• Pradžia
  • Naujienos
    • Naujienos
    • Elektromobiliai
    • Įdomu
    • Motociklai
    • Nauji automobiliai
    • Sportas
  • Patarimai
    • Patarimai
    • Automobilių priežiūra
    • Remontas
    • Specialistas pataria
    • Verta sužinoti
  • Straipsniai
    • Straipsniai
    • Padangos, ratlankiai
    • Automobiliai, nuoma
    • Automobilio remontas
    • Automobilių dalys, įranga
    • Priežiūra, komfortas, paslaugos
  • Video
  • Partnerio turinys
Facebook
YouTube
Reklama
Susisiekime
Automedia.lt Automedia.lt
  • Pradžia
  • Naujienos
    • Naujienos
    • Elektromobiliai
    • Įdomu
    • Motociklai
    • Nauji automobiliai
    • Sportas
  • Patarimai
    • Patarimai
    • Automobilių priežiūra
    • Remontas
    • Specialistas pataria
    • Verta sužinoti
  • Straipsniai
    • Straipsniai
    • Padangos, ratlankiai
    • Automobiliai, nuoma
    • Automobilio remontas
    • Automobilių dalys, įranga
    • Priežiūra, komfortas, paslaugos
  • Video
  • Partnerio turinys

Skystesnė ar tirštesnė variklio alyva: kaip pasirinkti?

Orui šylant ir žiemai traukiantis dauguma vairuotojų lengviau atsipūs – nebereikės
laukti žiemiškų orų sukeltų nemalonių netikėtumų, kurie patikrina automobilių
akumuliatoriaus ir variklio užvedimo galimybes. Visgi norint tinkamai pasirūpinti
automobiliu, dėmesį jam turime skirti ne tik žiemos sezonu, bet ir ištisus metus.
Ekspertai akcentuoja, jog viena iš užduočių – tinkama variklio alyvos priežiūra, kurios
savybės šaltuoju ir šiltuoju metų laiku skiriasi. Vienas svarbiausių parametrų, į kurį
būtina atkreipti dėmesį – alyvos klampumas.

Alyvos klampumas

Visos variklių alyvos pagal klampumą skirstomos į tris grupes: vasarines, žiemines ir
demisezonines.

„Variklio alyva savo savybes turi išlaikyti esant įvairiai temperatūrai ir slėgiui, tiek šaltu
žiemos oru, tiek ir karštą vasarą. Svarbu žinoti, jog šaltuoju metų laiku krentant temperatūrai
alyva tirštėja ir teka sunkiau, o šiltuoju, temperatūrai kylant – skystėja ir teka lengviau.
Skystos, mažo klampumo alyvos lengviau pasiekia įvairias variklio dalis žemos temperatūros
aplinkoje. Tirštos, didelio klampumo alyvos įprastai suformuoja geresnį apsauginį sluoksnį
aukštesnės temperatūros aplinkoje“, – pasakoja Vilniuje įsikūrusio autoserviso vadovas
Tomas Mareckas.

Alyvos klampą, t.y., tekėjimo lengvumą, esant tam tikrai temperatūrai, nusako skaitiniai
kodai – klampos indeksas pagal SAE (Society of Automotive Engineers) klasifikaciją.
Variklių alyvos klampa gali būti žymima, pavyzdžiui, 5W-20, 10W-30 ir 20W-50. Produkto
tinkamumą žiemos sąlygoms aprašo pirma klasifikacijos dalis – pirmasis skaičius, einantis
prieš raidę W, rodo alyvos tirštumą žemoje temperatūroje, o W raidė reiškia žiemą. Antrasis
skaičius nurodo vasarines savybes prie 100 laipsnių temperatūros – kuo šis skaičius didesnis,
tuo alyva tirštesnė.

Taigi, 5W-30 alyvos takumas bus geresnis nei 10W-30, kol variklis neįkaitęs, 10W-30
takumas bus geresnis nei 10W-40, varikliui pasiekus darbinę temperatūrą. Sunkiomis
eksploatacijos sąlygomis, važinėjant karštu oru tirštesnė alyva geriau apsaugo variklio dalis
negu skystesnė ir atvirkščiai.

Pasak T. Marecko, renkantis alyvą svarbu įvertinti ne tik šį parametrą, bet ir atkreipti dėmesį į
raides „C“ ir „S“ – jos parodo, kokio tipo varikliui skirta alyva: „S“ žymima alyva skirta
benzininiams varikliams, raide „C“ – skirta dyzeliams, o jei alyva universali, ji žymima
dviem raidėmis. Alyva, skirta dyzeliniams ir benzininiams varikliams, skiriasi ne tik
klampumu, bet ir sudėtimi, todėl visais atvejais renkantis alyvą geriau pasikonsultuoti su
specialistais“, – akcentuoja ekspertas.

Skystesnė ar tirštesnė?
Pasak alyvos ir tepalų gamintojo „Total“ atstovybės Lenkijoje techninio skyriaus vadovo
Andrzejaus Husiatynskio, variklio alyvos klampa yra labai santykinis parametras:
„Temperatūra nuolat keičiasi, kai variklis dirba, o alyvos klampa didėja ir mažėja. Kai
automobilio gamintojas projektuoja variklį, jis pasirenka produktą, kuris tenkins visus šio
konkretaus tipo variklio poreikius. Todėl nėra paprasta atsakyti į klausimą, kuri alyva –
skystesnė ar tirštesnė – yra geresnė“.

