• Pradžia
  • Naujienos
    • Naujienos
    • Elektromobiliai
    • Įdomu
    • Motociklai
    • Nauji automobiliai
    • Sportas
  • Patarimai
    • Patarimai
    • Automobilių priežiūra
    • Remontas
    • Specialistas pataria
    • Verta sužinoti
  • Straipsniai
    • Straipsniai
    • Padangos, ratlankiai
    • Automobiliai, nuoma
    • Automobilio remontas
    • Automobilių dalys, įranga
    • Priežiūra, komfortas, paslaugos
  • Video
  • Partnerio turinys
Facebook
YouTube
Reklama
Susisiekime
Automedia.lt Automedia.lt
  • Pradžia
  • Naujienos
    • Naujienos
    • Elektromobiliai
    • Įdomu
    • Motociklai
    • Nauji automobiliai
    • Sportas
  • Patarimai
    • Patarimai
    • Automobilių priežiūra
    • Remontas
    • Specialistas pataria
    • Verta sužinoti
  • Straipsniai
    • Straipsniai
    • Padangos, ratlankiai
    • Automobiliai, nuoma
    • Automobilio remontas
    • Automobilių dalys, įranga
    • Priežiūra, komfortas, paslaugos
  • Video
  • Partnerio turinys

Mokslas apie teisingą pavarų perjungimą

KTM gaminamuose produktuose įprasta matyti tik du ratus. Šįkart pristatomi keturi puikiai atlieka savo darbą.

Austrijos motociklų gamintoja KTM pastaraisiais dešimtmečiais pagamino ne vieną naujoviško dizaino, originaliomis techninėmis savybėmis pasižymintį motokroso ar enduro klasės motociklą. Dabar jie mąsto apie sportinių automobilių gamybą.

„KTM X-Bow“ (angl. Crossbow – arbaletas) buvo pagamintas nesiekiant pasipelnyti, o gamyklos personalo kuriamų naujovių dėka. Jo kūrėjai siekė sukurti mažą, lengvą, modernų, manevringą ir labai greitą automobilį.

Per pastaruosius penkiasdešimt metų rinkoje pasirodydavo ir dažnai „numirdavo“ daugybė tuos pačius principus atitinkančių automobilių, tačiau KTM gerokai aplenkė savo kurtą koncepciją.

„X-Bow“ yra dvivietis iš anglies pluošto pagamintas atviras automobilis. Už vairuotojo yra skersai įmontuotas iš „VW Golf GTI“ pasiskolintas 2,0 l tiesioginio degalų įpurškimo benzininis variklis su turbokompresoriumi. Jis išvysto 177 kW galią ir 310 Nm didžiausią sukimo momentą. Variklio valdymo kompiuteris perprogramuotas siekiant suteikti jam daugiau sportiškumo. Automobilyje įmontuota VW gaminama mechaninė pavarų dėžė.

Svarbiausia „X-Bow“ savybė yra nedidelis svoris – jis tesveria 790 kg. Svoris paskirstytas tarp priekinės ir galinės ašies santykiu 37/63. Kėbulas – anglies pluošto monokokas, visai kaip formulėse, o automobilio dugnas visiškai lygus, tik kiek pakyla ties galine ašimi – ten sumontuotas difuzorius. Todėl važiuojant dideliu greičiu posūkiuose galinę ašį veikia milžiniška prispaudžiamoji jėga.

Didžiausias greitis siekia 220 km/val. Automobilis iki 100 km/val. įsibėgėja per 3,9 sekundės. Dėl turbinos variklis jau veikiant mažomis apsukomis traukia puikiai, o esant didelėms jo išvystoma jėga tiesiog svaigina. Automobilis į vairuotojo komandas reaguoja žaibiškai ir tiksliai.

Tiesa, apie saugumo jausmą nereikėtų pamiršti, nes „X-Bow“ iš aktyvaus saugumo sistemų sumontuota tik stabdžių ABS. Dar vienas trūkumas – prieš važiuojant aktyviai stabdžius rekomenduojame pakaitinti, nes šalti jie beveik nestabdo.

