• Pradžia
  • Naujienos
    • Naujienos
    • Elektromobiliai
    • Įdomu
    • Motociklai
    • Nauji automobiliai
    • Sportas
  • Patarimai
    • Patarimai
    • Automobilių priežiūra
    • Remontas
    • Specialistas pataria
    • Verta sužinoti
  • Straipsniai
    • Straipsniai
    • Padangos, ratlankiai
    • Automobiliai, nuoma
    • Automobilio remontas
    • Automobilių dalys, įranga
    • Priežiūra, komfortas, paslaugos
  • Video
  • Partnerio turinys
Facebook
YouTube
Reklama
Susisiekime
Automedia.lt Automedia.lt
  • Pradžia
  • Naujienos
    • Naujienos
    • Elektromobiliai
    • Įdomu
    • Motociklai
    • Nauji automobiliai
    • Sportas
  • Patarimai
    • Patarimai
    • Automobilių priežiūra
    • Remontas
    • Specialistas pataria
    • Verta sužinoti
  • Straipsniai
    • Straipsniai
    • Padangos, ratlankiai
    • Automobiliai, nuoma
    • Automobilio remontas
    • Automobilių dalys, įranga
    • Priežiūra, komfortas, paslaugos
  • Video
  • Partnerio turinys

Vilniaus padangėje – dažnesni dronų skrydžiai: renkami duomenys eismo pralaidumui gerinti

Eismo pralaidumas Vilniuje

Siekdami sumažinti spūstis ir pagerinti eismo pralaidumą vis labiau augančiame Vilniaus mieste, sostinės infrastruktūros planavimo specialistai nusprendė į pagalbą pasitelkti bepiločius orlaivius. Dronų renkamais duomenimis apie automobilių ir pėsčiųjų srautus bus sprendžiama, kur turėtų būti įrengtos naujos parkavimo vietos, atliekamos sankryžų korekcijos, pokyčiai, įgyvendinti kiti eismo pralaidumą gerinantys veiksmai. 

Sostinės eismą bepiločiai orlaiviai stebi ir duomenis apie jį kaupia jau kurį laiką. Yra stebimi eismo srautai, kryptys, skaičiuojamas transporto priemonių greitis, vertinamas atskirų gatvių eismo juostų naudojimas. 

„Taip pat stebimas dviračių takų eismas, pėsčiųjų judėjimas, kaip tik šiuo metu yra analizuojama apie 50 sankryžų ir gatvių visame mieste, renkant tinkamiausias vietas pėsčiųjų perėjų įrengimui.  Visi bepiločių orlaivių sukaupti duomenys bus apibendrinti ir perduoti sprendimų priėmėjams, kurie, atsižvelgdami į juos, spręs apie naujų gatvių, sankryžų, pėsčiųjų perėjų įrengimą, taip pagerinant miesto eismo pralaidumą“, – sako bendrovės „Vilniaus planas“ Duomenų centro atstovas Simas Sodys.

Per 15 minučių patikrina 12 kv. m teritoriją

Bepiločiais orlaiviais apžiūrint įvairias miesto erdves, tiriama ir naujų parkavimo vietų įrengimo galimybė. Pavyzdžiui, gatvėje yra 4 eismo juosto, bet stebint eismą paaiškėja, kad aktyviai naudojamos tik dvi, todėl atsiranda galimybė likusias juostas išnaudoti parkavimui. 

Pasak Simo Sodžio, kol kas parkavimo vietų stebėjimas – bandymų stadijoje, kuomet yra surenkami duomenys, apdorojami dirbtinio intelekto, analizuojami kartu su gyventojų ir juridinių asmenų registro ar esamų parkavimo vietų duomenimis. 

Kalbėdamas apie bepiločių orlaivių darbo rezultatus, kurie galės būti pritaikyti jau artimiausioje ateityje, S. Sodys išskiria pradėtą kurti koncepciją, jau kitą žiemą leisiančią nustatyti, kaip valomos miesto gatvės ir pėsčiųjų takai. 

„Šiuo metu atliekami stebėjimai ir bandymai, apimantys Šnipiškių mikrorajono, Konstitucijos pr., Upės g. teritorijas, šalia esančius tiltus ir viešojo transporto stoteles, Naujamiestį. Bepiločių orlaivių renkami duomenys analizuojami kartu su gaunamais duomenimis apie traumas iš greitosios pagalbos stoties, kurie indikuoja, kuriose teritorijose toks stebėjimas turi būti prioritetinis, siekiant kontroliuoti valymo ir barstymo paslaugas teikiančius tiekėjus“, – kalba S. Sodys.

Dronai tokiems darbams itin tinka, nes geba greitai keisti poziciją ir surinkti duomenis, aprėpdami gana didelę teritoriją. Kadangi ore nėra spūsčių, jie turi didelį pranašumą prieš antžeminį transportą, nes reikiamą vietą ar objektą gali pasiekti žymiai greičiau. 

