• Pradžia
  • Naujienos
    • Naujienos
    • Elektromobiliai
    • Įdomu
    • Motociklai
    • Nauji automobiliai
    • Sportas
  • Patarimai
    • Patarimai
    • Automobilių priežiūra
    • Remontas
    • Specialistas pataria
    • Verta sužinoti
  • Straipsniai
    • Straipsniai
    • Padangos, ratlankiai
    • Automobiliai, nuoma
    • Automobilio remontas
    • Automobilių dalys, įranga
    • Priežiūra, komfortas, paslaugos
  • Video
  • Partnerio turinys
Facebook
YouTube
Reklama
Susisiekime
Automedia.lt Automedia.lt
  • Pradžia
  • Naujienos
    • Naujienos
    • Elektromobiliai
    • Įdomu
    • Motociklai
    • Nauji automobiliai
    • Sportas
  • Patarimai
    • Patarimai
    • Automobilių priežiūra
    • Remontas
    • Specialistas pataria
    • Verta sužinoti
  • Straipsniai
    • Straipsniai
    • Padangos, ratlankiai
    • Automobiliai, nuoma
    • Automobilio remontas
    • Automobilių dalys, įranga
    • Priežiūra, komfortas, paslaugos
  • Video
  • Partnerio turinys

Viskas ką reikia žinoti apie automobilines žvakes ir laidus

Vienu pagrindinių pakaitinimo žvakės techninių rodiklių, parodančių jos pajėgumą, yra įkaitimo iki darbinės temperatūros (900 °C) laikas. Dinamiškam automobiliui ko gero netiks 30–sekundinė žvakė, o dyzeliniam „Tranzitui“ visiškai nebūtina „implantuoti“ 5–sekundinę žvakę, ypatingai įvertinant jos kainą. Kompanija NKG, pavyzdžiui, gamina 7 tipų žvakes, kurios skiriasi kaitimo laiku:

Standard Type — normalus laikas 30 s;
Fast Heating Type — „sutrumpintas“ režimas — 16 s;
QGS (Quick Glow System) — „ultratrumpas“ režimas — 9 s;
SRM (Self Regulating Metal) — sidabrinio elektrodo įkaitimo laikas — 5 s;
QGS Ceramic Type — „supertrumpas“ keraminės žvakės režimas — 3 s;
SR Ceramic Type — standartinis keraminės žvakės režimas — 3–4 s;
HTC High Temperature Ceramic — aukštatemperatūrinė keraminė žvakė 1050 °C.

Pasirenkant vieną ar kitą žvakės tipą, reikia nusimanyti ir apie gamintoją. Kodėl? Atsakymas į šį klausimą susijęs su pakaitinimo žvakės konstrukcija.
Kaip kaitinimo elementas žvakėje naudojama spiralė, panaši į elektros lemputės spiralę. Skirtumas tas, kad žvakės spiralė kaista nevienodai: kraštinės vijos kaista labiau, vidurinė spiralės dalis veikia kaip šilumos akumuliatorius. Kad spiralės vijos nesusiliestų viena su kita, sukeldamos trumpą sujungimą, perkaitimą ir sutrūkimą, vidinė žvakės ertmė pripildoma magnio dioksidu, susmulkinto iki dulkių pavidalo. Ši medžiaga nėra pigi ir ją naudoti gali tik stambūs gamintojai. Prastos žvakės būna užpildytos kuo papuola. Suteikiamas žodis NGK Europe specialistui:

– Mums teko matyti žvakes, pagamintas Kinijoje, ir „užmaskuotas“ kaip mūsų produkcija. Viduje buvo miltai, kreida, smulkiai sumaltas smėlis – viskas, kas pasitaikė po ranka. Be to, laikiau rankoje žvakę, kuri buvo visai be užpildo. Ji tarnavo be abejo ne ilgiau nei minutę. Antroji problema: užpildo drėgmė. Užpildas turi būti ABSOLIUČIAI sausas. Kaistant žvakei aliejus arba vanduo virsta garu, kurie plėsdamiesi susprogdina žvakės antgalį iš vidaus.

