• Pradžia
  • Naujienos
    • Naujienos
    • Elektromobiliai
    • Įdomu
    • Motociklai
    • Nauji automobiliai
    • Sportas
  • Patarimai
    • Patarimai
    • Automobilių priežiūra
    • Remontas
    • Specialistas pataria
    • Verta sužinoti
  • Straipsniai
    • Straipsniai
    • Padangos, ratlankiai
    • Automobiliai, nuoma
    • Automobilio remontas
    • Automobilių dalys, įranga
    • Priežiūra, komfortas, paslaugos
  • Video
  • Partnerio turinys
Facebook
YouTube
Reklama
Susisiekime
Automedia.lt Automedia.lt
  • Pradžia
  • Naujienos
    • Naujienos
    • Elektromobiliai
    • Įdomu
    • Motociklai
    • Nauji automobiliai
    • Sportas
  • Patarimai
    • Patarimai
    • Automobilių priežiūra
    • Remontas
    • Specialistas pataria
    • Verta sužinoti
  • Straipsniai
    • Straipsniai
    • Padangos, ratlankiai
    • Automobiliai, nuoma
    • Automobilio remontas
    • Automobilių dalys, įranga
    • Priežiūra, komfortas, paslaugos
  • Video
  • Partnerio turinys

Trys giminingi elektriniai visureigiai – labai panašūs, tačiau turi ir pastebimų skirtumų

Unifikacija jau seniai tapo vienu patikimiausių būdų nurėžti naujų gaminių tobulinimo ir gamybos išlaidas. Kuo daugiau naudojama vienodų mazgų, tuo patrauklesnė automobilio kaina, tačiau tai anaiptol nereiškia, kad juos besidalijantys modeliai pasidaro visiškai vienodi. Geras pavyzdys – ant universalios MEB platformos gaminami „Volkswagen“ grupės elektromobiliai.

Net trys tokie modeliai – „Volkswagen ID.4“, „Škoda Enyaq iV“ ir „Audi Q4 e-tron“ – šiais metais dalyvavo geriausio Lietuvoje parduodamo naujo automobilio rinkimuose. Visi jie pretendavo ne tik į „Metų automobilio 2022“ titulą, bet ir varžėsi dėl „Metų elektromobilio 2022“ apdovanojimo.

Svarbiausias modelis jau sulaukė įvertinimo

„Metų automobilio 2022“ konkurso komisijos narys Jurgis Paplaitis atkreipė dėmesį, kad būtent ID.4, o ne ID.3 yra svarbiausias „Volkswagen“ koncerno modelis. Anot žurnalisto, su šiuo elektromobiliu siejami didžiausi lūkesčiai, nes jis parduodamas visame pasaulyje ir gaminamas tiek JAV, tiek Kinijoje.

„Savo dydžiu jis patiks ne tik europiečiams, bet ir didesnius automobilius mėgstantiems kitų regionų pirkėjams. Todėl nė kiek nesistebiu, jog būtent ID.4 2021-aisiais buvo išrinktas Pasaulio metų automobiliu“, – komentavo pašnekovas.

J.Paplaičio teigimu, ID.4 visureigiui Europoje konkurentų netrūksta, tačiau „Volkswagen“ modelis turi savų privalumų.

„Apskritai šiuo metu ID.4 yra tarsi aukso viduriukas tarp mažesniojo ID.3 ir brangesnio „Audi Q4 e-tron“. Jis skirtas tiems, kam reikia mažiau nei „Audi“ kainuojančio, didesnio ir erdvesnio automobilio su geresne nei ID.3 apdaila“, – kalbėjo žurnalistas.

Siūlomi įvairūs baterijų ir elektros variklių deriniai

Važinėjantiems mieste tiks „Volkswagen ID.4“ versija su 55 kWh bendrosios talpos baterija ir 109 kW (149 AG) galios elektros varikliu. Su tokia pat baterija ID.4 bei „Audi Q4 e-tron“ gali būti sumontuotas ir pajėgesnis 125 kW (170 AG) galios motoras.

