• Pradžia
  • Naujienos
    • Naujienos
    • Elektromobiliai
    • Įdomu
    • Motociklai
    • Nauji automobiliai
    • Sportas
  • Patarimai
    • Patarimai
    • Automobilių priežiūra
    • Remontas
    • Specialistas pataria
    • Verta sužinoti
  • Straipsniai
    • Straipsniai
    • Padangos, ratlankiai
    • Automobiliai, nuoma
    • Automobilio remontas
    • Automobilių dalys, įranga
    • Priežiūra, komfortas, paslaugos
  • Video
  • Partnerio turinys
Facebook
YouTube
Reklama
Susisiekime
Automedia.lt Automedia.lt
  • Pradžia
  • Naujienos
    • Naujienos
    • Elektromobiliai
    • Įdomu
    • Motociklai
    • Nauji automobiliai
    • Sportas
  • Patarimai
    • Patarimai
    • Automobilių priežiūra
    • Remontas
    • Specialistas pataria
    • Verta sužinoti
  • Straipsniai
    • Straipsniai
    • Padangos, ratlankiai
    • Automobiliai, nuoma
    • Automobilio remontas
    • Automobilių dalys, įranga
    • Priežiūra, komfortas, paslaugos
  • Video
  • Partnerio turinys

Simonas Gentvilas: „Europinis reikalavimas apgręžti sunkvežimius namo neatitinka Žaliojo kurso“

Europoje privaloma sunkvežimių kelionė į registracijos šalį sukurtų pusę viso Lietuvos transporto išmetamo šiltnamio dujų kiekio. Vadinasi, nauja vilkikų grąžinimo nuostata sukels ne tik neigiamų ekonominių ir socialinių, bet ir aplinkosauginių padarinių.

Privalomo vilkikų grąžinimo namo tvarką penktadienį įvertinusi Europos Komisija patvirtino Lietuvos abejones: dėl reikalavimo vilkikams kas 8 savaites grįžti į įmonės registracijos šalį papildomai bus išmetama 3,3 mln. tonų anglies dvideginio. Tai vidutiniškai sudaro 52 proc. šalies transporto sektoriuje išskiriamo šiltnamio dujų kiekio (2019 m. jis siekė 6,29 mln. tonų).

„Sunkvežimių varinėjimas po ES teritoriją yra visiškai nereikalingas, nes europinė mobilumo tvarka prieštarauja kitam ES Sąjungos prioritetui – kelia grėsmę Žaliojo kurso tikslams“, – sako aplinkos ministras Simonas Gentvilas.

Pagal numatytas Mobilumo paketo nuostatas, per vienus metus vilkikas į registracijos šalį turėtų privalomai grįžti apie 6-7 kartus. Aplinkos ministerija atkreipia dėmesį, kad vilkikų techninei apžiūrai atlikti nebūtina Lietuvoje registruotam vilkikui grįžti į Lietuvą – apžiūrą galima padaryti Vokietijoje.

„Vilkikų techninė apžiūra vykdoma kasmet, t. y. kas 12 mėnesių. Mobilumo pakete nurodytas pagrindas kas du mėnesius vilkiką siųsti į registracijos šalį tikrai neskirtas transporto techniniams reikalavimams atitikti, todėl dėl tokio reikalavimo neigiamas poveikis palinkai vargu ar pagrįstas“, – sako Aplinkos ministerijos Klimato politikos grupės vyresnysis patarėjas Tomas Aukštinaitis.

Atitinkamas Mobilumo paketo nuostatas, kaip neproporcingas, Lietuva kartu su kitomis Rytų Europos šalimis apskundė Europos Teisingumo Teismui. Mobilumo paketą EK priėmė pernai liepos 15 d., jis turėtų įsigalioti po metų, 2022 m. vasario 21 d. Penktadienį paskelbusi apie Mobilumo paketo poveikį aplinkai, EK kviečia ES šalis ir Europos Parlamentą diskutuoti apie šį paketą.

Total
0
Shares
0
0
0
0
0
Kiti įrašai
Audi e tron
Skaityti

„Moller Auto“: praėjusių metų populiariausi automobilių modeliai Baltijos šalyse – „Volkswagen Tiguan“ ir „Audi e-tron“

Bentley atstovybė
Skaityti

Naudotus automobilius „Bentley Vilnius“ pirkėjams parduoda tik po griežčiausių patikrų

suklastota automobilio rida
Skaityti

Kas septintas naudotas elektromobilis gali turėti suklastotą ridą

Driftas žiemą
Skaityti

Kelių chuliganai už nebrangių automobilių vairo šiurpina miestiečius ir gatvėse, ir kalėdinėse aikštėse

alyva automobiliams
Skaityti

Ar variklio alyvai gresia išnykti?

moller auto
Skaityti

„Moller Auto“: šiemet naudotų automobilių paklausa išaugo 20 proc.