Pažintį su kaitinimo žvakių „ligomis“ pradėsime nuo normalios žvakės, kuri skirta lengvųjų automobilių, visureigių ir lengvasvorių sunkvežimių dyzeliniam varikliui, apžiūros (1 pav.). Metalinis korpusas neturi būti pažeistas, antgalio spalva – juoda. Gali būti korpuso ir antgalio suvirinimo žymių. Reikia atkreipti dėmesį į tvirtinimo pjūvio būseną.
Kitas žingsnis – teisingas žvakės įstatymas į lizdą. Šiuolaikinių kaitinimo žvakių skersmuo – 8–12 mm ir netgi nežymios per didelės pastangos įsukti žvakę gali sukelti korpuso trūkimą.

2 pav. parodomas pavaizduotas būtent toks klasikinis korpuso pažeidimas, kurį sukėlė per didelis jos užveržimas lizde. Prieš panaudojant jėgą įstatant trapų žvakės korpusą, reikia pirmiausia susipažinti su gamintojo rekomendacijomis, kur visuomet nurodytas žvakės užveržimo lizde momentas.

Nuo smūgio gali sutrūkinėti žvakės spiralė, kurios siūleliai susiliečia, gaunasi užtrumpinimas tarp vijų, ir dėl to išsilydo žvakės antgalis (3 pav.). Vyksta vietinis antgalio perdegimas ir to rezultate išsipučia (kairėje) lydymosi vamzdelis. Po to išsilydo korpusas ir pakaitinimo spiralė išlenda iš suirusio vamzdelio (dešinėje).

Trumpas sujungimas tarp pakaitinimo žvakės vamzdelinio korpuso ir spiralės, kurį sukelia tepalų buvimas izoliaciniuose milteliuose arba visiškas nebuvimas izoliacinio mišinio, pasitaiko gana retai ir parodo, kad tai „padirbta“ prasta žvakė, pagaminta kokio nors kinų kooperatyvo (4 pav.).

5 pav. pavaizduota, kad žvakės korpusas pažeistas dėl per didelės temperatūros degimo kameroje. Viena iš galimų priežasčių – žmonių „kūryba“, kuomet jie į praskiestą dyzelinį kurą pripila lengvai užsiliepsnojančio skysčio.

Šį pažeidimą sukėlė tai, kad į žvakę buvo paduota neteisingai sureguliuota įtampa. Žvakės antgalis buvo pažeistas dėl perdaug didelės pakaitinimo spiralės srovės įtampos (6 pav.).

Suodžių apnašos ant žvakės antgalio – tai yra prastos kuro kokybės pastovaus naudojimo rezultatas ir išmetimo sistemos pažeidimas darbo metu (7 pav.). Suodžių ir degimo produktų perteklius nusėda ant korpuso, kas labai sumažina žvakės darbo efektyvumą.

Tačiau yra dar viena priežastis, dėl kurios greitai suyra žvakė ir pirma laiko išeina iš rikiuotės. Patrikas mano, kad kol Rusijoje neatsiras normalus dyzelinis kuras, ji bus tikruoju Klondaiku žvakių gamintojams ir tiekėjams. Žvakių tarnavimo laikas mūsų sąlygomis yra šiek tiek mažesnis nei jų „seserų“, eksploatuojamų Europoje.

Kadangi jau kalbame apie „žvakių” reikalus, išsukime ir uždegimo žvakes. Jei ne savo automobilio, tai kaimyno. Patyręs specialistas apie jas daug ką pasakytų. Pagal izoliatoriaus spalvą, pagal korpuso būseną lengva yra spręsti apie variklio darbą.
Štai ką sako kompanijos NGK specialistas:

Prieš pereinant prie variklio diagnostikos pasakysiu keletą žodžių apie tai, ką tenka patirti uždegimo žvakėms. Optimali darbinio mišinio sudegimo temperatūra yra 50… °?. Žvakėms tenka dirbti esant didelėms šiluminėms ir elektrinėms apkrovoms – juk tik paskutiniais dešimtmečiais jos „suplonėjo” beveik du kartus, nors variklių pajėgumas ir padidėjo.

