• Pradžia
  • Naujienos
    • Naujienos
    • Elektromobiliai
    • Įdomu
    • Motociklai
    • Nauji automobiliai
    • Sportas
  • Patarimai
    • Patarimai
    • Automobilių priežiūra
    • Remontas
    • Specialistas pataria
    • Verta sužinoti
  • Straipsniai
    • Straipsniai
    • Padangos, ratlankiai
    • Automobiliai, nuoma
    • Automobilio remontas
    • Automobilių dalys, įranga
    • Priežiūra, komfortas, paslaugos
  • Video
  • Partnerio turinys
Facebook
YouTube
Reklama
Susisiekime
Automedia.lt Automedia.lt
  • Pradžia
  • Naujienos
    • Naujienos
    • Elektromobiliai
    • Įdomu
    • Motociklai
    • Nauji automobiliai
    • Sportas
  • Patarimai
    • Patarimai
    • Automobilių priežiūra
    • Remontas
    • Specialistas pataria
    • Verta sužinoti
  • Straipsniai
    • Straipsniai
    • Padangos, ratlankiai
    • Automobiliai, nuoma
    • Automobilio remontas
    • Automobilių dalys, įranga
    • Priežiūra, komfortas, paslaugos
  • Video
  • Partnerio turinys

„Top Gear“ vedėjo J. Clarksono planai: darbo birža, Australijos ar Rusijos televizija?

Iš BBC atleistas atvirai savo nuomonę reikšti mėgstantis laidos „Top Gear“ vedėjas Jeremy Clarksonas po skandalo viešai kalbėti nebenori, tik yra pajuokavęs, kad važiuos į darbo biržą. Vis dėlto niekas neabejoja, kad jis iš eterio nedings, nes jam ir jo kolegoms siūlymus kurti laidas siunčia įvairios šalys, pavyzdžiui, Australijos ir Rusijos kanalai. O daugelis ekspertų mano, kad būtent sarkastiški ir dažnai nekorektiški J. Clarksono pareiškimai yra vienas veiksnių, kodėl jis toks populiarus.

Pasak „Top Gear“ žurnalo Lietuvoje vyriausiojo redaktoriaus Karolio Judzentavičiaus, būtent J. Clarksonas ir vyriausiasis prodiuseris Andy Wilmanas buvo idėjiniai naujo formato autoriai ir dėl sunkaus jų darbo laida taip išpopuliarėjo visame pasaulyje: „J. Clarksonas yra žmogus, nebijantis sakyti to, ką galvoja. Jis turi tikrą britišką humoro jausmą. Niekada nebijo kontroversijos, visada turi, ką pasakyti, ir visada laikosi savo nuomonės. Turbūt jo aštrokas požiūris į automobilius, gyvenimiškus įvykius ir patinka žmonėms.“

Baustas ir dėl nekorektiškų politinių pasisakymų

Mažai kas tikėjosi, kad kovo 8 dieną laidos „Top Gear“ („Aukščiausia pavara“) vedėjas Jeremy Clarksonas paskutinį kartą sveikinsis su BBC žiūrovais. Už politiškai nekorektiškus ar kartais net rasistinius pasisakymus dažnai įspėjamas, tačiau nepajudinamu laikytas vedėjas už išpuolį prieš laidos prodiuserį buvo laikinai nušalintas, o po atlikto tyrimo BBC generalinis direktorius Tony Hallas pareiškė, kad J. Clarksono kontraktas, turėjęs pasibaigti kovo pabaigoje, nebus atnaujintas. Taip baigėsi dagiau nei dešimtmetį trukusi ir 350 mln. pasaulio gyventojų prie ekranų pritraukusios laidos vedėjo karjera BBC.

1977 m. pradėta kurti laida tada buvo kitokia nei dabar, truko pusę valandos, o rodoma buvo tik kartą per mėnesį. „Tai buvo laida apie automobilių pasaulio problemas, o ne apie mašinas – žaisliukus ar tai, kokia laida yra dabar“, – sakė pirmoji „Top Gear“ vedėja Angela Rippon. Tada laida prie televizijos ekranų pritraukdavo apie 6 mln. žiūrovų, tačiau 10-ojo dešimtmečio pabaigoje, laidą palikus pagrindiniams jos vedėjams, žiūrovų smarkiai sumažėjo ir pasigirdo kalbų apie „Top Gear“ pabaigą.

