• Pradžia
  • Naujienos
    • Naujienos
    • Elektromobiliai
    • Įdomu
    • Motociklai
    • Nauji automobiliai
    • Sportas
  • Patarimai
    • Patarimai
    • Automobilių priežiūra
    • Remontas
    • Specialistas pataria
    • Verta sužinoti
  • Straipsniai
    • Straipsniai
    • Padangos, ratlankiai
    • Automobiliai, nuoma
    • Automobilio remontas
    • Automobilių dalys, įranga
    • Priežiūra, komfortas, paslaugos
  • Video
  • Partnerio turinys
Facebook
YouTube
Reklama
Susisiekime
Automedia.lt Automedia.lt
  • Pradžia
  • Naujienos
    • Naujienos
    • Elektromobiliai
    • Įdomu
    • Motociklai
    • Nauji automobiliai
    • Sportas
  • Patarimai
    • Patarimai
    • Automobilių priežiūra
    • Remontas
    • Specialistas pataria
    • Verta sužinoti
  • Straipsniai
    • Straipsniai
    • Padangos, ratlankiai
    • Automobiliai, nuoma
    • Automobilio remontas
    • Automobilių dalys, įranga
    • Priežiūra, komfortas, paslaugos
  • Video
  • Partnerio turinys

Kad dyzelinis automobilis žiemą nekeltų rūpesčių

Kaitinimo žvakės

Dyzeliniuose varikliuose degiajam mišiniui pašildyti naudojamos kaitinimo žvakės (benzininiuose kuro mišinys uždegamas kibirkštinėmis žvakėmis). Kaitinimo žvakėms senstant arba sugedus blogėja jų techninės savybės, todėl automobilio variklį sunkiau paleisti, o esant šaltesniam orui jis gali ir visai atsisakyti veikti. Todėl atėjus žiemai būtina patikrinti žvakes.

Dyzeliniuose varikliuose naudojamų kaitinimo žvakių veikimo laikas priklauso nuo temperatūros – kuo žemesnė variklio temperatūra, tuo ilgiau jos dirba, kai temperatūra didesnė, kaitinimo žvakių darbo laikas trumpesnis.

Kaitinimo žvakės yra spiralinės arba stiebelinės. Spiralinę šildymo žvakę sudaro korpuse įtvirtinta spiralė. Ji gaminama iš aukštai temperatūrai atsparios medžiagos, turinčios didelę specifinę varžą. Šios žvakės jungiamos nuosekliai, todėl vienai iš jų sudegus, nebeveikia visa šildymo sistema. Spiralinės žvakės dabar beveik nebenaudojamos. Vietoj jų naudojamos stiebelinės šildymo žvakės. Įkaitęs jos stiebelis garina dalį degalų, tad susidaręs degusis mišinys užsiliepsnoja ir uždega visą likusį degųjį mišinį.

Galima patikrinti

Atėjus šalčiams rūpesčių gali kelti ir prastai veikiančios kaitinimo žvakės. Senesnio modelio automobilių variklius gali būti sunku paleisti ir vasarą, ir žiemą. Naujesnio modelio – sunkiau priversti dirbti esant maždaug 10 šalčiui.

Kad paleistum šaltą dyzelinį variklį, prieš tai reikia pašildyti suspaudžiamą orą. Specialiai dyzeliniams varikliams sukurta kaitinimo žvakė padidina degimo kameros temperatūrą iki darbinės – 700–900°C.

Vienas pagrindinių kaitinimo žvakės techninių rodiklių, parodančių jos pajėgumą, yra įkaitimo iki darbinės temperatūros (900°C) laikas. Dinamiškam automobiliui, ko gero, netiks 30 sekundžių veikianti žvakė, o dyzeliniam mikroautobusui visiškai nebūtina įdėti 5 sekundžių žvakę, ypač įvertinant jos kainą.

Žvakes, kaip ir akumuliatorių, rekomenduotina naudoti nurodytas gamintojo – tokio pat tipo, tokios pat galios ir kt. Nusprendus pataupyti ir susukti pigesnes žvakes, greitai gali tekti kartoti brangią ir ilgokai trunkančią žvakių keitimo procedūrą.

