• Pradžia
  • Naujienos
    • Naujienos
    • Elektromobiliai
    • Įdomu
    • Motociklai
    • Nauji automobiliai
    • Sportas
  • Patarimai
    • Patarimai
    • Automobilių priežiūra
    • Remontas
    • Specialistas pataria
    • Verta sužinoti
  • Straipsniai
    • Straipsniai
    • Padangos, ratlankiai
    • Automobiliai, nuoma
    • Automobilio remontas
    • Automobilių dalys, įranga
    • Priežiūra, komfortas, paslaugos
  • Video
  • Partnerio turinys
Facebook
YouTube
Reklama
Susisiekime
Automedia.lt Automedia.lt
  • Pradžia
  • Naujienos
    • Naujienos
    • Elektromobiliai
    • Įdomu
    • Motociklai
    • Nauji automobiliai
    • Sportas
  • Patarimai
    • Patarimai
    • Automobilių priežiūra
    • Remontas
    • Specialistas pataria
    • Verta sužinoti
  • Straipsniai
    • Straipsniai
    • Padangos, ratlankiai
    • Automobiliai, nuoma
    • Automobilio remontas
    • Automobilių dalys, įranga
    • Priežiūra, komfortas, paslaugos
  • Video
  • Partnerio turinys

Vairavimas per balas: ką daryti, kad automobilis netaptų skenduoliu

Vasaros karščiai neatsiejami nuo gaivalingų audrų ir liūčių, apsemiančių gatves. Nors tai nutinka bene kasmet, ne visi vairuotojai žino, ką daryti prieš save kelyje išvydus tyvuliuojančią balą. Draudikai sako, kad dėl trūkstamų įgūdžių, savo ir automobilio galimybių pervertinimo ar paprasčiausių netinkamų aplinkybių vairuotojams, važiuojantiems patvinusiais keliais, neretai tenka baloje laukti techninės pagalbos.  

Draudimo bendrovės BTA Ekspertizių skyriaus vadovo Andriaus Žiukelio teigimu, lietui užtvindžius gatves išryškėja vienas neteisingas, bet kai kurių vis dar mėgstamas važiavimo per balas ir užtvindytas atkarpas būdas – bandymas šią kliūtį įveikti kuo stipriau spaudžiant akseleratoriaus pedalą.

„Tokį važiavimą per balas pavadinčiau loterija: arba pasiseks, arba automobilis netrukus sustos dėl vandeniu užpilto variklio. Vis dėlto dažniausiai po tokių laimės bandymų automobilių vairuotojai atsiduria ne tik baloje, bet ir bėdoje, todėl rekomenduoju nemėginti užtvindytų vietų „prašokti“, – sako jis.

BTA duomenimis, praėjus kelius užtvindančiai liūčiai dažniausiai gaunama pranešimų dėl sugedusių variklių ir elektros instaliacijos, o registruojamos žalos išmoka siekia nuo kelių šimtų iki kelių tūkstančių  eurų.

Kokio gylio bala priešaky?

A. Žiukelio teigimu, joks vairuotojas ant kelio pamatęs vandens sankaupą tiksliai nežino, koks yra jos gylis. Jei bala susiformavusi kelkraštyje, ją reikėtų apvažiuoti. Jei užtvindytas visas kelias – važiuoti juo reikia tik įsitikinus, kad tai saugu. Patartina nevažiuoti į gilesnę kaip 10 cm gylio balą ir verčiau pasirinkti kitą kelionės maršrutą.

„Jei matote, kad kiti automobiliai, ypač žemesni, šią atkarpą įveikia, važiuokite ir jūs. Jei kitų automobilių nėra, galite orientuotis pagal šaligatvio bortelį ar kitus objektus, padedančius numatyti balos gylį, kuriame yra važiuojamoji dalis. Jei balos gylis nėra aiškiai matomas, neaišku ar bala gili, derėtų nerizikuoti. Jei matote, kad kiti automobiliai privažiavę apsisukinėja, geriausia taip ir padaryti bei paieškoti alternatyvaus kelio. Na, o jei per balą jau važiuojate, laikykitės nedidelio, bet pastovaus greičio ir nesustokite. Į tokį telkinį patartina įvažiuoti lėtai ir tada šiek tiek padidinti greitį, kad automobilis vandenį imtų stumti prieš save“, – pataria ekspertas, pridurdamas, kad per užtvindytą vietą reikia važiuoti po vieną, nes jei baloje esantis automobilis dėl kokių nors priežasčių sustos, jam iš paskos užstrigsite ir jūs.

