• Pradžia
  • Naujienos
    • Naujienos
    • Elektromobiliai
    • Įdomu
    • Motociklai
    • Nauji automobiliai
    • Sportas
  • Patarimai
    • Patarimai
    • Automobilių priežiūra
    • Remontas
    • Specialistas pataria
    • Verta sužinoti
  • Straipsniai
    • Straipsniai
    • Padangos, ratlankiai
    • Automobiliai, nuoma
    • Automobilio remontas
    • Automobilių dalys, įranga
    • Priežiūra, komfortas, paslaugos
  • Video
  • Partnerio turinys
Facebook
YouTube
Reklama
Susisiekime
Automedia.lt Automedia.lt
  • Pradžia
  • Naujienos
    • Naujienos
    • Elektromobiliai
    • Įdomu
    • Motociklai
    • Nauji automobiliai
    • Sportas
  • Patarimai
    • Patarimai
    • Automobilių priežiūra
    • Remontas
    • Specialistas pataria
    • Verta sužinoti
  • Straipsniai
    • Straipsniai
    • Padangos, ratlankiai
    • Automobiliai, nuoma
    • Automobilio remontas
    • Automobilių dalys, įranga
    • Priežiūra, komfortas, paslaugos
  • Video
  • Partnerio turinys

Tarp „Aurum 1006 km lenktynių“ lyderių – lietuvių inžinierių kūrinys

Jau ne pirmus metus „Aurum 1006 km lenktynėse“ Palangoje vieną sparčiausių tempų diktuoja „Skubos“ komandos BMW M3 (E92) automobilis, pavadintas „Big Daddy“ vardu. Daug kas mano, kad jis – gamyklinis automobilis: atrodo kaip tarptautinės GT3 serijos bolidas ir netgi atitinka šios klasės reikalavimus. Tačiau tai – visiškai lietuviškas produktas, savotiškas lenktynių inžinerijos dirbtuvių „RaceTech“ bandymų poligonas. 

Aukščiausios prabos kovinis ginklas

„BMW M3 V8 Big Daddy“ – vienas greičiausių žiedinėms lenktynėms sukurtų automobilių Lietuvoje. Jis tai kasmet įrodo Palangoje, neįtikėtinai greitai sukdamas ratus ir nusileidžiantis vos vienam kitam dalyviui. 

Praėjusiais metais „Skuba Racing Team“ komanda išplėšė antrą vietą, bendroje įskaitoje nusileisdama tik kolegų „Skuba Dream“ komandai, važiavusiai „Porsche 911 GT3 Cup“ automobiliu. „Big Daddy“ kūrę inžinieriai sako, kad nuo „Porsche“ modelių jiems neleidžia atsiplėšti Palangos trasos konfigūracija, kurioje dominuoja ilgos tiesiosios ir siauri, lėti posūkiai. Lenktynių trasose, kurių posūkiai – ilgi ir greiti, atsiskleistų aerodinaminis prispaudimas ir gero balanso suteikiamas stabilumas. 

„Tai – labai greitas automobilis. Jį galima lyginti su tarptautiniais GT3 klasės bolidais. Mūsų „Porsche“ iš tiesų yra kiek paprastesni, žemesnės kategorijos, tačiau puikiai tinka Palangos trasai. Jos konfigūracija neleidžia mums išnaudoti aerodinaminio prispaudimo ir greičio ilguose posūkiuose. Ilgos tiesiosios ir staigūs apsisukimai skirtingų klasių automobilių pajėgumą suvienodina“, – lygina „Skuba Racing Team“ komandos pilotas Džiugas Tovilavičius. 

Vis dėlto lenktynėse, kurių dalyviams tenka įveikti tūkstantį kilometrų, vien greičio pergalei nepakanka. „RaceTech“ įmonė, ne kartą nudegusi dėl patikimumo, tai puikiai supranta ir automobilį tobulina ištisus metus. 

Lietuviškų technologijų bandymų poligonas

„Šio automobilio mintis, idėja ir filosofija yra tokia, kad bandome įvairias technologijas, gaminius ir kitus elementus, kuriuos tiekiame kitoms komandoms. Šis automobilis tapo mūsų bandymų poligonu“, – aiškina komandos vadovas Tadas Ivanauskas. 

