• Pradžia
  • Naujienos
    • Naujienos
    • Elektromobiliai
    • Įdomu
    • Motociklai
    • Nauji automobiliai
    • Sportas
  • Patarimai
    • Patarimai
    • Automobilių priežiūra
    • Remontas
    • Specialistas pataria
    • Verta sužinoti
  • Straipsniai
    • Straipsniai
    • Padangos, ratlankiai
    • Automobiliai, nuoma
    • Automobilio remontas
    • Automobilių dalys, įranga
    • Priežiūra, komfortas, paslaugos
  • Video
  • Partnerio turinys
Facebook
YouTube
Reklama
Susisiekime
Automedia.lt Automedia.lt
  • Pradžia
  • Naujienos
    • Naujienos
    • Elektromobiliai
    • Įdomu
    • Motociklai
    • Nauji automobiliai
    • Sportas
  • Patarimai
    • Patarimai
    • Automobilių priežiūra
    • Remontas
    • Specialistas pataria
    • Verta sužinoti
  • Straipsniai
    • Straipsniai
    • Padangos, ratlankiai
    • Automobiliai, nuoma
    • Automobilio remontas
    • Automobilių dalys, įranga
    • Priežiūra, komfortas, paslaugos
  • Video
  • Partnerio turinys

Kam Dakaro ralyje reikalingi 8 sraigtasparniai?

2018-ųjų Dakaro ralyje dalyvavo šimtai automobilių, motociklų, sunkvežimių ir kitų transporto priemonių ekipažų, o juos visą laiką sekė 8 sraigtasparniai. Kam reikalingas toks jų kiekis ir ką jie veikia? Apie tai projekto #iGo2Dakar dalyviams papasakojo vieno jų pilotas, čilietis Claudio.

Pagrindinė dalyvavimo priežastis – nuotykis

Dakaro ralis yra didžiulis logistinis iššūkis organizatoriams. Jie dvi savaites, dieną po dienos, turi perkraustyti tūkstančius žmonių apgyvendinančią laikiną stovyklą iš vienos vietos į kitą. Atstumai – po šimtus kilometrų per dieną, o laikinos stovyklos paprastai būna nenaudojamose karinėse bazėse, prie miestų ar tiesiog dykumose. Atvesti reikiamą kiekį elektros energijos ir įrengti visą infrastruktūrą nėra paprasta. Todėl, kad kai kurie procesai vyktų greičiau, jiems naudojami sraigtasparniai.

Viso jų – 8. Trys skirti filmavimui: po vieną automobilių, motociklų ir sunkvežimių įskaitų dalyviams, dar trys – nenumatytiems medicininiams atvejams, kai susižeidusius pilotus reikia staigiai išgabenti iš trasos, vienas – fotografui ir vienas – ralio direktoriui Etienne Lavigne.

Claudio sraigtasparnis skirtas filmuoti automobiliams. Visi filmavimo sraigtasparniai yra panašūs, tačiau kiekvienas jų turi konkrečias užduotis ir neturi blaškytis.

„Dakaras – labai jaudinančios varžybos. Sutinki daug įdomių žmonių iš skirtingų šalių, tačiau pagrindinė mano buvimo čia priežastis – nuotykiai. Čia jų netrūksta. Mano pagrindinė užduotis ralyje – filmuoti automobilius, nors galime fiksuoti ir kitus dalyvius“, – pasakoja čilietis.

Miegoti kartais tenka dykumoje

Sraigtasparnio pilotas papasakojo apie savo darbo vietą. Jis sraigtasparnį valdo sėdėdamas dešinėje pusėje, o kairėje būna žurnalistas iš Prancūzijos. Už Claudio esanti vieta skirta operatoriui – jis valdo išorėje esančią aukštos raiškos (HD) kamerą „Cineflix“.

„Dakare labai įdomu – skrendi per skirtingas valstybes, skirtingomis sąlygomis, matai skirtingus kraštovaizdžius. Šiame darbe matai daug įspūdingų vaizdų kaip avarijos. Jos nėra geras dalykas, tačiau atrodo įspūdingai“, – teigia Claudio.

9 000 valandų skraidymo patirtį turintys vyras (iš jų 6 500 su sraigtasparniais) teigia, kad kiekvieną dieną ore praleidžia po 5-7 valandas. Medicinos paslaugas teikiantys sraigtasparniai ore būna po 3-4 valandas, tačiau tikslus laikas priklauso nuo greičio ruožo ilgio. Pavyzdžiui, jeigu dalyviams tenka įveikti 500 kilometrų bekele, lyderiai tam užtrunka 7-8 valandas, tad panašiai laiko turi praleisti ir juos iš oro filmuojanti komanda.

Sraigtasparnio degalų sąnaudos jūros lygyje yra apie 200 litrų per valandą, o skristi jis gali apie 200 km/val. greičiu.

„Ką reikia padaryti, norint skristi? Turi būti patyręs ir nuotykių trokštantis pilotas. Ne visi gerai jaučiasi čia būdami. Kartais tenka miegoti sraigtasparnyje, kuris pastatytas viduryje niekur. Ne visiems pilotams tai yra priimtina“, – šypsodamasis sako Claudio, savo sausio mėnesio jau neįsivaizduojantis be Dakaro ralio.

