti
  • Straipsniai
    • Straipsniai
    • Padangos, ratlankiai
    • Automobiliai, nuoma
    • Automobilio remontas
    • Automobilių dalys, įranga
    • Priežiūra, komfortas, paslaugos
  • Video
  • Partnerio turinys

Siauri užmiesčio keliai žaloja automobilius ir kelia grėsmę žmonių sveikatai

užmiesčio keliai

Bemaž kiekviena Lietuvos savivaldybė turi kelio ruožų, kuriuos galima būtų vadinti vietine piktžaizde: per naujus asfalto lopus nesimato ne tik kad pirminės kelio dangos, bet ir senesnių lopų. Dažnai tokių kelių ir plotis toks, kad dviem ratais nenuvažiavus nuo asfalto prasilenkti neįmanoma. Dėl to kyla daug problemų eismo dalyviams. Pasivažinėjimai tokiais keliais gali baigtis eismo nelaimėmis, sudaužytais stiklais ar nuleistomis padangomis.

„Nors keliai, kuriuose telpa tik viena eismo juosta, įprastai nepasižymi dideliu eismo intensyvumu, judėjimas jais turi savo ypatumų ir rizikų. Kol nėra kliūčių, vairuotojai neretai linkę jais važiuoti maksimaliu leistinu greičiu. Atsiradus priešpriešiniam eismui smarkiai išauga eismo įvykių rizika. Vairuotojams tenka staigiai mažinti greitį ir dviem dešiniaisiais ratais mestis į šalikelę. Prasilenkimo metu pakeliami akmenys žyra į automobilių langus, plėšomos padangos. Vietos gyventojai priversti kvėpuoti į orą pakeltomis dulkėmis“, – mažiau prižiūrimų regioninių keliukų trūkumus vardina Andrius Žiukelis, BTA Ekspertizių skyriaus vadovas.

Lietuvos automobilių kelių direkcija (LAKD) informuoja, jog krašto kelių, kurių plotis nesiekia 5 metrų, šalyje yra 200 km. Praėjusiais metais skelbtas planas visus juos rekonstruoti ir išplatinti iki 2030 metų. Per 2022 m. rekonstruoti 5,4 km tokių kelių.

Žemesnės kategorijos, rajoninių kelių, LAKD nurodė neskirstantys pagal dangos plotį. Rajoninių kelių bendras ilgis yra triskart didesnis nei krašto, jų dangos – ne tik asfaltinės, bet ir žvyro. Šiems keliams sudaryta atskira rekonstrukcijos prioritetų eilė.

Alina sunkvežimių eismas

Vienas iš tokių siauro asfalto rajoninių kelių, jau daugelį metų keliantis vietos gyventojų nepasitenkinimą, driekiasi nuo Matuizų kaimo Varėnos rajone, iki posūkio į Krūminių kaimą. Anot Matuizų kaimo seniūno Mindaugo Matuizos, ruožas, kuriame du automobiliai negali prasilenkti nenuvažiavę ant kelkraščio, yra 7 kilometrų ilgio.

„Netoliese intensyvią komercinę veiklą vykdo plytinė. Darbymečio metu į ją ir iš jos nuolat zuja sunkiasvorės transporto priemonės, kurios šiuo keliu išveža produkciją. Sunkiai pakrauti vilkikai negali staigiai stabdyti, o ir trauktis nuo kelio jie nenori, todėl jiems priešpriešine kryptimi judančiam transportui kyla didelė grėsmė. Sunkvežimiai tokiame kelyje „pagados“ nedaro“, – sako Matuizų seniūnas.

Prie šio kelio gyvenantys žmonės nepaliaujamai skundžiasi ir dulkių debesimis, kurie nusėda jų plaučiuose, ant pastatų, turto, maisto.

„Kelio priežiūra žiemą skųstis negalime – jis ir nuvalomas, ir pabarstomas. Tik kad tos mūsų žiemos dabar nevisai žiemiškos. Tai nors akmenukai neskraido, bet asfalto pakraštys būna aštrus ištisus metus. Didžiosios problemos prasideda šiltuoju sezonu. Padangas šiame kelyje prakiurdę ir stiklus apsidaužę vairuotojai į mūsų seniūniją nesikreipia, todėl negaliu kalbėti skaičiais, kiek žalos vairuotojams pridaro mūsų keliukas. Tačiau iš patirties galiu pasakyti, kad pats akmenų į automobilio stiklą esu gavęs ne vieną“, – sako M. Matuiza.