Automobilio bazė – E92 kėbulą turintis BMW M3 automobilis. Tačiau standartinių mazgų čia liko nedaug. Nepaliestas tik kėbulo karkasas. 

Kai kuriems labiau su lenktynių technika susipažinusiems aistruoliams sunku patikėti, tačiau BMW M3 konstrukcija šiame projekte išliko originali – ji nepjaustyta, nepakeistas nė vienas komponento tvirtinimo taškas: tiek važiuoklės, tiek pavaros elementai pritvirtinti prie standartinių kėbulo vietų, todėl „Big Daddy“ nėra joks prototipas, jis gali būti vadinamas standartiniu automobiliu. 

Greičio paslaptis – „RaceTech“ inžinierių žinios. Šie nuėjo sunkiuoju keliu ir pakabos kinematiką puikiam balansui tiek greitėjant, tiek stabdant, tiek važiuojant posūkiuose kūrė pagal gamykloje numatytus mazgų tvirtinimo taškus. 

Variklio blokas taip pat standartinis – 4 litrų darbo tūrio V8 formos, tačiau jis turi vadinamąją sauso karterio sistemą, kad esant itin didelėms apkrovoms būtų kuo mažiau tepimo problemų. Anglies pluošto kėbulo detalės taip pat išlietos komandos dirbtuvėse. Šiemet „RaceTech“ pagamino netgi anglies pluošto puošybines juosteles (vadinamuosius moldingus). 

Bene didžiausia šių metų naujovė, leidžianti „Big Daddy“ vadinti visiškai lietuvišku automobiliu, – variklio valdymo blokas ir visa elektros pynė. 

„Anksčiau naudojomės olandų gamybos detalėmis, šiemet įdiegėme lietuviškus „Xtra motorsport“ komponentus, kurie tikrai nėra prastesni. Dabar tetrūksta Lietuvoje pagaminto kėbulo, ir turėsime visiškai lietuvišką lenktyninį automobilį“, – juokauja T. Ivanauskas. 

Šiemet „RaceTech“ inžinieriai į „Aurum“ lenktynes „BMW M3 V8 Big Daddy“ bolidą išleis jau ketvirtą kartą. Du kartus jam bendroje įskaitoje nepavyko parodyti savo potencialo dėl techninių nesklandumų ir avarijos 2015 metais. Pernai komanda stojo ant antrojo podiumo laiptelio. Šiemet jos tikslas lieka toks pat, kaip ir kiekvienais metais, – laimėti. 

Automobilis tik išoriškai prarado ryškią spalvą, tapo pilkas, o variklis pradėjo skleisti mažiau garso decibelų. Nuo pat metų pradžios atnaujinamas ir peržiūrimas automobilis taps dar greitesnis. O jį vairuos patyrę robotai prie vairo, pasiryžę vienas po kito štampuoti geriausiai įveiktus trasos laikus: Džiugas Tovilavičius, Marius Slaboševičius, Karolis Šikšnelis ir į lenktynių areną grįžtantis Rokas Kvaraciejus.

Total
0
Shares
0
0
0
0
0
Kiti įrašai
driftas
Skaityti

Gera žinia auto sporto mėgėjams – prasideda ir drifto sezonas!

„Aurum 1006 km lenktynėse“ pergalę šventė „Circle K – Lesta Racing Team“
Skaityti

„Aurum 1006 km lenktynėse“ pergalę šventė „Circle K – Lesta Racing Team“

„Aurum 1006 km lenktynėse“ daugėja favoritų. Kas laimės šiemet?
Skaityti

„Aurum 1006 km lenktynėse“ daugėja favoritų. Kas laimės šiemet?

