• Pradžia
  • Naujienos
    • Naujienos
    • Elektromobiliai
    • Įdomu
    • Motociklai
    • Nauji automobiliai
    • Sportas
  • Patarimai
    • Patarimai
    • Automobilių priežiūra
    • Remontas
    • Specialistas pataria
    • Verta sužinoti
  • Straipsniai
    • Straipsniai
    • Padangos, ratlankiai
    • Automobiliai, nuoma
    • Automobilio remontas
    • Automobilių dalys, įranga
    • Priežiūra, komfortas, paslaugos
  • Video
  • Partnerio turinys
Facebook
YouTube
Reklama
Susisiekime
Automedia.lt Automedia.lt
  • Pradžia
  • Naujienos
    • Naujienos
    • Elektromobiliai
    • Įdomu
    • Motociklai
    • Nauji automobiliai
    • Sportas
  • Patarimai
    • Patarimai
    • Automobilių priežiūra
    • Remontas
    • Specialistas pataria
    • Verta sužinoti
  • Straipsniai
    • Straipsniai
    • Padangos, ratlankiai
    • Automobiliai, nuoma
    • Automobilio remontas
    • Automobilių dalys, įranga
    • Priežiūra, komfortas, paslaugos
  • Video
  • Partnerio turinys

Tulpių keliais: vežėjai suka didžiausius ratus, bet gėlės moteris pasiekia laiku

Kovo pradžia daliai Lietuvos vežėjų – pats darbymetis. Kovo 8-ąją moterys trokšta būti apipiltos gėlėmis – ir visai nesvarbu, kad nei tulpės, nei rožės mūsų klimato juostoje dar neauga. Tūkstančius gėlių reikia pristatyti iš Olandijos į Lietuvą, tačiau dar didesnis gėlių poreikis – Maskvoje. Pervežimo įmonei vadovaujantis Jonas Valeckas, paklaustas, kiek krovininių vilkikų šiuo metu juda Maskvos kryptimi, sako, kad į tą pusę išsiųsta „viskas, kas juda“. Vežėjai prasitaria, jog pastaruoju metu Rytų kaimynų muitinės pareigūnai vis dažniau nusprendžia užlaikyti krovinius. Po tokių patikrinimų rožes jau galima vežti ne į Maskvą, o tiesiai į šiukšlyną.

Bijodami baltarusių į Maskvą važiuoja per Estiją

Bendrovės „Stolvika“ vadovas Stanislav Olenkovič sako, jog jo įmonė įprastai gėlių negabena, tačiau nuo vasario 20 iki kovo 1 dienos dažniausiai išsiunčia apie 20-25 vilkikus į Maskvą. Juose – daugiausia įvairių rūšių skintos rožės, vazoninės gėlės.

„Mūsų užduotis – pasikrauti gėles Olandijoje ir atvežti jas iki Karmėlavos. Čia parengiami dokumentai ir vilkikai išvažiuoja į Rusiją. Pastaruoju metu dažniausiai važiuojame per Sebežo (miesto Latvijos-Rusijos pasienyje – red. past.) muitinės postą arba per Narvą (labiausiai Rytuose esantis Estijos miestas – red. past.)“, – pasakoja S. Olenkovič.

Gėles gabena du vairuotojai, jos patalpinamos į specialius šaldytuvus, kuriuose palaikoma 6-8 laipsnių temperatūra. Lepias prekes į vietą reikia pristatyti kuo greičiau – daugiausia per tris paras. Kodėl į Maskvą spaudžiant laikui važiuojama per toliausiai esantį Estijos miestą?

„Su Rusijos pareigūnais labai sudėtinga, – atskleidžia „Stolvika“ vadovas. – Sudėtingiausia vežti gėles ir vaisius – tai leidžia, tai neleidžia. Ne šiaip sau važiuojame didžiausią ratą per Narvą – juk per Baltarusiją iš Lietuvos iki Maskvos tebūtų kokie 900 kilometrų. Tačiau Baltarusijos prisibijome – ten nėra jokių taisyklių, kad pradėję tikrinti, jie įsipareigotų tai padaryti greitai.“

Pradėję skaičiuoti baltarusiai rožes skaičiuoja apytikriai tris paras. „Jei gėlės atvažiuos kovo 7-ą dieną – niekam jos jau nebus reikalingos. Didmenininkai jų ieško maždaug kovo 1-4 dienomis“, – paaiškina S. Olenkovič.

