• Pradžia
  • Naujienos
    • Naujienos
    • Elektromobiliai
    • Įdomu
    • Motociklai
    • Nauji automobiliai
    • Sportas
  • Patarimai
    • Patarimai
    • Automobilių priežiūra
    • Remontas
    • Specialistas pataria
    • Verta sužinoti
  • Straipsniai
    • Straipsniai
    • Padangos, ratlankiai
    • Automobiliai, nuoma
    • Automobilio remontas
    • Automobilių dalys, įranga
    • Priežiūra, komfortas, paslaugos
  • Video
  • Partnerio turinys
Facebook
YouTube
Reklama
Susisiekime
Automedia.lt Automedia.lt
  • Pradžia
  • Naujienos
    • Naujienos
    • Elektromobiliai
    • Įdomu
    • Motociklai
    • Nauji automobiliai
    • Sportas
  • Patarimai
    • Patarimai
    • Automobilių priežiūra
    • Remontas
    • Specialistas pataria
    • Verta sužinoti
  • Straipsniai
    • Straipsniai
    • Padangos, ratlankiai
    • Automobiliai, nuoma
    • Automobilio remontas
    • Automobilių dalys, įranga
    • Priežiūra, komfortas, paslaugos
  • Video
  • Partnerio turinys

Sudarytas 2022 m. juodųjų dėmių keliuose žemėlapis – su rekomendacijomis vairuotojams

juodųjų dėmių keliuose žemėlapis

Transporto kompetencijų agentūra (TKA) pagal 2018–2021 m. įskaitinių eismo įvykių duomenis nustatė 2022 metų juodąsias dėmes valstybinės reikšmės keliuose ir sudarė juodųjų dėmių žemėlapį. Šiemet jame pažymėtos 42 juodosios dėmės, t. y. 2 juodosiomis dėmėmis mažiau nei praėjusiais metais.

TKA parengtame virtualiame 2022 m. juodųjų dėmių žemėlapyje pateikiamos vairuotojams skirtos rekomendacijos kiekvienoje juodojoje dėmėje, kurias parengė ekspertai, atsižvelgiant į avaringos vietos susidarymo aplinkybes. 

Juodosios dėmės su visa tyrimų informacija yra perduotos VĮ Lietuvos automobilių kelių direkcijai, kuri suplanuos eismo saugos priemonių įgyvendinimą, juodųjų dėmių trūkumams pašalinti.

Kodėl susiformuoja juodosios dėmės?

Juodosios dėmės – tai tokie kelių ruožai, kuriuose koncentruojasi eismo įvykiai, pagal šiuo metu galiojančią metodiką juodoji dėmė nustatoma jei per 4 paskutinius metus jame įvyko 4 arba daugiau eismo įvykių, kuriuose žuvo žmonės arba patyrė sužalojimus eismo įvykio metu. Dažnai jos susiformuoja dėl esamų kelio saugos trūkumų ir eismo įvykiai turi tendenciją kartotis, todėl labai svarbu atlikti išsamius kiekvienos avaringos vietos tyrimus ir kaip įmanoma greičiau pašalinti šių nelaimingų atsitikimų rizikos priežastis. Todėl TKA eismo saugos specialistai kasmet atlieka tokius tyrimus ir pasiūlo priemones problemoms pašalinti. 

„Tačiau ne vien kelio infrastruktūros saugos trūkumai lemia juodosios dėmės susidarymo priežastis – 2022 metais nustatyta 12 juodųjų dėmių, t. y. 29 % nuo visų, kurios susiformavo dėl eismo įvykių, kurių kaltininkai buvo neblaivūs, neturėjo teisės vairuoti arba pasišalino iš eismo įvykių vietos“, – sako TKA Transporto paslaugų skyriaus vadovas Evaldas Morkūnas. 

Analizuojant 2022 m. juodąsias dėmes ir jose įvykusius eismo įvykius nustatyta, kad:

  • 42 % visų, sankryžose įvykusių eismo įvykių sudaro susidūrimai sukant į kairę (apsisukant). 
  • 40 % visų, kelių ruožuose, įvykusių eismo įvykių sudaro užvažiavimai ant pėsčiojo arba dviratininko. 
  • Nuvažiavimai nuo kelio sudaro 33 % visų užmiestyje nustatytų eismo įvykių.

