• Pradžia
  • Naujienos
    • Naujienos
    • Elektromobiliai
    • Įdomu
    • Motociklai
    • Nauji automobiliai
    • Sportas
  • Patarimai
    • Patarimai
    • Automobilių priežiūra
    • Remontas
    • Specialistas pataria
    • Verta sužinoti
  • Straipsniai
    • Straipsniai
    • Padangos, ratlankiai
    • Automobiliai, nuoma
    • Automobilio remontas
    • Automobilių dalys, įranga
    • Priežiūra, komfortas, paslaugos
  • Video
  • Partnerio turinys
Facebook
YouTube
Reklama
Susisiekime
Automedia.lt Automedia.lt
  • Pradžia
  • Naujienos
    • Naujienos
    • Elektromobiliai
    • Įdomu
    • Motociklai
    • Nauji automobiliai
    • Sportas
  • Patarimai
    • Patarimai
    • Automobilių priežiūra
    • Remontas
    • Specialistas pataria
    • Verta sužinoti
  • Straipsniai
    • Straipsniai
    • Padangos, ratlankiai
    • Automobiliai, nuoma
    • Automobilio remontas
    • Automobilių dalys, įranga
    • Priežiūra, komfortas, paslaugos
  • Video
  • Partnerio turinys

Dėl augančios naujų automobilių kainos galima „kaltinti“ technologijas ir ekologiją

1 892 079 Eur – tokia yra bendra visų 38 „Lietuvos metų automobilio 2020“ rinkimuose dalyvaujančių automobilių kaina. Vidutiniškai vienas modelis kainuoja per 51 tūkst. Eur. Tai – gerokai daugiau nei Lietuvos rinkos vidurkis, mat remiantis įvairių tyrimų duomenimis, vidutinė naujo automobilio kaina šalyje yra kiek didesnė nei 20 tūkst. Eur. Tad kodėl geriausiųjų rinkimuose dalyvaujantys modeliai kainuoja tiek daug?

Atsakymas – įvairovė. „Lietuvos metų automobiliu 2020“ tapti pretenduoja ir „Suzuki Vitara“, ir „Mercedes-Benz GLS“, nors jų kaina gali skirtis net 10 kartų. Abu – visureigiai su keturių varančių ratų transmisija ir autonominio stabdymo sistema. Nors šie modeliai pasirinkti kaip didžiuliai kraštutinumai (vienas yra prabangos ir komforto etalonas, kitas – puikaus kainos ir kokybės santykio pavyzdys), tendencija yra aiški – vidutinė naujo automobilio kaina auga.

Kodėl automobiliai brangsta?

2009 metais pagamintas gerai sukomplektuotas lengvasis automobilis galėjo turėti keturių varančių ratų pavarą, automatinę transmisiją, jo benzininis variklis buvo laikomas ganėtinai efektyviu, jei miesto sąlygomis užtekdavo mažiau nei 10 litrų šimtui kilometrų degalų. Toks automobilis buvo laikomas saugiu, jei turėjo stabdžių antiblokavimo sistemą ABS (tuomet ji jau buvo montuojama privalomai) bei stabilumo kontrolę ESP (ji tapo privaloma nuo 2012 m.). Komfortišku – jei turėjo klimato kontrolę, šildomas sėdynes ir lietaus jutiklį.

Koks automobilis būtų laikomas gana geru 2019 m.? Keturi varantys ratai, automatinė pavarų dėžė ir benzininis variklis, mieste vartojantis 6–7 l/100 km degalų – savaime suprantama įranga. Saugumo srityje dabar jau privalomos ABS, ESP bei TPMS (padangų slėgio stebėjimo) sistemos, galinio vaizdo kamera, parkavimo jutikliai, autonominio stabdymo sistema. Komforto – klimato kontrolė ir šildomos sėdynės jau kone tapo standartine įranga, nieko nestebina lietaus jutiklis ar automatiškai perjungiamos tolimosios ir artimosios šviesos.

