• Pradžia
  • Naujienos
    • Naujienos
    • Elektromobiliai
    • Įdomu
    • Motociklai
    • Nauji automobiliai
    • Sportas
  • Patarimai
    • Patarimai
    • Automobilių priežiūra
    • Remontas
    • Specialistas pataria
    • Verta sužinoti
  • Straipsniai
    • Straipsniai
    • Padangos, ratlankiai
    • Automobiliai, nuoma
    • Automobilio remontas
    • Automobilių dalys, įranga
    • Priežiūra, komfortas, paslaugos
  • Video
  • Partnerio turinys
Facebook
YouTube
Reklama
Susisiekime
Automedia.lt Automedia.lt
  • Pradžia
  • Naujienos
    • Naujienos
    • Elektromobiliai
    • Įdomu
    • Motociklai
    • Nauji automobiliai
    • Sportas
  • Patarimai
    • Patarimai
    • Automobilių priežiūra
    • Remontas
    • Specialistas pataria
    • Verta sužinoti
  • Straipsniai
    • Straipsniai
    • Padangos, ratlankiai
    • Automobiliai, nuoma
    • Automobilio remontas
    • Automobilių dalys, įranga
    • Priežiūra, komfortas, paslaugos
  • Video
  • Partnerio turinys

Kur dingsta remonto atliekos iš neautorizuotų automobilių servisų?

Automobilių remonto atliekos

Problemų, susijusių su neautorizuotais automobilių servisais, sprendimas svarbus ne vien kovojant su šešėline ekonomika, bet ir dėl gamtos apsaugos. Pasak „Moller Auto“ garantinės priežiūros vadovo Baltijos šalyse Arčio Štrauso, tinkamas atliekų saugojimas ir tvarkymas yra atsakingo šiuolaikinio verslo ir sertifikuotų autoservisų kasdienybė, tačiau kai kuriuose servisuose po automobilio remonto likusios pavojingos atliekos patenka į aplinką ir yra netinkamai utilizuojamos tiesiog gretimuose kiemuose.

Atliekas tvarko netinkamai

A. Štrausas pažymi, kad neautorizuoti servisai remonto atliekas vis dar kaupia šalia namų esančiuose garažuose ar kiemuose. Galų gale šios atliekos atsiduria artimiausiame miške ar pievoje.

„Žinau bent keletą atvejų, kaip tvarkomos atliekos nesertifikuotuose servisuose. Deja, neatrodo, kad situacija gerėtų. Pavyzdžiui, panaudoti alyvos filtrai ne atiduodami perdirbti, o sumaišomi su buitinėmis atliekomis arba deginami statinėse. Panašus likimas ištinka ir susidėvėjusias padangas – jos deginamos arba tiesiog išmetamos pamiškėse. Iš esmės neautorizuotuose servisuose visas atliekas maksimaliai stengiamasi utilizuoti savo jėgomis“, – sako A. Štrausas.

Sertifikuoti servisai kasmet atiduoda perdirbti tonas atliekų

A. Štrausas sako, kad po kiekvienos automobilio apžiūros ar rimtesnio remonto likusias atliekas dažniausiai sudaro plastikas, kartonas, stiklas, medis, metalas, statinės nuo įvairių medžiagų, pavyzdžiui, variklinės alyvos. Taip pat lieka įvairių buitinių atliekų, naudotų akumuliatorių ir, žinoma, padangų.

„Moller Auto“ servisuose šios atliekos rūšiuojamos – pavojingos atliekos, pavyzdžiui, naudoti akumuliatoriai ir alyva, laikomos uždarose talpyklose, kad jų išskiriamos medžiagos nepatektų nei į aplinką, nei į lietaus ar buitinius vandenis. Po to jos perduodamos atliekas perdirbantiems partneriams. Pavyzdžiui, „Moller Auto“ naudotą variklio alyvą laiko 2 tonų talpos konteineriuose, kurie vėliau perduodami utilizuoti.

„Mūsų servisuose per mėnesį vidutiniškai sukaupiama 20 tonų naudotos variklio alyvos, tai sudaro maždaug 240 tonų per metus. Per metus perdirbti atiduodama apie 2 tūkst. padangų, 1 tūkst. priekinių stiklų ir kitų atliekų. Belieka pasitelkti fantaziją bandant įsivaizduoti, kiek tonų atliekų netinkamai saugo ir utilizuoja nesertifikuoti servisai“, – aiškina A. Štrausas.

Itin svarbi – partnerių ir gamintojų atsakomybė

Sertifikuotuose servisuose svarbūs ne tik rūšiavimo ir tinkamo atliekų saugojimo procesai, bet ir nuotekų valymas. Nesertifikuotuose servisuose nuotekų valymo sistemų dažniausiai nėra, juose automobilių dalys plaunamos degalais, o ne specialiais plovikliais.

