• Pradžia
  • Naujienos
    • Naujienos
    • Elektromobiliai
    • Įdomu
    • Motociklai
    • Nauji automobiliai
    • Sportas
  • Patarimai
    • Patarimai
    • Automobilių priežiūra
    • Remontas
    • Specialistas pataria
    • Verta sužinoti
  • Straipsniai
    • Straipsniai
    • Padangos, ratlankiai
    • Automobiliai, nuoma
    • Automobilio remontas
    • Automobilių dalys, įranga
    • Priežiūra, komfortas, paslaugos
  • Video
  • Partnerio turinys
Facebook
YouTube
Reklama
Susisiekime
Automedia.lt Automedia.lt
  • Pradžia
  • Naujienos
    • Naujienos
    • Elektromobiliai
    • Įdomu
    • Motociklai
    • Nauji automobiliai
    • Sportas
  • Patarimai
    • Patarimai
    • Automobilių priežiūra
    • Remontas
    • Specialistas pataria
    • Verta sužinoti
  • Straipsniai
    • Straipsniai
    • Padangos, ratlankiai
    • Automobiliai, nuoma
    • Automobilio remontas
    • Automobilių dalys, įranga
    • Priežiūra, komfortas, paslaugos
  • Video
  • Partnerio turinys

Ateities padangos – spalvingesnės

Apvalios ir juodos – tokios padangos žinomos jau 120 metų. Tačiau ateitis galėtų būti spalvingesnė. Raudonos, geltonos ir žalios spalvos gumos riedėjimą padarytų spalvingesniu ir suteiktų mums visiems daugiau saugumo.

Johnas Boydas Dunlopas išrado oro pripildytas padangas. Po septynerių metų broliai Michelinai važiavimo komfortiškumu pasirūpino, sukurdami “Pneumatic” padangas pirmiesiems automobiliams su varikliu. Nuo to laiko daug kas pasikeitė: padangos tapo didesnės, platesnės ir greitesnės. Tačiau ir jos dar gali būti patobulintos – taip pagalvojo mūsų kolegos iš britų seserinio žurnalo “AutoExpress” ir pasitelkę kompiuterines programas sukūrė saugias ateities padangas. Svarbiausias patobulinimas: važiuojamąjį paviršių sudaro spalvoti gumos sluoksniai. Nuo išorės į vidų žali, geltoni ir raudoni. Jei padanga žalios spalvos, tai ir rašto gylis dar nesusidėvėjęs. Kai pradeda matytis geltona, reikia jau būti atsargiems, o pasirodžiusi raudona reiškia, kad padangos jau susidėvėjo. Taigi nereikia smulkmeniškų matavimų, nes rašto gylis nustatomas vos pažvelgus į padangą. Kitus patobulinimų pasiūlymus skaitykite šalia esančiuose skyreliuose.

Gedimams atsparesnės padangos

Ateitis priklauso gedimams atsparioms padangoms, nesvarbu, ar žieminėms, ar vasarinėms. Nes jei kalbėtume apie saugumą, tokios padangos turi aiškių privalumų:

  • atsiradus gedimui, automobilio valdomumas nepasikeičia;
  • galima važiuoti toliau ir nepakeitus rato;
  • nereikia naudoti atsarginio rato. Dabartinių trečios kartos “RunOnFlat” padangų komfortiškumas galėtų būti pagerintas. Šiuo metu aktualu sumažinti pasipriešinimą riedėjimui ir svorį – tuomet dabartinių padangų pamainai jau niekas nestovės skersai kelio.

Naujas ekologiškumo ženklas

Mes jau žinome skalbimo mašinų ar šaldytuvų ekologiškumo ženklus. Nuo 2012 metų tokie patys ženklai bus pritaikyti ir padangoms. Jie informuos apie stabdymo kokybę ant šlapios kelio dangos, pasipriešinimą riedėjimui ir riedėjimo garsumą. Europos Sąjungos parlamentas šiuo ženklu nori paskatinti automobilių vairuotojus pirkti energiją taupančias padangas.