Dinamiškesnėse versijose montuojamos didesnės 82 kWh bendrosios talpos baterijos ir vienas 150 kW (204 AG) elektros motoras arba du varikliai, kurių bendra galia siekia 220 kW (299 AG). Visi modeliai, kuriuose įrengtas vienas elektros motoras, varomi galiniais, o turintys du variklius – visais keturiais ratais.

Galingiausios ID.4 ir „Q4 e-tron“ versijos su keturių varančiųjų ratų sistemomis nuo 0 iki 100 km/val. įsibėgėja per 6,2 sekundės. Svarbesnis rodiklis šiuo atveju yra galimybė 82 kWh talpos baterijas krauti maksimalia 125 kW galia. Tuomet papildyti energijos atsargas iki 80 proc. trunka mažiau nei 40 min., o įprastoje 50 kW galios viešojoje stotelėje tam prireiktų šiek tiek daugiau nei 1 val.

Namuose įsirengus 11 kW galios sieninę stotelę, net visiškai įkrauti bateriją galima greičiau nei per 7 val.

Platforma ta pati, tačiau išvaizda skiriasi

Lietuvos „Metų automobilio 2022“ komisijos naujokas Justas Lengvinas pažymėjo, kad „Volkswagen ID.4“ ir „Škoda Enyaq iV“ valdymo savybės labai panašios – abu važiuoja ypač komfortiškai ir beveik be pastangų. Nors kai kurie apžvalgininkai atkreipia dėmesį ir į dizaino panašumus, žurnalisto vertinimu, elektromobilių išvaizda pastebimai skiriasi.

„Škoda Enyaq iV“ elektromobilis yra kampuotas, griežtų linijų, o „Volkswagen ID.4“ linijos – organiškesnės. Tokie vertinimai visuomet itin subjektyvūs, tačiau man ID.4 šiuo atveju gražesnis“, – komentavo jis.

Anot J. Paplaičio, ID.4 turėtų patikti mėgstantiems įspūdingas naujas technologijas. Automobilio salone po priekiniu stiklu sumontuota LED juosta, kuri pradeda šviesti tiek rodant posūkius arba pagal navigacijos sistemos nuorodų kryptį.

Tokios pat konstrukcijos modelių vienu įkrovimu nuvažiuojami atstumai – identiški. Itin atvirai šiuos duomenis pateikia „Volkswagen“ bendrovė: jos inžinieriai pažymi, kad tai priklauso nuo įvairių veiksnių, įskaitant vairavimo stilių, automobilio komplektaciją ir oro sąlygas.

Pavyzdžiui, ID.4 modelio su 55 kWh talpos baterija nuvažiuojamas atstumas pagal WLTP standartą siekia 346 km. Ilgoms kelionėms labiausiai tinka elektromobilio versija su 82 kWh talpos baterija ir vienu elektros varikliu ant galinės ašies. Šis modelis viena įkrova gali įveikti iki 522 km atstumą.

Tikroji kaina atsiskleidžia pasirinkus įrangą

Pigiausia šioje trijulėje –  bazinė „Škoda Enyaq iV“ versija, tačiau lyginant aukštesnės komplektacijos modelius vaizdas pasikeičia. Standartinis „Volkswagen ID.4“ modelis turi daugiau įrangos, įskaitant ir mūsų klimato sąlygomis be galo svarbų šilumos siurblį, kuris pastebimai padidina nuvažiuojamą atstumą šaltomis dienomis. ID.4 elektromobiliuose tai standartinė įranga, o „Škoda“, nepriklausomai nuo versijos, už tai prašo papildomai atseikėti daugiau nei 1000 Eur.