Gėlių kelias ir aplinkkeliais

Įmonės vadovas S. Olenkovič sako, jog vežėjai gaudo gandus, kuris muitinės taškas „pralaidesnis“ ir ten kreipia savo vilkikus. Nepaisant to, įvažiuoti į Rusiją kasmet darosi vis sudėtingiau.

„Niekas nesako, kad vilkikų nereikia tikrinti apskritai, bet suskaičiuoti tikrai būtų galima greičiau. Beskaičiuojant kiekvienas gėlių pakelis atrišamas, atskiriamas. Rožių viename vilkike yra apie milijoną. Po patikrinimo visos rožės atgal į tą patį vilkiką netelpa, jau reikia antro vilkiko“, – sako pašnekovas.

Krovinių gabenimo paslaugas teikiančios bendrovės „Elspeda“ direktorius Jonas Valeckas pritaria kolegai. Jo teigimu, anksčiau gėles buvo galima vežti „iš taško A į tašką B“. Šiandien tenka sukti ratus ir sugalvoti, kaip apvažiuoti griežtus muitininkus. „Minske perkrauname iš lietuviškų vilkikų į rusiškus. Perkraudinėjame, perkabiname, ko tik nedarome, – atskleidė J. Valeckas. – Gėlės juk toks produktas, kurį reikia greitai pristatyti.“

J. Valeckas sako, jog anksčiau netgi egzistavo reikalavimas rožes pristatyti per 48 valandas. Pastaruoju metu šis laikas prailgintas iki 60-ies valandų, nes visi suvokia, kad gali kilti netikėtų trukdžių.

„Elspeda“ savo vilkikus mėgina siųsti tai per Estijos, tai per Latvijos sieną. Maršrutai kinta taip pat dažnai, kaip ir muitininkų nuotaika. „Taip jau bent dvejus metus vargstame. Prieš kovo 8-ąją gal kiek atlaidžiau žiūri, nes juk supranta, kad jų moterims vežame, – sako J. Valeckas. – Jei mašina užstringa bent dviem dienoms, tai iki Maskvos jau galima ir nebevažiuoti. Tada jau – iškart į šiukšlyną.“

Už muitinės pareigūnų veiksmus vežėjai neatsako, tačiau ir jie nukenčia, kai klientas vienu ypu praranda apie 100 tūkst. eurų vertės krovinį. Jis automatiškai tampa nemokus.

Tulpės pražįsta autostradoje

Tuo metu Klaipėdos krovinių gabenimo bendrovės „Gelila“ direktorius Vaidotas Vaitiekus ramiai miega net prieš kovo 8-ąją. Gėles ši bendrovė veža iš Olandijos į Lietuvą. Įprastai per savaitę atvyksta 2-5 vilkikai su gėlėmis, o prieš Moters dieną jų skaičius dvigubėja.

„Prieš kovo 8-ąją vežame daugiausia tulpes. Per Valentino dieną – rožes, prieš mamos dieną – daugiau gėlės mažuose vazonėliuose“, – sakė V. Vaitiekus.

Gėlės vežamos pamerktos, nesuspaustos, stengiamasi, kad tikslą jos pasiektų kuo geriau išsilaikiusios. Į vieną vilkiką sutalpinama apie 130 tūkst. stambių tulpių. Olandijoje perkamos gėlės nebūna visiškai išsiskleidusios, dažniausiai net neįmanoma pasakyti, kokios spalvos bus pražydusi tulpė. Visą savo grožį jos atskleidžia pakeliui į Lietuvą, per maždaug dviejų su puse paros trukmės kelionę. Tuomet jos išvežiojamos po visą Lietuvą mažesniais automobiliais.

