• Pradžia
  • Naujienos
    • Naujienos
    • Elektromobiliai
    • Įdomu
    • Motociklai
    • Nauji automobiliai
    • Sportas
  • Patarimai
    • Patarimai
    • Automobilių priežiūra
    • Remontas
    • Specialistas pataria
    • Verta sužinoti
  • Straipsniai
    • Straipsniai
    • Padangos, ratlankiai
    • Automobiliai, nuoma
    • Automobilio remontas
    • Automobilių dalys, įranga
    • Priežiūra, komfortas, paslaugos
  • Video
  • Partnerio turinys
Facebook
YouTube
Reklama
Susisiekime
Automedia.lt Automedia.lt
  • Pradžia
  • Naujienos
    • Naujienos
    • Elektromobiliai
    • Įdomu
    • Motociklai
    • Nauji automobiliai
    • Sportas
  • Patarimai
    • Patarimai
    • Automobilių priežiūra
    • Remontas
    • Specialistas pataria
    • Verta sužinoti
  • Straipsniai
    • Straipsniai
    • Padangos, ratlankiai
    • Automobiliai, nuoma
    • Automobilio remontas
    • Automobilių dalys, įranga
    • Priežiūra, komfortas, paslaugos
  • Video
  • Partnerio turinys

Viskas ką reikia žinoti apie automobilines žvakes ir laidus

Vienu pagrindinių pakaitinimo žvakės techninių rodiklių, parodančių jos pajėgumą, yra įkaitimo iki darbinės temperatūros (900 °C) laikas. Dinamiškam automobiliui ko gero netiks 30–sekundinė žvakė, o dyzeliniam „Tranzitui“ visiškai nebūtina „implantuoti“ 5–sekundinę žvakę, ypatingai įvertinant jos kainą. Kompanija NKG, pavyzdžiui, gamina 7 tipų žvakes, kurios skiriasi kaitimo laiku:

Standard Type — normalus laikas 30 s;
Fast Heating Type — „sutrumpintas“ režimas — 16 s;
QGS (Quick Glow System) — „ultratrumpas“ režimas — 9 s;
SRM (Self Regulating Metal) — sidabrinio elektrodo įkaitimo laikas — 5 s;
QGS Ceramic Type — „supertrumpas“ keraminės žvakės režimas — 3 s;
SR Ceramic Type — standartinis keraminės žvakės režimas — 3–4 s;
HTC High Temperature Ceramic — aukštatemperatūrinė keraminė žvakė 1050 °C.

Pasirenkant vieną ar kitą žvakės tipą, reikia nusimanyti ir apie gamintoją. Kodėl? Atsakymas į šį klausimą susijęs su pakaitinimo žvakės konstrukcija.
Kaip kaitinimo elementas žvakėje naudojama spiralė, panaši į elektros lemputės spiralę. Skirtumas tas, kad žvakės spiralė kaista nevienodai: kraštinės vijos kaista labiau, vidurinė spiralės dalis veikia kaip šilumos akumuliatorius. Kad spiralės vijos nesusiliestų viena su kita, sukeldamos trumpą sujungimą, perkaitimą ir sutrūkimą, vidinė žvakės ertmė pripildoma magnio dioksidu, susmulkinto iki dulkių pavidalo. Ši medžiaga nėra pigi ir ją naudoti gali tik stambūs gamintojai. Prastos žvakės būna užpildytos kuo papuola. Suteikiamas žodis NGK Europe specialistui:

– Mums teko matyti žvakes, pagamintas Kinijoje, ir „užmaskuotas“ kaip mūsų produkcija. Viduje buvo miltai, kreida, smulkiai sumaltas smėlis – viskas, kas pasitaikė po ranka. Be to, laikiau rankoje žvakę, kuri buvo visai be užpildo. Ji tarnavo be abejo ne ilgiau nei minutę. Antroji problema: užpildo drėgmė. Užpildas turi būti ABSOLIUČIAI sausas. Kaistant žvakei aliejus arba vanduo virsta garu, kurie plėsdamiesi susprogdina žvakės antgalį iš vidaus.