Aurum 1006 km lenktynės
Skaityti

„Aurum 1006 km lenktynėse“ – jauniausia per visą jų istoriją komanda

Porsche 911 GT3
Skaityti

Giedrius Notkus su komanda į „Gintarinį pragarą“ sugrįš prie „Porsche“ vairo

Aurum lenktynės
Skaityti

„Aurum 1006 km lenktynių“ pristatymas sostinės Gedimino prospekte

ralis
Skaityti

Priešpaskutinę ralio dieną dalyviams teko plaukti per balas

ralis
Skaityti

Ketvirtoji Albanijos ralio diena: teko važiuoti taupant degalus

ralis
Skaityti

Penktoji ralio diena: pasirodo, lengvų dienų Albanijoje būna

žurnalistu ralis
Skaityti

Žurnalistų ralio rezultatus analizuojant: greiti ir greičiausi SUV

press raly
Skaityti

Pajūryje finišavo 27-asis „Press ralis“: po dviejų azarto kupinų dienų paaiškėjo greičiausi ekipažai

press ralis
Skaityti

Duotas startas „Press raliui“: į dvi dienas truksiančias lenktynes po Lietuvą leidosi 90 ekipažų

Press ralis
Skaityti

Po dviejų metų į Press ralį grįžta elektromobiliai

Lietuvos ralis
Skaityti

D. Butvilo ir R. Vaitkevičiaus ekipažo ralio sezonas: 3 startai – 3 pergalės

Ralis
Skaityti

Į Rokiškio apylinkes ralis šiemet sugrįš nauju vardu

rally cup Visaginas
Skaityti

„Rally Cup Visaginas“ sugrąžins tai, ko Lietuvos ralio gerbėjai laukė beveik dešimtmetį

Skaityti

„CFMOTO RACING TEAM“ tapo čempionais „Fenix“ ralyje

Skaityti

Įtemptas „Formulės-1“ sezono startas: Leclerco triumfas, „Ferrari“ dublis ir Verstappeno pasitraukimas

NAUJIENOS

Tiltai

Susisiekimo ministerija ir Lietuvos automobilių kelių direkcija dar šiemet planuoja atnaujinti tiltų techninės priežiūros taisykles, tariasi su ekspertais ir mokslininkais

elektromobilių įkrovimo stotelių plėtra

„Ignitis“ ruošiasi elektromobilių įkrovimo stotelių plėtrai Baltijos šalyse – prie komandos prisijungė Eimantas Balta

Elektromobilio įkroviklis

(Ne)žinomi elektromobilių įkrovimo pajėgumai: nuo efektyvesnio energijos naudojimo iki papildomų pajamų

parkingai avarijos

Incidentai požeminėse stovėjimo aikštelėse: kokių taisyklių geriau nepamiršti

Elektromobilio krovimas

Elektromobilio krovimas namų sąlygomis: patogumas ar padidinta įtampa?

Skuodis

M. Skuodis Ženevoje diskutuos apie transporto sektoriaus transformaciją

PATARIMAI

Stabdymas žiemą: kaip nepadaryti avarijos

Kaip išsirinkti automobilio lemputes kelionėms rudenį?

Patarimai vairuotojams – kaip patiems nustatyti automobilio gedimus

Automobilio paruošimas žiemai

7 ekspertų patarimai, kaip paruošti savo automobilį žiemai

Padangų tipai bei parametrai

Automobilio likutinė vertė: numatyti sudėtinga, bet naudinga

PARTNERIO TURINYS

Tekinimo staklės: gamintojai ir savybės

Profesionalūs vairavimo mokymai. Nuo motociklo iki traktoriaus

Į Lietuvą atkeliauja Gladiator®!

Amortizatorių keitimas Vilniuje

Vaizdo registratorius

Pažintinė kelionė autobusu – dar daugiau įspūdžių

STRAIPSNIAI

Krateriai dažant automobilį

Tas saldus žodis “garantija”

Važiavimas keliais su gruntine danga

Alyvos filtrai

Dažų iškėlimas / “Karakulio” efektas

Laukiantiems 918 Spyder

Saugos pagalvių servisas
Padangos
Padangos, ratlankiai
  • dideli ratlankiai
    Ar automobilis su įspūdingais ratais – vis dar grožis, reikalaujantis aukų?
  • „Continental“ padangos stambiausiems elektromobilių gamintojams
Automedia.lt Automedia.lt
Projektai:  statybajums.lt / manosveikata.lt / kelioniuklubas.lt / skaitome.lt / verslo.tv / seostraipsnis.lt / mokslozinios.lt / zvejosapnas.lt / protobokstai.lt / motinyste.lt
Partneriai:  Epadangos24.lt

Įrašykite raktažodį ir spauskite Enter.