Vis tik nerimą V. Vaitiekui kelia tai, jog Lietuvoje gėlių poreikis vis mažėja. Pašnekovas svarsto, kad tam įtakos turi emigracija. Dėl šios priežasties „Gelila“ pradeda vežti tulpes toliau – į Estiją, Lenkiją, netgi į Suomiją.

Lietuvos nacionalinės vežėjų asociacijos „Linava“ prezidentas Erlandas Mikėnas teigia, kad vežėjų problemos asociacijai žinomos – dedamos visos pastangos, kad kliuvinių dirbti būtų kuo mažiau. „Linava“ nuolat renka duomenis apie Lietuvos vežėjų Rusijos Federacijoje ir Baltarusijoje patiriamas problemas. Asociacija siekia surinkti kuo daugiau informacijos ir atlikti visapusišką tokių situacijų analizę. Tai leis kelti konkrečius probleminius klausimus artėjančios trišalės tarybos su Rusijos Federacijos atstovais susitikimo metu“, – sako E. Mikėnas.

Pasak asociacijos vadovo, ne lengviau vežėjams iš Lietuvos darbuotis sekasi ir vakaruose – ten sąžiningam darbui koją kiša priimami protekcionistiniai įstatymai, ribojantys laisvą prekių ir paslaugų judėjimą tarp ES narių.

Apie „Linavą“

1991 m. spalio 4 d. įkurta Lietuvos nacionalinė vežėjų automobiliais asociacija „Linava“, kuri vienintelė atstovauja visą kelių transporto sektorių šalies ir užsienio rinkose. Asociacijos iniciatyva nuosekliai kuriami ir įgyvendinami ekonominiai modeliai, kurie didina Lietuvos vežėjų bendruomenės konkurencingumą. Taip judama prie tikslo įtvirtinti Lietuvos vardą, kaip vienos iš dominuojančiųjų valstybių tarptautiniuose gabenimuose tarp Rytų ir Vakarų Europos bei Azijos šalių.

Total
0
Shares
0
0
0
0
0
Kiti įrašai
Audi e tron
Skaityti

„Moller Auto“: praėjusių metų populiariausi automobilių modeliai Baltijos šalyse – „Volkswagen Tiguan“ ir „Audi e-tron“

Bentley atstovybė
Skaityti

Naudotus automobilius „Bentley Vilnius“ pirkėjams parduoda tik po griežčiausių patikrų

suklastota automobilio rida
Skaityti

Kas septintas naudotas elektromobilis gali turėti suklastotą ridą

Driftas žiemą
Skaityti

Kelių chuliganai už nebrangių automobilių vairo šiurpina miestiečius ir gatvėse, ir kalėdinėse aikštėse

alyva automobiliams
Skaityti

Ar variklio alyvai gresia išnykti?

moller auto
Skaityti

„Moller Auto“: šiemet naudotų automobilių paklausa išaugo 20 proc.

Naudoto automobilio pirkimas pardavimas
Skaityti

Naudotų automobilių rinka labai globali – lietuviui pirkti iš Vokietijos ar vokiečiui iš Lietuvos tapo normalia praktika

Iki 2035 m. valstybinės reikšmės kelių tinkle turėtų nelikti prastos būklės tiltų ir viadukų
Skaityti

Iki 2035 m. valstybinės reikšmės kelių tinkle turėtų nelikti prastos būklės tiltų ir viadukų

Beveik kasdien įvyksta susidūrimai su viešuoju transportu – priminė, kokių taisyklių nesilaikoma
Skaityti

Beveik kasdien įvyksta susidūrimai su viešuoju transportu – priminė, kokių taisyklių nesilaikoma

Aplinkos apsaugos departamentas pradeda antrąjį akcijos „Garažiukas – Kaminukas 2022“ etapą
Skaityti

Aplinkos apsaugos departamentas pradeda antrąjį akcijos „Garažiukas – Kaminukas 2022“ etapą

Siūloma griežtinti reikalavimus transporto priemonių techninei priežiūrai, remontui ir techninei pagalbai
Skaityti

Siūloma griežtinti reikalavimus transporto priemonių techninei priežiūrai, remontui ir techninei pagalbai

Diana be automobile
Skaityti

Diena be automobilio – ne tik kartą per metus: patarimai, kaip sumažinti kasdienį automobilio naudojimą

pasitikėjimo lygis naudotų automobilių pardavėjais
Skaityti

Tyrimas: kuriose šalyse pirkėjai labiausiai ir mažiausiai pasitiki naudotų automobilių pardavėjais?

