• Pradžia
  • Naujienos
    • Naujienos
    • Elektromobiliai
    • Įdomu
    • Motociklai
    • Nauji automobiliai
    • Sportas
  • Patarimai
    • Patarimai
    • Automobilių priežiūra
    • Remontas
    • Specialistas pataria
    • Verta sužinoti
  • Straipsniai
    • Straipsniai
    • Padangos, ratlankiai
    • Automobiliai, nuoma
    • Automobilio remontas
    • Automobilių dalys, įranga
    • Priežiūra, komfortas, paslaugos
  • Video
  • Partnerio turinys
Facebook
YouTube
Reklama
Susisiekime
Automedia.lt Automedia.lt
  • Pradžia
  • Naujienos
    • Naujienos
    • Elektromobiliai
    • Įdomu
    • Motociklai
    • Nauji automobiliai
    • Sportas
  • Patarimai
    • Patarimai
    • Automobilių priežiūra
    • Remontas
    • Specialistas pataria
    • Verta sužinoti
  • Straipsniai
    • Straipsniai
    • Padangos, ratlankiai
    • Automobiliai, nuoma
    • Automobilio remontas
    • Automobilių dalys, įranga
    • Priežiūra, komfortas, paslaugos
  • Video
  • Partnerio turinys

Bio-DME degalais varomas sunkvežimis įveikė 100 tūkst. kilometrų ridą

Bio-DME projekto tikslas – įvertinti Bio-DME (dimetileterio) degalų perspektyvas komercinių transporto priemonių rinkoje. Įpusėjus dvejus metus truksiančiam projektui, preliminarūs rezultatai rodo, kad Bio-DME jau gali būti sėkmingai naudojamas kasdienėje gabenimų veikloje. Jei dyzeliną pakeistų Bio-DME, išskiriamo anglies dvideginio kiekis galėtų būti sumažintas net 95 procentais, skelbiama „Volvo“ pranešime spaudai.

Šio projekto rėmuose naudojami biodegalai yra gaminami iš šalutinio popieriaus masės gamybos produkto – juodųjų nuovirų „Chemrec“ dujofikacijos gamykloje Piteo mieste. Gamybos sistema veikia sklandžiai, o galimybė tiekti degalus didesniais kiekiais labai priklauso nuo galimų lengvatų atsinaujinantiems degalams.

„Bio-DME taip pat gali būti gaminamas ir iš kitų atsinaujinančių žaliavų. Manome, kad šie transporto priemonių degalai yra perspektyvūs. Mes sukūrėme technologiją, leidžiančią naudoti šiuos degalus komerciniuose gabenimuose. Didžiausias ateityje laukiantis iššūkis – sukurti šių degalų tiekimo infrastruktūrą, o tai reikalauja investicijų. Čia daug kas priklauso nuo sprendimus priimančių atsakingų asmenų, kurie atlieka svarbų vaidmenį kurdami esmines prielaidas ilgalaikei plėtrai ir lengvatų taikymui“, – sako „Volvo“ alternatyvių degalų projekto vadovas Per Salomonsson.

DME yra dujos, tačiau jos paverčiamos skysčiu jas suslegiant tik 5 bar slėgiu. Jį paprasta naudoti, panašiai kaip ir propaną. DME gali būti išgaunamas iš gamtinių dujų, taip pat iš įvairių tipų biomasės. Kai dimetileteris gaminamas iš biomasės, jis vadinamas Bio-DME.

„Volvo“ kartu su kitais šio projekto dalyviais – Bio-DME gamintoju „Chemrec“ ir degalų tiekėju „Preem“ sukūrė transporto sistemą, kuri apima visą grandinę – nuo Bio-DME gamybos bei tiekimo iki jų panaudojimo „Volvo“ sunkvežimiuose, kuriuos eksploatuoja transporto įmonės.

Dešimt „Volvo“ Bio-DME degalais varomų sunkvežimių gabena krovinius nuo 2011 m. rudens, ir projektui įpusėjus rezultatai pranoksta lūkesčius. Neseniai vienu iš dešimties sunkvežimių buvo pasiekta 100 tūkst. kilometrų rida, o visi sunkvežimiai jau nuvažiavo 400 tūkst. kilometrų.