Taigi, imame naują žvakę ir atidžiai apžiūrime šį „etaloną”. Izoliatoriaus spalva – šviesi, balta arba melsva (8 pav.). O 9 pav. parodyta, kaip atrodo žvakė esant kuro temperatūriniam degimui arba detonacijai.

Tokio degimo priežastis – nepalankios eksploatacinės savybės arba perdaug žema temperatūrinė charakteristika (10 pav.).

Mechaniškai susidėvėjusiuose varikliuose ant uždegimo žvakės atsiranda apnašos, kurios padeda įvykti temperatūriniam uždegimui (11 pav.).

12 pav. – keraminio izoliatoriaus sutrupėjimas dėl mechaninių priežasčių (montavimas, transportavimas, smūgiai) arba dėl šiluminio šoko.

Baltai- pilka izoliatoriaus spalva ir nežymios apnašos susidaro važiuojant benzinu, kurio sudėtyje yra didelis kiekis geležies. Tai būdinga rusiškam, kinietiškam ir lenkiškam benzinui (13 pav.).

Normalus spalvos pasikeitimas į rudą dėl elektriškai įkrautų tepalo dalelių nusėdimo nėra darbo sutrikimų arba nehermetiškumo požymis.

Zetec varikliuose rekomenduojama pakeisti aukštos įtampos laidus. Tokie elektrai laidžios suodžių ir metalų mikrodalelių nuosėdos yra užsidegimo įtampos nutekėjimo priežastis (14 pav.).

14 pav. pavaizduotas žvakės korpuso pažeidimas dėl elektros krūvio, kurį sukėlė bloko galvutės ir įsodinimo lizdų drėgmė arba užteršimas.

Ir, pagaliau, širdžiai nuraminti, pateikiamas vaizdas, kaip atrodo normali uždegimo žvakė su iridžio elektrodu.

Total
0
Shares
0
0
0
0
0
Žymos
  • automobilinės žvakės
  • automobilių laidai
  • žvakių tipai
Kiti įrašai
Autoservisas, automobilio paruošimas žiemai
Skaityti

Kaip paruošti savo automobilį ilgam žiemojimui garaže?

Automobilio paruošimas vasaros kelionėms
Skaityti

5 patarimai, kaip paruošti automobilį vasaros kelionėms

Eismo įvykio deklaracijos pildymas
Skaityti

Ekspertai pasakė, kur klysta vairuotojai, pildydami eismo įvykio deklaracijas

Automobilių remonto atliekos
Skaityti

Kur dingsta remonto atliekos iš neautorizuotų automobilių servisų?

Automobilio priežiūra pavasarį
Skaityti

Patarė, kaip paruošti automobilį pavasariui – nepakanka vien tik pakeisti padangų

vairavimas saulės spiginimas
Skaityti

Pavasario saulės apakinti: kas vairuotojus apsaugos nuo eismo nelaimių

Audi a8
Skaityti

Atskleisti automobiliai, kurių rida 2022 m. klastota dažniausiai: sąrašo viršuje – Audi A8

Kia naudoti automobiliai
Skaityti

KIA naudoti automobiliai: ar tikrai juos geriausia pirkti iš įmonių?

Ratų suvedimas
Skaityti

Kodėl ratų suvedimas yra toks svarbus?

vairavimo mokyklos
Skaityti

Ar galima atgauti sumokėtus pinigus už vairavimo pamokas, jei netenkina kokybė?

