• Pradžia
  • Naujienos
    • Naujienos
    • Elektromobiliai
    • Įdomu
    • Motociklai
    • Nauji automobiliai
    • Sportas
  • Patarimai
    • Patarimai
    • Automobilių priežiūra
    • Remontas
    • Specialistas pataria
    • Verta sužinoti
  • Straipsniai
    • Straipsniai
    • Padangos, ratlankiai
    • Automobiliai, nuoma
    • Automobilio remontas
    • Automobilių dalys, įranga
    • Priežiūra, komfortas, paslaugos
  • Video
  • Partnerio turinys
Facebook
YouTube
Reklama
Susisiekime
Automedia.lt Automedia.lt
  • Pradžia
  • Naujienos
    • Naujienos
    • Elektromobiliai
    • Įdomu
    • Motociklai
    • Nauji automobiliai
    • Sportas
  • Patarimai
    • Patarimai
    • Automobilių priežiūra
    • Remontas
    • Specialistas pataria
    • Verta sužinoti
  • Straipsniai
    • Straipsniai
    • Padangos, ratlankiai
    • Automobiliai, nuoma
    • Automobilio remontas
    • Automobilių dalys, įranga
    • Priežiūra, komfortas, paslaugos
  • Video
  • Partnerio turinys

Dvi sporto federacijos prašo koreguoti „Nemuno žiedo“ investicinį projektą

Vienintelė automobilių ir motociklų lenktynių trasa Lietuvoje – „Nemuno žiedas“ šiandien susiduria su milžiniškais iššūkiais. Trasos dangos būklei su laiku vis blogėjant, o saugumo priemonėms nebeatitinkant išaugusių reikalavimų, ją valdančios valstybės institucijos sukūrė privačių investicijų pritraukimo projektą. Tačiau šį planą išnagrinėjusios Lietuvos automobilių (LASF) ir motociklų (LMSF) sporto federacijos įžvelgia, jog pritraukti žadamų investicijų gali ir nepavykti.

„Nemuno žiedo“ atnaujinimo planas, įtraukiant privačius investuotojus, prasidėjo atliekant detalią analizę, kurios metu buvo prieita prie išvados, jog realių galimybių pasirūpinti valstybės valdoma trasa iš biudžeto lėšų nėra. Dėl to nuspręsta pradėti koncesijos procedūras – ieškoti privataus kapitalo. Pagal parengtą projektą numatoma pritraukti investuotoją, skirsiantį lėšų rekonstruoti trasą iki FIA Grade III lygio, o vėliau terminuotą laikotarpį įgausiantį komercinio valdytojo teises.

„Viena vertus, šiuo metu parengtas investicinis projektas atliktas tikrai profesionaliai – Lietuvos sporto centras atliko didelį darbą, išsamiai išanalizavo situaciją ir parengė tolimesnį veiksmų planą. Tačiau iš kitos pusės – susipažinę su projektu, manome, kad planuojamos atnaujinto „Nemuno žiedo“ pajamos yra pernelyg optimistinės. Ypač turint omenyje, jog pradinių investicijų suma yra daugiau nei 7 milijonai eurų, kurių atsipirkimas numatytas per 20 metų laikotarpį. Tokiomis sąlygomis, vertinant vidutines metines regiono žiedinių trasų pajamas, kyla rizika nerasti investuotojo apskritai. Šiuo metu oficialiai kreipėmės į žiedą administruojančias institucijas: LR Vyriausybę, LR Švietimo, mokslo ir sporto ministeriją bei Lietuvos sporto centrą su prašymu atsižvelgti į mūsų nuomonę bei persvarstyti projektą“, – kalbėjo naujasis LASF prezidentas Egidijus Janavičius.

