• Pradžia
  • Naujienos
    • Naujienos
    • Elektromobiliai
    • Įdomu
    • Motociklai
    • Nauji automobiliai
    • Sportas
  • Patarimai
    • Patarimai
    • Automobilių priežiūra
    • Remontas
    • Specialistas pataria
    • Verta sužinoti
  • Straipsniai
    • Straipsniai
    • Padangos, ratlankiai
    • Automobiliai, nuoma
    • Automobilio remontas
    • Automobilių dalys, įranga
    • Priežiūra, komfortas, paslaugos
  • Video
  • Partnerio turinys
Facebook
YouTube
Reklama
Susisiekime
Automedia.lt Automedia.lt
  • Pradžia
  • Naujienos
    • Naujienos
    • Elektromobiliai
    • Įdomu
    • Motociklai
    • Nauji automobiliai
    • Sportas
  • Patarimai
    • Patarimai
    • Automobilių priežiūra
    • Remontas
    • Specialistas pataria
    • Verta sužinoti
  • Straipsniai
    • Straipsniai
    • Padangos, ratlankiai
    • Automobiliai, nuoma
    • Automobilio remontas
    • Automobilių dalys, įranga
    • Priežiūra, komfortas, paslaugos
  • Video
  • Partnerio turinys

Ar gera investicija – klasikinis rusiškas automobilis?

Lietuvos automobilių parkas dar visai neseniai buvo neįsivaizduojamas be LADA ar „Moskvich“ ženklus turinčių egzempliorių. Dabar didmiesčio gatvėje rusišką automobilį pamatyti yra sunkiau nei sportišką „Porsche“ ar prabangų „Jaguar“. Mažėjant tokių automobilių pasiūlai ir vyraujant nedidelėms kainoms, kai kurie entuziastai susivilioja investavimo galimybe.

Ar apsimoka įsigyti kelis šimtus eurų kainuojantį rusišką automobilį ir tikėtis jį gerokai brangiau parduoti po 5 ar 10 metų?

„Klasikinių automobilių ateities rinką nuspėti sunku – vienų modelių kainos išauga labai sparčiai ir netikėtai, o antrų lieka stabili, nors visi tikisi augimo. Rinkoje daug kintamųjų ir ne visus juos galima tiksliai įvardyti, tačiau tie, kuriuos galime apibrėžti, rusiškai technikai nėra palankūs“, – teigia skelbimų portalo Autogidas.lt vadovas Nerijus Paketūras.

Skelbimų mažėja

Vienu metu Lietuvoje parduodama apie šimtas 30-ies ir daugiau metų sulaukusių rusiškų automobilių, nors dar palyginti neseniai šis skaičius buvo gerokai didesnis.

„Prieš dešimtmetį prastesnės būklės rusiškų automobilių vertė buvo artima metalo laužui, tad nemažai juos iš senelių paveldėjusių žmonių tiesiog utilizuodavo. Šiandien situacija kita – „Moskvich“ ar ZAZ automobilių yra labai nedaug“, – sako N. Paketūras.

Prieš 10 metų ZAZ automobilį įsigyti už 100 eurų nebuvo sunki užduotis, šiandien tai – misija neįmanoma. ZAZ negarsėjo patikimumu, tad iki šių dienų išliko tik gerai prižiūrimi arba restauruoti modeliai ir jų būklė dažniausiai yra puiki. Tai kelia jų kainą – būtent originalios būklės istoriniai automobiliai yra brangiausi.

Šiuo metu Autogidas.lt portale parduodamas vos vienas geros būklės ZAZ 968 automobilis – už 1987-aisiais pagamintą ir restauruotą modelį jo savininkas nori gauti 700 eurų. Kituose skelbimuose modeliai parduodami tik dalimis, o geros būklės originalūs egzemplioriai, jeigu tik atsiranda, kainuoja keturženklę sumą. Tokiems automobiliams ieškoti nereikėtų apsiriboti Lietuva – geros būklės nebrangių galima rasti didesnėse rinkose, pavyzdžiui, Ukrainoje.

ZAZ 968 buvo pirmasis ne vieno vyresnio žmogaus automobilis, tačiau juos patrauklius daro ne tik nostalgija. Įdomi jų inžinerija: oru aušinamas variklis sumontuotas galinėje dalyje, varantieji ratai taip pat galiniai. Juokaujama, kad tai – panašiausias į „Porsche 911“ rusiškas automobilis.

