• Pradžia
  • Naujienos
    • Naujienos
    • Elektromobiliai
    • Įdomu
    • Motociklai
    • Nauji automobiliai
    • Sportas
  • Patarimai
    • Patarimai
    • Automobilių priežiūra
    • Remontas
    • Specialistas pataria
    • Verta sužinoti
  • Straipsniai
    • Straipsniai
    • Padangos, ratlankiai
    • Automobiliai, nuoma
    • Automobilio remontas
    • Automobilių dalys, įranga
    • Priežiūra, komfortas, paslaugos
  • Video
  • Partnerio turinys
Facebook
YouTube
Reklama
Susisiekime
Automedia.lt Automedia.lt
  • Pradžia
  • Naujienos
    • Naujienos
    • Elektromobiliai
    • Įdomu
    • Motociklai
    • Nauji automobiliai
    • Sportas
  • Patarimai
    • Patarimai
    • Automobilių priežiūra
    • Remontas
    • Specialistas pataria
    • Verta sužinoti
  • Straipsniai
    • Straipsniai
    • Padangos, ratlankiai
    • Automobiliai, nuoma
    • Automobilio remontas
    • Automobilių dalys, įranga
    • Priežiūra, komfortas, paslaugos
  • Video
  • Partnerio turinys

Būti greitam neužtenka: kokie yra kriterijai „Aurum 1006 km lenktynių“ dalyviams?

„Norint dalyvauti „Aurum 1006 km lenktynėse“, užtenka gauti sportininko licenciją“. Tai – kartais dar išgirstamas, tačiau nieko bendra su realybe neturintis požiūris. Vien licencijos neužtenka, dalyviams galioja tiek formalūs, tiek neformalūs reikalavimai.

„Ilgų distancijų lenktynės – labai sudėtingos varžybos, kuriose vienu metu važiuoja daug dalyvių, daug lenkiama, reikia stebėti ne tik konkurentus, bet ir teisėjų rodomas vėliavas. Galų gale matyti trasą, trajektorijas. Todėl „Aurum“ lenktynių dalyviams nustatyti ne tik formalūs, bet ir neformalūs reikalavimai“, – teigia varžybų organizatorius Darius Jonušis.

Licencijos neužtenka

Sportininko licenciją – dokumentą, įrodantį žmogaus galimybę lenktyniauti tam tikro lygio varžybose, – galima gauti pravažiavus simuliatoriumi.

„Mūsų reikalavimas – ne tik turėti sportininko licenciją, bet ir su ja einamaisiais metais pravažiuoti bent dviejose žiedinėse trumpų ar ilgų distancijų lenktynėse. Tik patirtis tikrose varžybose gali leisti saugiai važiuoti tokiame dideliame renginyje kaip „Aurum“ lenktynės“, – sako D. Jonušis.

Pasak organizatoriaus, sportininko greitis nėra aktualus. Svarbiausia, kad jis mokėtų važiuoti su keliomis dešimtimis skirtingą greitį išvystančių automobilių vienu metu, prisitaikytų prie jų, netrukdytų lenkti ratu ir saugiai elgtųsi kitose lenktyninėse situacijose, pavyzdžiui, laiku pastebėtų teisėjų mosuojamas vėliavas.

„Mes nesiekiame sutraukti kuo daugiau sportininkų, todėl ir teikiame prioritetą logiškiems reikalavimams. Norime, kad jie vieni kitiems nekeltų problemų, visi jaustųsi saugiai lenktyniaudami“, – pasakoja „Aurum“ lenktynių organizatorius.

Tokius reikalavimus palaiko ir patys sportininkai. Septynis kartus „Aurum“ lenktynėse nugalėjęs Jonas Gelžinis teigia, kad ilgų distancijų lenktynėse sportininkų meistriškumas labai svarbus, patirties neturintys vairuotojai gali pridaryti bėdų visiems.

„Jeigu žmonės į automobilio kėdę atsisėda važiavę tik simuliatoriuje, jie gal ir suvokia sportinius niuansus, tačiau varžybų patirties neturi ir neretai pridaro klaidų lygioje vietoje. Retai realiose lenktynėse dalyvaujantys žmonės yra pavojingi būtent dėl įgūdžių stokos“, – teigia J. Gelžinis.

Tiesiai iš kartingo – „Ne“

D.Jonušis, pats ilgus metus lenktyniavęs įvairiais automobiliais ir formulėmis, pateikė kelis sportininkų, galinčių ar negalinčių dalyvauti „Aurum“ lenktynėse, pavyzdžius.