„Pastebime, kad aplinkosaugos aspektams vis didesnį dėmesį skiria ne tik klientai, bet ir verslo partneriai. Pavyzdžiui, atsarginės dalys vis dažniau pristatomos kartoninėse, o ne plastikinėse pakuotėse arba ant medinių padėklų ir metalinių grotelių. Mūsų servisų užduotis pagal tokį žaliąjį bendradarbiavimo modelį yra pasirūpinti, kad pakuotės būtų grąžinamos tiekėjui, taigi – naudojamos pakartotinai arba perdirbamos. Alyvos, tepalai ir kiti techniniai skysčiai taip pat pristatomi jiems skirtose talpyklose, kurios yra grąžinamos, vėl pripildomos ir naudojamos toliau. Jei tokia praktika nebūtų taikoma, susidarytų didžiulė atliekų jūra“, – sako A. Štrausas.

Neautorizuoti servisai nepajėgūs įgyvendinti tvarių kasdienio darbo sprendimų

A. Štrausas pažymi, kad šiuo metu įmonės servisuose įdiegtos pagrindinės priemonės, leidžiančios taupyti išteklius ir dirbti tvariau. Ateityje šiuos procesus planuojama plėtoti. Pavyzdžiui, servisų pastatuose yra įrengtos saulės baterijos, taip pat – šildymo įranga, užtikrinanti efektyvesnį energijos išteklių naudojimą. Be to, servisų patalpose naudojamas automatinis apšvietimas ir pan. – visa tai prisideda prie tvaresnio ir efektyvesnio darbo.

„Svarbios ne tik tvarios darbo patalpos, bet ir kokybiški įrankiai bei įranga. Esame įsitikinę, kad kokybiška įranga, nors ir kainuoja daugiau, bėgant laikui atsiperka ir padeda atlikti aukščiausios kokybės automobilių remontą. O neautorizuoti servisai mėgina sutaupyti kasdienių įrankių ir įrangos sąskaita. Kitaip tariant, darbui naudojami pigūs, dažnai pagal paskirtį netinkami įrankiai, kurie ne tik kelia pavojų su jais dirbančiam asmeniui, bet ir gali pakenkti remontuojamai transporto priemonei. Net ir tokie paprasti dalykai kaip vienkartiniai popieriniai rankšluosčiai, kurie sukuria itin daug atliekų, sertifikuotuose servisuose palaipsniui keičiami į mikropluošto šluostes, kurios po naudojimo išvalomos ir vėliau naudojamos pakartotinai,“ – sako A. Štrausas.

A. Štrausas tvirtina, kad ateityje automobilių servisuose vis svarbesnį vaidmenį atliks elektrifikacijos procesai. Jau dabar naujuose automobiliuose daugelyje funkcijų naudojama elektronika, o gatvėse daugėja elektromobilių. Taigi, automobiliai tampa technologiškai sudėtingesni, o pagrindiniai remonto darbai – vis dažniau susiję su elektronika.

Pasak A. Štrauso, tai – vienas iš veiksnių, prisidėsiančių prie neautorizuotų servisų išnykimo: jie neturės nei žinių ir kvalifikacijos elektronikos remontui atlikti, nei reikiamų įrankių kokybiškoms paslaugoms teikti.

Apie „Moller Auto“:

„Moller Auto“ grupė veikia trijose Baltijos šalyse, atstovaudama „Volkswagen“ ir „Audi“ prekės ženklams Latvijoje ir Lietuvoje, „Volkswagen“ prekės ženklui Estijoje bei įgaliotiems „Škoda“ atstovams. „Moller Auto“ grupė Baltijos šalyse sudaro dešimt įmonių, kurių bendra apyvarta 2022 m. siekė 315 mln. eurų, o pelnas – 8,3 mln. eurų.

Total
0
Shares
0
0
0
0
0
Kiti įrašai
Eismo įvykio deklaracijos pildymas
Skaityti

Ekspertai pasakė, kur klysta vairuotojai, pildydami eismo įvykio deklaracijas

Audi a8
Skaityti

Atskleisti automobiliai, kurių rida 2022 m. klastota dažniausiai: sąrašo viršuje – Audi A8

Kia naudoti automobiliai
Skaityti

KIA naudoti automobiliai: ar tikrai juos geriausia pirkti iš įmonių?

gyvūnai kelyje
Skaityti

Nemažėjant autoįvykių su laukiniais gyvūnais, aplinkosaugininkai primena važiuoti lėčiau

važinėjimas miškais
Skaityti

Aplinkosaugininkai primena: miško paklotė nėra ekstremalių pojūčių trasa

Skaityti

Kaip rasti geriausią vairavimo instruktorių Vilniuje? 

