• Pradžia
  • Naujienos
    • Naujienos
    • Elektromobiliai
    • Įdomu
    • Motociklai
    • Nauji automobiliai
    • Sportas
  • Patarimai
    • Patarimai
    • Automobilių priežiūra
    • Remontas
    • Specialistas pataria
    • Verta sužinoti
  • Straipsniai
    • Straipsniai
    • Padangos, ratlankiai
    • Automobiliai, nuoma
    • Automobilio remontas
    • Automobilių dalys, įranga
    • Priežiūra, komfortas, paslaugos
  • Video
  • Partnerio turinys
Facebook
YouTube
Reklama
Susisiekime
Automedia.lt Automedia.lt
  • Pradžia
  • Naujienos
    • Naujienos
    • Elektromobiliai
    • Įdomu
    • Motociklai
    • Nauji automobiliai
    • Sportas
  • Patarimai
    • Patarimai
    • Automobilių priežiūra
    • Remontas
    • Specialistas pataria
    • Verta sužinoti
  • Straipsniai
    • Straipsniai
    • Padangos, ratlankiai
    • Automobiliai, nuoma
    • Automobilio remontas
    • Automobilių dalys, įranga
    • Priežiūra, komfortas, paslaugos
  • Video
  • Partnerio turinys

Komforto sąvokos evoliucija: kas jį užtikrina dabarties automobiliuose?

Komfortas automobilių pasaulyje yra daugelio gamintojų siekiamybė. Tačiau tik retas buvo taip susietas su šiuo kriterijumi, kaip Prancūzijos kompanija „Citroën“. Automobilių pasaulyje šie du vardai neišskiriami dešimtmečius nuo tada, kai 1955 metais Paryžiaus parodoje pristatytas DS modelis sukėlė sensaciją ir tapo kultiniu kūriniu.

Sunku patikėti, jau prieš 66 metus sukonstruotas DS turėjo automatiškai nustatyto aukščio besilaikančią hidropneumatinę važiuoklę, vairo stiprintuvą, pusiau automatinę pavarų dėžę, aktyvius žibintus, be to, tapo pirmuoju masinės gamybos modeliu tik su diskiniais stabdžiais. Į tuomet neregėtas aukštumas pakelta technologijų kartelė leido gamintojui užtikrinti tokį važiavimo komfortą, į kurį buvo orientuojamasi ne vieną dešimtmetį.

Automobilių žinovas, bendrovės „carVertical“ turinio projektų vadovas Matas Buzelis sako, kad būtent išskirtinis šio prekės ženklo bruožas – dėmesys važiavimo komfortui.

„Senieji DS modeliai pasiūlė tokias važiavimo savybes, kokias net šiuolaikiškiems automobiliams sunku atkartoti. Tai – hidraulinės arba hidropneumatinės važiuoklės. Kai kurie klasikinių „Citroën“ modelių sprendimai šiandien yra kone neįmanomi, nes automobiliai be šoninio posvyrio stabilizatorių tiesiog neįsivaizduojami“, – pažymi specialistas.

Komforto sąvokos evoliucija

Vis dėlto keičiantis epochoms komfortiško automobilio sąvoka taip pat evoliucionavo, įtraukdama gerokai daugiau aspektų nei vien minkštą važiuoklę ar didelę erdvę keleivių kojoms. Net minkščiausiai važiuojantį automobilį vargu ar galėtume pavadinti komfortišku, jeigu negalėtume įkrauti nuo šiuolaikinio žmogaus neatsiejamo palydovo – išmaniojo telefono, o norintiems susikalbėti greta sėdintiems keleiviams tektų šaukti.

Ir tai – tik smulkmenos, daugumos gamintojų atstovai nesunkiai patvirtintų įvairiose žiniasklaidos ir tyrimų bendrovių apklausose klientų formuluojamus lūkesčius: kelionės automobiliu turi būti komfortiškesnės.

Anot M. Buzelio, kalbant apie šiuolaikinių automobilių komfortą sunku net išvardinti visas priemones, kuriomis stengiamasi jį sukurti. Tai gali būti hidraulinės ar netgi magnetinės amortizatorių sistemos, šoninio posvyrio stabilizavimo sprendimai, sėdynių inžinerija, salono medžiagų parinkimas.

„Kuo mažiau vibracijų automobilis perduoda važiuojantiems žmonėms, tuo jį galima laikyti komfortiškesniu“, – sako pašnekovas.