Naudoto automobilio pirkimas pardavimas
Skaityti

Naudotų automobilių rinka labai globali – lietuviui pirkti iš Vokietijos ar vokiečiui iš Lietuvos tapo normalia praktika

Iki 2035 m. valstybinės reikšmės kelių tinkle turėtų nelikti prastos būklės tiltų ir viadukų
Skaityti

Iki 2035 m. valstybinės reikšmės kelių tinkle turėtų nelikti prastos būklės tiltų ir viadukų

Beveik kasdien įvyksta susidūrimai su viešuoju transportu – priminė, kokių taisyklių nesilaikoma
Skaityti

Beveik kasdien įvyksta susidūrimai su viešuoju transportu – priminė, kokių taisyklių nesilaikoma

Aplinkos apsaugos departamentas pradeda antrąjį akcijos „Garažiukas – Kaminukas 2022“ etapą
Skaityti

Aplinkos apsaugos departamentas pradeda antrąjį akcijos „Garažiukas – Kaminukas 2022“ etapą

Siūloma griežtinti reikalavimus transporto priemonių techninei priežiūrai, remontui ir techninei pagalbai
Skaityti

Siūloma griežtinti reikalavimus transporto priemonių techninei priežiūrai, remontui ir techninei pagalbai

Diana be automobile
Skaityti

Diena be automobilio – ne tik kartą per metus: patarimai, kaip sumažinti kasdienį automobilio naudojimą

pasitikėjimo lygis naudotų automobilių pardavėjais
Skaityti

Tyrimas: kuriose šalyse pirkėjai labiausiai ir mažiausiai pasitiki naudotų automobilių pardavėjais?

Prie valstybės institucijų atsiras mažiausiai 380 elektromobilių įkrovimo stotelių
Skaityti

Prie valstybės institucijų atsiras mažiausiai 380 elektromobilių įkrovimo stotelių

viešajam transportui skirta šviesoforo sekcija
Skaityti

Vilniuje įrengta pirmoji viešajam transportui skirta šviesoforo sekcija

automobilių teršalų kiekio tikrinimas
Skaityti

Rugsėjį aplinkosaugininkai tikrins automobilių teršalų kiekį

bešeimininkės padangos
Skaityti

Bešeimininkių padangų atliekoms tvarkyti – trečdalis milijono eurų paramos

A+ juostos
Skaityti

Eismo pokyčiai sostinės Kalvarijų gatvėje: atsirado naujos A+ juostos

NAUJIENOS

žiedinė sankryža

Dar vienas etapas sostinės T. Ševčenkos gatvės rekonstrukcijoje: atsiras nauja žiedinė sankryža

Vilniaus autobusai

Į Vilnių grįžta naktiniai autobusų maršrutai

savanorių prospekto danga

Atnaujinama Savanorių prospekto danga

saugus eismas

Baigėsi akcija „Būk saugus, atidus ir sveikas“: dešimtyje renginių dalyvavo apie 2 tūkst. dalyvių

ardomi automobiliai

Vyriausybė pritarė siūlymui, kaip sustabdyti neteisėtą eksploatuoti netinkamų transporto priemonių ardymą

automobilių kondicionierių pildymas

Aplinkosaugininkai tęsia kondicionavimo sistemų pildymo paslaugų teikėjų tikrinimus

PATARIMAI

Hibridinių automobilių gidas: kuo skiriasi „mild“ nuo „plug-in“?

Pustuštis kuro bakas kenkia

10 tipinių serviso apgaulių

Vairavimo slidžiame kelyje ypatumai

Apibraižytas automobilis stovėjimo aikštelėje – ką daryti?

Praktiniai patarimai perkant automobilį

PARTNERIO TURINYS

Mikroautobusų nuoma

Pažintinė kelionė autobusu – dar daugiau įspūdžių

Kaip įsigyti tinkamą dviračio laikiklį?

Kėbulo virinimo darbai Vilniuje

Į Lietuvą atkeliauja Gladiator®!

Automobilis ir žiema – tai ne tik žieminės padangos

STRAIPSNIAI

Vairavimas per sniegą bei ledą

Kodėl naudinga išregistruoti nebenaudojamą automobilį

Mikromiegas: kodėl užmiegame prie vairo?

„Juodasis ledas“ – nematoma grėsmė vairuotojams kelyje

Žieminių padangų naudojimas vasarą – brangus pasirinkimas

Transporto priemonių priežiūra (vežančių pavojingus krovinius)

Saugos pagalvių servisas
Padangos
Padangos, ratlankiai
  • dideli ratlankiai
    Ar automobilis su įspūdingais ratais – vis dar grožis, reikalaujantis aukų?
  • „Continental“ padangos stambiausiems elektromobilių gamintojams
Automedia.lt Automedia.lt
Projektai:  statybajums.lt / manosveikata.lt / kelioniuklubas.lt / skaitome.lt / verslo.tv / seostraipsnis.lt / mokslozinios.lt / zvejosapnas.lt / protobokstai.lt / motinyste.lt
Partneriai:  Epadangos24.lt

Įrašykite raktažodį ir spauskite Enter.