A. Žiukelis taip pat perspėja saugotis autobusų ir sunkvežimių, mat važiuodami per gilias balas jie sukelia dideles bangas, kurios užpila šalia važiuojančius ar stovinčius automobilius. Dar vienas pavojus, eksperto nuomone, yra išstumti kanalizacijos dangčiai, kurių baloje nesimato, bet ant jo užvažiavęs automobilis nukenčia bene šimtu procentų.

Po maudynių žala automobiliui

Pasak A. Žiukelio, gilios vandens sankaupos gali pridaryti nemenkos žalos transporto priemonei.

„Daugybėje naujų automobilių variklio oro paėmimo anga yra įtaisyta automobilio priekio apatinėje dalyje. Jei į vandens apsemtą vietą įlekiama didesniu greičiu, į šią angą gali patekti vandens, o to pakanka visiškai sugadinti variklį, kurio keitimas gali atsieiti kelis tūkstančius“, – teigia jis.

Ekspertas priduria, kad pravažiavus didžiulę balą reikėtų porą kartų švelniai pastabdyti – tai daryti nekeliant pavojaus kitiems vairuotojams.

A. Žiukelis pabrėžia, kad su problemomis susiduriama ne tik važiuojant per gilias balas, bet ir paprasčiausiu lietingu laikotarpiu. „Automobiliuose vandens nutekėjimo sistema gali būti sumontuota prie stoglangio, variklio skyriuje ar po valytuvais. Kai kuriuose automobiliuose jos yra linkusios užsikimšti nuo žiedadulkių, lapų ir pan. Dėl nepralaidžių kanalų po lietaus vanduo gali patekti į saloną ar variklio skyrių – tokiu atveju sugadinami valdymo blokai. Todėl kiekvienam vairuotojui rekomenduočiau bent kartą per sezoną išsivalyti šiuos kanalus. Užduotis nesudėtinga, užtat padeda išvengti nesklandumų ateityje“, – pataria A. Žiukelis.

Jo teigimu, vairuotojui įvažiavus į per gilią balą vanduo gali patekti net į automobilio vidų ir tokiu būdu sugadinti interjero detales: apmušalus, kilimus ir poroloną sėdynėse. Be to, kai kuriose transporto priemonėse gamintojai elektronines sistemas instaliuoja grindyse, po sėdynėmis, todėl vandeniui pasiekus šią zoną gali kilti nepataisomų automobilio elektronikos gedimų.

Nors neretai patvinusių gatvių padariniai automobiliui iš karto gali būti ir nematomi, transporto priemonę vis tiek rekomenduojama nugabenti techniniam patikrinimui.

„Jei vanduo visgi pernelyg apsėmė automobilį, patarčiau vairuotojams nė negalvoti apie variklio užvedimą, nes tai pridarys tik dar daugiau žalos. Tokiu atveju derėtų susisiekti su technine pagalba, kad ši nutemptų automobilį tiesiai į autoservisą detalesnei apžiūrai“, – tikina ekspertas.

Total
0
Shares
0
0
0
0
0
Kiti įrašai
Vairavimas slidžiame kelyje
Skaityti

Vairavimas slidžiame kelyje: koks scenarijus rizikingiausias ir kaip jo išvengti

Automobilio paruošimas žiemai
Skaityti

7 ekspertų patarimai, kaip paruošti savo automobilį žiemai

Greitas ir paprastas automobilio valymas: 5 gudrybės, kurios padės švarą palaikyti be vargo
Skaityti

Greitas ir paprastas automobilio valymas: 5 gudrybės, kurios padės švarą palaikyti be vargo

vairavimo mokykla
Skaityti

Kaip atskirti gerą vairavimo mokyklą, nuo prastos vairavimo mokyklos?

automobilių dalys akcijos
Skaityti

Automobilių prekes verta pirkti tada, kai taikomos akcijos

HONDA automobiliai
Skaityti

HONDA naudoti automobiliai – vieni patikimiausių

vairuotojo pažymėjimas privalumai
Skaityti

Kodėl vairuotojo pažymėjimas būtinas: penki teisės vairuoti privalumai?