„Citroën“ sprendimą vibracijų perdavimo iššūkiui spręsti pirmą kartą pasiūlė dar 1931-aisiais, kai buvo pristatytas tuo metu revoliucinis C6 modelio „plūduriuojantis variklis“, pritvirtintas prie kėbulo guminėmis atramomis, itin sumažinusiomis vibracijas salone.

Atsakydami į dabartinius komforto klausimus Prancūzijos kompanijos kūrėjai išvystė atskirą „Advanced Comfort“ programą, apimančią daugiau sprendimų – nuo šviesumo pojūtį ir gerą matomumą lemiančio langų ploto ar praktiškai išnaudojamos salono erdvės iki tradiciškai ypač patogių ir plačių sėdynių su specialiai pastorintu standžiųjų putų užpildu ir patobulinta juosmens atrama.

Ne mažiau svarbu ir tai, kad komfortą lemiančios technologijos diegiamos ne tik į aukštesnių segmentų automobilius, bet ir B segmento miesto mažylius.

Ieškant optimalios kainos

M.Buzelis atskirai išskiria akustinį komfortą. Jį nulemia garsą sugeriančių medžiagų parinkimas, stiklų storis ar net variklio tonas bei pavarų perdavimai.

„Šios bei kitos inžinerinės subtilybės turi tiesioginę priklausomybę ir automobilio kruiziniam greičiui. Tai ypač svarbu keliaujantiems dažnai ir tolimais atstumais, kad pasiekęs didelį greitį automobilis liktų tylus, nevargintų“, – sako M. Buzelis.

Tačiau, pašnekovo teigimu, komfortas kainuoja tiek tiesiogiai, tiek perkeltine prasme. Dažniausiai minkštai bei tyliai riedantys automobiliai negali pasigirti itin tiksliu valdymu, žemos kainos etiketėmis arba mažu svoriu. Be to, automobilių pramonė pateko į keistą paradoksą – paprastiems modeliams keliami sportinių bolidų reikalavimai.

„Žmonės renkasi visureigius, kurie buvo, visų pirma, sukurti minkštai važiuoti. Tačiau siekdami gero valdymo savybių gamintojai juos perdėtai sukietina arba apauna neįtikėtino dydžio ratlankiais su žemo profilio padangomis. Mano subjektyvia nuomone, šeimos automobiliams daug svarbiau yra važiuoklės komfortas, o ne standumas“, – stebisi M. Buzelis.

Būtent gamybos kaštai, gulantys į automobilio įsigijimo kainą, ir brangiau kainuojanti priežiūra, lipanti į vairuotojo kišenę, tapo pagrindinėmis priežastimis, kodėl savo epochą užbaigė kultinėmis praėjusį amžių tapusios hidraulinės važiuoklės.

Vis dėlto prancūzų gamintojui pavyko surasti kitą efektyvų ir naudoti draugišką sprendimą, grąžinusį specifiškai lengvą sklendimą virš kelio primenantį važiavimą. Komfortiškas naujausių automobilių pakabos darbas užtikrinamas papildomomis hidraulinėmis atramomis kiekvienoje amortizatoriaus pusėje.

Dėmesys psichologiniam komfortui

Rūpindamiesi komfortu pastarąjį dešimtmetį automobilių kūrėjai skyrė daugiau dėmesio ir priemonėms transporto priemonių naudotojų stresui mažinti. Pasitelkiami sprendimai apima daugybę sričių, poveikį žmogaus savijautai turi ir interjero erdvės suplanavimas, ir jau minėtas akustinis komfortas, ir net atpalaiduojantis apšvietimas ar salono kvapai.

Psichologiniam komfortui svarų žodį taria ir gamintojo suteikiama garantija. Siūlomas garantinis laikotarpis dažnai yra faktorius, akivaizdžiai signalizuojantis, kaip produktų patikimumą vertina jo kūrėjai ir kokį platų aptarnavimo tinklą jie gali pasitelkti. Rinkoje jau yra gamintojų, kurie savo automobiliams suteikia penkerių ar net ilgesnį garantinės priežiūros laikotarpį.

Total
0
Shares
0
0
0
0
0
Kiti įrašai
gyvūnai kelyje
Skaityti

Nemažėjant autoįvykių su laukiniais gyvūnais, aplinkosaugininkai primena važiuoti lėčiau

važinėjimas miškais
Skaityti

Aplinkosaugininkai primena: miško paklotė nėra ekstremalių pojūčių trasa

Skaityti

Kaip rasti geriausią vairavimo instruktorių Vilniuje? 