„Tai pirmas kartas, kai Bio-DME tokiu mastu yra naudojamas kaip transporto priemonių degalai, ir po pirmųjų bandymų rezultatų įvertinimo matome, kad dimetileteriu varomi sunkvežimiai puikiai atlieka gabenimų užduotis, net viršydami mūsų lūkesčius. Technologija yra patikima, pasižymi energetiniu efektyvumu nuo degalų gamybos iki jų panaudojimo sunkvežimiuose“, – teigia „Volvo“ alternatyvių degalų projekto vadovas Per Salomonsson.

Projekte dalyvaujančių krovinių gabenimo „PostNord“ ir DHL įmonių tikslas – iki 2020 m. ženkliai sumažinti išskiriamo anglies dvideginio kiekį, todėl dalyvavimas šiuose bandymuose šioms kompanijoms buvo natūralus žingsnis.

„Mūsų vairuotojai yra maloniai nustebinti. Jų nuomone, važiuoti Bio-DME degalais taip pat paprasta, kaip ir naudojant įprastą dyzeliną. Nors tai yra visiškai nauja technologija, susidūrėme tik su keliais techniniais nesklandumais, be to, sunkvežimiai yra daug tylesni, kai degalų bakai užpildyti dimetileteriu“, – teigia „PostNord“ logistikos aplinkosaugos reikalų vadovas Henrik Boding.

„Kadangi mūsų verslo srityje 98 proc. anglies dvideginio išskiriama dėl gabenimų sunkvežimiais veiklos, matome didelį potencialą tai efektyviai sumažinti naudodami Bio-DME“, – teigia DHL aplinkosaugos reikalų vadovas Ulf Hammarberg.

„Preem“ pastatė keturias degalines Stokholme, Geteborge, Jončiopinge ir Piteo miestuose Švedijoje, siekdami užtikrinti, kad sunkvežimiai galėtų būti eksploatuojami kasdieninėje gabenimų veikloje.

Bandymai tęsis iki 2012 m. pabaigos, tuomet bus įvertintos Bio-DME degalų perspektyvos rinkoje.

Tyrime taip pat dalyvauja šios krovinių gabenimo įmonės: „J-Trans“, „Bröderna Lindqvist Åkeri“, „BDX Företagen AB“ ir „Ragn-Sells“. Projektą remia Švedijos energetikos agentūra, jis finansuojamas pagal ES Septintąją bendrąją programą. Be „Volvo Trucks“, „Chemrec“ ir „Preem“, projekte dalyvauja ir „Delphi“, „ETC“, „Haldor Topsoe“ ir „Total“.

Total
0
Shares
0
0
0
0
0
Žymos
  • Bio-DME projektas
  • Volvo
Kiti įrašai
Automobilių gedimai
Skaityti

Autoserviso vadovas: ne visi gedimai gali būti aprašyti remonto instrukcijose

Dyzelinio kuro siurblio remontas
Skaityti

Kada reikalingas dyzelinio kuro siurblio remontas?

Automobilis lizingu
Skaityti

Kaip nusipirkti automobilį lizingu

Autoservisas, automobilio paruošimas žiemai
Skaityti

Kaip paruošti savo automobilį ilgam žiemojimui garaže?

Automobilio paruošimas vasaros kelionėms
Skaityti

5 patarimai, kaip paruošti automobilį vasaros kelionėms

Eismo įvykio deklaracijos pildymas
Skaityti

Ekspertai pasakė, kur klysta vairuotojai, pildydami eismo įvykio deklaracijas

Automobilių remonto atliekos
Skaityti

Kur dingsta remonto atliekos iš neautorizuotų automobilių servisų?

Automobilio priežiūra pavasarį
Skaityti

Patarė, kaip paruošti automobilį pavasariui – nepakanka vien tik pakeisti padangų

vairavimas saulės spiginimas
Skaityti

Pavasario saulės apakinti: kas vairuotojus apsaugos nuo eismo nelaimių

Audi a8
Skaityti

Atskleisti automobiliai, kurių rida 2022 m. klastota dažniausiai: sąrašo viršuje – Audi A8

Kia naudoti automobiliai
Skaityti

KIA naudoti automobiliai: ar tikrai juos geriausia pirkti iš įmonių?