„J. Clarksonas savo karjerą „Top Gear“ laidoje pradėjo dar 1988 m. ir dirbo ten iki 2000 m. Vėliau pasitraukė, o 2002 m. gimė naujas laidos formatas, žinomas viso pasaulio žmonėms. Būtent J. Clarksonas ir vyriausiasis prodiuseris Andy Wilmanas buvo idėjiniai naujo formato autoriai ir dėl sunkaus jų darbo ši laida taip išpopuliarėjo visame pasaulyje“, – sako „Top Gear“ žurnalo Lietuvoje vyriausiasis redaktorius Karolis Judzentavičius.

Anot jo, nuo 2002 m. „Top Gear“ pamažu tapo laida apie gyvenimo būdą, kurioje trys vyrukai vairuodavo automobilius ir kartais apie juos papasakodavo. Būtent toks netradicinis požiūris į automobilius ir lėmė šios laidos pasaulinę sėkmę: „Ji sugebėjo pavergti tiek automobilius mėgstančių, jais besidominčių žmonių širdis, tiek pritraukti tuos, kurie anksčiau laidų apie automobilius visiškai nežiūrėdavo.“

O laida išties skirta ne tik automobilių ekspertams. Maždaug valandą trunkančioje laidoje yra visko: ir žinių apie mašinas, ir automobilių bandymų ar įvairių transporto priemonių lenktynių, o rubrikoje „Žvaigždė prieinamos kainos automobilyje“ „Top Gear“ trasoje jėgas yra išbandę žinomi pasaulio žmonės, tokie kaip Holivudo aktorius Thomas Cruize`as ar Londono meras Borisas Johnsonas.

Tačiau bene įspūdingiausiomis laikomos „Top Gear“ specialiosios serijos, kuriose trijulė keliaują po pasaulį, o dykumose ar miškuose, snieguotuose kalnuose ar net vandens telkiniuose išbando nebrangiai vietos rinkoje nusipirktas mašinas. Tiesa, kai kurie išbandymai tampa ir pasaulio rekordais. Pavyzdžiui, komanda buvo įrašyta į Guinnesso rekordų knygą ir tapo pirmaisiais žmonėmis, Šiaurės ašigalį pasiekusiais automobiliu. Tiksliau – tai padarė du vedėjai, mat Richardas Hammondas, lenktyniaudamas su laidos draugais, į susitartą vietą greičiau atvykti bandė šunų kinkiniu. Kaip supratote, jam nepavyko.

Vedėjų trejetas – nedalijamas

Teigiama, kad BBC „Top Gear“ laidoms kurti kasmet skiria apie 7 mln. svarų (10 mln. eurų), tačiau, skirtingų šaltinių duomenimis, uždirbama maždaug 20 kartų daugiau. Tiesa, šiuos pinigus Britanijos nacionalinis transliuotojas gauna ne iš šalies žiūrovų, o iš tarptautinio populiarumo, tai yra iš licencijų laidą rodyti svetur. Tačiau didžiausias sumas skaičiuoja komercinis BBC padalinys, kurio uždarbis ateina iš prekių su „Top Gear“ pavadinimu, tokių kaip žurnalas, gyvi pasirodymai ar DVD pardavimai.

Ir, nors didžioji dalis tarptautinio laidos pasisekimo priskiriama būtent J. Clarksonui, dažnai abejojama, ar be komandos draugų R. Hammondo ar Jameso May laida būtų sulaukusi tokios sėkmės.

K. Judzentavičius teigia, kad šmaikštūs komentarai, kurių vedėjai vienas kitam negaili ir yra viena iš priežasčių, kodėl šis trejetas veikia taip gerai, o laida tokia populiari. „Šie trys asmenys yra „Top Gear“ laidos veidai. Jie iš tiesų labai dažnai tarpusavyje nesutaria, ginčijasi, kartais atrodo, kad netgi tyčiojasi vienas iš kito. Tačiau realybėje jie labai geri draugai“, – kalba žurnalistas.