„Pavyzdžiui, per 15 min. bepilotis orlaivis gali apskristi iki 60 objektų, išsidėsčiusių 12 kv. m teritorijoje, surinkti reikiamus duomenis ir jau per pusvalandį, apdorojus juos dirbtinio intelekto įrankiais, gaunama informacija apie situaciją ar problemas, į kurias reikia reaguoti. Be to, bepiločiai orlaiviai gali skraidyti kone be pertraukų, kadangi jo automatinėje stotyje yra nuolat kraunamos šešios baterijos, kurias, jam grižus iš misijos, pakeičia robotas. Todėl dronas gali taip kursuoti nepertraukiamai, sugaišdamas vos kelias minutes baterijos pakeitimui. Taip taupomi ir žmogiški resursai, be to, technologija draugiška gamtai, neišmeta anglies dvideginio“, – teigia S. Sodys.

Bepiločių orlaivių daugės

Naudojant bepiločius orlaivius sostinėje ne tik analizuojamas eismas, bet ir įgyvendinama atliekų konteinerių aikštelių priežiūra: tiriamas atliekų aikštelių užimtumas skirtingais metų laikais, nustatomos perkrautos atliekų aikštelės, probleminiai atliekų konteineriai, prie kurių paliekamos stambiagabaritės atliekos. Susisteminti duomenys perduodami atsakingoms įmonėms, kurios atlieka aikštelės priežiūrą ir planuoja jų plėtrą. Probleminės vietos fiksuojamos 2 kartus per dieną, todėl per pastaruosius metus dronai ore išbuvo tūkstančius kilometrų.

Dar viena sritis, kurioje bepiločiai orlaiviai yra nepralenkiami – miesto stogų būklės stebėjimas. Dronai iš paukščio skrydžio puikiai fiksuoja stogų pažeidimus, būklę įvairiais sezonais. Gaunami itin aukštos kokybės 3D vaizdo modeliai, kuriuose matoma augmenija ar vandens sankaupos, galinčios turėti įtakos stogo būklei. Šiuo metu yra pagaminta 200 vnt. stogų ir kitų įvairių objektų 3D modelių. Dėl itin aukštos vaizdo modelių kokybės galime matyti statinių, užtvankų ir apleistų teritorjų būkles labai detaliu tikslumu, bei pateikti greitus rezultatus pasitelkę dirbtinį intelektą. 

„Šią žiemą pradėti sudarinėti termomodeliai, leidžiantys nustatyti, ar stogas neturi energetinių nuostolių. Ši informacija leidžia miesto savivaldybei objektyviai įvertinti pastatų energinį efektyvumą ir planuoti remonto darbus“, – sako S. Sodys. 

Dar šiemet bepiločių orlaivių tinklas sostinėje bus plečiamas. Šiuo metu veikia dvi automatinės dronų stotys Šnipiškėse ir šalia Savanorių pr. žiedo, šiemet numatoma įrengti dar dvi, taip padengiant didesnę Vilniaus teritoriją. Taip pat bus naudojami papildomi 4 mobilūs dronai, kuriais atliekamos užduotys, kuomet reikia atlikti sudėtingus skrydžius ar skraidyti riboto skraidymo zonose.

„Tobulinama ir dronų reguliavimo teisinė bazė, kur miestas aktyviai dalyvauja. Rengiamos dronų integravimo į oro erdvę priemonės, paslaugų tiekimas ir pan. Akivaizdu, kad dronai turės didžiulį potencialą miesto paslaugų kokybės gerinime, bus neatsiejama viešosios tvarkos ir prevencijos dalis. Svarbu atkreipti dėmesį, kad tai bekontaktė priemonė, ateityje galinti ne tik atlikti stebėjimą, bet būti panaudota krovinių gabenime“, – įsitikinęs jis.

Total
0
Shares
0
0
0
0
0
Kiti įrašai
Kartlandas Max
Skaityti

Vilniuje įvyko oficiali ,,Kartlandas Max” kartodromo atidarymo šventė. Pamatykite kaip atrodo didžiausias vidaus kartodromas Baltijos šalyse!

Augintinis automobilyje
Skaityti

Lietuvos vairuotojai dažniau nei latviai ir estai augintinius automobiliuose palieka vienus

miegas prie vairo
Skaityti

Miegas prie vairo: kokie pagrindiniai ženklai ir kaip išvengti nelaimės?