Nustačius juodąsias dėmes yra atliekami kiekvienos avaringos vietos tyrimai. Analizuojant juodųjų dėmių vietas specialistai nustato problemas sankryžose susijusias su nesaugiu eismo organizavimu (plati važiuojamoji dalis, neapsaugoti kairiniai posūkiai, matomumo ribojimas ir kita). Juodosios dėmės ne sankryžose susiformuoja dėl riboto kelio matomumo, dėl vertikalių ar horizontalių kelio kreivių, nesaugios šalikelės, aukštų kelio sankasos šlaitų, arti kelio augančių medžių. 

Juodosiose dėmėse įvykusių eismo įvykių sukelti nuostoliai ekonomikai

2022 m. šalies valstybinės reikšmės keliuose susiformavusiose juodosiose dėmėse žuvo 16 ir buvo sužeisti 248 eismo dalyviai. Žala Lietuvos ekonomikai dėl žuvusiųjų ir sužeistųjų juodosiose dėmėse sudarė apie 12,98 milijonų eurų. Patirti nuostoliai dėl eismo įvykiuose nukentėjusių žmonių 2020–2022 m. nustatytose juodosiose dėmėse, apskaičiuoti įvertinant sužalojimo lygį (žuvę, sunkiai arba lengvai sužeisti), pagal nustatytą vidutinę vieno įskaitinio eismo įvykio materialinę žalą valstybei.

Eismo saugos specialistų žinutė vairuotojams ir pėstiesiems

Eismo saugumo sistemą sudaro trys pagrindinės dalys „Žmogus (žmogiškasis faktorius) – Automobiliai – Kelias ir jį supanti aplinka“. Šios komponentės kasdien eisme sąveikauja tarpusavyje, pati silpniausia grandis yra žmogiškasis faktorius, dėl žmogaus daromų klaidų, neatidumo, atsakomybės stokos.

Kiekvieno eismo dalyvio, nesvarbu kokiame vaidmenyje dalyvauja eisme, asmeninės atsakomybės suvokimas, tinkamas rizikos įvertinimas yra svarbiausias elementas. Dalyvaudamas eisme kiekvienas eismo dalyvis turi: laikytis kelių eismo taisyklių; būti budrus ir atsargus; būti pastebimas kitiems eismo dalyviams; būti mandagus kitų eismo dalyvių atžvilgiu. 

„Kalbant apie eismo saugumą, nepakankamas dėmesys skiriamas pėstiesiems eismo dalyviams. Žmogus, norintis vairuoti automobilį, turi išlaikyti egzaminą, gauti vairuotojo pažymėjimą. Tuo tarpu pėstiesiems jokių kursų nėra. Atrodo, kad kiekvienas sugebantis eiti, yra pilnateisis eismo dalyvis. Deja, eismo įvykių, kurių priežastimi tampa neteisingas pėsčiųjų elgesys. Analizė rodo, kad kintančios, vis sudėtingesnėmis tampančios eismo situacijos reikalauja didesnio pėsčiųjų pasirengimo: teorinių žinių, dėmesio, atsakomybės“, – mintimis dalinosi E. Morkūnas.

Total
0
Shares
0
0
0
0
0
Kiti įrašai
Kartlandas Max
Skaityti

Vilniuje įvyko oficiali ,,Kartlandas Max” kartodromo atidarymo šventė. Pamatykite kaip atrodo didžiausias vidaus kartodromas Baltijos šalyse!

Augintinis automobilyje
Skaityti

Lietuvos vairuotojai dažniau nei latviai ir estai augintinius automobiliuose palieka vienus

miegas prie vairo
Skaityti

Miegas prie vairo: kokie pagrindiniai ženklai ir kaip išvengti nelaimės?

Saugumas kelyje
Skaityti

Lietuvos automobilių kelių direkcija primena saugaus eismo taisykles: svarbiausia dalyvaujant eisme yra atidumas ir dėmesingumas

Nauji mokslo metai eismas
Skaityti

Nauji mokslo metai prasideda ir keliuose: kaip apsaugoti vaikus nuo nelaimių

Būk saugus, atidus ir sveikas
Skaityti

Lietuvos automobilių kelių direkcijos organizuotoje akcijoje „Būk saugus, atidus ir sveikas“ apsilankė daugiau kaip 5 tūkst. dalyvių

Plikos padangos pavojus kelyje
Skaityti

Kelyje paslysti galima ir vasarą: kaip saugiai važiuoti pilant lietui

Naujo automobilio pirkimas
Skaityti

Renkantis naują automobilį jo poveikis aplinkai svarbus tik 17 proc. gyventojų

Elektromobiliai Lietuvoje
Skaityti

Naujausia statistika: Lietuvos keliais rieda daugiau nei 16 tūkst. elektromobilių