Total
0
Shares
0
0
0
0
0
Kiti įrašai
Keanu Jensen
Skaityti

Nepaprasta „Formulės-1“ „Brawn GP“ ekipos kelionė

driftas
Skaityti

Gera žinia auto sporto mėgėjams – prasideda ir drifto sezonas!

„Aurum 1006 km lenktynėse“ pergalę šventė „Circle K – Lesta Racing Team“
Skaityti

„Aurum 1006 km lenktynėse“ pergalę šventė „Circle K – Lesta Racing Team“

„Aurum 1006 km lenktynėse“ daugėja favoritų. Kas laimės šiemet?
Skaityti

„Aurum 1006 km lenktynėse“ daugėja favoritų. Kas laimės šiemet?

Aurum 1006 km lenktynės
Skaityti

„Aurum 1006 km lenktynėse“ – jauniausia per visą jų istoriją komanda

Porsche 911 GT3
Skaityti

Giedrius Notkus su komanda į „Gintarinį pragarą“ sugrįš prie „Porsche“ vairo

Aurum lenktynės
Skaityti

„Aurum 1006 km lenktynių“ pristatymas sostinės Gedimino prospekte

ralis
Skaityti

Priešpaskutinę ralio dieną dalyviams teko plaukti per balas

ralis
Skaityti

Ketvirtoji Albanijos ralio diena: teko važiuoti taupant degalus

ralis
Skaityti

Penktoji ralio diena: pasirodo, lengvų dienų Albanijoje būna

žurnalistu ralis
Skaityti

Žurnalistų ralio rezultatus analizuojant: greiti ir greičiausi SUV

press raly
Skaityti

Pajūryje finišavo 27-asis „Press ralis“: po dviejų azarto kupinų dienų paaiškėjo greičiausi ekipažai

press ralis
Skaityti

Duotas startas „Press raliui“: į dvi dienas truksiančias lenktynes po Lietuvą leidosi 90 ekipažų

Press ralis
Skaityti

Po dviejų metų į Press ralį grįžta elektromobiliai

Lietuvos ralis
Skaityti

D. Butvilo ir R. Vaitkevičiaus ekipažo ralio sezonas: 3 startai – 3 pergalės

Ralis
Skaityti

Į Rokiškio apylinkes ralis šiemet sugrįš nauju vardu

rally cup Visaginas
Skaityti

„Rally Cup Visaginas“ sugrąžins tai, ko Lietuvos ralio gerbėjai laukė beveik dešimtmetį

Skaityti

„CFMOTO RACING TEAM“ tapo čempionais „Fenix“ ralyje

NAUJIENOS

Vairavimas per plikledį

Įspėja dėl plikledžio – kasmet fiksuojama keliskart daugiau eismo įvykių: patarė, kaip elgtis kelyje

Techninė automobilio apžiūra

Seimo Liberalų sąjūdžio frakcijos pranešimas: „Liberalai siūlo leisti techninę apžiūrą atlikti visuose sertifikuotuose autoservisuose“

Automobilių privalomas draudimas

Automobilio privalomasis draudimas: kada žala gali būti išieškoma iš vairuotojų ir kokie įvykiai – nedraudžiamieji?

LTOU elektromobiliai

Lietuvos oro uostai modernizuoja savo automobilių parką – persės į elektromobilius

Lietuvos automobilių kelių direkcija

Lietuvos automobilių kelių direkcijoje pokyčiai: nauja vadovų komanda ir organizacinė struktūra

Vairavimas baimės

1 iš 4 Lietuvos žmonių nevairuoja: kokios kliūtys stabdo sėsti prie vairo ir kaip jas įveikti

PATARIMAI

Priekabos vilklimo taisyklės

Automobilio langų priežiūra žiemą: dažniausios vairuotojų klaidos

Dar šis tas apie valytuvus

Stabdymas žiemą: kaip nepadaryti avarijos

Patarimai keliaujantiems: kad kelionės būtų sėkmingos

Vairavimas žiemą: svarbi automobilio techninė būklė

PARTNERIO TURINYS

Kėbulo virinimo darbai Vilniuje

Profesionalūs vairavimo mokymai. Nuo motociklo iki traktoriaus

Kėbulo remonto darbai. Ką reikia žinoti

Automobilių nuoma Vilniuje ir kitur

Automobilio nuoma už mažą kainą!

Taxi Vilniuje: mobiliųjų programėlių privalumai

STRAIPSNIAI

Numatomi pasikeitimai suteikiant teisę vairuoti motociklus ir triračius

Debesuotumas / juostų susidarymas

Mašinų saugumas – kas toliau?

Kas yra sukimo momentas?

Automobiliai, kurių remontas brangiausias

Pirežastys kodėl dažant atsiranda poros

Saugos pagalvių servisas
Turbinų remontas
Padangos, ratlankiai
  • Padangų svarbiausi parametrai
    Svarbiausi padangų techniniai parametrai: į ką būtina atsižvelgti?
  • Žieminių padangų pasirinkimas
    Renkamės žiemines padangas: klaidos, kurių verčiau nekartoti
Automedia.lt Automedia.lt
Projektai:  statybajums.lt / manosveikata.lt / kelioniuklubas.lt / skaitome.lt / verslo.tv / seostraipsnis.lt / mokslozinios.lt / zvejosapnas.lt / protobokstai.lt / motinyste.lt
Partneriai:  autorentalis.lt

Įrašykite raktažodį ir spauskite Enter.