Kazimiero Vasiliausko pavardė bene prieš dešimtmetį buvo žinoma kiekvienam automobilių sporto gerbėjui – jis yra pirmasis lietuvis, dalyvavęs čempionate „Formulė 2“ bei išbandęs GP2 ir GP3 formules. Nepaisant to, kad pastaraisiais metais jis daugiau laiko praleidžia dirbdamas teisės srityje nei prie automobilio vairo lenktynių trasoje, didžiulė patirtis leidžia neabejoti: jis yra pasiruošęs dalyvauti ilgų distancijų varžybose Palangoje.

Kitas pavyzdys – Rokas Baciuška. Sportininkas, praėjusiais metais iš karto persėdęs į automobilį ir sėkmingai dalyvaujantis Europos ralikroso čempionate – įpusėjus sezonui, po trijų etapų jis užima antrą vietą S1600 klasėje. D. Jonušio teigimu, patirties trūkumas žiedinėse lenktynėse šiuo atveju nebūtų svarbus, todėl R. Baciuškai durys į varžybas Palangoje būtų atviros. Bet kurioje automobilių sporto srityje procedūros yra panašios, visur reikia jausti trasą, matyti varžovus ir teisėjus.

„Jeigu kas nors ateitų tiesiai iš kartingo, mūsų atsakymas būtų „Ne“. Nors ten vėliavos ir kitos procedūros panašios, bet tai nėra automobilis. Čia daug dalykų, prie kurių turi priprasti – automobilio gabaritai, veidrodėliai, kitoks stabdymo kelias. Praėjusiais metais mano sūnus Justas, nors yra greitas ir labai norėjo važiuoti „Aurum“ lenktynėse, dalyvauti negalėjo, nes turėjo patirties tik važiuodamas kártu. Tačiau dabar jis jau turi patirties trumpų bei ilgų distancijų lenktynėse automobiliu, tad šiemet startuos Palangoje“, – aiškina D. Jonušis.

Kalbant apie formalius ir neformalius reikalavimus, kaip puikų pavyzdį galima pateikti Le Mano 24 val. lenktynes. Likus mėnesiui iki jų starto toje pačioje „Circuit de la Sarthe“ trasoje testuojami mažiau patirties turintys sportininkai – tikrinami jų sugebėjimai, reakcija, orientacija.

„Mes tokių testų daryti neturime galimybės, todėl atranka turi būti paremta konkrečiais, logiškais kriterijais“, – teigia D. Jonušis.

Patirtį geriausia kaupti trumpų distancijų lenktynėse

Lenktynininkų patirties reikalavimai labai skiriasi trumpų ir ilgų distancijų lenktynėse. Kodėl?

„Ilgų distancijų lenktynėse yra didžiulis skirtumas tarp automobilių greičių. Čia vyksta daugybė lenkimų ratu ir kiekvienas – pavojingas. Trumpų distancijų varžybose lenkiama ratu retai, ten vienu metu startuoja tik viena klasė, o ilgose varžybose – visos vienu metu“, – skirtumus paaiškina Ignas Gelžinis, triumfavęs „Aurum 1006 km lenktynėse“ 2014, 2015 ir 2017 m.

D.Jonušis dar priduria pavyzdį iš automobilių sporto pradžiamokslio – kartingo. Daugelyje tarptautinių varžybų, kuriose sportininkai startuoja vienodais kártais, lenkimai ratu neleistini: jeigu paskutinį vairuotoją ratu paveja lyderis, atsiliekančiam iškart rodoma juoda vėliava ir jis turi pasitraukti iš lenktynių.

„Kiekvienas lenkimas ratu yra labai pavojingas – tai veiksmas, reikalaujantis daug tiek lenkiamojo, tiek lenkiančiojo kompetencijos. Ilgų distancijų varžybose lenkimų yra šimtai. Todėl siekiame užtikrinti, kad „Aurum“ lenktynėse varžytųsi tik patyrę vairuotojai, kurie nekeltų problemų kitiems“, – teigia organizatorius.

Total
0
Shares
0
0
0
0
0
Kiti įrašai
driftas
Skaityti

Gera žinia auto sporto mėgėjams – prasideda ir drifto sezonas!

„Aurum 1006 km lenktynėse“ pergalę šventė „Circle K – Lesta Racing Team“
Skaityti

„Aurum 1006 km lenktynėse“ pergalę šventė „Circle K – Lesta Racing Team“

„Aurum 1006 km lenktynėse“ daugėja favoritų. Kas laimės šiemet?
Skaityti

„Aurum 1006 km lenktynėse“ daugėja favoritų. Kas laimės šiemet?

