• Pradžia
  • Naujienos
    • Naujienos
    • Elektromobiliai
    • Įdomu
    • Motociklai
    • Nauji automobiliai
    • Sportas
  • Patarimai
    • Patarimai
    • Automobilių priežiūra
    • Remontas
    • Specialistas pataria
    • Verta sužinoti
  • Straipsniai
    • Straipsniai
    • Padangos, ratlankiai
    • Automobiliai, nuoma
    • Automobilio remontas
    • Automobilių dalys, įranga
    • Priežiūra, komfortas, paslaugos
  • Video
  • Partnerio turinys
Facebook
YouTube
Reklama
Susisiekime
Automedia.lt Automedia.lt
  • Pradžia
  • Naujienos
    • Naujienos
    • Elektromobiliai
    • Įdomu
    • Motociklai
    • Nauji automobiliai
    • Sportas
  • Patarimai
    • Patarimai
    • Automobilių priežiūra
    • Remontas
    • Specialistas pataria
    • Verta sužinoti
  • Straipsniai
    • Straipsniai
    • Padangos, ratlankiai
    • Automobiliai, nuoma
    • Automobilio remontas
    • Automobilių dalys, įranga
    • Priežiūra, komfortas, paslaugos
  • Video
  • Partnerio turinys

Miesto visureigių praktiškumą lemia ne tik varančių ratų skaičius

Mažieji miesto visureigiai ilgą laiką užėmė tik nedidelę nišą, tačiau dabar jų populiarumas auga bene sparčiausiai Europoje. Tai – praktiški automobiliai, turintys visus miesto hečbekų privalumus ir aukštesnę sėdėjimo poziciją bei papildomą salono erdvę. Jų pardavimo skaičiai nuolat auga, o tokio tipo automobilį savo gamoje turėti – net ne kiekvieno gamintojo garbės reikalas, o būtinybė. Vis dėlto kalbai pasisukus apie jų galimybes prastuose keliuose, visureigio pavadinimą nemažai žmonių deda į kabutes. Dažnai – visai be reikalo.

Vadinamuosius tikruosius visureigius (turinčius rėminę konstrukciją), kurie dar parduodami Lietuvoje, skaičiuoti galima vienos rankos pirštais, jei atmestume komercinius pikapus. Likę modeliai dažnai net neturi keturių varančių ratų pavaros, kuri daugeliui klientų nereikalinga, o elektroninių sistemų nauda jau gali iš esmės kompensuoti mažesnį varančių ratų skaičių.

Atsisako to, kas nebūtina

Populiarėjant krosoveriams gamintojai vis rečiau siūlo versijas su keturių ratų pavaromis. Daugelio B segmento automobilių gamintojų miesto visureigiai, išskyrus retas išimtis, yra mažiausi tokio tipo modeliai. Užimamas žemiausias laiptelis gamoje reiškia, kad griežtai ribojami ne tik matmenys, bet ir kaina.

Daugelis šio tipo automobilių yra varomi priekiniais ratais. Norint prijungti ir galinius, reikia nemažai papildomų komponentų – paskirstymo dėžės, kardaninio veleno, diferencialo, pusašių ir t. t. Tai reiškia, kad automobilis gerokai pabrangsta, jo svoris padidėja, analogiškai sumažėja praktiškumas – dėl transmisijos tunelio sumažėja salono erdvė, o galinių varančių ratų elementai atima ją iš bagažinės. Kur dar dėl didesnės masės išaugusios degalų sąnaudos bei CO₂ emisijos.

Klientų poreikiai yra dar svarbesni – jei jiems reikia, gamintojas tikrai padarys. Tačiau, kaip paaiškėjo dėl pirmosios kartos B ar C segmento krosoverių, keturių varančių ratų pavaros labai mažai kam bereikia. Todėl šiandien visi populiariausi segmento modeliai – „Nissan Juke“, „Peugeot 2008“ ar „Volkswagen T-Cross“ – siūlomi tik su priekiniais varomais ratais.

Pravažumą užtikrina elektronika

Du variklio sukami ratai niekada neatstos visų varančiųjų ratų sistemos tikroje bekelėje, tačiau daugelis automobilių vairuotojų ją mato nebent TV ekrane stebėdami Dakaro ralį, jų transporto priemonės dažniausiai naudojamos ant asfaltu padengto kelio.