Juodosios dėmės keliuose
Skaityti

Juodąsias dėmes Lietuvos keliuose trina ir žiedinės sankryžos, ir greičio matuokliai

M. Švaikauskas
Skaityti

Vilnių ir Uteną jungianti „betonkė“ per dvejus metus virs vienu moderniausių šalies kelių: papasakojo apie vykstančius darbus

autobusų ir troleibusų parkų atnaujinimas
Skaityti

Lietuvos miestai atnaujina autobusų ir troleibusų parkus: dėmesys – keleivių patogumui ir ekologijai

Elektromobiliai parama
Skaityti

Viešąjį sektorių rinktis elektromobilius skatins 38 mln. eurų ES investicijos

Dviračių takų plėtra
Skaityti

Pėsčiųjų ir dviračių takų plėtra: gyventojai dviratį ima matyti ne tik kaip laisvalaikio priemonę

Ignitis ON
Skaityti

„Ignitis ON“ elektromobilių įkrovimo tinklo plėtra: pirmosios įkrovimo stotelės prie „Maxima“ parduotuvių

Sustojimai pagal pareikalavimą
Skaityti

Kauno viešajame transporte startavo naujovės – sustojimai „pagal pareikalavimą“

Auto įvikio draudimo išmoka
Skaityti

užmiesčio keliai
Skaityti

Siauri užmiesčio keliai žaloja automobilius ir kelia grėsmę žmonių sveikatai

NAUJIENOS

Lietuvos vairuotojai

Lietuvos vairuotojai pažeidėjus bando tramdyti patys, nesikreipdami į policiją

Kuro kainos

Saugokite gamtą ir piniginę: vos keliais paspaudimais jūsų išmanusis telefonas gali padėti sutaupyti išlaidas degalams

Elektriniai paspirtukai

Artėja paspirtukininkų nebaudžiamumo saulėlydis, bet ekspertai pasigenda būtiniausio sprendimo

Ignitis elektromobiliai

„Ignitis“ investuos iki 115 mln. eurų į elektromobilių tinklo plėtrą Baltijos šalyse 

Kelių naudotojo mokečių pakeitimai

Vyriausybė pritarė kelių naudotojo mokesčio pakeitimams

Navigacinės programėlės

Nepasimeskite eismo ribojimuose: 5 navigacinės programėlės užtikrinsiančios sklandų judėjimą gatvėmis NATO viršūnių susitikimo metu

PATARIMAI

vairavimo mokyklos

Ar galima atgauti sumokėtus pinigus už vairavimo pamokas, jei netenkina kokybė?

Priekabos vilklimo taisyklės

Padangos žiemai: nuo restauruotų iki dygliuotų. Kas geriau?

Vairavimas slidžiame kelyje

Vairavimas slidžiame kelyje: koks scenarijus rizikingiausias ir kaip jo išvengti

Automobilio remontas gali atsieiti pigiau

Blogas kvapas

PARTNERIO TURINYS

Kemperių remontas Vilniuje

Kėbulo virinimo darbai Vilniuje

Kaip žinoti, kad metas naujam akumuliatoriui ir kaip išsirinkti patikimą?

Kodėl naudotas dviratis – tarsi katė maiše?

Nebeveikia automobilio žibintai? Išvenkite šių pasirinkimo klaidų

Kada keičiamos padangos?

STRAIPSNIAI

Logistikos firmos – vertas dėmesio dalykas?

Automobiliai, kurių remontas brangiausias

Dažymo klaidos: (nuovarvos)

Dažų iškėlimas / “Karakulio” efektas

Tiek miestui, tiek ir kaimui

Ar visada žinome už ką mokame pirkdami padangas?

Saugos pagalvių servisas
Turbinų remontas
Padangos, ratlankiai
  • Žieminių padangų pasirinkimas
    Renkamės žiemines padangas: klaidos, kurių verčiau nekartoti
  • UltraGrip Performance 3
    „Goodyear“ pristato „UltraGrip Performance 3“
Automedia.lt Automedia.lt
Projektai:  statybajums.lt / manosveikata.lt / kelioniuklubas.lt / skaitome.lt / verslo.tv / seostraipsnis.lt / mokslozinios.lt / zvejosapnas.lt / protobokstai.lt / motinyste.lt
Partneriai:  autorentalis.lt

Įrašykite raktažodį ir spauskite Enter.