Kelias į pelną – išskirtiniai modeliai

Patys vertingiausi istoriniai automobiliai yra tie, kurie buvo reti. Pavyzdžiui, 99 procentai „Volkswagen Golf“ modelių savo gyvenimą baigs laužyne, tačiau išskirtiniai egzemplioriai – pirmasis kabrioletas, ketvirtasis R32 modelis ir panašūs – jau šiandien kainuoja nemažai. Geros būklės ir nedaug nuvažiavusį kabrioletą įsigyti už mažiau nei 10 tūkstančių eurų nepavyks, o už R32 teks pakloti bent 20 tūkstančių. Šių modelių kainos auga dabar ir, tikėtina, artimiausiais metais tik kils.

O kalbant apie LADA, „Moskvich“ ar ZAZ automobilius, situacija yra priešinga.

„Rusiški automobiliai nebuvo išskirtinių modifikacijų: visi su tais pačiais varikliais, pakabomis ir taip be didesnių pokyčių – kelias dešimtis metų. Vienintelis LADA 2107 buvo kiek galingesnis, tačiau ir tas pajėgumas yra juokingas, palyginti su vakarietiškais. Be to, jų pagaminta labai daug“, – aiškina automobilių rinkos ekspertas.

Kiekviena taisyklė turi išimčių, tad ir LADA modeliai turėjo kelias išskirtines modifikacijas. Bene vertingiausią, VFTS, Vilniuje sukūrė Stasio Brundzos vadovaujamas kolektyvas.

Sportiniai LADA VFTS modeliai jau šiandien kainuoja dešimtis tūkstančių. Priežastis – techninis išskirtinumas, nes jis buvo vienintelis LADA automobilis, gavęs FIA „Group B“ homologaciją. Nors jis negalėjo varžytis su galingiausiais to meto „Audi“ ar „Peugeot“ modeliais, komunistinėse valstybėse neturėjo lygių ir dar šiandien yra populiarus Rytų Europoje. Tiesa, originalūs VFTS dažniausiai renka dulkes garažuose ir pasirodo parodose – tokį įsigyti reikia ne tik daug pinigų, bet ir sėkmės, nes parduodami jie itin retai. Lenktynėse pasirodantys yra tik originalių modelių kopijos.

Modifikacijoms vietos nėra

Tad ar gali šiandien už kelis šimtus eurų nupirktas LADA automobilis po penkerių metų būti parduotas už kelis tūkstančius? N. Paketūras teigia, kad greičiausiai ne.

„Norint, kad automobilis neprarastų vertės, reikia jį išlaikyti kuo geresnės būklės, o visų pirma – įsigyti tokį. Nedidelės ridos ir puikiai atrodantys LADA automobiliai šiandien kainuoja nuo pusantro tūkstančio eurų. Norint jį išlaikyti, reikės pirkti draudimą, nuomoti garažą ar kitą patalpą saugojimui – tai nemažos išlaidos, kurios vargu ar atsipirks sumanius parduoti po 5 metų. Jeigu praėjus 40 metų po pagaminimo automobilio vertė yra pusantro tūkstančio, vargu ar dar po 5 metų jis bus brangesnis“, – reziumuoja rinkos specialistas.

Šiandien portale yra ne tik standartinių geros būklės, bet ir modifikuotų automobilių – jiems uždėti kiti ratlankiai, žemesnė pakaba. Originalumu retai pasižymi ir UAZ ar „Niva“ modeliai. Jie, pasak N. Paketūro, turi tik praktinę vertę – pravažumą. Nedaug per dešimtmečius patobulėjusi „Niva“ gaminama ir dabar bei parduodama Europoje. 

„Modifikacijomis įprastai užsiima jauni entuziastai, tačiau klasikinių automobilių rinkoje vertę turi tik originalios transporto priemonės. Geriausia, jeigu ne tik detalės, bet ir spalva yra originali. Pertvarkyti yra įdomūs dabartiniam savininkui, tačiau klasikinio automobilio ieškantis žmogus dažniausiai nori arba jį modifikuoti pats, arba palikti originalų“, – sako Autogidas.lt atstovas.

Net ir tokie būklės pakitimai kaip perdažymas gali turėti didelės įtakos išliekamajai vertei. Automobilis retai dažomas be reikalo – jis būna arba parūdijęs, arba yra kitų kėbulo pažeidimų. Kaip kėbulas buvo sutvarkytas, išsiaiškinti nėra paprasta, todėl ir čia pirmenybė teikiama originaliems modeliams. Originalūs ratlankiai, nors kartais atrodo prastai, vertę taip pat didina – juos rasti kai kuriems modeliams tiesiog labai sunku.

Total
0
Shares
0
0
0
0
0
Kiti įrašai
Eismo įvykio deklaracijos pildymas
Skaityti

Ekspertai pasakė, kur klysta vairuotojai, pildydami eismo įvykio deklaracijas

Automobilių remonto atliekos
Skaityti

Kur dingsta remonto atliekos iš neautorizuotų automobilių servisų?