„Top Gear“ žurnalo Lietuvoje vyriausiasis redaktorius primena atvejį, kai R. Hammondas, reaktyviniu automobiliu lėkdamas kelių šimtų per valandą kilometrų greičiu, patyrė labai sunkią avariją, kurį laiką buvo komos būsenos, bet vėliau atsigavo: „Nuo to laiko vedėjai juokavo, kad jei vienas iš jų žus, kita laida prasidės taip: sėdės du laidos vedėjai, praneš, kad kolega žuvo, ir tada toliau pasakos apie automobilius. Ši trijulė yra neišskaidoma kaip trys muškietininkai. Manau, kad bet kurio laidos vedėjo pasitraukimas būtų lėmęs ir kitų dviejų pasitraukimą.“

Būtent po dabartinio skandalo gerbėjai pamatė, koks stiprus šis trejetas. „Neturiu ką pasakyti šiuo klausimu. Tikrai labai gaila, kad taip atsitiko, gaila, kad mažas incidentas virto kažkuo dideliu. Neabejoju, kad „Top Gear“ ir toliau bus kuriama ir rodoma, ji egzistavo iki mūsų ir buvo performuota kelis kartus. Nenoriu kalbėti, kas laukia ateityje, bet manau, kad mes trys esame viena pakuotė, kuri dėl nepaaiškinamų ir sudėtingų priežasčių kartu tinka ir veikia. Manau, kad kai kurie to tiesiog nesupranta, todėl ateitį reikės labai kruopščiai apgalvoti. Kad ir koks nedorėlis Jeremy būtų, man dirbti su juo patinka“, – užkluptas prie namų žurnalistams sakė J. May, tik paskelbus apie kolegos atleidimą.

Tačiau dabar jau aišku, kad tiek jis, tiek R. Hammondas į BBC taip pat negrįžta – vedėjai atsisakė pratęsti kontraktus su nacionaliniu transliuotoju. Tačiau, ar susiburs kitoje televizijoje, jie nekomentuoja. „Mes trys tikrai susitiksime, tik neaišku kur, gal kur nors bare“, – sakė J. May.

Negavus kepsnio – įžeidinėjimai ir grasinimai

Dar prieš oficialų BBC verdiktą žiniasklaida garsiai svarstė, ar iki tol už savo pareiškimus tik papeikimus gavęs J. Clarksonas ir šįkart liks nenubaustas. BBC ne kartą teko atsiprašinėti už, kai kurių nuomone, politiškai nekorektiškus J. Clarksono žodžius. Dar praėjusiais metais komandai teko bėgti iš Argentinos, mat, filmuojant specialią Pietų Amerikos seriją, juos užpuolė vietiniai gyventojai, kurių manymu, J. Clarksono mašinos numeriai buvo nuoroda į Britanijos laimėtą Folklando karą prieš Argentiną.

Tačiau daugelis ekspertų mano, kad būtent sarkastiški ir dažnai šiek tiek nekorektiški J. Clarksono pareiškimai yra vienas veiksnių, kodėl jis toks populiarus ir kodėl BBC iki šiol nesiryžo imtis griežtesnių priemonių, kad užkirstų kelią tokiems išsišokimams.

„J. Clarksonas yra žmogus, nebijantis sakyti to, ką galvoja. Jis turi tikrą britišką humoro jausmą. Niekada nebijo kontroversijos, visada turi, ką pasakyti, ir visada laikosi savo nuomonės. Turbūt jo aštrokas požiūris į automobilius, gyvenimiškus įvykius ir patinka žmonėms“, – svarsto K. Judzentavičius.

Tačiau šįkart vedėjo konfliktas su prodiuseriu, atrodo, buvo paskutinis smūgis nuo kontroversijos pavargusiai BBC. Oficialioje ataskaitoje teigiama, kad J. Clarksonas po filmavimo viešbutyje susiginčijo su vienu iš laidos prodiuserių. Paviešinto tyrimo duomenimis, vedėjas apie 20 minučių įvairiais žodžiais plūdo prodiuserį, kai po ilgos filmavimo dienos viešbutyje negavo kepsnio, nes virtuvė tuo metu nebetiekė karšto maisto. Po įžeidinėjimų J. Clarksonas panaudojo ir fizinę jėgą bei grasino prodiuserį atleisti.

Teigiama, kad po incidento vedėjas asmeniškai atsiprašė kolegos ir apie įvykį BBC vadovybei pranešė pats, o prodiuseris J. Clarksonui kaltinimų nepateikė, tačiau nacionalinis transliuotojas nusprendė, kad toks elgesys negali būti toleruojamas. Bet Britanijoje taip galvoja toli gražu ne visi.