Eksperto patarimas

Ateities padangos bus saugios, tylios, ilgaamžės ir ekonomiškos. Žieminės padangos dar labiau skirsis nuo vasarinių savo kokybe ir ypač naudojimo ypatybėmis šaltuoju metų laiku. Vieni padangų tobulinimo tikslų yra sumažinti pasipriešinimo riedėjimą, riedėjimo garsumą ir nusidėvėjimą. Jei kalbėtume apie komfortą, ekonomiškumą ir optiką, žieminės padangos neatsiliks nuo vasarinių.

Rytojaus žieminės padangos

Moderni žieminė padanga yra tikras aukštųjų technologijų produktas. Specialūs gumos mišiniai ir tobulai sukurtos lamelės puikiai pritaiko jas važiuoti ledu ir sniegu. Tačiau padangų gamybos plėtros skyriaus inžinieriai nori daugiau: sujungus skirtingas lameles, paskirstytas po visą padangos plotį, pasiekiamas geresnis sukibimas su kelio danga. Kaip tobulos trijų dimensijų konstrukcijos (paveikslėlis kairėje) jos viena kitai padeda ir suteikia pakankamai stabilumo esant sausai kelio dangai. Įvairūs gumos mišiniai padangos važiuojamojo ploto šonuose ir per vidurį (“Dual-Compound”) atskleidžia tolesnio tobulinimo galimybes, kuriomis sumažinamas pasipriešinimas riedėjimui.

Padanga, turinti du gyvenimus

Kaskart apsisukdama padanga praranda dalį savo galios, nes mažėjant protektoriaus rašto gyliui nuolat blogėja valdomumo, stabdymo ir, žinoma, akvaplanavimo ypatybės. Tačiau gali būti ir kitaip – tai testuojant įrodė naujos technologijos “Goodyear” padangos “OptiGrip”. Didžiausias jų privalumas – antras, ypatingai minkštos gumos mišinio sluoksnis ir po važiuojamuoju sluoksniu paslėpti rezerviniai kanalai. Kai nusitrina išorinis gumos raštas, į pagalbą ateina antrasis sluoksnis ir iki tol buvę uždengti rašto kanalai.

Ateities vizijos

Visai kitais keliais rieda šios trys nuotraukose matomos koncepcinės padangos. “Goodyear” specialistų sukurtos “Mėnulio” padangos turėtų atrasti naujus pasaulius. Dėl 800 integruotų metalinių spyruoklių jos turėtų pasižymėti milžiniška leistina apkrova ir tvirtumu, būti atsparios didžiuliams mėnulio karščiams ir šalčiams. Ir “Michelin” turi kuo pasigirti: jų “Tweel”, tai padangos į kurias, dėl meistriškai sukurto laikančiojo “korseto”, nereikia pūsti oro. Elektriniams automobiliams buvo sukurtos vietą taupančios “Active Wheel” padangos.

Išvada

Tai jus galbūt nustebins, bet padangų technologijų patobulinimų visų pirma sulaukiama iš elektronikos srities. Jau nuo 2012 metų visi nauji automobiliai turės elektroninę oro slėgio stebėjimo sistemą. Jau vyksta bandymai padangų, kurių gumose implantuoti lustai, perduodantys informaciją apie oro slėgį, apkrovą ir susidėvėjimą. Šie lustai ateities padangas padarys saugesnes.

Total
0
Shares
0
0
0
0
0
Žymos
  • ateities padangos
  • padangos
Kiti įrašai
Telefonas automobilyje
Skaityti

Kokią įrangą reikia turėti norint naudotis telefonu automobilyje?