Audi a8
Skaityti

Atskleisti automobiliai, kurių rida 2022 m. klastota dažniausiai: sąrašo viršuje – Audi A8

Kia naudoti automobiliai
Skaityti

KIA naudoti automobiliai: ar tikrai juos geriausia pirkti iš įmonių?

gyvūnai kelyje
Skaityti

Nemažėjant autoįvykių su laukiniais gyvūnais, aplinkosaugininkai primena važiuoti lėčiau

važinėjimas miškais
Skaityti

Aplinkosaugininkai primena: miško paklotė nėra ekstremalių pojūčių trasa

Skaityti

Kaip rasti geriausią vairavimo instruktorių Vilniuje? 

Skaityti

7 patarimai, kaip sumažinti išlaidas degalams

Skaityti

Profesionalus vairavimo instruktorius Vilniuje

Skaityti

Sėkmės istorijos tęsinys: pristatyta naujoji „Mercedes-Benz“ E klasė

Skaityti

Automobilių spalvos: kaip sukuriamas futuristinis, o kaip – prabangus įvaizdis?

Skaityti

Elektromobilių vairuotojams netenkant privilegijų svarbus tampa ne tik nuvažiuojamas atstumas

Skaityti

Paaiškino, ką reiškia „fyškė“, „stoikė“ ir kiti vairuotojų „burtažodžiai“

Skaityti

5 automobilio skysčiai, kurių geriau nesumaišyti

Skaityti

Automobilių pasaulio mitai: kaip tarp jų nepasiklysti

Skaityti

Kuo naudingi tranzitiniai sandėliai?

Skaityti

Stereotipų galia: ar vokiški automobiliai tikrai patikimesni už prancūziškus?

Skaityti

Verta žinoti: kiek kainuoja susidūrimas su gyvūnu kelyje?

NAUJIENOS

Kartlandas Max

Vilniuje įvyko oficiali ,,Kartlandas Max” kartodromo atidarymo šventė. Pamatykite kaip atrodo didžiausias vidaus kartodromas Baltijos šalyse!

Augintinis automobilyje

Lietuvos vairuotojai dažniau nei latviai ir estai augintinius automobiliuose palieka vienus

miegas prie vairo

Miegas prie vairo: kokie pagrindiniai ženklai ir kaip išvengti nelaimės?

Saugumas kelyje

Lietuvos automobilių kelių direkcija primena saugaus eismo taisykles: svarbiausia dalyvaujant eisme yra atidumas ir dėmesingumas

Nauji mokslo metai eismas

Nauji mokslo metai prasideda ir keliuose: kaip apsaugoti vaikus nuo nelaimių

Būk saugus, atidus ir sveikas

Lietuvos automobilių kelių direkcijos organizuotoje akcijoje „Būk saugus, atidus ir sveikas“ apsilankė daugiau kaip 5 tūkst. dalyvių

PATARIMAI

Kada laikas keisti padangas?

TA atmintinė

Turbokompresorius

Turbokompresorius

Dėmesio: atbuline eiga važiuokite atsargiai

Patarimai vairuotojams – kaip patiems nustatyti automobilio gedimus

Ką daryti, kad automobilis žiemą „nepasigautų gripo“?

PARTNERIO TURINYS

Patarimai planuojantiems išsinuomoti automobilį

Kada keičiamos padangos?

Amortizatorių keitimas Vilniuje

Pažintinė kelionė autobusu – dar daugiau įspūdžių

Starterio gedimo požymiai

Nanotechnologijos danga automobilių stiklams – ne mitas, o realybė

STRAIPSNIAI

Kodėl net ir po nedidelės avarijos būtina atidžiai apžiūrėti automobilį?

Range Rover Evoque gaus 9 pavarų automatinę dėžę

Patarimai keliaujantiems automobiliu

Akumuliatoriaus problemos gali virsti į didelius nemalonumus

„Google Glass“ vairavimo metu: leisti ar drausti?

Automobilių dalys

Automobilių dalys: kaip nelikti apgautam perkant?

Saugos pagalvių servisas
Turbinų remontas
Padangos, ratlankiai
  • Žieminių padangų pasirinkimas
    Renkamės žiemines padangas: klaidos, kurių verčiau nekartoti
  • UltraGrip Performance 3
    „Goodyear“ pristato „UltraGrip Performance 3“
Automedia.lt Automedia.lt
Projektai:  statybajums.lt / manosveikata.lt / kelioniuklubas.lt / skaitome.lt / verslo.tv / seostraipsnis.lt / mokslozinios.lt / zvejosapnas.lt / protobokstai.lt / motinyste.lt
Partneriai:  autorentalis.lt

Įrašykite raktažodį ir spauskite Enter.