Daugybė funkcijų, kurios dabartiniame automobilyje yra standartinės ar prieinamos už santykinai nedidelę kainą pasirinkus geresnę komplektaciją, prieš dešimtmetį buvo itin retai montuojama brangi papildoma įranga. Jeigu sukomplektuotume 2009 m. parduotą kompaktinės klasės automobilį pagal šiandienius standartus, kainų skirtumas taip nebestebintų.

Be to, gerokai patobulėjo ir kainoraščiuose nematomi dalykai – automobilių išmetimo sistemose vietą rado DPF, SCR filtrai, EGR vožtuvas ir daug kitų taršą mažinančių įrenginių, dėl kurių šiandien ES parduodamas automobilis į aplinką išmeta keliasdešimt kartų mažiau teršalų nei nuo konvejerio nuriedėjęs praėjusį dešimtmetį. Juokaujama, jog dabartinio automobilio dujų išmetimo sistema ir jos filtrai verti daugiau nei vidutinis praėjusį dešimtmetį pagamintas automobilis.

Gausesnė standartinė įranga

Rinkimuose „Lietuvos metų automobilis 2020“ – net 22 didesnio pravažumo automobiliai. Tai irgi prisideda prie vidutinės kainos augimo – visureigiai įprastai kainuoja daugiau nei hečbekai. Nepaisant to, tarp jų yra išimčių, pavyzdžiui, bazinė „Suzuki Vitara“ kaina nesiekia nė 15 tūkst. Eur (du varantieji ratai, 1 l variklis ir mechaninė pavarų dėžė), „Škoda Kamiq“ – keliais šimtais brangesnis. Kaip mažyčiai miesto hečbekai.

Rinkimams sukomplektuotų automobilių kainos didesnės bent 50 proc., tačiau juose dažniausiai yra visa įranga, kurios tik gali užsinorėti pirkėjas. Kaip pavyzdžius vėl galima imti tuos pačius modelius, mat net gerai sukomplektuoti jie išlieka pigiausi tarp konkurentų.

„Suzuki Vitara“ už kiek daugiau nei 24 tūkst. Eur įrangoje – 140 AG ir 220 Nm išvystantis benzininis variklis su turbokompresoriumi, keturi varantys ratai, automatinė pavarų dėžė, statymo jutikliai, vaizdo kamera, navigacija, autonominio stabdymo sistema, adaptyvi kruizo kontrolė, beraktė automobilio atrakinimo ir užrakinimo sistema, panoraminis stoglangis, pusiau  odinis salonas. „Škoda Kamiq“ už daugiau nei 27 tūkst. Eur turi tik du varančius ratus, tačiau yra papuoštas 18 colių lengvojo lydinio ratlankiais.

Vidutinė kaina ne visada atspindi realų automobilio kainos vidurkį, tačiau ir jis palengva auga. Įdomu, kad vidutinė praėjusiems geriausio Lietuvos automobilio rinkimams pristatyto modelio kaina buvo 47 960 Eur – beveik 4 tūkst. mažiau nei vykstančiuose dabar. Ir tai nepaisant fakto, jog tada net keturi modeliai kainavo per 100 tūkst. Eur, o dabar tokių – tik du. Tai reiškia, kad vidutiniškai pabrango visi automobiliai ir skirtinguose segmentuose liko tik po vieną kitą modelį, siūlantį itin gerą kainos bei kokybės santykį.

Total
0
Shares
0
0
0
0
0
Kiti įrašai
Audi a8
Skaityti

Atskleisti automobiliai, kurių rida 2022 m. klastota dažniausiai: sąrašo viršuje – Audi A8

Kia naudoti automobiliai
Skaityti

KIA naudoti automobiliai: ar tikrai juos geriausia pirkti iš įmonių?

gyvūnai kelyje
Skaityti

Nemažėjant autoįvykių su laukiniais gyvūnais, aplinkosaugininkai primena važiuoti lėčiau

važinėjimas miškais
Skaityti

Aplinkosaugininkai primena: miško paklotė nėra ekstremalių pojūčių trasa

Skaityti

Kaip rasti geriausią vairavimo instruktorių Vilniuje? 