Automobilio alyva
Skaityti

Kodėl svarbu pasirūpinti variklio alyva? Atlieka net 7 funkcijas

Audi A4
Skaityti

Audi A4 bei Audi A4 S-Line (2019): ryškūs komplektacijų skirtumai, padedantys atsiskleisti tiek sedanams, tiek ir universalams

automobilio kėbulo rūdžių remontas
Skaityti

Surudijęs kėbulas – ką daryti ir kur kreiptis

automobilio posūkio signalo remontas / keitimas
Skaityti

Sugedusio automobilio posūkio remontas

automobilio oro filtro keitimas
Skaityti

Kaip žinoti, kad laikas keisti oro filtą?

automobilio oro nukreipėjas
Skaityti

Automobilio oro nukreipėjo paskirtis

automobilių nuoma
Skaityti

Lengvųjų automobilių nuoma Lietuvoje

Autoelektrikas
Skaityti

Kokiems automobilio gedimams reikia autoelektriko paslaugų?

dideli ratlankiai
Skaityti

Ar automobilis su įspūdingais ratais – vis dar grožis, reikalaujantis aukų?

Toyota automobiliai
Skaityti

Populiariausios naudotų automobilių markės

Skaityti

„Continental“ padangos stambiausiems elektromobilių gamintojams

Skaityti

Patogiausias būdas keliauti – ilgalaikė automobilių nuoma

Skaityti

Pagalbinės technologijos prie vairo: kokios 5 sistemos ypač pravers ilgesnėje kelionėje?

Skaityti

Padangų keitimo sezonui artėjant: kur dėti senąsias, kad neterštume gamtos ir išvengtume baudos?

Skaityti

Mikroautobuso nuoma: kurį pasirinkti?

Skaityti

Naujas tyrimas parodė, kurioje pasaulio šalyje vienam gyventojui tenka daugiausia automobilių

Skaityti

Kur ieškoti patikimų automobilių nuomotojų Kaune? 

NAUJIENOS

Audi e tron

„Moller Auto“: praėjusių metų populiariausi automobilių modeliai Baltijos šalyse – „Volkswagen Tiguan“ ir „Audi e-tron“

Bentley atstovybė

Naudotus automobilius „Bentley Vilnius“ pirkėjams parduoda tik po griežčiausių patikrų

suklastota automobilio rida

Kas septintas naudotas elektromobilis gali turėti suklastotą ridą

Driftas žiemą

Kelių chuliganai už nebrangių automobilių vairo šiurpina miestiečius ir gatvėse, ir kalėdinėse aikštėse

alyva automobiliams

Ar variklio alyvai gresia išnykti?

moller auto

„Moller Auto“: šiemet naudotų automobilių paklausa išaugo 20 proc.

PATARIMAI

Kaip nusipirkti patikimą automobilį

8 kovos su karščiu būdai

Pirkti naują ar dėvėtą automobilį?

Oro pagalvės, teisinga pozicija ir saugos diržai

Ką reikėtų žinoti apie automobilių stiklų šviesos laidumą?

Keturiais ratais varomas automobilis gali būti pigesnis nei dviem

PARTNERIO TURINYS

Automobilių stiklų keitimas, įdaužų remontas, poliravimas

Į ką atsižvelgti renkantis žiemines padangas?

Ekonomikos nuosmukis tapo „Cordiant Prefessional“ tramplinu

Taxi Vilniuje: mobiliųjų programėlių privalumai

Nanotechnologijos danga automobilių stiklams – ne mitas, o realybė

Navigacijos (1 dalis)

STRAIPSNIAI

Dažų iškėlimas / “Karakulio” efektas

„Google Glass“ vairavimo metu: leisti ar drausti?

Išoriniai variklio požymiai gali išduoti problemas ir sprendimus

Rolls-Royce Wraith nustebins prabanga ir galia

Ar galima moterį per pusvalandį išmokyti sportinio vairavimo?

eCall gelbės gyvybes

Saugos pagalvių servisas
Turbinų remontas
Padangos, ratlankiai
  • dideli ratlankiai
    Ar automobilis su įspūdingais ratais – vis dar grožis, reikalaujantis aukų?
  • „Continental“ padangos stambiausiems elektromobilių gamintojams
Automedia.lt Automedia.lt
Projektai:  statybajums.lt / manosveikata.lt / kelioniuklubas.lt / skaitome.lt / verslo.tv / seostraipsnis.lt / mokslozinios.lt / zvejosapnas.lt / protobokstai.lt / motinyste.lt
Partneriai:  Epadangos24.lt

Įrašykite raktažodį ir spauskite Enter.