Ratų suvedimas
Skaityti

Kodėl ratų suvedimas yra toks svarbus?

vairavimo mokyklos
Skaityti

Ar galima atgauti sumokėtus pinigus už vairavimo pamokas, jei netenkina kokybė?

Vairavimas slidžiame kelyje
Skaityti

Vairavimas slidžiame kelyje: koks scenarijus rizikingiausias ir kaip jo išvengti

Turbokompresorius
Skaityti

Turbokompresorius

Automobilio paruošimas žiemai
Skaityti

7 ekspertų patarimai, kaip paruošti savo automobilį žiemai

Greitas ir paprastas automobilio valymas: 5 gudrybės, kurios padės švarą palaikyti be vargo
Skaityti

Greitas ir paprastas automobilio valymas: 5 gudrybės, kurios padės švarą palaikyti be vargo

automobilio variklio apsauga
Skaityti

Ką daryti nuplėšus variklio dugno apsaugą?

NAUJIENOS

Vairavimas per plikledį

Įspėja dėl plikledžio – kasmet fiksuojama keliskart daugiau eismo įvykių: patarė, kaip elgtis kelyje

Techninė automobilio apžiūra

Seimo Liberalų sąjūdžio frakcijos pranešimas: „Liberalai siūlo leisti techninę apžiūrą atlikti visuose sertifikuotuose autoservisuose“

Keanu Jensen

Nepaprasta „Formulės-1“ „Brawn GP“ ekipos kelionė

Automobilių privalomas draudimas

Automobilio privalomasis draudimas: kada žala gali būti išieškoma iš vairuotojų ir kokie įvykiai – nedraudžiamieji?

LTOU elektromobiliai

Lietuvos oro uostai modernizuoja savo automobilių parką – persės į elektromobilius

Lietuvos automobilių kelių direkcija

Lietuvos automobilių kelių direkcijoje pokyčiai: nauja vadovų komanda ir organizacinė struktūra

PATARIMAI

automobilių dalys akcijos

Automobilių prekes verta pirkti tada, kai taikomos akcijos

Elektromobilių vairuotojams netenkant privilegijų svarbus tampa ne tik nuvažiuojamas atstumas

Vairo perkėlimas iš dešinės į kairę

Kaip parduoti savo automobilį

Kia naudoti automobiliai

KIA naudoti automobiliai: ar tikrai juos geriausia pirkti iš įmonių?

Patarimai, Kaip žiema taupyti degalus

PARTNERIO TURINYS

Kaip žinoti, kad metas naujam akumuliatoriui ir kaip išsirinkti patikimą?

Sėdynių užvalkalai internetu. Kaip ir kur juos pirkti?

Lengvųjų automobilių padangų rinka

Kėbulo virinimo darbai Vilniuje

GREGAUTO – NAUJAS AUTOELEKTRIKONIKOS SERVISAS VILNIUJE!

Automobilių nuoma Vilniuje ir kitur

STRAIPSNIAI

Savadarbis transportas: bet ko įregistruoti nepavyks

Kai švenčiama netoli automobilių

Kodėl genda stabdžiai?

Vandens pagrindu pagaminti dažai

Hyundai i30 Naujas rūbas

BMW dizainas įvertintas prestižiniuose „red dot“ adovanojimuose

Saugos pagalvių servisas
Padangos
Padangos, ratlankiai
  • Padangų svarbiausi parametrai
    Svarbiausi padangų techniniai parametrai: į ką būtina atsižvelgti?
  • Žieminių padangų pasirinkimas
    Renkamės žiemines padangas: klaidos, kurių verčiau nekartoti
Automedia.lt Automedia.lt
Projektai:  statybajums.lt / manosveikata.lt / kelioniuklubas.lt / skaitome.lt / verslo.tv / seostraipsnis.lt / mokslozinios.lt / zvejosapnas.lt / protobokstai.lt / motinyste.lt
Partneriai:  autorentalis.lt

Įrašykite raktažodį ir spauskite Enter.