• Pradžia
  • Naujienos
    • Naujienos
    • Elektromobiliai
    • Įdomu
    • Motociklai
    • Nauji automobiliai
    • Sportas
  • Patarimai
    • Patarimai
    • Automobilių priežiūra
    • Remontas
    • Specialistas pataria
    • Verta sužinoti
  • Straipsniai
    • Straipsniai
    • Padangos, ratlankiai
    • Automobiliai, nuoma
    • Automobilio remontas
    • Automobilių dalys, įranga
    • Priežiūra, komfortas, paslaugos
  • Video
  • Partnerio turinys
Facebook
YouTube
Reklama
Susisiekime
Automedia.lt Automedia.lt
  • Pradžia
  • Naujienos
    • Naujienos
    • Elektromobiliai
    • Įdomu
    • Motociklai
    • Nauji automobiliai
    • Sportas
  • Patarimai
    • Patarimai
    • Automobilių priežiūra
    • Remontas
    • Specialistas pataria
    • Verta sužinoti
  • Straipsniai
    • Straipsniai
    • Padangos, ratlankiai
    • Automobiliai, nuoma
    • Automobilio remontas
    • Automobilių dalys, įranga
    • Priežiūra, komfortas, paslaugos
  • Video
  • Partnerio turinys

Padangos žiemai: nuo restauruotų iki dygliuotų. Kas geriau?

Šaltojo metų laikotarpio vairuotojų aktualijos: draudimas naudoti dygliuotas žiemines padangas atšauktas, o ką pasirinkti artėjančiai žiemai?

Naujų ir naudotų dvikova

Kaskart vis žvarbesnės rudens dienos ne tik pėstiesiems, bet automobilininkams primena apie artėjantį žiemos sezoną. Vairuotojams jis prasideda šiek kiek anksčiau nei kalendorinė žiema.

Liko šiek tiek daugiau nei mėnuo iki lapkričio 10 d., kuomet įsigalioja draudimas eksploatuoti lengvuosius automobilius su vasarinėmis padangomis (iki kovo 31 d.). Jas būtina pakeisti žieminėmis ar universaliomis.

Pastarąsias specialistai vertina gana skeptiškai ir vadina netinkamomis nė vienam metų laikui. Tačiau kol kas dažnas renkasi būtent jas. Esą taip galima sutaupyti ne tik perkant padangas. Nereikia išlaidauti bei gaišti laiko eilėse prie ratų montavimo ir balansavimo dirbtuvių. Kaip žinome, prieš pat lapkričio 10-ąją dirbtuvėse vairuotojai būna priversti sugaišti ne vieną valandą.

Statistiškai beveik trys iš dešimties automobilių savininkų renkasi universalias padangas, kad išvengtų galvosūkių, kokį gi apavą įsigyti savo transporto priemonei vienu ar kitu sezonu.

Padangų žinovai (dažniausiai prekybininkai) vieningai sutinka su teiginiu, esą naudotos ar restauruotos padangos, nors ir keleriopai pigesnės, tačiau nepatikimos ir netgi pavojingos. Vienos jų susidėvėjusios ir praradusios savo gerąsias savybes, o kitų gumos mišinys pernelyg kietas, tad slidžiame kelyje praras sukibimą su kelio danga.

Nors jas išbandžiusieji plonesnių piniginių savininkai tvirtina priešingai ir sako, kad svarbiausia – išsirinkti tinkamas.

Pagal kiekvieno skonį

Į kokias padangas atkreipti dėmesį – tai klausimas, kuriam atsakymą rasti gana keblu ir patyrusiems vairo broliams. Rinkoje kasmet pasirodo naujienų. Daug kas priklauso nuo oro ir kelio sąlygų, mat pagal tai pasirenkama, kokio – kieto, vidutinio ar minkšto – mišinio padangos bus tinkamiausios.

Atitinkamai vienos jų labiau tiks važiuoti apsnigtomis ar šlapdriba padengtomis gatvėms, o kitos savo gerąsias savybes atskleis apledėjusiuose keliuose. Reikia nepamiršti, kad kelerius metus iš eilės Lietuvoje vyravo ne itin šaltos žiemos ir kitokių sinoptikai kol kas neprognozuoja.

Bene svarbiausias faktorius – padangų protektoriaus raštas, užtikrinantis saugų, tylų ir patogų važiavimą. Tam įtakos turi ir padangų aukštis bei plotis.