Taigi jei jūsų automobilio variklyje žvakės neveikia, tai jį paleisti vargu ar pavyks. Žvakes patikrinti galima ir pačiam. Tam reikia nuimti srovę tiekiantį laidą (arba ištisinę jungtį) nuo žvakių ir kontroline lempute, prijungta prie akumuliatoriaus teigiamo poliaus, prisiliesti prie kiekvienos žvakės kontakto. Jei žvakė tinkama, lemputė užsidegs. Neveikiančias žvakes būtina pakeisti. Jei visos žvakės geros, tuomet patikrinkite, ar pašildymo metu žvakės gauna reikiamą įtampą. Ji turi atitikti techninius variklio reikalavimus.

Parodo gedimus

Kad nereikėtų vargti paleidžiant automobilio variklį žiemą, reikia atkreipti dėmesį į variklio kaitinimo žvakes, jų išvaizdą ir kokybę. Žvakės metalinis korpusas neturi būti pažeistas, antgalio spalva – juoda. Negali būti korpuso ir antgalio suvirinimo žymių. Būtina atkreipti dėmesį į tvirtinimo pjūvio būseną.

Labai svarbu, kad žvakės būtų tinkamai įstatytos į lizdą. Šiuolaikinių kaitinimo žvakių skersmuo – 8–12 mm. Per smarkiai sukant žvakę gali įtrūkti korpusas. Todėl pirmiausia būtina susipažinti su gamintojo rekomendacijomis, jose visuomet nurodyta, kaip žvakę reikia įsukti į lizdą.

Nuo smūgio gali sutrūkti žvakės spiralė, jos siūleliai susiliečia, išsilydo žvakės antgalis ir ji nebeveikia. Trumpasis jungimas tarp pakaitinimo žvakės vamzdelinio korpuso ir spiralės pasitaiko gana retai. Jei taip atsitinka, vadinasi, tai – prasta žvakė.

Jei žvakės korpusas pažeistas, gali būti, kad į praskiestą dyzelinį kurą buvo pripilta greitai užsiliepsnojančio skysčio.

Korpusą pažeisti gali netinkamai sureguliuota įtampa. Žvakės antgalis būna pažeistas dėl per didelės kaitinimo spiralės srovės įtampos.

Suodžių apnašos ant žvakės antgalio tarsi pasako, nuolat naudojamas prastos kokybės kuras, pažeista išmetamoji sistema. Suodžių ir degimo produktų perteklius nusėda ant korpuso, tai sumažina žvakės darbo efektyvumą.

Total
0
Shares
0
0
0
0
0
Žymos
  • dyzelinis variklis
  • dyzelis
  • kaitinimo žvakės
Kiti įrašai
vairavimas saulės spiginimas
Skaityti

Pavasario saulės apakinti: kas vairuotojus apsaugos nuo eismo nelaimių

Audi a8
Skaityti

Atskleisti automobiliai, kurių rida 2022 m. klastota dažniausiai: sąrašo viršuje – Audi A8

Kia naudoti automobiliai
Skaityti

KIA naudoti automobiliai: ar tikrai juos geriausia pirkti iš įmonių?

Ratų suvedimas
Skaityti

Kodėl ratų suvedimas yra toks svarbus?

vairavimo mokyklos
Skaityti

Ar galima atgauti sumokėtus pinigus už vairavimo pamokas, jei netenkina kokybė?

Vairavimas slidžiame kelyje
Skaityti

Vairavimas slidžiame kelyje: koks scenarijus rizikingiausias ir kaip jo išvengti

Turbokompresorius
Skaityti

Turbokompresorius

Automobilio paruošimas žiemai
Skaityti

7 ekspertų patarimai, kaip paruošti savo automobilį žiemai

Greitas ir paprastas automobilio valymas: 5 gudrybės, kurios padės švarą palaikyti be vargo
Skaityti

Greitas ir paprastas automobilio valymas: 5 gudrybės, kurios padės švarą palaikyti be vargo

automobilio variklio apsauga
Skaityti

Ką daryti nuplėšus variklio dugno apsaugą?