Tačiau tai nereiškia, jog mažieji krosoveriai yra nepraktiški. Kai kurie 2WD pavarą turintys automobiliai pasižymi išskirtiniu praktiškumu ir jį užtikrina pažangios elektroninės sistemos. Pavyzdžiui, į „Peugeot 2008“ modelius diegiama „Grip Control“ sistema, kurios veikimo principas labai paprastas – užprogramuoti skirtingi režimai, kuriuos galima pasirinkti važiuojant sunkiau įveikiamu paviršiumi.

Sniego (angl. „Snow“) režimas užtikrina minimalų ratų buksavimą, taip padangos aplimpa sniegu ir automobilis lengviau juda į priekį slidžiu paviršiumi. Purvo (angl. „Mud“) režimas veikia priešingai – leidžia ratams buksuoti, kad būtų greičiau ištaškytas padangų protektoriaus tarpuose susikaupęs purvas. Šis režimas yra itin aktualus Lietuvoje – tokią pliurzę, kuriai reikia „Mud“ režimo, galima rasti įvairiose vietose ištisus metus, net nebūtina važiuoti į atokią sodybą prie ežero.

„Grip Control“ montuojama į benzinu, dyzelinu ir elektra varomus „Peugeot 2008“ modelius, o panašiu principu veikiančias pravažumo didinimo sistemas siūlo ir „Audi“, „Volkswagen“, kai kurie kiti gamintojai.

Pravažumas ne tik dėl elektronikos

Automobilio pravažumą užtikrina ne tik gerai veikiančios elektroninės sistemos, bene svarbiausias dalykas, nurodantis galimybę keliauti tolyn nuo asfalto, yra prošvaisa. Kuo ji didesnė, tuo didesnius objektus – akmenis ar šakas – gali įveikti automobilis.

Mažieji miesto visureigiai prieš hečbekus laimi ir šioje kategorijoje. Standartinio eksploatacijai paruošto dyzelinio „Volkswagen Polo“ mažiausias atstumas nuo žemės yra 16,5 cm, o jam giminingo „T-Cross“ miesto visureigio – beveik 18 cm. Analogiškai apie 1,5–3 cm skiriasi ir kitų gamintojų hečbekų bei miesto visureigių prošvaisos, pvz., „Audi A1“ yra mažesnė nei „Audi Q2“ ir t. t.

Toks pažiūrėti nedidelis skirtumas gali nulemti, ar situacijoje, kai teks užvažiuoti ant šaligatvio, nenubrauksite buferio arba slenksčio. Vasaros iškylose ne mažiau rimtą pavojų kelia apgaulingai užsislėpusios medžių šaknys ir kelmai, o papildomi 2–3 cm prošvaisos padeda išvengti kėbulo remonto.

Kai kurie dviem ratais varomi krosoveriai pasižymi itin didele prošvaisa, pavyzdžiui, „Peugeot 5008“ ji yra net 230 mm – daugiau nei keturiais ratais varomų „Honda CR-V“ (208 mm), „Nissan X-Trail“ (210 mm) ar „Subaru Forester“ (220 mm).

Renkantis patogų bei ekonomišką mieste ir kartu ganėtinai praktišką retkarčiais įveikiamuose prastesniuose keliuose automobilį, verta atkreipti dėmesį ir į variklį. Idealu, jei šis pasiekia didelį sukimo momentą prie nedidelių variklio apsisukimų, t. y. turi turbokompresorių arba yra elektrinis.

Total
0
Shares
0
0
0
0
0
Kiti įrašai
vairavimo mokyklos
Skaityti

Ar galima atgauti sumokėtus pinigus už vairavimo pamokas, jei netenkina kokybė?

Vairavimas slidžiame kelyje
Skaityti

Vairavimas slidžiame kelyje: koks scenarijus rizikingiausias ir kaip jo išvengti

Automobilio paruošimas žiemai
Skaityti

7 ekspertų patarimai, kaip paruošti savo automobilį žiemai

Greitas ir paprastas automobilio valymas: 5 gudrybės, kurios padės švarą palaikyti be vargo
Skaityti

Greitas ir paprastas automobilio valymas: 5 gudrybės, kurios padės švarą palaikyti be vargo

vairavimo mokykla
Skaityti

Kaip atskirti gerą vairavimo mokyklą, nuo prastos vairavimo mokyklos?

automobilių dalys akcijos
Skaityti

Automobilių prekes verta pirkti tada, kai taikomos akcijos

HONDA automobiliai
Skaityti

HONDA naudoti automobiliai – vieni patikimiausių

vairuotojo pažymėjimas privalumai
Skaityti

Kodėl vairuotojo pažymėjimas būtinas: penki teisės vairuoti privalumai?