Karštis automobilyje
Skaityti

Neslūgstanti karščio banga Lietuvoje: ką privalo žinoti vairuotojai, norėdami sumažinti nelaimingų įvykių tikimybę

Naudoti Volvo
Skaityti

Naudoti Volvo ar geriau investuoti į naują?

Hibridiniai automobiliai
Skaityti

Ką reikia žinoti apie hibridinius automobilius?

Skaityti

Kai nuo sekundžių ir jūsų elgesio priklauso kito gyvybė: ką daryti pastebėjus nuo kelio nuvažiavusį automobilį?

Skaityti

Specialisto patarimai parduodantiems automobilį: kaip jį sutvarkyti, kad atrodytų lyg ką tik iš salono?

Skaityti

Patarimai keliaujantiems: kad kelionės būtų sėkmingos

Skaityti

Motociklo vairavimo kursai. Patarimai ir praktika. Video

Skaityti

Kodėl svarbu atlikti antikorozinį padengimą?

Skaityti

Patarimai vairuotojams – kaip patiems nustatyti automobilio gedimus

Skaityti

Miesto visureigių praktiškumą lemia ne tik varančių ratų skaičius

Skaityti

Hibridinių automobilių gidas: kuo skiriasi „mild“ nuo „plug-in“?

NAUJIENOS

Audi e tron

„Moller Auto“: praėjusių metų populiariausi automobilių modeliai Baltijos šalyse – „Volkswagen Tiguan“ ir „Audi e-tron“

Bentley atstovybė

Naudotus automobilius „Bentley Vilnius“ pirkėjams parduoda tik po griežčiausių patikrų

suklastota automobilio rida

Kas septintas naudotas elektromobilis gali turėti suklastotą ridą

Driftas žiemą

Kelių chuliganai už nebrangių automobilių vairo šiurpina miestiečius ir gatvėse, ir kalėdinėse aikštėse

alyva automobiliams

Ar variklio alyvai gresia išnykti?

moller auto

„Moller Auto“: šiemet naudotų automobilių paklausa išaugo 20 proc.

PATARIMAI

Vairavimo mokymai kitaip: teorijos mokymasis namuose, praktinio vairavimo pamokos – autodrome

Kaip prižiūrėti valytuvus

Specialisto patarimai parduodantiems automobilį: kaip jį sutvarkyti, kad atrodytų lyg ką tik iš salono?

automobilio paruošimas žiemai

Svarbiausi dalykai ruošiant automobilį žiemos sezonui

Vėlyvas ruduo – išbandymų metas vairuotojams

Naujausi metodai tepalų atliekas verčia degalais

PARTNERIO TURINYS

Šviežia kava automobilyje? Dabar tai įmanoma

Nevažiuojanti transporto priemonė kieme. Kokias problemas ji gali sukelti?

Patarimai planuojantiems išsinuomoti automobilį

Amortizatorių keitimas Vilniuje

Auto keltuvų tipai: vertiname ir renkamės

Kaip įsigyti tinkamą dviračio laikiklį?

STRAIPSNIAI

Draudimo terminai

Automobilių įlenkimų lyginimas be dažymo

Cetaninio ir oktaninio skaičiaus nustatymas

Paviršiaus dažymo medžiagos ir dažymas

Automobilinė ultragarsinė žvėrių baidyklė

Kaip pakeisti transporto priemonės klasę iš N1 į M1

Saugos pagalvių servisas
Padangos
Padangos, ratlankiai
  • dideli ratlankiai
    Ar automobilis su įspūdingais ratais – vis dar grožis, reikalaujantis aukų?
  • „Continental“ padangos stambiausiems elektromobilių gamintojams
  • Padangų keitimo sezonui artėjant: kur dėti senąsias, kad neterštume gamtos ir išvengtume baudos?
  • 5 klausimai, į kuriuos atsakę suprasite: reikia jums dygliuotų padangų ar ne
Automedia.lt Automedia.lt
Projektai:  statybajums.lt / manosveikata.lt / kelioniuklubas.lt / skaitome.lt / verslo.tv / seostraipsnis.lt / mokslozinios.lt / zvejosapnas.lt / protobokstai.lt / motinyste.lt
Partneriai:  Epadangos24.lt

Įrašykite raktažodį ir spauskite Enter.