karštis automobilyje
Skaityti

Vairuotojams – išbandymas karščiu: gydytojo patarimai, kaip pagerinti važiavimo sąlygas

vairavimo mokykla
Skaityti

Kaip atskirti gerą vairavimo mokyklą, nuo prastos vairavimo mokyklos?

automobilių dalys akcijos
Skaityti

Automobilių prekes verta pirkti tada, kai taikomos akcijos

automobilio paruošimas žiemai
Skaityti

Svarbiausi dalykai ruošiant automobilį žiemos sezonui

HONDA automobiliai
Skaityti

HONDA naudoti automobiliai – vieni patikimiausių

vairuotojo pažymėjimas privalumai
Skaityti

Kodėl vairuotojo pažymėjimas būtinas: penki teisės vairuoti privalumai?

Karštis automobilyje
Skaityti

Neslūgstanti karščio banga Lietuvoje: ką privalo žinoti vairuotojai, norėdami sumažinti nelaimingų įvykių tikimybę

Naudoti Volvo
Skaityti

Naudoti Volvo ar geriau investuoti į naują?

NAUJIENOS

Automobilių sukčiai, kaip neapsigauti

Ieškantiems naudoto automobilio pataria nepasiduoti emocijoms – sukčiai nesnaudžia

vairavimas keleivio komentarai

Apklausa: 44 proc. vairuotojų erzina keleivio komentarai apie vairavimą, manevravimą ir kelio pasirinkimą

Vilnius Trakai viaduko remontas

Pradedamas remontuoti viadukas kelyje nuo Vilniaus į Trakus: numatomi eismo pokyčiai

Elektromobilių įkrovimo stotelės

Įkrovimo srityje atsiliekančiai Lietuvai – ekspertų perspėjimas

Eismo pralaidumas Vilniuje

Vilniaus padangėje – dažnesni dronų skrydžiai: renkami duomenys eismo pralaidumui gerinti

motociklai

Dviratės transporto priemonės sugrįžo: atidumo egzaminą laiko visi

PATARIMAI

Kaip prižiūrėti valytuvus

Apibraižytas automobilis stovėjimo aikštelėje – ką daryti?

Kad dyzelinis automobilis žiemą nekeltų rūpesčių

TA atmintinė

Ką daryti, kad rankinis stabdis neprišaltų?

Greitas ir paprastas automobilio valymas: 5 gudrybės, kurios padės švarą palaikyti be vargo

Greitas ir paprastas automobilio valymas: 5 gudrybės, kurios padės švarą palaikyti be vargo

PARTNERIO TURINYS

GPS meistras pataria

Taxi Vilniuje: mobiliųjų programėlių privalumai

Kėbulo virinimo darbai Vilniuje

Tinkamiausių ratų montavimo staklių pasirinkimas: aspektai, kuriuos reikia įvertinti

„CityBee“ turimų „Mini One“ automobilių skaičių didina beveik dvigubai

Profesionalus važiuoklės remontas

STRAIPSNIAI

Populiariausios modifikacijos: ką lietuviai keičia savo kasdieniniuose visureigiuose?

Kuo minta jūsų automobilis?

Ar įmanoma išgelbėti užpiltą valdymo bloką?

Važiuoti dviračiu dėvint šalmą – 6 kartus saugiau

Stabilizatoriaus paskirtis ir funkcija

„Google Glass“ vairavimo metu: leisti ar drausti?

Saugos pagalvių servisas
Turbinų remontas
Padangos, ratlankiai
  • dideli ratlankiai
    Ar automobilis su įspūdingais ratais – vis dar grožis, reikalaujantis aukų?
  • „Continental“ padangos stambiausiems elektromobilių gamintojams
Automedia.lt Automedia.lt
Projektai:  statybajums.lt / manosveikata.lt / kelioniuklubas.lt / skaitome.lt / verslo.tv / seostraipsnis.lt / mokslozinios.lt / zvejosapnas.lt / protobokstai.lt / motinyste.lt
Partneriai:  Epadangos24.lt / autorentalis.lt

Įrašykite raktažodį ir spauskite Enter.