Vairavimas slidžiame kelyje
Skaityti

Vairavimas slidžiame kelyje: koks scenarijus rizikingiausias ir kaip jo išvengti

Turbokompresorius
Skaityti

Turbokompresorius

Automobilio paruošimas žiemai
Skaityti

7 ekspertų patarimai, kaip paruošti savo automobilį žiemai

Greitas ir paprastas automobilio valymas: 5 gudrybės, kurios padės švarą palaikyti be vargo
Skaityti

Greitas ir paprastas automobilio valymas: 5 gudrybės, kurios padės švarą palaikyti be vargo

automobilio variklio apsauga
Skaityti

Ką daryti nuplėšus variklio dugno apsaugą?

karštis automobilyje
Skaityti

Vairuotojams – išbandymas karščiu: gydytojo patarimai, kaip pagerinti važiavimo sąlygas

vairavimo mokykla
Skaityti

Kaip atskirti gerą vairavimo mokyklą, nuo prastos vairavimo mokyklos?

automobilių dalys akcijos
Skaityti

Automobilių prekes verta pirkti tada, kai taikomos akcijos

NAUJIENOS

Kartlandas Max

Vilniuje įvyko oficiali ,,Kartlandas Max” kartodromo atidarymo šventė. Pamatykite kaip atrodo didžiausias vidaus kartodromas Baltijos šalyse!

Augintinis automobilyje

Lietuvos vairuotojai dažniau nei latviai ir estai augintinius automobiliuose palieka vienus

miegas prie vairo

Miegas prie vairo: kokie pagrindiniai ženklai ir kaip išvengti nelaimės?

Saugumas kelyje

Lietuvos automobilių kelių direkcija primena saugaus eismo taisykles: svarbiausia dalyvaujant eisme yra atidumas ir dėmesingumas

Nauji mokslo metai eismas

Nauji mokslo metai prasideda ir keliuose: kaip apsaugoti vaikus nuo nelaimių

Būk saugus, atidus ir sveikas

Lietuvos automobilių kelių direkcijos organizuotoje akcijoje „Būk saugus, atidus ir sveikas“ apsilankė daugiau kaip 5 tūkst. dalyvių

PATARIMAI

Stabdymas žiemą: kaip nepadaryti avarijos

Automobilio judėjimas posūkyje

5 mitai apie automobilių saugumą, kuriais žmonės dar patiki

Automobilio remontas gali atsieiti pigiau

5 automobilio skysčiai, kurių geriau nesumaišyti

10 būdų, kaip sutaupyti degalų

PARTNERIO TURINYS

Motokroso aprangos pasirinkimas: skirtumai tarp paprastos ir specializuotos aprangos

Kaip žinoti, kad metas naujam akumuliatoriui ir kaip išsirinkti patikimą?

SUNKVEŽIMIŲ NAVIGATORIUS Galaxy TAB Primo TRUCK 2013

Nebeveikia automobilio žibintai? Išvenkite šių pasirinkimo klaidų

Automobilio gedimo priežastys ir kaip jų išvengti

„CityBee“ turimų „Mini One“ automobilių skaičių didina beveik dvigubai

STRAIPSNIAI

Kas dešimtą eismo įvykio deklaraciją vairuotojai pildo iš naujo

Dažų atspalvio parinkimas

Stabdžių suportų dažymas

Ką reikėtų žinoti apie tepalų keitimą?

Ar įmanoma išgelbėti užpiltą valdymo bloką?

Degalų taupymo patarimai

Saugos pagalvių servisas
Padangos
Padangos, ratlankiai
  • Žieminių padangų pasirinkimas
    Renkamės žiemines padangas: klaidos, kurių verčiau nekartoti
  • UltraGrip Performance 3
    „Goodyear“ pristato „UltraGrip Performance 3“
Automedia.lt Automedia.lt
Projektai:  statybajums.lt / manosveikata.lt / kelioniuklubas.lt / skaitome.lt / verslo.tv / seostraipsnis.lt / mokslozinios.lt / zvejosapnas.lt / protobokstai.lt / motinyste.lt
Partneriai:  autorentalis.lt

Įrašykite raktažodį ir spauskite Enter.