Anot E. Janavičiaus, svarbu ne tik sudėlioti realistinį planą, bet ir atsakyti į klausimą, kaip pagerinti būklę jau dabar – kadangi net ir palankiausio scenarijaus atveju, iki realių darbų pradžios praeitų maždaug pusantrų metų. Jo teigimu, šiuo metu pagrindinės problemos yra dvi: asfalto danga ir saugumo priemonės. Taipogi trasos viduryje yra likusi privati namų valda, kurios išpirkimu taip pat turėtų pasirūpinti būsimasis koncesininkas. Negana to, pasak LASF vadovo, per planavimo procedūroms numatytą laiką būtina atlikti nors minimalius renovavimo darbus, jog pasiruošimo laikotarpyje varžybos galėtų vykti sklandžiai ir saugiai:

„Tokį mūsų federacijų dėmesį diktuoja situacijos rimtumas. Nesiėmus priemonių, „Nemuno žiedą“ gali tekti uždaryti dėl saugumo reikalavimų neatitikimo, kuriuos pastaraisiais metais jis ir taip sunkiai įgyvendindavo, o nuo šios trasos tiesiogiai priklauso automobilių bei motociklų žiedo disciplinos. Pateiksiu pavyzdį: įsivaizduokime, jog Lietuva teturi vieną sporto areną, kur žaidžia visos krepšinio komandos. Laikui bėgant menkai prižiūrima arena dėvisi ir vieną dieną kyla grėsmė apskritai likti be vietos žaisti. Tačiau jei krepšinio atveju tokia situacija skamba gana komiškai, tokia šiandien yra techninių sporto šakų realybė“.

LASF prezidentas pridūrė, jog dirbant kryptingai ir radus realų investuotoją, tai reikštų svajonės išsipildymą ne tik lenktynininkams, bet ir kiekvienam Lietuvos automobilininkui bei motociklininkui. Rekonstruotas žiedas būtų skirtas ne tik profesionaliam sportui, bet ir laisvalaikiui bei vairavimo įgūdžių tobulinimo mokymams. „Nemuno žiedo“ poreikis visuomenei šiuo metu yra ypač aktualus, kai kilo plačios diskusijos apie jaunimo galimybes tobulinti savo sportinio vairavimo įgūdžius ne gatvėse, bet profesionaliose, saugiose erdvėse.

„Nemuno žiedas“ yra techninių sporto šakų kompleksas greta Gaiženėlių k. (Kauno rajonas). Atidarytas dar 1960 metais, jis iki šiol yra žiedinių lenktynių automobilių ir motociklų sportininkams centras, kuriame vyksta visos pagrindinės varžybos Lietuvoje. Dabartinė trasos konfigūracija yra išlikusi po rekonstrukcijos, atliktos dar 1987 metais. Tačiau net ir tuomet, nutrūkus finansavimui, ji taip ir liko nevisiškai užbaigta.

Total
0
Shares
0
0
0
0
0
Kiti įrašai
Keanu Jensen
Skaityti

Nepaprasta „Formulės-1“ „Brawn GP“ ekipos kelionė

driftas
Skaityti

Gera žinia auto sporto mėgėjams – prasideda ir drifto sezonas!

„Aurum 1006 km lenktynėse“ pergalę šventė „Circle K – Lesta Racing Team“
Skaityti

„Aurum 1006 km lenktynėse“ pergalę šventė „Circle K – Lesta Racing Team“

„Aurum 1006 km lenktynėse“ daugėja favoritų. Kas laimės šiemet?
Skaityti

„Aurum 1006 km lenktynėse“ daugėja favoritų. Kas laimės šiemet?

Aurum 1006 km lenktynės
Skaityti

„Aurum 1006 km lenktynėse“ – jauniausia per visą jų istoriją komanda

Porsche 911 GT3
Skaityti

Giedrius Notkus su komanda į „Gintarinį pragarą“ sugrįš prie „Porsche“ vairo

Aurum lenktynės
Skaityti

„Aurum 1006 km lenktynių“ pristatymas sostinės Gedimino prospekte

ralis
Skaityti

Priešpaskutinę ralio dieną dalyviams teko plaukti per balas

ralis
Skaityti

Ketvirtoji Albanijos ralio diena: teko važiuoti taupant degalus

ralis
Skaityti

Penktoji ralio diena: pasirodo, lengvų dienų Albanijoje būna

žurnalistu ralis
Skaityti

Žurnalistų ralio rezultatus analizuojant: greiti ir greičiausi SUV

press raly
Skaityti

Pajūryje finišavo 27-asis „Press ralis“: po dviejų azarto kupinų dienų paaiškėjo greičiausi ekipažai

press ralis
Skaityti

Duotas startas „Press raliui“: į dvi dienas truksiančias lenktynes po Lietuvą leidosi 90 ekipažų