Pažintį su kaitinimo žvakių „ligomis“ pradėsime nuo normalios žvakės, kuri skirta lengvųjų automobilių, visureigių ir lengvasvorių sunkvežimių dyzeliniam varikliui, apžiūros (1 pav.). Metalinis korpusas neturi būti pažeistas, antgalio spalva – juoda. Gali būti korpuso ir antgalio suvirinimo žymių. Reikia atkreipti dėmesį į tvirtinimo pjūvio būseną.
Kitas žingsnis – teisingas žvakės įstatymas į lizdą. Šiuolaikinių kaitinimo žvakių skersmuo – 8–12 mm ir netgi nežymios per didelės pastangos įsukti žvakę gali sukelti korpuso trūkimą.

2 pav. parodomas pavaizduotas būtent toks klasikinis korpuso pažeidimas, kurį sukėlė per didelis jos užveržimas lizde. Prieš panaudojant jėgą įstatant trapų žvakės korpusą, reikia pirmiausia susipažinti su gamintojo rekomendacijomis, kur visuomet nurodytas žvakės užveržimo lizde momentas.

Nuo smūgio gali sutrūkinėti žvakės spiralė, kurios siūleliai susiliečia, gaunasi užtrumpinimas tarp vijų, ir dėl to išsilydo žvakės antgalis (3 pav.). Vyksta vietinis antgalio perdegimas ir to rezultate išsipučia (kairėje) lydymosi vamzdelis. Po to išsilydo korpusas ir pakaitinimo spiralė išlenda iš suirusio vamzdelio (dešinėje).

Trumpas sujungimas tarp pakaitinimo žvakės vamzdelinio korpuso ir spiralės, kurį sukelia tepalų buvimas izoliaciniuose milteliuose arba visiškas nebuvimas izoliacinio mišinio, pasitaiko gana retai ir parodo, kad tai „padirbta“ prasta žvakė, pagaminta kokio nors kinų kooperatyvo (4 pav.).

5 pav. pavaizduota, kad žvakės korpusas pažeistas dėl per didelės temperatūros degimo kameroje. Viena iš galimų priežasčių – žmonių „kūryba“, kuomet jie į praskiestą dyzelinį kurą pripila lengvai užsiliepsnojančio skysčio.

Šį pažeidimą sukėlė tai, kad į žvakę buvo paduota neteisingai sureguliuota įtampa. Žvakės antgalis buvo pažeistas dėl perdaug didelės pakaitinimo spiralės srovės įtampos (6 pav.).

Suodžių apnašos ant žvakės antgalio – tai yra prastos kuro kokybės pastovaus naudojimo rezultatas ir išmetimo sistemos pažeidimas darbo metu (7 pav.). Suodžių ir degimo produktų perteklius nusėda ant korpuso, kas labai sumažina žvakės darbo efektyvumą.

Tačiau yra dar viena priežastis, dėl kurios greitai suyra žvakė ir pirma laiko išeina iš rikiuotės. Patrikas mano, kad kol Rusijoje neatsiras normalus dyzelinis kuras, ji bus tikruoju Klondaiku žvakių gamintojams ir tiekėjams. Žvakių tarnavimo laikas mūsų sąlygomis yra šiek tiek mažesnis nei jų „seserų“, eksploatuojamų Europoje.