Ginti stojo net D. Cameronas

LRT radijo bendradarbis Londone Paulius Kaliačius sako, kad žmonės visuomet žinojo, jog J. Clarksonas yra ugninga bei kontroversiška asmenybė, o tiek visuomenė, tiek BBC valdžia jam yra atleidusi daugybę nusižengimų: „Laidos gerbėjai būtų linkę atleisti ir šį, tačiau pernai po rasistinių įžeidimų „Top Gear“ vedėjui buvo skirta drausminė nuobauda. Tai paskutinis įspėjimas. Peticiją, prašančią J. Clarksoną sugrąžinti į „Top Gear“ pasirašė 100 tūkst. žmonių. Jo ginti stojo ir šalies premjeras Davidas Cameronas. Nors nusiskundimų dėl J. Clarksono būta iki šiol, jis visuomet turėjo didžiulę gerbėjų armiją.“

Ekspertai mano, kad J. Clarksono atleidimas labiausiai atsilieps būtent principingai pasielgusiai BBC. Ji ne tik praranda milžiniškas pajamas, tačiau ir susiduria su klausimu, kuo pakeisti tris pagrindines kanalo žvaigždes.

„BBC jau patvirtinto, kad neketina nutraukti „Top Gear“ transliacijos. Mano nuomone, jie turėtų imtis kažko kito ir pakeisti laidos formatą, nes tuos 13 metų laidos vedėjus mes tapatinome būtent su šiuo formatu“, – pastebi K. Judzentavičius.

O atvirai savo nuomonę reikšti mėgstantis J. Clarksonas šįkart mintimis dalytis nenorėjo. Per kelias savaites trukusius svarstymus buvęs laidos vedėjas viešumoje kalbėjo tik kelis kartus. Išėjęs iš BBC pastato po laikino nušalinimo, jis juokavo, kad iškart važiuoja į darbo biržą. Kitą kartą, žurnalistų pagautas važiuojantis dviračiu, J. Clarksonas kalbėti taip pat nepanoro, tik išreiškė mintį, kad niekas neturėtų kaltinti laidos prodiuserio, mat laidos gerbėjai socialiniuose tinkluose pyktį dėl susiklosčiusios padėties liejo būtent ant jo.

Kad ir kokia ateitis laukia pačios laidos, atrodo, niekas neabejoja, kad tai ne paskutinis kartas, kai girdime apie J. Clarksoną. Siūlymus kurti laidas siunčia įvairios šalys, teigiama, kad darbas visos trijulės laukia Australijoje, J. Clarksoną nori matyti ir vienas Rusijos kanalų. Tačiau, atrodo, nei pats J. Clarksonas, nei jo laidos draugai neskuba galvoti apie ateitį.

Total
0
Shares
0
0
0
0
0
Kiti įrašai
Mercedes-AMG S klasė
Skaityti

Mercedes-AMG“ S klasė: privataus lėktuvo komforto ir F-1 bolido dinamikos sintezė

Automobilių sukčiai, kaip neapsigauti
Skaityti

Ieškantiems naudoto automobilio pataria nepasiduoti emocijoms – sukčiai nesnaudžia

vairavimas keleivio komentarai
Skaityti

Apklausa: 44 proc. vairuotojų erzina keleivio komentarai apie vairavimą, manevravimą ir kelio pasirinkimą

Vilnius Trakai viaduko remontas
Skaityti

Pradedamas remontuoti viadukas kelyje nuo Vilniaus į Trakus: numatomi eismo pokyčiai

Elektromobilių įkrovimo stotelės
Skaityti

Įkrovimo srityje atsiliekančiai Lietuvai – ekspertų perspėjimas

Eismo pralaidumas Vilniuje
Skaityti

Vilniaus padangėje – dažnesni dronų skrydžiai: renkami duomenys eismo pralaidumui gerinti

motociklai
Skaityti

Dviratės transporto priemonės sugrįžo: atidumo egzaminą laiko visi

Tiltai
Skaityti

Susisiekimo ministerija ir Lietuvos automobilių kelių direkcija dar šiemet planuoja atnaujinti tiltų techninės priežiūros taisykles, tariasi su ekspertais ir mokslininkais

elektromobilių įkrovimo stotelių plėtra
Skaityti

„Ignitis“ ruošiasi elektromobilių įkrovimo stotelių plėtrai Baltijos šalyse – prie komandos prisijungė Eimantas Balta