Skaityti

7 patarimai, kaip sumažinti išlaidas degalams

Skaityti

Profesionalus vairavimo instruktorius Vilniuje

Skaityti

Sėkmės istorijos tęsinys: pristatyta naujoji „Mercedes-Benz“ E klasė

Skaityti

Automobilių spalvos: kaip sukuriamas futuristinis, o kaip – prabangus įvaizdis?

Skaityti

Elektromobilių vairuotojams netenkant privilegijų svarbus tampa ne tik nuvažiuojamas atstumas

Skaityti

Paaiškino, ką reiškia „fyškė“, „stoikė“ ir kiti vairuotojų „burtažodžiai“

Skaityti

5 automobilio skysčiai, kurių geriau nesumaišyti

Skaityti

Automobilių pasaulio mitai: kaip tarp jų nepasiklysti

Skaityti

Kuo naudingi tranzitiniai sandėliai?

Skaityti

Stereotipų galia: ar vokiški automobiliai tikrai patikimesni už prancūziškus?

Skaityti

Verta žinoti: kiek kainuoja susidūrimas su gyvūnu kelyje?

Skaityti

Vairavimo mokymai kitaip: teorijos mokymasis namuose, praktinio vairavimo pamokos – autodrome

NAUJIENOS

Kartlandas Max

Vilniuje įvyko oficiali ,,Kartlandas Max” kartodromo atidarymo šventė. Pamatykite kaip atrodo didžiausias vidaus kartodromas Baltijos šalyse!

Augintinis automobilyje

Lietuvos vairuotojai dažniau nei latviai ir estai augintinius automobiliuose palieka vienus

miegas prie vairo

Miegas prie vairo: kokie pagrindiniai ženklai ir kaip išvengti nelaimės?

Saugumas kelyje

Lietuvos automobilių kelių direkcija primena saugaus eismo taisykles: svarbiausia dalyvaujant eisme yra atidumas ir dėmesingumas

Nauji mokslo metai eismas

Nauji mokslo metai prasideda ir keliuose: kaip apsaugoti vaikus nuo nelaimių

Būk saugus, atidus ir sveikas

Lietuvos automobilių kelių direkcijos organizuotoje akcijoje „Būk saugus, atidus ir sveikas“ apsilankė daugiau kaip 5 tūkst. dalyvių

PATARIMAI

Europiečiai „Lexus“ įvertino kaip patikimiausią automobilių prekės ženklą

Karštis automobilyje

Neslūgstanti karščio banga Lietuvoje: ką privalo žinoti vairuotojai, norėdami sumažinti nelaimingų įvykių tikimybę

Paaiškino, ką reiškia „fyškė“, „stoikė“ ir kiti vairuotojų „burtažodžiai“

Miesto visureigių praktiškumą lemia ne tik varančių ratų skaičius

Padangos žiemai: nuo restauruotų iki dygliuotų. Kas geriau?

Patarimai, Kaip vasara taupyti degalus

PARTNERIO TURINYS

Nebrangi automobilių nuoma Vilniuje

Šviežia kava automobilyje? Dabar tai įmanoma

Taxi Vilniuje: mobiliųjų programėlių privalumai

Auto keltuvų tipai: vertiname ir renkamės

Kemperių remontas Vilniuje

Motokroso aprangos pasirinkimas: skirtumai tarp paprastos ir specializuotos aprangos

STRAIPSNIAI

Žiemos šalčiai – išbandymas dyzeliniams automobiliams

Variklio alyva: naujausios formulės skirtos sutaupyti

EReg akiratyje – duomenų standartizavimo, transporto priemonių vagysčių prevencijos ir eismo saugumo klausimai

Kada reikia keisti tepalus?

Hyundai i30 Naujas rūbas

Suskubę montuoti vasarines padangas vairuotojai klysta

Saugos pagalvių servisas
Padangos
Padangos, ratlankiai
  • Žieminių padangų pasirinkimas
    Renkamės žiemines padangas: klaidos, kurių verčiau nekartoti
  • UltraGrip Performance 3
    „Goodyear“ pristato „UltraGrip Performance 3“
Automedia.lt Automedia.lt
Projektai:  statybajums.lt / manosveikata.lt / kelioniuklubas.lt / skaitome.lt / verslo.tv / seostraipsnis.lt / mokslozinios.lt / zvejosapnas.lt / protobokstai.lt / motinyste.lt
Partneriai:  autorentalis.lt

Įrašykite raktažodį ir spauskite Enter.