• Pradžia
  • Naujienos
    • Naujienos
    • Elektromobiliai
    • Įdomu
    • Motociklai
    • Nauji automobiliai
    • Sportas
  • Patarimai
    • Patarimai
    • Automobilių priežiūra
    • Remontas
    • Specialistas pataria
    • Verta sužinoti
  • Straipsniai
    • Straipsniai
    • Padangos, ratlankiai
    • Automobiliai, nuoma
    • Automobilio remontas
    • Automobilių dalys, įranga
    • Priežiūra, komfortas, paslaugos
  • Video
  • Partnerio turinys
Facebook
YouTube
Reklama
Susisiekime
Automedia.lt Automedia.lt
  • Pradžia
  • Naujienos
    • Naujienos
    • Elektromobiliai
    • Įdomu
    • Motociklai
    • Nauji automobiliai
    • Sportas
  • Patarimai
    • Patarimai
    • Automobilių priežiūra
    • Remontas
    • Specialistas pataria
    • Verta sužinoti
  • Straipsniai
    • Straipsniai
    • Padangos, ratlankiai
    • Automobiliai, nuoma
    • Automobilio remontas
    • Automobilių dalys, įranga
    • Priežiūra, komfortas, paslaugos
  • Video
  • Partnerio turinys

Vyriausybė pritarė kelių naudotojo mokesčio pakeitimams

Kelių naudotojo mokečių pakeitimai

Šiandien Vyriausybė pritarė nutarimo „Dėl Kelių priežiūros ir plėtros programos finansavimo įstatymo įgyvendinimo“ pakeitimams, kuriais nustatomi nauji, nuo 2015 metų nekeisti kelių naudotojo mokesčio dydžiai (vinjetės) sunkiasvorėms transporto priemonėms. Nuo kitų metų mokestis už naudojimąsi Lietuvos keliais labiausiai didės taršiam, tranzitu per Lietuvos teritoriją vykstančiam transportui – komercinėms krovininėms transporto priemonėms ir autobusams.

„Įvertinant lėšų poreikį ir infliaciją, akivaizdu, kad vien Kelių priežiūros ir plėtros programos lėšų šalies kelių infrastruktūrai gerinti nepakanka – dėl to, pritarus Seimui, buvo peržiūrėta taršaus ir pirmiausia per Lietuvą tranzitu vykstančio sunkiasvorio transporto apmokestinimo sistema. Tai bus postūmis, siekiant atnaujinti transporto parką Lietuvoje, paskatinti kitų šalių vežėjus atvykti į Lietuvą ar keliauti tranzitu mažiau taršiomis transporto priemonėmis“, – sako susisiekimo viceministras Julius Skačkauskas. 

Įgyvendinant Europos Sąjungos direktyvines nuostatas ir siekiant užtikrinti principą „teršėjas moka“, autobusams ir krovininiams automobiliams taikomų mokesčių dydžiai priklausys nuo transporto priemonės  kategorijos, ašių skaičiaus ir išmetamų teršalų kiekio. Maksimalius kelių naudotojo mokesčio dydžius šiemet patvirtino Seimas, priėmęs Kelių priežiūros ir plėtros programos finansavimo įstatymo pakeitimus, o Vyriausybė nutarimu nustatė mokesčio, kuriuos kitąmet mokės kelių naudotojai, dydžius.

Kelių naudotojo mokesčio didėjimas bus minimalus naujausioms „Euro 6“ taršos reikalavimus atitinkančioms transporto priemonėms, o taršioms jis gerokai išaugs. 

Iki šiol kelių naudotojo mokestis krovininėms transporto priemonėms (N1 kategorija), kurių masė siekia iki 3,5 tonos, buvo 6 eurai dienai, 14 eurų savaitei, 28 eurai mėnesiui ir 304 eurai metams ir nebuvo diferencijuotas pagal emisiją bei ašių skaičių. Nuo 2024 m. sausio 1 d. tokiai transporto priemonei „Euro 6“ emisijos dienos vinjetė didės vidutiniškai 19 proc. ir kainuos 7 eurus, savaitės – 17 eurų, mėnesio – 34 eurus, metų – 365 eurus. 