Kadangi jau kalbame apie „žvakių” reikalus, išsukime ir uždegimo žvakes. Jei ne savo automobilio, tai kaimyno. Patyręs specialistas apie jas daug ką pasakytų. Pagal izoliatoriaus spalvą, pagal korpuso būseną lengva yra spręsti apie variklio darbą.
Štai ką sako kompanijos NGK specialistas:

Prieš pereinant prie variklio diagnostikos pasakysiu keletą žodžių apie tai, ką tenka patirti uždegimo žvakėms. Optimali darbinio mišinio sudegimo temperatūra yra 50… °?. Žvakėms tenka dirbti esant didelėms šiluminėms ir elektrinėms apkrovoms – juk tik paskutiniais dešimtmečiais jos „suplonėjo” beveik du kartus, nors variklių pajėgumas ir padidėjo.

Taigi, imame naują žvakę ir atidžiai apžiūrime šį „etaloną”. Izoliatoriaus spalva – šviesi, balta arba melsva (8 pav.). O 9 pav. parodyta, kaip atrodo žvakė esant kuro temperatūriniam degimui arba detonacijai.

Tokio degimo priežastis – nepalankios eksploatacinės savybės arba perdaug žema temperatūrinė charakteristika (10 pav.).

Mechaniškai susidėvėjusiuose varikliuose ant uždegimo žvakės atsiranda apnašos, kurios padeda įvykti temperatūriniam uždegimui (11 pav.).

12 pav. – keraminio izoliatoriaus sutrupėjimas dėl mechaninių priežasčių (montavimas, transportavimas, smūgiai) arba dėl šiluminio šoko.

Baltai- pilka izoliatoriaus spalva ir nežymios apnašos susidaro važiuojant benzinu, kurio sudėtyje yra didelis kiekis geležies. Tai būdinga rusiškam, kinietiškam ir lenkiškam benzinui (13 pav.).

Normalus spalvos pasikeitimas į rudą dėl elektriškai įkrautų tepalo dalelių nusėdimo nėra darbo sutrikimų arba nehermetiškumo požymis.

Zetec varikliuose rekomenduojama pakeisti aukštos įtampos laidus. Tokie elektrai laidžios suodžių ir metalų mikrodalelių nuosėdos yra užsidegimo įtampos nutekėjimo priežastis (14 pav.).

14 pav. pavaizduotas žvakės korpuso pažeidimas dėl elektros krūvio, kurį sukėlė bloko galvutės ir įsodinimo lizdų drėgmė arba užteršimas.

Ir, pagaliau, širdžiai nuraminti, pateikiamas vaizdas, kaip atrodo normali uždegimo žvakė su iridžio elektrodu.

Total
0
Shares
0
0
0
0
0
Žymos
  • automobilinės žvakės
  • automobilių laidai
  • žvakių tipai
Kiti įrašai
vairavimas saulės spiginimas
Skaityti

Pavasario saulės apakinti: kas vairuotojus apsaugos nuo eismo nelaimių

Audi a8
Skaityti

Atskleisti automobiliai, kurių rida 2022 m. klastota dažniausiai: sąrašo viršuje – Audi A8

Kia naudoti automobiliai
Skaityti

KIA naudoti automobiliai: ar tikrai juos geriausia pirkti iš įmonių?

Ratų suvedimas
Skaityti

Kodėl ratų suvedimas yra toks svarbus?

vairavimo mokyklos
Skaityti

Ar galima atgauti sumokėtus pinigus už vairavimo pamokas, jei netenkina kokybė?

Vairavimas slidžiame kelyje
Skaityti

Vairavimas slidžiame kelyje: koks scenarijus rizikingiausias ir kaip jo išvengti

Turbokompresorius
Skaityti

Turbokompresorius

Automobilio paruošimas žiemai
Skaityti

7 ekspertų patarimai, kaip paruošti savo automobilį žiemai

Greitas ir paprastas automobilio valymas: 5 gudrybės, kurios padės švarą palaikyti be vargo
Skaityti

Greitas ir paprastas automobilio valymas: 5 gudrybės, kurios padės švarą palaikyti be vargo

automobilio variklio apsauga
Skaityti

Ką daryti nuplėšus variklio dugno apsaugą?