Įvykus nelaimei vairuotojo nesaugo jokios saugos oro pagalvės, vietoj jų sumontuoti sportiniai keturtaškiai saugos diržai – juk tai sportinis automobilis. Be to, vairuotoją apsaugo itin tvirtas anglies pluošto monokoko kėbulas, kurio priekyje sumontuota speciali susigniuždanti monokoko priekinė dalis, vadinamoji „Crash box“. Saugumo sumetimais gamintojas rekomenduoja važiuojant šiuo automobiliu visada dėvėti šalmą.

Kuriant „X-Bow“ aktyviai dalyvavo žinomi formulių kūrimo specialistai iš Italijos „Dallara“. Pirmas šimtas „X-Bow“ modelių buvo pagaminti „Dallara“ įmonėje, kurioje gaminami formulės bolidai, tačiau paklausai smarkiai išaugus KTM įkūrė atskirą šių automobilių surinkimo padalinį Graso mieste. Šiemet pro šio cecho vartus išriedės keli šimtai automobilių, o kitąmet gamybą planuojama praplėsti iki 2 000 vnt. per metus.

Norintys plačiau susipažinti ar net užsisakyti šį automobilį, gali apsilankyti interneto svetainėje www.ktm-x-bow.com.

Pirkėjai gali pasirinkti sportinę arba paprastą pakabą, galima užsisakyti dviem kryptimis reguliuojamus amortizatorius ir dar kelis dalykus, tačiau papildomų patogumų nėra – nors automobilis ir sertifikuotas važinėti bendro naudojimo keliais, vis dėlto jis skirtas ne važinėti gatvėmis, o lakstyti uždarose trasose.

Ateityje gamintojai netgi žada į automobilius montuoti automatines pavarų dėžes su dviguba sankaba (DSG) ir galingesnį iš „Audi S3“pasiskolintą variklį.

Į šį projektą KTM žiūri labai profesionaliai, todėl greičiausiai jo laukia puiki ateitis. Šio akį traukiančio automobilio kūrimui panaudotos pažangiausios lenktyninių formulių kūrimo technologijos. Taigi, tai itin greita mašina, susilaukusi labai daug gerbėjų, tačiau turėkite omenyje – tai žaislas ne vaikams ir gerai valdyti jį gali tik patyręs vairuotojas.

Techniniai duomenys:

Variklis: benzininis, keturių cilindrų, linijinis, įmontuotas viduryje skersai; darbinis tūris 1 984 cm³ (82,5 × 92,5 mm), su turbina; kompresija 10,3; galia 177 kW (240 AJ)/5 500 aps./min., sukimo momentas 310 Nm/2 000–5 500 aps./min., tiesioginis įpurškimas; aušinimas oru

Transmisija: galiniai varantieji ratai; mechaninė šešių pavarų dėžė

Važiuoklė: priekyje ir gale nepriklausoma pakaba, trikampės svirtys, aušinami diskiniai stabdžiai, priekyje su 4 stūmokliais 305 mm skersmens, gale su 2 stūmokliais 262 mm skersmens

Matmenys: ilgis 3,670 m, plotis 1,870 m, aukštis 1,160 m, atstumas tarp ašių 2,430 m, atstumas tarp ratų priekyje 1,644 m, gale – 1,624 m; masė 750 kg, svorio centro aukštis nuo žemės 0,400 m; degalų bako talpa 40 l; padangos priekyje 205/40 R 17, gale 235/40 R 18

Važiavimas: didžiausias greitis 220 km/h, greitėjimas 0–100 km/h 3,9 s; degalų sąnaudos 7,8 l/100 km

Total
0
Shares
0
0
0
0
0
Žymos
  • automobilių gamyba
  • KTM
  • motociklai
Kiti įrašai
Automobilių veiklos nuoma
Skaityti

Kodėl verta rinktis automobilių veiklos nuomą vietoje pirkimo?

Ilgalaikė automobilio nuoma
Skaityti

Ar automobilių nuoma tinka ilgalaikiam naudojimui?

Automobilio nuoma Ryga
Skaityti

Ar norite sutaupyti laiko ir pinigų? Užsisakykite automobilį Rygos oro uoste iš anksto!

Automobilio nuoma mieste
Skaityti

Ar gali būti automobilių nuoma pigesnė nei automobilio turėjimas?