Dažnas automobilininkas vis dar gerokai apsigauna manydamas, kad raidžių deriniu “M+S” paženklintos padangos yra vadinamosios demisezoninės ir niekam tikusios. Taip žymimos ir žiemiškiems keliams skirtos minkšto arba kieto gumos mišinio padangos. Kad įsitikintumėte, kad prieš jūsų akis išties šaltajam metų laikui skirtas gaminys, įdėmiau apžiūrėkite greta “M+S” simbolių esančius įspaudus ant padangos šono. Trikampis ledkalnis su snaige viduryje neabejotinai byloja, kad tai tikrai žieminė padanga.

Dygliai buvo ir bus

Prieš savaitę Vyriausybė pritarė susisiekimo ministro Eligijaus Masiulio inicijuotiems ir pakartotinai teiktiems Kelių eismo taisyklių pakeitimams. Vienas aktualiausių taisyklių atnaujinimų – atšauktas draudimas žiemos sezonu naudoti dygliuotąsias padangas.

Dar praėjusiais metais Kelių eismo taisyklėse buvo įrašyta nuostata, draudžianti nuo 2011 m. balandžio 10 d. eksploatuoti transporto priemones su dygliuotomis padangomis. Tai visuomenėje sukėlė nemažai diskusijų. Mažesnes pajamas gaunantys automobilininkai piktinosi, kad negali įsigyti aukštos klasės žieminių padangų, todėl dažniau perka dygliuotas. Politikai motyvavo, esą toks sprendimas neišvengiamas, nes siekiama apsaugoti kelius, o padangų dygliai jiems daro didelę žalą.

Dabartinis Susisiekimo ministerijos vadovas įsiklausė į vairuotojų nuomonę. Anot E.Masiulio, minėtas taisyklių punktas atšauktas visų pirma rūpinantis žmogaus gyvybe, o ne tuo, kad būtų saugoma kelio danga. Be to, sprendimas grindžiamas ir tarptautine patirtimi. Žiemos sezonu dygliuotos padangos nėra draudžiamos Skandinavijos šalyse, Estijoje, Prancūzijoje, Austrijoje, Didžiojoje Britanijoje, Ispanijoje, Italijoje, Šveicarijoje, Belgijoje, Liuksemburge, Čekijoje, Slovakijoje, Islandijoje.

“Šią nuostatą pakeitėme įsiklausę į ekspertų ir vairuotojų pastabas. Esu įsitikinęs, kad Kelių eismo taisyklės visų pirma turi tarnauti eismo saugai, todėl ne ekonominiai sumetimai, o žmogaus sveikata ir gyvybė turi būti svarbiausias argumentas priimant sprendimus, susijusius su saugiu eismu keliuose”, – dienraščiui teigė susisiekimo ministras E.Masiulis.

Skirtingi pirkėjų vertinimai

Apsilankius Kauno Aleksoto turguje, viena greta kitos išsirikiavusios restauruotų padangų prekyvietės bylojo, kad antrąkart gyvenimui prikeltas ratų apavas vis dar vilioja daugelį vairuotojų. Neapsisprendusius automobilininkus dažnas prekeivis vilioja greitakalbe išpyškindamas tradicinę frazę: “Vokiška kokybė! Jei bus brokuota ar dar kažkas netiks, atvežkite – pakeisime.” Iš tiesų, perkant šias padangas, pardavėjai išrašo metus galiojantį garantinį taloną.

“Žinau tą jų kokybę. Sumontavus šias padangas, ratai tampa “kvadratiniai”. Iš pažiūros šios padangos tikrai atrodo dailios, bet uždėjus ant ratlankio ir mėginant subalansuoti ratą, kartais dirbtuvių meistrams ir svarelių pritrūksta. Tokių būna tikrai nemaža dalis – kartais iš keturių pirktų padangų net kelios”, – apie savo karčią patirtį perkant svetur restauruotas padangas pasakojo vairuotojas Artūras.

Diskusiją išgirdęs kitas po turgavietę vaikštinėjęs vairuotojas pateikė kitą nuomonę. Jis teigė nesibaidantis restauruotų gaminių, nes šie esą gerokai pigesni už originalias padangas ir patvarumu pastarosioms nenusileidžia, o kartais ir pranoksta.

“Nereikia lakstyti kaip pasiutusiam. Važinėju protingai ir viskas gerai – nei protektorius nusilupa, nei kitokių bėdų ištinka. Pirkau ir žieminių, ir vasarinių padangų komplektus. Tai darau jau daug metų ir kiekvienąkart džiaugiuosi sutaupęs pinigų”, – savo pirkinius gyrė Jonas ir pridūrė, kad restauruotas padangas visuomet rekomenduoja ir bičiuliams.