Elektromobilio įkroviklis
Skaityti

(Ne)žinomi elektromobilių įkrovimo pajėgumai: nuo efektyvesnio energijos naudojimo iki papildomų pajamų

parkingai avarijos
Skaityti

Incidentai požeminėse stovėjimo aikštelėse: kokių taisyklių geriau nepamiršti

Elektromobilio krovimas
Skaityti

Elektromobilio krovimas namų sąlygomis: patogumas ar padidinta įtampa?

Skuodis
Skaityti

M. Skuodis Ženevoje diskutuos apie transporto sektoriaus transformaciją

Automobilių gadinimas
Skaityti

Nuo meilės iki neapykantos: automobilius niokoja ir iš keršto, ir iš pavydo

Duobės keliuose
Skaityti

Žiemai baigiantis duobės keliuose be gailesčio kapoja automobilių padangas

Moller auto
Skaityti

„Moller Auto“ ekspertai apie tai, kokius naudotus automobilius renkasi vairuotojai

driftas
Skaityti

Gera žinia auto sporto mėgėjams – prasideda ir drifto sezonas!

carVertical
Skaityti

“carVertical” – “Financial Times” greičiausiai augančių Europos įmonių sąraše

NAUJIENOS

Automobilių apgadinimai

Naudotų automobilių rinka 2022: nuo dažniausiai vogtų automobilių iki didžiausių apgadinimų

Autoservisai

Autoservisai – lyg Lietuvos verslo rizikingumo veidrodis

Starinskaitė

Dainininkė Justė Starinskaitė apie vairavimą ir mylimą automobilį: “Jis yra neatsiejama mano kasdienybės dalis”

skalbimo mašinos

Skalbimo mašinos – ir skalbimas nebėra daug laiko reikalaujantis procesas!

Audi e tron

„Moller Auto“: praėjusių metų populiariausi automobilių modeliai Baltijos šalyse – „Volkswagen Tiguan“ ir „Audi e-tron“

Bentley atstovybė

Naudotus automobilius „Bentley Vilnius“ pirkėjams parduoda tik po griežčiausių patikrų

PATARIMAI

vairuotojo pažymėjimas privalumai

Kodėl vairuotojo pažymėjimas būtinas: penki teisės vairuoti privalumai?

Patarimai dviračių vairuotojams

Pirmoji pagalba kelyje – ar mokame ją suteikti?

Svarstant apie naują automobilį kartais verta kelis mėnesius palaukti

Kokį akumuliatorių pirkti dyzeliui?

Skystesnė ar tirštesnė variklio alyva: kaip pasirinkti?

PARTNERIO TURINYS

Skubus važiuoklės remontas Vilniuje

Automobilio nuoma už mažą kainą!

Nebrangi automobilių nuoma Vilniuje

Profesionalūs vairavimo mokymai. Nuo motociklo iki traktoriaus

Automobilių kabliai

Profesionalus automobilių stiklų remontas

STRAIPSNIAI

Lietuviško elektromobilio svajonės tampa realybe

Dujų įrangos montavimo darbai

Ką privalu žinoti artėjant vasarinių padangų sezonui?

Dujų įrangos remontas, reguliavimas

Lengvas ir greitas: Renault pristato Clio Renaultsport 200 Turbo

Policijos pareigūnų teisės ir vairuotojų pareigos

Saugos pagalvių servisas
Padangos
Padangos, ratlankiai
  • dideli ratlankiai
    Ar automobilis su įspūdingais ratais – vis dar grožis, reikalaujantis aukų?
  • „Continental“ padangos stambiausiems elektromobilių gamintojams
Automedia.lt Automedia.lt
Projektai:  statybajums.lt / manosveikata.lt / kelioniuklubas.lt / skaitome.lt / verslo.tv / seostraipsnis.lt / mokslozinios.lt / zvejosapnas.lt / protobokstai.lt / motinyste.lt
Partneriai:  autorentalis.lt

Įrašykite raktažodį ir spauskite Enter.