Aurum 1006 km lenktynės
Skaityti

„Aurum 1006 km lenktynėse“ – jauniausia per visą jų istoriją komanda

Porsche 911 GT3
Skaityti

Giedrius Notkus su komanda į „Gintarinį pragarą“ sugrįš prie „Porsche“ vairo

Aurum lenktynės
Skaityti

„Aurum 1006 km lenktynių“ pristatymas sostinės Gedimino prospekte

ralis
Skaityti

Priešpaskutinę ralio dieną dalyviams teko plaukti per balas

ralis
Skaityti

Ketvirtoji Albanijos ralio diena: teko važiuoti taupant degalus

ralis
Skaityti

Penktoji ralio diena: pasirodo, lengvų dienų Albanijoje būna

žurnalistu ralis
Skaityti

Žurnalistų ralio rezultatus analizuojant: greiti ir greičiausi SUV

press raly
Skaityti

Pajūryje finišavo 27-asis „Press ralis“: po dviejų azarto kupinų dienų paaiškėjo greičiausi ekipažai

press ralis
Skaityti

Duotas startas „Press raliui“: į dvi dienas truksiančias lenktynes po Lietuvą leidosi 90 ekipažų

Press ralis
Skaityti

Po dviejų metų į Press ralį grįžta elektromobiliai

Lietuvos ralis
Skaityti

D. Butvilo ir R. Vaitkevičiaus ekipažo ralio sezonas: 3 startai – 3 pergalės

Ralis
Skaityti

Į Rokiškio apylinkes ralis šiemet sugrįš nauju vardu

rally cup Visaginas
Skaityti

„Rally Cup Visaginas“ sugrąžins tai, ko Lietuvos ralio gerbėjai laukė beveik dešimtmetį

Skaityti

„CFMOTO RACING TEAM“ tapo čempionais „Fenix“ ralyje

Skaityti

Įtemptas „Formulės-1“ sezono startas: Leclerco triumfas, „Ferrari“ dublis ir Verstappeno pasitraukimas

NAUJIENOS

Automobilių sukčiai, kaip neapsigauti

Ieškantiems naudoto automobilio pataria nepasiduoti emocijoms – sukčiai nesnaudžia

vairavimas keleivio komentarai

Apklausa: 44 proc. vairuotojų erzina keleivio komentarai apie vairavimą, manevravimą ir kelio pasirinkimą

Vilnius Trakai viaduko remontas

Pradedamas remontuoti viadukas kelyje nuo Vilniaus į Trakus: numatomi eismo pokyčiai

Elektromobilių įkrovimo stotelės

Įkrovimo srityje atsiliekančiai Lietuvai – ekspertų perspėjimas

Eismo pralaidumas Vilniuje

Vilniaus padangėje – dažnesni dronų skrydžiai: renkami duomenys eismo pralaidumui gerinti

motociklai

Dviratės transporto priemonės sugrįžo: atidumo egzaminą laiko visi

PATARIMAI

Stabdymas žiemą: kaip nepadaryti avarijos

Šylant orams-metas keisti variklio alyvą

Lenktynininko patarimas: važiuodami nepamirškite vairuoti

Kaip taupyti degalus?

Automobilio remontas gali atsieiti pigiau

8 kovos su karščiu būdai

PARTNERIO TURINYS

Sėdynių užvalkalai internetu. Kaip ir kur juos pirkti?

Patarimai planuojantiems išsinuomoti automobilį

„CityBee“ pradeda veiklą Alytuje

Automobilio gedimo priežastys ir kaip jų išvengti

Profesionalus važiuoklės remontas

Automobilių nuoma Vilniuje ir kitur

STRAIPSNIAI

Automatinės pavarų dėžės

Patarimai keliaujantiems automobiliu

Telefonas automobilyje

Kokią įrangą reikia turėti norint naudotis telefonu automobilyje?

Rūdimis „pasidabinęs” automobilio korpusas – rimtų problemų ledkalnio viršūnė

Kompiuteriai automobiliuose

Ar purvini automobiliai važiuoja ekonomiškiau nei švarūs?

Saugos pagalvių servisas
Padangos
Padangos, ratlankiai
  • dideli ratlankiai
    Ar automobilis su įspūdingais ratais – vis dar grožis, reikalaujantis aukų?
  • „Continental“ padangos stambiausiems elektromobilių gamintojams
Automedia.lt Automedia.lt
Projektai:  statybajums.lt / manosveikata.lt / kelioniuklubas.lt / skaitome.lt / verslo.tv / seostraipsnis.lt / mokslozinios.lt / zvejosapnas.lt / protobokstai.lt / motinyste.lt
Partneriai:  Epadangos24.lt / autorentalis.lt

Įrašykite raktažodį ir spauskite Enter.