Giria kauniečių kokybę

Kiek netikėtai apie Kaune parduodamas restauruotas padangas atsiliepė sostinės Gariūnų turgavietėje dirbantys meistrai. Jie teigė, kad svetur restauruotos padangos dažnai būna brokuotos, todėl jas rinktis reikėtų itin apdairiai. Ši taisyklė esą galioja Lenkijoje ar Vokietijoje restauruotoms padangoms. Tuo tarpu Kaune veikiančios restauravimo dirbtuvės garsėja išskirtine kokybe.

Gariūnų turguje, vienoje iš gausybės ratų montavimo ir balansavimo dirbtuvių, dirbantis vilnietis Vitalijus, išvydęs jam atvežtas restauruotas padangas, iškart sukluso: “Protektorius kaip gerų žieminių padangų. Atrodo, labai panašus į “Nokian”. Tikriausiai pirkote ne turguje? Staklės rodo, kad padanga pagaminta idealiai. Tokia kokybė tikrai nebūdinga turguje parduodamoms.”

Pašnekovas teigė iš greta įsikūrusių kolegų girdėjęs, kad Kaune veikia pernelyg nesireklamuojanti gamyklėlė, kurioje išties patikimai restauruojamos padangos. Laikydamas rankoje kokybišką gaminį, jis spėliojo, kad šis greičiausiai atkeliavo kaip tik iš ten.


Patarimai vairuotojams

Oro temperatūrai nukritus žemiau nei 7 laipsniai šilumos, vasarinių padangų guma sukietėja ir nebeužtikrina patikimo kontakto su kelio paviršiumi, todėl gamintojai pataria nerizikuoti ir pakeisti jas į žiemines.

Žieminės padangos, skirtingai nei vasarinės, neturi būti pernelyg plačios. Tai padidins automobilio pravažumą ir užtikrins geresnį valdymą kelyje.

Pernelyg minkštos padangos apsunkina transporto priemonės riedėjimą – juo mažesnis slėgis padangose, juo smarkiau turi dirbti variklis, kad automobilis važiuotų. Padangų slėgį pravartu tikrinti bent kartą per mėnesį ir patartina tada, kai padangos dar neįšilusios. Laikantis gamintojo nurodytų rekomendacijų padangų slėgiui, degalų sąnaudas galima sumažinti 2–3 proc.

Žieminės (ir vasarinės) padangos išlaiko apie 40–80 tūkst. kilometrų ridą. Žiemą paprastai nuvažiuojant apie 10 tūkst. km, jos tarnauja 4–6 metus. Kai šių padangų protektorius nusidėvi ir jo gylis tesiekia 3–4 mm, patartina jas eksploatuoti tik vasarą, nes žiemą bus neefektyvios.

Dygliuotos padangos žymiai efektyviau “dirba” ant ledo ir suplūkto sniego. Jei dažniausiai važinėjama švariai nuvalytais asfaltuotais keliais, jos praranda savo pranašumą – dygliai kelia daugiau triukšmo, ilgiau slysta stabdant, 4–8 proc. padidina degalų sąnaudas ir labiau gadina kelio paviršių.

Įsigijus dygliuotas padangas, pirmą tūkstantį kilometrų patartina važiuoti atsargiau – kol dygliai įsitvirtins savo vietose. Naudojant tokias padangas reikia nepamiršti prisiklijuoti lipduko, kuris apie tai informuotų.

Kelių eismo taisyklės nenurodo, kad žieminės padangos turi būti sumontuotos tik ant varančiosios automobilio ašies. Taigi tokiu būdu savo ir kitų saugumu sutaupyti mėginantys vairuotojai rizikuoja avarijos atveju negauti draudimo išmokos ar tiesiog būti nubausti kelyje juos sustabdžiusių policijos pareigūnų.

Total
0
Shares
0
0
0
0
0
Žymos
  • naujos padangos
  • padangos
  • restauruotos padangos
  • žieminės padangos
Kiti įrašai
Automobilio priežiūra pavasarį
Skaityti

Patarė, kaip paruošti automobilį pavasariui – nepakanka vien tik pakeisti padangų

vairavimas saulės spiginimas
Skaityti

Pavasario saulės apakinti: kas vairuotojus apsaugos nuo eismo nelaimių

Audi a8
Skaityti

Atskleisti automobiliai, kurių rida 2022 m. klastota dažniausiai: sąrašo viršuje – Audi A8

Kia naudoti automobiliai
Skaityti

KIA naudoti automobiliai: ar tikrai juos geriausia pirkti iš įmonių?

Ratų suvedimas
Skaityti

Kodėl ratų suvedimas yra toks svarbus?

vairavimo mokyklos
Skaityti

Ar galima atgauti sumokėtus pinigus už vairavimo pamokas, jei netenkina kokybė?