Matuizų kaimo bendruomenei ne kartą kreipusis į LAKD ir Seimo narius, prašant nutiesti saugesnį kelią, po ilgų diskusijų prioritetų reitinge atkarpa pakilo iš 538 į 159 vietą.

Sprogusias padangas ir skilusius stiklus skaičiuoja šimtais

BTA duomenimis, vien šiemet dėl stiklų įdaužų arba ratų pažeidimų į draudimo bendrovę jau kreipėsi apie 2500 nukentėjusiųjų visoje Lietuvoje.

„Stiklo įdaužos sudaro apie 20 proc. visų fiksuojamų KASKO žalų. Vien pagalbos kelyje dėl ratų pažeidimų, kai patys vairuotojai nebegali susitvarkyti, t.y., pasikeisti rato, kviečia kelis šimtus kartų per metus. Žinoma, prastesnės būklės keliuose ir  žvyrkeliuose sulaukti akmens smūgio į stiklą arba pradurti padangą tikimybė yra didesnė. Tačiau neretai akmenų pasitaiko ir žvyrkelio bei asfaltuoto kelio sankirtoje“, – sako BTA ekspertas A. Žiukelis.

Pasak jo, net mažas akmenukas gali pridaryti nemenkos žalos. Kartais stiklui vasarą padaryta žala pasireiškia ne iš karto, o tik sulaukus žiemos šalčių.

„Dažniausiai žala siekia nuo 200 iki 500 eurų, tačiau uždelstas remontas gali baigtis ne lokaliais kosmetiniais darbais, o ir visos kėbulo detalės keitimu“, – įspėja ekspertas.

Jo teigimu, siauruose regioniniuose ir rajoniniuose keliuose padangoms ir stiklams padarytos žalos iš kelio savininko išsireikalauti nelabai įmanoma. Prieš siaurus kelio ruožus pastatomi įspėjamieji ženklai apie kelio nelygumus, pavojingą kelkraštį arba žvyro išmetimo pavojų. Tai reiškia, kad vairuotojas apie grėsmes informuojamas ir pats turi spręsti, kaip jam važiuoti toliau.

Total
0
Shares
0
0
0
0
0
Kiti įrašai
Kartlandas Max
Skaityti

Vilniuje įvyko oficiali ,,Kartlandas Max” kartodromo atidarymo šventė. Pamatykite kaip atrodo didžiausias vidaus kartodromas Baltijos šalyse!

Augintinis automobilyje
Skaityti

Lietuvos vairuotojai dažniau nei latviai ir estai augintinius automobiliuose palieka vienus

miegas prie vairo
Skaityti

Miegas prie vairo: kokie pagrindiniai ženklai ir kaip išvengti nelaimės?

Saugumas kelyje
Skaityti

Lietuvos automobilių kelių direkcija primena saugaus eismo taisykles: svarbiausia dalyvaujant eisme yra atidumas ir dėmesingumas

Nauji mokslo metai eismas
Skaityti

Nauji mokslo metai prasideda ir keliuose: kaip apsaugoti vaikus nuo nelaimių

Būk saugus, atidus ir sveikas
Skaityti

Lietuvos automobilių kelių direkcijos organizuotoje akcijoje „Būk saugus, atidus ir sveikas“ apsilankė daugiau kaip 5 tūkst. dalyvių

Plikos padangos pavojus kelyje
Skaityti

Kelyje paslysti galima ir vasarą: kaip saugiai važiuoti pilant lietui

Naujo automobilio pirkimas
Skaityti

Renkantis naują automobilį jo poveikis aplinkai svarbus tik 17 proc. gyventojų

Elektromobiliai Lietuvoje
Skaityti

Naujausia statistika: Lietuvos keliais rieda daugiau nei 16 tūkst. elektromobilių

Juodosios dėmės keliuose
Skaityti

Juodąsias dėmes Lietuvos keliuose trina ir žiedinės sankryžos, ir greičio matuokliai