karštis automobilyje
Skaityti

Vairuotojams – išbandymas karščiu: gydytojo patarimai, kaip pagerinti važiavimo sąlygas

vairavimo mokykla
Skaityti

Kaip atskirti gerą vairavimo mokyklą, nuo prastos vairavimo mokyklos?

automobilių dalys akcijos
Skaityti

Automobilių prekes verta pirkti tada, kai taikomos akcijos

automobilio paruošimas žiemai
Skaityti

Svarbiausi dalykai ruošiant automobilį žiemos sezonui

HONDA automobiliai
Skaityti

HONDA naudoti automobiliai – vieni patikimiausių

vairuotojo pažymėjimas privalumai
Skaityti

Kodėl vairuotojo pažymėjimas būtinas: penki teisės vairuoti privalumai?

Karštis automobilyje
Skaityti

Neslūgstanti karščio banga Lietuvoje: ką privalo žinoti vairuotojai, norėdami sumažinti nelaimingų įvykių tikimybę

Naudoti Volvo
Skaityti

Naudoti Volvo ar geriau investuoti į naują?

NAUJIENOS

Automobilių sukčiai, kaip neapsigauti

Ieškantiems naudoto automobilio pataria nepasiduoti emocijoms – sukčiai nesnaudžia

vairavimas keleivio komentarai

Apklausa: 44 proc. vairuotojų erzina keleivio komentarai apie vairavimą, manevravimą ir kelio pasirinkimą

Vilnius Trakai viaduko remontas

Pradedamas remontuoti viadukas kelyje nuo Vilniaus į Trakus: numatomi eismo pokyčiai

Elektromobilių įkrovimo stotelės

Įkrovimo srityje atsiliekančiai Lietuvai – ekspertų perspėjimas

Eismo pralaidumas Vilniuje

Vilniaus padangėje – dažnesni dronų skrydžiai: renkami duomenys eismo pralaidumui gerinti

motociklai

Dviratės transporto priemonės sugrįžo: atidumo egzaminą laiko visi

PATARIMAI

Bio-DME degalais varomas sunkvežimis įveikė 100 tūkst. kilometrų ridą

Mikroautobusas su dirbtiniu intelektu: į „Mercedes-Benz“ V klasę montuojama MBUX sistema

Stabdymo įgūdžius būtina tobulinti

Kasko draudimas

Dėmės nuo poliravimo

Automobilio gedimas judrioj gatvėj

PARTNERIO TURINYS

ĮVARDIJO GUDRYBES, KAIP IŠLAIKYTI VAIRAVIMO EGZAMINĄ

Reklama ant automobilių – puikus būdas reklamuotis

Transporto paslaugos: ką renkasi klientai?

Automobilių stiklų keitimas, įdaužų remontas, poliravimas

Testuojame produktą NANO DIAMOND SHIELD

Kėbulo remonto darbai. Ką reikia žinoti

STRAIPSNIAI

Tiek miestui, tiek ir kaimui

„Opel Ampera” skirtas ECOBEST apdovanojimas

Rinkodaros triukai: kodėl meluoja automobilio spidometras?

Geometrija po remonto

Kondicionieriai: komfortas ant sveikatos ribos

Vairavimo per lietų ypatumai

Saugos pagalvių servisas
Padangos
Padangos, ratlankiai
  • dideli ratlankiai
    Ar automobilis su įspūdingais ratais – vis dar grožis, reikalaujantis aukų?
  • „Continental“ padangos stambiausiems elektromobilių gamintojams
Automedia.lt Automedia.lt
Projektai:  statybajums.lt / manosveikata.lt / kelioniuklubas.lt / skaitome.lt / verslo.tv / seostraipsnis.lt / mokslozinios.lt / zvejosapnas.lt / protobokstai.lt / motinyste.lt
Partneriai:  Epadangos24.lt / autorentalis.lt

Įrašykite raktažodį ir spauskite Enter.