Į standartinę „Enyaq iV“ komplektaciją taip pat neįeina sparčiojo 125 kW galios įkrovimo technologija, kuri kainuoja 660 eurų. Kasdien vairuojant elektromobilį itin praverčia galinio vaizdo kamera ir atstumo davikliai, už kuriuos Čekijos įmonei, renkantis pigiausią „Enyaq iV“ versiją su 55 kWh talpos baterija, tektų pakloti daugiau nei 1 100 eurų.

Palyginimui, spartusis įkrovimas priskiriamas ID.4 modelių su 82 kWh baterijomis, o galinio vaizdo kamera ir parkavimo davikliai – visų versijų standartinei įrangai.

Kainų skirtumas geriausiai matomas lyginant gerai sukomplektuotus automobilius – Lietuvos „Metų automobilio 2022“ rinkimams pristatytas „Volkswagen ID.4“ kainuoja 58 tūkst. 120 Eur, „Škoda Enyaq iV“ – 63 tūkst. 940 Eur, o „Audi Q4 e-tron“ – 74 tūkst. 990 Eur.

Antrinėje rinkoje juntamas aukštesnės komplektacijos naudotų automobilių trūkumas, todėl šis prabangus elektromobilis turėtų išlaikyti vertę. Specialistai taip pat prognozuoja didžiulę apynaujų „Volkswagen ID.4“ paklausą, o didžiausią nuvertėjimą turėtų pajusti „Škoda Enyaq iV“ savininkai.

J.Lengvinas atkreipė dėmesį, kad „Volkswagen“ prekių ženklas yra artimesnis „Premium“ automobilių gamintojams nei „Škoda“, todėl būtent už ID.4 pirkėjai gali būti labiau pasiryžę mokėti didesnę elektromobiliams būdingą kainą.

Total
0
Shares
0
0
0
0
0
Kiti įrašai
Audi e tron
Skaityti

„Moller Auto“: praėjusių metų populiariausi automobilių modeliai Baltijos šalyse – „Volkswagen Tiguan“ ir „Audi e-tron“

Bentley atstovybė
Skaityti

Naudotus automobilius „Bentley Vilnius“ pirkėjams parduoda tik po griežčiausių patikrų

suklastota automobilio rida
Skaityti

Kas septintas naudotas elektromobilis gali turėti suklastotą ridą

Driftas žiemą
Skaityti

Kelių chuliganai už nebrangių automobilių vairo šiurpina miestiečius ir gatvėse, ir kalėdinėse aikštėse

alyva automobiliams
Skaityti

Ar variklio alyvai gresia išnykti?

moller auto
Skaityti

„Moller Auto“: šiemet naudotų automobilių paklausa išaugo 20 proc.

Naudoto automobilio pirkimas pardavimas
Skaityti

Naudotų automobilių rinka labai globali – lietuviui pirkti iš Vokietijos ar vokiečiui iš Lietuvos tapo normalia praktika

Iki 2035 m. valstybinės reikšmės kelių tinkle turėtų nelikti prastos būklės tiltų ir viadukų
Skaityti

Iki 2035 m. valstybinės reikšmės kelių tinkle turėtų nelikti prastos būklės tiltų ir viadukų

Beveik kasdien įvyksta susidūrimai su viešuoju transportu – priminė, kokių taisyklių nesilaikoma
Skaityti

Beveik kasdien įvyksta susidūrimai su viešuoju transportu – priminė, kokių taisyklių nesilaikoma

Aplinkos apsaugos departamentas pradeda antrąjį akcijos „Garažiukas – Kaminukas 2022“ etapą
Skaityti

Aplinkos apsaugos departamentas pradeda antrąjį akcijos „Garažiukas – Kaminukas 2022“ etapą

Siūloma griežtinti reikalavimus transporto priemonių techninei priežiūrai, remontui ir techninei pagalbai
Skaityti

Siūloma griežtinti reikalavimus transporto priemonių techninei priežiūrai, remontui ir techninei pagalbai

Diana be automobile
Skaityti

Diena be automobilio – ne tik kartą per metus: patarimai, kaip sumažinti kasdienį automobilio naudojimą

pasitikėjimo lygis naudotų automobilių pardavėjais
Skaityti

Tyrimas: kuriose šalyse pirkėjai labiausiai ir mažiausiai pasitiki naudotų automobilių pardavėjais?