Vairavimas slidžiame kelyje
Skaityti

Vairavimas slidžiame kelyje: koks scenarijus rizikingiausias ir kaip jo išvengti

Turbokompresorius
Skaityti

Turbokompresorius

Automobilio paruošimas žiemai
Skaityti

7 ekspertų patarimai, kaip paruošti savo automobilį žiemai

Greitas ir paprastas automobilio valymas: 5 gudrybės, kurios padės švarą palaikyti be vargo
Skaityti

Greitas ir paprastas automobilio valymas: 5 gudrybės, kurios padės švarą palaikyti be vargo

automobilio variklio apsauga
Skaityti

Ką daryti nuplėšus variklio dugno apsaugą?

karštis automobilyje
Skaityti

Vairuotojams – išbandymas karščiu: gydytojo patarimai, kaip pagerinti važiavimo sąlygas

vairavimo mokykla
Skaityti

Kaip atskirti gerą vairavimo mokyklą, nuo prastos vairavimo mokyklos?

automobilių dalys akcijos
Skaityti

Automobilių prekes verta pirkti tada, kai taikomos akcijos

automobilio paruošimas žiemai
Skaityti

Svarbiausi dalykai ruošiant automobilį žiemos sezonui

HONDA automobiliai
Skaityti

HONDA naudoti automobiliai – vieni patikimiausių

vairuotojo pažymėjimas privalumai
Skaityti

Kodėl vairuotojo pažymėjimas būtinas: penki teisės vairuoti privalumai?

Karštis automobilyje
Skaityti

Neslūgstanti karščio banga Lietuvoje: ką privalo žinoti vairuotojai, norėdami sumažinti nelaimingų įvykių tikimybę

NAUJIENOS

Bmw vertė

Atskleisti labiausiai ir mažiausiai nuvertėjantys „BMW“ modeliai

Automobiliai

Automobilių kultūros ir pramogų sankirta: Automobilių parodos ir lenktynės Lietuvoje

Krunos tiltas

Lietuvos automobilių kelių direkcija priėmė sprendimą: automagistralėje Vilnius–Kaunas–Klaipėda statys laikiną tiltą per Kruną

Techninė pagalba kelyje

Vairuotojai techninės pagalbos šaukiasi ne tik žiemą: tenka gelbėti ir automobilius, ir keleivius

Vievio viadukas

Lietuvos automobilių kelių direkcija informuoja: Vievio viaduku bus leidžiamas eismas

Naudoti automobiliai Vokietija

Vokietijos naudotų automobilių rinkos paradoksas: dalis transporto priemonių importuojamos pardavimui

PATARIMAI

Dėl augančios naujų automobilių kainos galima „kaltinti“ technologijas ir ekologiją

Automobilio žibintai, ką reikia žinoti perkant?

Viskas ką reikia žinoti apie automobilines žvakes ir laidus

8 kovos su karščiu būdai

Elektromobilių vairuotojams netenkant privilegijų svarbus tampa ne tik nuvažiuojamas atstumas

Ar verta atidėti automobilių techninę apžiūrą?

PARTNERIO TURINYS

Geras autoservisas Vilniuje

Automobilio gedimo priežastys ir kaip jų išvengti

Navigacijos (1 dalis)

Žiema dar nesibaigė: kokių klaidų išvengti vairuojant?

Mikroautobusų nuoma

Nevažiuojanti transporto priemonė kieme. Kokias problemas ji gali sukelti?

STRAIPSNIAI

Audi pristato “karštąjį” kompaktinį visureigį RS Q3

Užvirimas dažant automobilį. Kas tai? Kaip to išvengti

Švedų superautomobilis „Koenigsegg Agera R“ susišlavė net šešis pasaulio rekordus

Draudimo terminai

Kelionės nudėvėtomis padangomis palydovė – rizika

Ratlankiai – duoklė ne tik grožiui

Saugos pagalvių servisas
Padangos
Padangos, ratlankiai
  • Padangos
    Patarimai, kurie padės tausoti padangas
  • Padangų keitimo laikas
    Vėl atėjo padangų keitimo metas: ar žinote, kaip jas tinkamai sutvarkyti?
Automedia.lt Automedia.lt
Projektai:  statybajums.lt / manosveikata.lt / kelioniuklubas.lt / skaitome.lt / verslo.tv / seostraipsnis.lt / mokslozinios.lt / zvejosapnas.lt / protobokstai.lt / motinyste.lt
Partneriai:  autorentalis.lt

Įrašykite raktažodį ir spauskite Enter.