Press ralis
Skaityti

Po dviejų metų į Press ralį grįžta elektromobiliai

Lietuvos ralis
Skaityti

D. Butvilo ir R. Vaitkevičiaus ekipažo ralio sezonas: 3 startai – 3 pergalės

Ralis
Skaityti

Į Rokiškio apylinkes ralis šiemet sugrįš nauju vardu

rally cup Visaginas
Skaityti

„Rally Cup Visaginas“ sugrąžins tai, ko Lietuvos ralio gerbėjai laukė beveik dešimtmetį

Skaityti

„CFMOTO RACING TEAM“ tapo čempionais „Fenix“ ralyje

NAUJIENOS

Vairavimo žinių atnaujinimas

Privalomą vairavimo žinių atnaujinimą lietuviai laiko nereikalinga našta, ekspertai ragina verčiau daugiau dėmesio skirti vairuotojų informavimui

Naudoti automobiliai

Naudotų automobilių pardavėjai: didesnė atsiskaitymų grynaisiais kartelė augins šešėlį

Įkrovimo stotelės magistralė

Automagistralėje Kaunas-Vilnius – 2 naujos itin greito elektromobilių įkrovimo stotelės

Kelio ženklai

„Via Lietuva“ vairuotojus ragina keliuose stebėti šiuos ženklus: kokią informaciją jie pateikia

Via Lietuva

„Via Lietuva“ skelbia, kurie kritinės būklės tiltai bus sutvarkyti šiemet ir artimiausiais metais

Paspirtuko šalmas

Galva – jautri paspirtukininko vieta: kodėl šalmą dėvėti būtina

PATARIMAI

Kad dyzelinis automobilis žiemą nekeltų rūpesčių

Blogas kvapas

Kada laikas keisti padangas?

Kaip panaikinti blogą automobilio kvapą?

Naujausi metodai tepalų atliekas verčia degalais

Automobilių pasaulio mitai: kaip tarp jų nepasiklysti

PARTNERIO TURINYS

Kaip įsigyti tinkamą dviračio laikiklį?

Į ką atsižvelgti renkantis žiemines padangas?

Kodėl naudotas dviratis – tarsi katė maiše?

Taxi Vilniuje: mobiliųjų programėlių privalumai

Automobilio gedimo priežastys ir kaip jų išvengti

„CityBee“ turimų „Mini One“ automobilių skaičių didina beveik dvigubai

STRAIPSNIAI

Padangų keitimo sezonui artėjant: kur dėti senąsias, kad neterštume gamtos ir išvengtume baudos?

Kaip atliekamas automobilio žymėjimas?

Padangų naudojimo įpatumai

Specialūs reikalavimai transporto priemonėms ir jų įrangai

Suskubę montuoti vasarines padangas vairuotojai klysta

Nano danga automobiliui

Kas yra nano danga automobiliui ir kaip ji veikia?

Padangos, ratlankiai
  • Padangų svarbiausi parametrai
    Svarbiausi padangų techniniai parametrai: į ką būtina atsižvelgti?
  • Žieminių padangų pasirinkimas
    Renkamės žiemines padangas: klaidos, kurių verčiau nekartoti
Automedia.lt Automedia.lt
Projektai:  statybajums.lt / manosveikata.lt / kelioniuklubas.lt / skaitome.lt / verslo.tv / seostraipsnis.lt / mokslozinios.lt / zvejosapnas.lt / protobokstai.lt / motinyste.lt
Partneriai:  autorentalis.lt

Įrašykite raktažodį ir spauskite Enter.