Taršiausiai „Euro 0“ emisijos klasei vinjetės kaina didėja vidutiniškai apie 167 proc., iki 16 eurų už dieną, savaitės vinjetė kainuos 38 eurus, mėnesio – 75 eurus, metų – 810 eurų.

Sunkesni nei 12 tonų vilkikai (N3 kategorija) dienai bus apmokestinami 13 eurų, savaitei – 31 euru, mėnesiui – 62 eurais, metams – 660 eurų. Taršiausiai „Euro 0“ emisijos klasei dienos vinjetė kainuos 29 eurus, savaitės – 67 eurus, mėnesio – 137 eurus, metų – 1382 eurus. N3 kategorijos „Euro 6“ emisijos vinjetės kaina didės vidutiniškai apie 10 proc., o „Euro 0“ – apie 93 proc.

Didžioji dalis – apie 80 proc. – Lietuvos krovininių transporto priemonių, vykdančių tarptautinius vežimus, parko yra sudaryta iš šiuo metu naujausios „Euro 6“ emisijos transporto priemonių. Vykdant vidaus vežimus dominuoja taršios „Euro 0–3“ emisijos transporto priemonės (apie 84 proc.). Apie 70 proc. autobusų, vykstančių tolimojo susisiekimo maršrutais, parko taip pat sudaryta iš „Euro 6“ emisijos transporto priemonių.

Šiuo metu Lietuvos automobilių kelių tinkle apmokestinta 19 magistralinių kelių, kurių bendras ilgis – apie 1700 km. Per metus Lietuvą kerta tranzitu, atgabena ir (arba) išgabena krovinius daugiau kaip 500 tūkst. krovininių transporto priemonių, dauguma jų yra taršios, „Euro 0–3“ standarto transporto priemonės. Apie 61 proc. dienos kelių naudotojo mokesčio Lietuvoje sumoka būtent užsienio šalių vežėjai.

Skaičiuojama, kad dėl didėjančio transporto srauto ir intensyvaus magistralinių kelių naudojimo magistraliniai keliai smarkiai dėvisi: nuo 2016 m. iki 2022 m. jų nusidėvėjimo vertė per metus vidutiniškai sudarė apie 54,8 mln. eurų.

Dabar per metus surenkama apie 53 mln. eurų kelių naudotojo mokesčio. 

Šis Vyriausybės nutarimas derintas su atsakingomis institucijomis ir atskirai pristatytas socialiniams ir ekonominiams partneriams – krovininio ir keleivinio transporto asociacijomis.

Kelių naudotojo mokestį galima susimokėti AB Lietuvos automobilių kelių direkcijos tinklalapyje ir 700 platinimo vietų.

Total
0
Shares
0
0
0
0
0
Kiti įrašai
Kartlandas Max
Skaityti

Vilniuje įvyko oficiali ,,Kartlandas Max” kartodromo atidarymo šventė. Pamatykite kaip atrodo didžiausias vidaus kartodromas Baltijos šalyse!

Augintinis automobilyje
Skaityti

Lietuvos vairuotojai dažniau nei latviai ir estai augintinius automobiliuose palieka vienus

miegas prie vairo
Skaityti

Miegas prie vairo: kokie pagrindiniai ženklai ir kaip išvengti nelaimės?

Saugumas kelyje
Skaityti

Lietuvos automobilių kelių direkcija primena saugaus eismo taisykles: svarbiausia dalyvaujant eisme yra atidumas ir dėmesingumas

Nauji mokslo metai eismas
Skaityti

Nauji mokslo metai prasideda ir keliuose: kaip apsaugoti vaikus nuo nelaimių

Būk saugus, atidus ir sveikas
Skaityti

Lietuvos automobilių kelių direkcijos organizuotoje akcijoje „Būk saugus, atidus ir sveikas“ apsilankė daugiau kaip 5 tūkst. dalyvių

Plikos padangos pavojus kelyje
Skaityti

Kelyje paslysti galima ir vasarą: kaip saugiai važiuoti pilant lietui

Naujo automobilio pirkimas
Skaityti

Renkantis naują automobilį jo poveikis aplinkai svarbus tik 17 proc. gyventojų

Elektromobiliai Lietuvoje
Skaityti

Naujausia statistika: Lietuvos keliais rieda daugiau nei 16 tūkst. elektromobilių