Skaityti

7 patarimai, kaip sumažinti išlaidas degalams

Skaityti

Profesionalus vairavimo instruktorius Vilniuje

Skaityti

Sėkmės istorijos tęsinys: pristatyta naujoji „Mercedes-Benz“ E klasė

Skaityti

Automobilių spalvos: kaip sukuriamas futuristinis, o kaip – prabangus įvaizdis?

Skaityti

Elektromobilių vairuotojams netenkant privilegijų svarbus tampa ne tik nuvažiuojamas atstumas

Skaityti

Paaiškino, ką reiškia „fyškė“, „stoikė“ ir kiti vairuotojų „burtažodžiai“

Skaityti

5 automobilio skysčiai, kurių geriau nesumaišyti

Skaityti

Automobilių pasaulio mitai: kaip tarp jų nepasiklysti

Skaityti

Kuo naudingi tranzitiniai sandėliai?

Skaityti

Stereotipų galia: ar vokiški automobiliai tikrai patikimesni už prancūziškus?

Skaityti

Verta žinoti: kiek kainuoja susidūrimas su gyvūnu kelyje?

Skaityti

Vairavimo mokymai kitaip: teorijos mokymasis namuose, praktinio vairavimo pamokos – autodrome

Skaityti

Automobilio funkcijų valdymas: ar fizinių mygtukų atsisakymas yra teisingas žingsnis?

Skaityti

Vilniuje – mažiau rezervuotų parkavimo vietų

Skaityti

Lenktynininko patarimas: važiuodami nepamirškite vairuoti

NAUJIENOS

Audi e tron

„Moller Auto“: praėjusių metų populiariausi automobilių modeliai Baltijos šalyse – „Volkswagen Tiguan“ ir „Audi e-tron“

Bentley atstovybė

Naudotus automobilius „Bentley Vilnius“ pirkėjams parduoda tik po griežčiausių patikrų

suklastota automobilio rida

Kas septintas naudotas elektromobilis gali turėti suklastotą ridą

Driftas žiemą

Kelių chuliganai už nebrangių automobilių vairo šiurpina miestiečius ir gatvėse, ir kalėdinėse aikštėse

alyva automobiliams

Ar variklio alyvai gresia išnykti?

moller auto

„Moller Auto“: šiemet naudotų automobilių paklausa išaugo 20 proc.

PATARIMAI

Ar gera investicija – klasikinis rusiškas automobilis?

Išsamus žieminių padangų pirkimo gidas su B. Vanagu

Dar šis tas apie valytuvus

Vairavimas slidžiame kelyje

Vairavimas slidžiame kelyje: koks scenarijus rizikingiausias ir kaip jo išvengti

Ką daryti, kad variklis žiemą neužšaltų

Vairavimas žiemą: svarbi automobilio techninė būklė

PARTNERIO TURINYS

Lengvųjų automobilių padangų rinka

Kėbulo remonto darbai. Ką reikia žinoti

ĮVARDIJO GUDRYBES, KAIP IŠLAIKYTI VAIRAVIMO EGZAMINĄ

Motokroso aprangos pasirinkimas: skirtumai tarp paprastos ir specializuotos aprangos

Kemperių remontas Vilniuje

Profesionalus važiuoklės remontas

STRAIPSNIAI

BMW dizainas įvertintas prestižiniuose „red dot“ adovanojimuose

Kaip prižiūrėti padangas?

Oro filtrai

Taupyti degalus: ultragarsas varikliuose

Automobiliuose per trejus metus turės atsirasti įranga, automatiškai pranešanti apie avarijas

Dujinės įrangos modernizavimas

Saugos pagalvių servisas
Turbinų remontas
Padangos, ratlankiai
  • dideli ratlankiai
    Ar automobilis su įspūdingais ratais – vis dar grožis, reikalaujantis aukų?
  • „Continental“ padangos stambiausiems elektromobilių gamintojams
Automedia.lt Automedia.lt
Projektai:  statybajums.lt / manosveikata.lt / kelioniuklubas.lt / skaitome.lt / verslo.tv / seostraipsnis.lt / mokslozinios.lt / zvejosapnas.lt / protobokstai.lt / motinyste.lt
Partneriai:  Epadangos24.lt

Įrašykite raktažodį ir spauskite Enter.