Saugumas kelyje
Skaityti

Lietuvos automobilių kelių direkcija primena saugaus eismo taisykles: svarbiausia dalyvaujant eisme yra atidumas ir dėmesingumas

Nauji mokslo metai eismas
Skaityti

Nauji mokslo metai prasideda ir keliuose: kaip apsaugoti vaikus nuo nelaimių

Būk saugus, atidus ir sveikas
Skaityti

Lietuvos automobilių kelių direkcijos organizuotoje akcijoje „Būk saugus, atidus ir sveikas“ apsilankė daugiau kaip 5 tūkst. dalyvių

Plikos padangos pavojus kelyje
Skaityti

Kelyje paslysti galima ir vasarą: kaip saugiai važiuoti pilant lietui

Naujo automobilio pirkimas
Skaityti

Renkantis naują automobilį jo poveikis aplinkai svarbus tik 17 proc. gyventojų

Elektromobiliai Lietuvoje
Skaityti

Naujausia statistika: Lietuvos keliais rieda daugiau nei 16 tūkst. elektromobilių

Juodosios dėmės keliuose
Skaityti

Juodąsias dėmes Lietuvos keliuose trina ir žiedinės sankryžos, ir greičio matuokliai

M. Švaikauskas
Skaityti

Vilnių ir Uteną jungianti „betonkė“ per dvejus metus virs vienu moderniausių šalies kelių: papasakojo apie vykstančius darbus

autobusų ir troleibusų parkų atnaujinimas
Skaityti

Lietuvos miestai atnaujina autobusų ir troleibusų parkus: dėmesys – keleivių patogumui ir ekologijai

Elektromobiliai parama
Skaityti

Viešąjį sektorių rinktis elektromobilius skatins 38 mln. eurų ES investicijos

Dviračių takų plėtra
Skaityti

Pėsčiųjų ir dviračių takų plėtra: gyventojai dviratį ima matyti ne tik kaip laisvalaikio priemonę

Ignitis ON
Skaityti

„Ignitis ON“ elektromobilių įkrovimo tinklo plėtra: pirmosios įkrovimo stotelės prie „Maxima“ parduotuvių

Sustojimai pagal pareikalavimą
Skaityti

Kauno viešajame transporte startavo naujovės – sustojimai „pagal pareikalavimą“

Auto įvikio draudimo išmoka
Skaityti

užmiesčio keliai
Skaityti

Siauri užmiesčio keliai žaloja automobilius ir kelia grėsmę žmonių sveikatai

NAUJIENOS

Lietuvos vairuotojai

Lietuvos vairuotojai pažeidėjus bando tramdyti patys, nesikreipdami į policiją

Kuro kainos

Saugokite gamtą ir piniginę: vos keliais paspaudimais jūsų išmanusis telefonas gali padėti sutaupyti išlaidas degalams

Elektriniai paspirtukai

Artėja paspirtukininkų nebaudžiamumo saulėlydis, bet ekspertai pasigenda būtiniausio sprendimo

Ignitis elektromobiliai

„Ignitis“ investuos iki 115 mln. eurų į elektromobilių tinklo plėtrą Baltijos šalyse 

Kelių naudotojo mokečių pakeitimai

Vyriausybė pritarė kelių naudotojo mokesčio pakeitimams

Navigacinės programėlės

Nepasimeskite eismo ribojimuose: 5 navigacinės programėlės užtikrinsiančios sklandų judėjimą gatvėmis NATO viršūnių susitikimo metu

PATARIMAI

Kokį akumuliatorių pirkti dyzeliui?

Plaukime automobilį

Kaip rinktis vasarines padangas?

Miesto visureigių praktiškumą lemia ne tik varančių ratų skaičius

Vairavimas esant pagirioms

Patarimai, kada reikia įjungti posūkio signalą

PARTNERIO TURINYS

„CityBee“ pradeda veiklą Alytuje

Motokroso aprangos pasirinkimas: skirtumai tarp paprastos ir specializuotos aprangos

Automobilių nuoma Vilniuje ir kitur

Automobilių kabliai

Kėbulo remonto darbai. Ką reikia žinoti

Transporto paslaugos: ką renkasi klientai?

STRAIPSNIAI

Krovinių Gabenimas

Automobilio degalų sąnaudų rodiklių skaičiavimas

Magiškasis „McLaren P1“ bus hibridas, turintis 903 AG

Kėbulo geometrijos atstatymas

Viskas ką reikia žinoti apie alyvas

Kodėl genda stabdžiai?

Saugos pagalvių servisas
Turbinų remontas
Padangos, ratlankiai
  • Žieminių padangų pasirinkimas
    Renkamės žiemines padangas: klaidos, kurių verčiau nekartoti
  • UltraGrip Performance 3
    „Goodyear“ pristato „UltraGrip Performance 3“
Automedia.lt Automedia.lt
Projektai:  statybajums.lt / manosveikata.lt / kelioniuklubas.lt / skaitome.lt / verslo.tv / seostraipsnis.lt / mokslozinios.lt / zvejosapnas.lt / protobokstai.lt / motinyste.lt
Partneriai:  autorentalis.lt

Įrašykite raktažodį ir spauskite Enter.