Karštis automobilyje
Skaityti

Neslūgstanti karščio banga Lietuvoje: ką privalo žinoti vairuotojai, norėdami sumažinti nelaimingų įvykių tikimybę

Naudoti Volvo
Skaityti

Naudoti Volvo ar geriau investuoti į naują?

Hibridiniai automobiliai
Skaityti

Ką reikia žinoti apie hibridinius automobilius?

Skaityti

Kai nuo sekundžių ir jūsų elgesio priklauso kito gyvybė: ką daryti pastebėjus nuo kelio nuvažiavusį automobilį?

Skaityti

Specialisto patarimai parduodantiems automobilį: kaip jį sutvarkyti, kad atrodytų lyg ką tik iš salono?

Skaityti

Patarimai keliaujantiems: kad kelionės būtų sėkmingos

Skaityti

Vairavimas per balas: ką daryti, kad automobilis netaptų skenduoliu

Skaityti

Motociklo vairavimo kursai. Patarimai ir praktika. Video

Skaityti

Kodėl svarbu atlikti antikorozinį padengimą?

Skaityti

Patarimai vairuotojams – kaip patiems nustatyti automobilio gedimus

NAUJIENOS

Artūras Pakėnas, vairavimo instruktorius

Saugaus vairavimo ekspertai: Lietuvos vairuotojų kultūra gerėja, bet pasitempti yra kur

Vairavimas muzika

Naujovė vairuotojams: Suomijoje sukurti grojaraščiai, mažinantys širdies pulsą ir važiavimo greitį

Transporto forumas Leipcigas

Leipcige Lietuva iš britų perėmė pirmininkavimą Tarptautiniam transporto forumui

Elektromobiliai

Autoverslininkų asociacija: įstrigusi parama elektromobiliams kelia grėsmę Lietuvos tikslams

Elektromobilio remontas

Ekspertas apie elektromobilius: tik nesiimkite remonto patys

Viada

„Viada“ pardavimo pajamos pernai augo 43 proc.

PATARIMAI

automobilių dalys akcijos

Automobilių prekes verta pirkti tada, kai taikomos akcijos

Kaip rasti geriausią vairavimo instruktorių Vilniuje? 

Rasoja langai – laikas keisti salono oro filtrą

Motociklo vairavimo kursai. Patarimai ir praktika. Video

Verta žinoti: kiek kainuoja susidūrimas su gyvūnu kelyje?

Profesionalus vairavimo instruktorius Vilniuje

PARTNERIO TURINYS

„CityBee“: 2017-aisiais Lietuvoje įvyko automobilių dalijimosi paslaugos lūžis

Kada keičiamos padangos?

Motokroso aprangos pasirinkimas: skirtumai tarp paprastos ir specializuotos aprangos

Automobilio nuoma už mažą kainą!

Mikroautobusų nuoma

Nevažiuojanti transporto priemonė kieme. Kokias problemas ji gali sukelti?

STRAIPSNIAI

Vairavimo „įpročiai“ priklauso nuo pirštų ilgio

Lengvojo lydinio ratlankiai – populiariausi

Sunkiai pastebimi motociklininkai

Bendri aptarnavimo reikalavimai

Degalus taupančios padangos

Prancūziškas ar vokiškas automobilis?

Saugos pagalvių servisas
Turbinų remontas
Padangos, ratlankiai
  • UltraGrip Performance 3
    „Goodyear“ pristato „UltraGrip Performance 3“
  • Padangos
    Patarimai, kurie padės tausoti padangas
Automedia.lt Automedia.lt
Projektai:  statybajums.lt / manosveikata.lt / kelioniuklubas.lt / skaitome.lt / verslo.tv / seostraipsnis.lt / mokslozinios.lt / zvejosapnas.lt / protobokstai.lt / motinyste.lt
Partneriai:  autorentalis.lt

Įrašykite raktažodį ir spauskite Enter.