Prie valstybės institucijų atsiras mažiausiai 380 elektromobilių įkrovimo stotelių
Skaityti

Prie valstybės institucijų atsiras mažiausiai 380 elektromobilių įkrovimo stotelių

viešajam transportui skirta šviesoforo sekcija
Skaityti

Vilniuje įrengta pirmoji viešajam transportui skirta šviesoforo sekcija

automobilių teršalų kiekio tikrinimas
Skaityti

Rugsėjį aplinkosaugininkai tikrins automobilių teršalų kiekį

bešeimininkės padangos
Skaityti

Bešeimininkių padangų atliekoms tvarkyti – trečdalis milijono eurų paramos

A+ juostos
Skaityti

Eismo pokyčiai sostinės Kalvarijų gatvėje: atsirado naujos A+ juostos

NAUJIENOS

žiedinė sankryža

Dar vienas etapas sostinės T. Ševčenkos gatvės rekonstrukcijoje: atsiras nauja žiedinė sankryža

Vilniaus autobusai

Į Vilnių grįžta naktiniai autobusų maršrutai

savanorių prospekto danga

Atnaujinama Savanorių prospekto danga

saugus eismas

Baigėsi akcija „Būk saugus, atidus ir sveikas“: dešimtyje renginių dalyvavo apie 2 tūkst. dalyvių

ardomi automobiliai

Vyriausybė pritarė siūlymui, kaip sustabdyti neteisėtą eksploatuoti netinkamų transporto priemonių ardymą

automobilių kondicionierių pildymas

Aplinkosaugininkai tęsia kondicionavimo sistemų pildymo paslaugų teikėjų tikrinimus

PATARIMAI

Suportų restauravimas

Svarstant apie naują automobilį kartais verta kelis mėnesius palaukti

Automobilio langų priežiūra žiemą: dažniausios vairuotojų klaidos

karštis automobilyje

Vairuotojams – išbandymas karščiu: gydytojo patarimai, kaip pagerinti važiavimo sąlygas

Bio-DME degalais varomas sunkvežimis įveikė 100 tūkst. kilometrų ridą

Nevažiuojanti transporto priemonė kieme. Kokias problemas ji gali sukelti?

PARTNERIO TURINYS

Nebeveikia automobilio žibintai? Išvenkite šių pasirinkimo klaidų

Skubus važiuoklės remontas Vilniuje

Auto keltuvų tipai: vertiname ir renkamės

Transporto paslaugos: ką renkasi klientai?

SUNKVEŽIMIŲ NAVIGATORIUS Galaxy TAB Primo TRUCK 2013

Lengvųjų automobilių padangų rinka

STRAIPSNIAI

Poliesterinių medžiagų suaižėjimas

Automobilių pasirinkimą lemia instinktai

Ekstravagantiškas Jeep Cherokee

Išmokos dydį nustato draudikai

Ką privalu žinoti artėjant vasarinių padangų sezonui?

Testas: geriausi žibintai – halogeniniai ar LED?

Saugos pagalvių servisas
Padangos
Padangos, ratlankiai
  • dideli ratlankiai
    Ar automobilis su įspūdingais ratais – vis dar grožis, reikalaujantis aukų?
  • „Continental“ padangos stambiausiems elektromobilių gamintojams
Automedia.lt Automedia.lt
Projektai:  statybajums.lt / manosveikata.lt / kelioniuklubas.lt / skaitome.lt / verslo.tv / seostraipsnis.lt / mokslozinios.lt / zvejosapnas.lt / protobokstai.lt / motinyste.lt
Partneriai:  Epadangos24.lt

Įrašykite raktažodį ir spauskite Enter.