Juodosios dėmės keliuose
Skaityti

Juodąsias dėmes Lietuvos keliuose trina ir žiedinės sankryžos, ir greičio matuokliai

M. Švaikauskas
Skaityti

Vilnių ir Uteną jungianti „betonkė“ per dvejus metus virs vienu moderniausių šalies kelių: papasakojo apie vykstančius darbus

autobusų ir troleibusų parkų atnaujinimas
Skaityti

Lietuvos miestai atnaujina autobusų ir troleibusų parkus: dėmesys – keleivių patogumui ir ekologijai

Elektromobiliai parama
Skaityti

Viešąjį sektorių rinktis elektromobilius skatins 38 mln. eurų ES investicijos

Dviračių takų plėtra
Skaityti

Pėsčiųjų ir dviračių takų plėtra: gyventojai dviratį ima matyti ne tik kaip laisvalaikio priemonę

Ignitis ON
Skaityti

„Ignitis ON“ elektromobilių įkrovimo tinklo plėtra: pirmosios įkrovimo stotelės prie „Maxima“ parduotuvių

Sustojimai pagal pareikalavimą
Skaityti

Kauno viešajame transporte startavo naujovės – sustojimai „pagal pareikalavimą“

Auto įvikio draudimo išmoka
Skaityti

užmiesčio keliai
Skaityti

Siauri užmiesčio keliai žaloja automobilius ir kelia grėsmę žmonių sveikatai

NAUJIENOS

Lietuvos vairuotojai

Lietuvos vairuotojai pažeidėjus bando tramdyti patys, nesikreipdami į policiją

Kuro kainos

Saugokite gamtą ir piniginę: vos keliais paspaudimais jūsų išmanusis telefonas gali padėti sutaupyti išlaidas degalams

Elektriniai paspirtukai

Artėja paspirtukininkų nebaudžiamumo saulėlydis, bet ekspertai pasigenda būtiniausio sprendimo

Ignitis elektromobiliai

„Ignitis“ investuos iki 115 mln. eurų į elektromobilių tinklo plėtrą Baltijos šalyse 

Navigacinės programėlės

Nepasimeskite eismo ribojimuose: 5 navigacinės programėlės užtikrinsiančios sklandų judėjimą gatvėmis NATO viršūnių susitikimo metu

Elektrinis transportas

ES Žaliasis kursas: paskolos transporto įmonėms – tik su pereinamojo laikotarpio planu

PATARIMAI

Oro pagalvės, teisinga pozicija ir saugos diržai

Plaukime automobilį

Kaip parduoti savo automobilį

Padanga, kurioje trūksta oro, gali tapti nelaimės priežastimi

Automobilio paruošimas vasaros kelionėms

5 patarimai, kaip paruošti automobilį vasaros kelionėms

Patarimai vairuotojams – kaip patiems nustatyti automobilio gedimus

PARTNERIO TURINYS

Industrinės padangos

Testuojame produktą NANO DIAMOND SHIELD

Automobilių kabliai

GPS meistras pataria

Citroen remontas: patikėkite tik profesionalams

Kėbulo remonto darbai. Ką reikia žinoti

STRAIPSNIAI

Paskirstymo diržo keitimas

Nuo sukčių nukenčia šimtai automobilių pirkėjų. Kaip to išvengti?

Automobilių kėbulų paruošimas perdažymui

Energijos nuostoliai mechaninėje transmisijoje

Stabdžių skystis ir stabdžių skysčio keitimas

Amortizatorių tikrinimas ir jų būklės diagnozavimas

Saugos pagalvių servisas
Turbinų remontas
Padangos, ratlankiai
  • Žieminių padangų pasirinkimas
    Renkamės žiemines padangas: klaidos, kurių verčiau nekartoti
  • UltraGrip Performance 3
    „Goodyear“ pristato „UltraGrip Performance 3“
Automedia.lt Automedia.lt
Projektai:  statybajums.lt / manosveikata.lt / kelioniuklubas.lt / skaitome.lt / verslo.tv / seostraipsnis.lt / mokslozinios.lt / zvejosapnas.lt / protobokstai.lt / motinyste.lt
Partneriai:  autorentalis.lt

Įrašykite raktažodį ir spauskite Enter.