M. Švaikauskas
Skaityti

Vilnių ir Uteną jungianti „betonkė“ per dvejus metus virs vienu moderniausių šalies kelių: papasakojo apie vykstančius darbus

autobusų ir troleibusų parkų atnaujinimas
Skaityti

Lietuvos miestai atnaujina autobusų ir troleibusų parkus: dėmesys – keleivių patogumui ir ekologijai

Elektromobiliai parama
Skaityti

Viešąjį sektorių rinktis elektromobilius skatins 38 mln. eurų ES investicijos

Dviračių takų plėtra
Skaityti

Pėsčiųjų ir dviračių takų plėtra: gyventojai dviratį ima matyti ne tik kaip laisvalaikio priemonę

Ignitis ON
Skaityti

„Ignitis ON“ elektromobilių įkrovimo tinklo plėtra: pirmosios įkrovimo stotelės prie „Maxima“ parduotuvių

Sustojimai pagal pareikalavimą
Skaityti

Kauno viešajame transporte startavo naujovės – sustojimai „pagal pareikalavimą“

Auto įvikio draudimo išmoka
Skaityti

Lietuvos vairuotojai
Skaityti

Lietuvos vairuotojai pažeidėjus bando tramdyti patys, nesikreipdami į policiją

NAUJIENOS

Kuro kainos

Saugokite gamtą ir piniginę: vos keliais paspaudimais jūsų išmanusis telefonas gali padėti sutaupyti išlaidas degalams

Elektriniai paspirtukai

Artėja paspirtukininkų nebaudžiamumo saulėlydis, bet ekspertai pasigenda būtiniausio sprendimo

Ignitis elektromobiliai

„Ignitis“ investuos iki 115 mln. eurų į elektromobilių tinklo plėtrą Baltijos šalyse 

Kelių naudotojo mokečių pakeitimai

Vyriausybė pritarė kelių naudotojo mokesčio pakeitimams

Navigacinės programėlės

Nepasimeskite eismo ribojimuose: 5 navigacinės programėlės užtikrinsiančios sklandų judėjimą gatvėmis NATO viršūnių susitikimo metu

Elektrinis transportas

ES Žaliasis kursas: paskolos transporto įmonėms – tik su pereinamojo laikotarpio planu

PATARIMAI

Vairavimas be nugaros skausmo

10 būdų išvengti streso už vairo

Išsamus žieminių padangų pirkimo gidas su B. Vanagu

Kaip prižiūrėti valytuvus

Elektromobilių vairuotojams netenkant privilegijų svarbus tampa ne tik nuvažiuojamas atstumas

5 automobilio skysčiai, kurių geriau nesumaišyti

PARTNERIO TURINYS

Auto keltuvų tipai: vertiname ir renkamės

„CityBee“ pradeda veiklą Alytuje

GREGAUTO – NAUJAS AUTOELEKTRIKONIKOS SERVISAS VILNIUJE!

Mikroautobusų nuoma Vilniuje: kodėl verta nuomotis?

Profesionalūs vairavimo mokymai. Nuo motociklo iki traktoriaus

Skubus važiuoklės remontas Vilniuje

STRAIPSNIAI

Automobilių dažymas

Automobilio pakabos būklė padangų dilimo spartai įtakos beveik neturi

Vairavimo egzaminas – vertinimo kriterijai

Aukštos kokybės garsas automobilyje

Aukštos kokybės garsas automobilyje

Naujas ES padangų ženklinimas sudrebins padangų prekybą

Dujos, dujų įranga

Saugos pagalvių servisas
Padangos
Padangos, ratlankiai
  • Žieminių padangų pasirinkimas
    Renkamės žiemines padangas: klaidos, kurių verčiau nekartoti
  • UltraGrip Performance 3
    „Goodyear“ pristato „UltraGrip Performance 3“
Automedia.lt Automedia.lt
Projektai:  statybajums.lt / manosveikata.lt / kelioniuklubas.lt / skaitome.lt / verslo.tv / seostraipsnis.lt / mokslozinios.lt / zvejosapnas.lt / protobokstai.lt / motinyste.lt
Partneriai:  autorentalis.lt

Įrašykite raktažodį ir spauskite Enter.