Skaityti

7 patarimai, kaip sumažinti išlaidas degalams

Skaityti

Profesionalus vairavimo instruktorius Vilniuje

Skaityti

Sėkmės istorijos tęsinys: pristatyta naujoji „Mercedes-Benz“ E klasė

Skaityti

Automobilių spalvos: kaip sukuriamas futuristinis, o kaip – prabangus įvaizdis?

Skaityti

Elektromobilių vairuotojams netenkant privilegijų svarbus tampa ne tik nuvažiuojamas atstumas

Skaityti

Paaiškino, ką reiškia „fyškė“, „stoikė“ ir kiti vairuotojų „burtažodžiai“

Skaityti

5 automobilio skysčiai, kurių geriau nesumaišyti

Skaityti

Automobilių pasaulio mitai: kaip tarp jų nepasiklysti

Skaityti

Kuo naudingi tranzitiniai sandėliai?

Skaityti

Stereotipų galia: ar vokiški automobiliai tikrai patikimesni už prancūziškus?

Skaityti

Verta žinoti: kiek kainuoja susidūrimas su gyvūnu kelyje?

Skaityti

Vairavimo mokymai kitaip: teorijos mokymasis namuose, praktinio vairavimo pamokos – autodrome

Skaityti

Automobilio funkcijų valdymas: ar fizinių mygtukų atsisakymas yra teisingas žingsnis?

NAUJIENOS

Artūras Pakėnas, vairavimo instruktorius

Saugaus vairavimo ekspertai: Lietuvos vairuotojų kultūra gerėja, bet pasitempti yra kur

Vairavimas muzika

Naujovė vairuotojams: Suomijoje sukurti grojaraščiai, mažinantys širdies pulsą ir važiavimo greitį

Transporto forumas Leipcigas

Leipcige Lietuva iš britų perėmė pirmininkavimą Tarptautiniam transporto forumui

Elektromobiliai

Autoverslininkų asociacija: įstrigusi parama elektromobiliams kelia grėsmę Lietuvos tikslams

Elektromobilio remontas

Ekspertas apie elektromobilius: tik nesiimkite remonto patys

Viada

„Viada“ pardavimo pajamos pernai augo 43 proc.

PATARIMAI

Ratų suvedimas

Kodėl ratų suvedimas yra toks svarbus?

Kodėl verta pirkti originalias vokiškų automobilių dalis

Netikėkite reklama arba ką nutyli automobilių pardavėjai

Ką daryti, kad variklis žiemą neužšaltų

Automobilio priežiūra pavasarį

Patarė, kaip paruošti automobilį pavasariui – nepakanka vien tik pakeisti padangų

Patarimai vairuotojams – kaip patiems nustatyti automobilio gedimus

PARTNERIO TURINYS

Motokroso aprangos pasirinkimas: skirtumai tarp paprastos ir specializuotos aprangos

Auto keltuvų tipai: vertiname ir renkamės

Naujo automobilio nuoma Vilniuje

Automobilio gedimo priežastys ir kaip jų išvengti

Į Lietuvą atkeliauja Gladiator®!

Starterio gedimo požymiai

STRAIPSNIAI

“Spygliai” (Metalikas)

Sugedusių amortizatorių pasekmės

Paviršiaus dažymo medžiagos ir dažymas

Korozija

Kelionė be trikdžių: „Continental“ kuria ateities mobilumo sprendimus

Rolls-Royce Wraith nustebins prabanga ir galia

Saugos pagalvių servisas
Vairavimo mokykla Vilniuje
Padangos, ratlankiai
  • UltraGrip Performance 3
    „Goodyear“ pristato „UltraGrip Performance 3“
  • Padangos
    Patarimai, kurie padės tausoti padangas
Automedia.lt Automedia.lt
Projektai:  statybajums.lt / manosveikata.lt / kelioniuklubas.lt / skaitome.lt / verslo.tv / seostraipsnis.lt / mokslozinios.lt / zvejosapnas.lt / protobokstai.lt / motinyste.lt
Partneriai:  autorentalis.lt

Įrašykite raktažodį ir spauskite Enter.