Pasak „Total“ atstovo, skystesnės alyvos privalumas – tokia alyva šiek tiek sumažina trintį
tarp variklio mazgų, todėl variklis tampa ekonomiškesnis, tačiau skysta alyva skvarbesnė ir
lengviau teka pro tarpelius tarp tepamų dalių, todėl senuose ar labai sudėvėtuose varikliuose
dėl skysto tepalo gali būti nepakankamas tepalo spaudimas. Klampesnės alyvos privalumas –
ji sudaro storesnę ir atsparesnę tepalo plėvelę, tačiau naujuose varikliuose, kuriuose tarpai
tarp tepamų paviršių maži, didelio klampumo tepalas sunkiau skverbiasi į tarpus tarp
paviršių. Tuo tarpu demisezoninės alyvos pasižymi platesniu temperatūrų diapazonu, lyginant
su vasarinėmis arba tik žieminėmis, jos mažiau priklauso nuo klampumo charakteristikų
kaitos.

Pasak A. Husiatynskio, jeigu abejojama, kokio klampumo alyvą naudoti, informacijos reikia
ieškoti automobilio gamintojo vadove: „Jei gyvenate ypač karštame ar šaltame klimate, jums
gali tekti rinktis kiek tirštesnę ar skystesnę alyvą nei nurodyta, tačiau daugumai automobilių
savininkų pakanka laikytis rekomendacijų“.

Total
0
Shares
0
0
0
0
0
Kiti įrašai
gyvūnai kelyje
Skaityti

Nemažėjant autoįvykių su laukiniais gyvūnais, aplinkosaugininkai primena važiuoti lėčiau

važinėjimas miškais
Skaityti

Aplinkosaugininkai primena: miško paklotė nėra ekstremalių pojūčių trasa

Skaityti

Kaip rasti geriausią vairavimo instruktorių Vilniuje? 

Skaityti

7 patarimai, kaip sumažinti išlaidas degalams

Skaityti

Profesionalus vairavimo instruktorius Vilniuje

Skaityti

Sėkmės istorijos tęsinys: pristatyta naujoji „Mercedes-Benz“ E klasė

Skaityti

Automobilių spalvos: kaip sukuriamas futuristinis, o kaip – prabangus įvaizdis?

Skaityti

Elektromobilių vairuotojams netenkant privilegijų svarbus tampa ne tik nuvažiuojamas atstumas

Skaityti

Paaiškino, ką reiškia „fyškė“, „stoikė“ ir kiti vairuotojų „burtažodžiai“

Skaityti

5 automobilio skysčiai, kurių geriau nesumaišyti

Skaityti

Automobilių pasaulio mitai: kaip tarp jų nepasiklysti

Skaityti

Kuo naudingi tranzitiniai sandėliai?

Skaityti

Stereotipų galia: ar vokiški automobiliai tikrai patikimesni už prancūziškus?

Skaityti

Verta žinoti: kiek kainuoja susidūrimas su gyvūnu kelyje?

Skaityti

Vairavimo mokymai kitaip: teorijos mokymasis namuose, praktinio vairavimo pamokos – autodrome

Skaityti

Automobilio funkcijų valdymas: ar fizinių mygtukų atsisakymas yra teisingas žingsnis?

Skaityti

Vilniuje – mažiau rezervuotų parkavimo vietų

Skaityti

Komforto sąvokos evoliucija: kas jį užtikrina dabarties automobiliuose?

NAUJIENOS

Audi e tron

„Moller Auto“: praėjusių metų populiariausi automobilių modeliai Baltijos šalyse – „Volkswagen Tiguan“ ir „Audi e-tron“

Bentley atstovybė

Naudotus automobilius „Bentley Vilnius“ pirkėjams parduoda tik po griežčiausių patikrų

suklastota automobilio rida

Kas septintas naudotas elektromobilis gali turėti suklastotą ridą

Driftas žiemą

Kelių chuliganai už nebrangių automobilių vairo šiurpina miestiečius ir gatvėse, ir kalėdinėse aikštėse

alyva automobiliams

Ar variklio alyvai gresia išnykti?

moller auto

„Moller Auto“: šiemet naudotų automobilių paklausa išaugo 20 proc.

PATARIMAI

Nepaslysti kelyje yra meistriškumas

Plaukime automobilį

Skystesnė ar tirštesnė variklio alyva: kaip pasirinkti?

Ką daryti, kad rankinis stabdis neprišaltų?

Kaip paruošti automobilį žiemai

7 patarimai, kaip sumažinti išlaidas degalams

PARTNERIO TURINYS

Amortizatorių keitimas Vilniuje

Pažintinė kelionė autobusu – dar daugiau įspūdžių

Industrinės padangos

Mikroautobusų nuoma Vilniuje: kodėl verta nuomotis?

Nebrangi automobilių nuoma Vilniuje

Auto keltuvų tipai: vertiname ir renkamės

STRAIPSNIAI

Naudotos dalys patvaresnės už naujas kiniškas

Policija pataria, kaip apsaugoti automobilį nuo vagišių

Pagalbos kelyje vairuotojai dažniau prašo dėl gedimų nei dėl autoįvykių

Transporto priemonių priežiūra (vežančių pavojingus krovinius)

Geometrija po remonto

Alyvos filtrai

Saugos pagalvių servisas
Vairavimo mokykla Vilniuje
Padangos, ratlankiai
  • dideli ratlankiai
    Ar automobilis su įspūdingais ratais – vis dar grožis, reikalaujantis aukų?
  • „Continental“ padangos stambiausiems elektromobilių gamintojams
Automedia.lt Automedia.lt
Projektai:  statybajums.lt / manosveikata.lt / kelioniuklubas.lt / skaitome.lt / verslo.tv / seostraipsnis.lt / mokslozinios.lt / zvejosapnas.lt / protobokstai.lt / motinyste.lt
Partneriai:  Epadangos24.lt

Įrašykite raktažodį ir spauskite Enter.