Prie valstybės institucijų atsiras mažiausiai 380 elektromobilių įkrovimo stotelių
Skaityti

Prie valstybės institucijų atsiras mažiausiai 380 elektromobilių įkrovimo stotelių

viešajam transportui skirta šviesoforo sekcija
Skaityti

Vilniuje įrengta pirmoji viešajam transportui skirta šviesoforo sekcija

automobilių teršalų kiekio tikrinimas
Skaityti

Rugsėjį aplinkosaugininkai tikrins automobilių teršalų kiekį

bešeimininkės padangos
Skaityti

Bešeimininkių padangų atliekoms tvarkyti – trečdalis milijono eurų paramos

A+ juostos
Skaityti

Eismo pokyčiai sostinės Kalvarijų gatvėje: atsirado naujos A+ juostos

NAUJIENOS

žiedinė sankryža

Dar vienas etapas sostinės T. Ševčenkos gatvės rekonstrukcijoje: atsiras nauja žiedinė sankryža

Vilniaus autobusai

Į Vilnių grįžta naktiniai autobusų maršrutai

savanorių prospekto danga

Atnaujinama Savanorių prospekto danga

saugus eismas

Baigėsi akcija „Būk saugus, atidus ir sveikas“: dešimtyje renginių dalyvavo apie 2 tūkst. dalyvių

ardomi automobiliai

Vyriausybė pritarė siūlymui, kaip sustabdyti neteisėtą eksploatuoti netinkamų transporto priemonių ardymą

automobilių kondicionierių pildymas

Aplinkosaugininkai tęsia kondicionavimo sistemų pildymo paslaugų teikėjų tikrinimus

PATARIMAI

Kaip išsirinkti automobilio draudimą?

važinėjimas miškais

Aplinkosaugininkai primena: miško paklotė nėra ekstremalių pojūčių trasa

Kada apsimoka pirkti automobilį iš JAV?

Požymiai, kad automobilis ar jo dokumentai gali būti suklastoti

Kaip parduoti savo automobilį

Keturiais ratais varomas automobilis gali būti pigesnis nei dviem

PARTNERIO TURINYS

Amortizatorių keitimas Vilniuje

Nebeveikia automobilio žibintai? Išvenkite šių pasirinkimo klaidų

Ekonomikos nuosmukis tapo „Cordiant Prefessional“ tramplinu

Geras autoservisas Vilniuje

Sėdynių užvalkalai internetu. Kaip ir kur juos pirkti?

Į ką atsižvelgti renkantis žiemines padangas?

STRAIPSNIAI

Dažymo klaidos: (nuovarvos)

Draudimo terminai

Greičių dėžių „mados“

Kelių eismo taisyklės, kurias turi žinoti motociklų ir mopedų mėgėjai

Mikromiegas: kodėl užmiegame prie vairo?

Žemi dažniai automobilyje

Saugos pagalvių servisas
Padangos
Padangos, ratlankiai
  • dideli ratlankiai
    Ar automobilis su įspūdingais ratais – vis dar grožis, reikalaujantis aukų?
  • „Continental“ padangos stambiausiems elektromobilių gamintojams
Automedia.lt Automedia.lt
Projektai:  statybajums.lt / manosveikata.lt / kelioniuklubas.lt / skaitome.lt / verslo.tv / seostraipsnis.lt / mokslozinios.lt / zvejosapnas.lt / protobokstai.lt / motinyste.lt
Partneriai:  Epadangos24.lt

Įrašykite raktažodį ir spauskite Enter.