Automobilių veiklos nuoma
Skaityti

Kas yra automobilio veiklos nuoma?

Hibridiniai automobiliai
Skaityti

Kodėl įkraunami hibridiniai automobiliai tokie brangūs?

automobilių nuoma
Skaityti

Lengvųjų automobilių nuoma Lietuvoje

Toyota automobiliai
Skaityti

Populiariausios naudotų automobilių markės

Skaityti

Patogiausias būdas keliauti – ilgalaikė automobilių nuoma

Skaityti

Mikroautobuso nuoma: kurį pasirinkti?

Skaityti

Naujas tyrimas parodė, kurioje pasaulio šalyje vienam gyventojui tenka daugiausia automobilių

Skaityti

Kur ieškoti patikimų automobilių nuomotojų Kaune? 

Skaityti

Ar yra geriausias pasaulyje automobilis?

Skaityti

Automobilių pasirinkimą lemia instinktai

Skaityti

Rolls-Royce Wraith nustebins prabanga ir galia

Skaityti

„Lamborghini Gallardo“ šėlsmas miško kelyje

Skaityti

BMW dizainas įvertintas prestižiniuose „red dot“ adovanojimuose

Skaityti

Atskleistos detalės apie elektrinį Volkswagen e-Up

NAUJIENOS

Via Lietuva

„Via Lietuva“ skelbia, kurie kritinės būklės tiltai bus sutvarkyti šiemet ir artimiausiais metais

Paspirtuko šalmas

Galva – jautri paspirtukininko vieta: kodėl šalmą dėvėti būtina

Dviračių takai

Tai, ko Lietuvoje dar nebuvo: „Via Lietuva“ pėsčiųjų ir dviračių taką paženklino naktį švytinčiais dažais

Mokami keliai

Plečiamas mokamų kelių tinklas krovininiam ir komerciniam transportui 

Milikonių įkalnė

Dėl rekonstrukcijos uždaroma Milikonių įkalnė: keisis eismo tvarka ir viešojo transporto maršrutai

Internetiniai žaidimai

Geriausi internetiniai žaidimai „Geeks“: strategija, mokslinė fantastika ir linksmos pramogos

PATARIMAI

Požymiai, kad automobilis ar jo dokumentai gali būti suklastoti

važinėjimas miškais

Aplinkosaugininkai primena: miško paklotė nėra ekstremalių pojūčių trasa

Naudoti Volvo

Naudoti Volvo ar geriau investuoti į naują?

Miesto visureigių praktiškumą lemia ne tik varančių ratų skaičius

Ekspertai pasidalino praktiniais patarimais, ką svarbu žinoti patekus į eismo įvykį: neskubėkite dėti parašo deklaracijoje

Plauname automobilį

PARTNERIO TURINYS

Tinkamiausių ratų montavimo staklių pasirinkimas: aspektai, kuriuos reikia įvertinti

Kėbulo virinimo darbai Vilniuje

Tekinimo staklės: gamintojai ir savybės

Automobilių kabliai

Kaip žinoti, kad metas naujam akumuliatoriui ir kaip išsirinkti patikimą?

Profesionalūs vairavimo mokymai. Nuo motociklo iki traktoriaus

STRAIPSNIAI

Audi A4

Audi A4 bei Audi A4 S-Line (2019): ryškūs komplektacijų skirtumai, padedantys atsiskleisti tiek sedanams, tiek ir universalams

Ką daryti papuolus į autoįvykį

Lengvas ir greitas: Renault pristato Clio Renaultsport 200 Turbo

Nuo „Hyundai“ konvejerio nuriedės pirmieji vandeniliu varomi automobiliai

Tamsa trukdo vairuoti

Padangų keitimo sezonas: ką svarbu žinoti kiekvienam atsakingam vairuotojui

Padangos, ratlankiai
  • Padangų svarbiausi parametrai
    Svarbiausi padangų techniniai parametrai: į ką būtina atsižvelgti?
  • Žieminių padangų pasirinkimas
    Renkamės žiemines padangas: klaidos, kurių verčiau nekartoti
Automedia.lt Automedia.lt
Projektai:  statybajums.lt / manosveikata.lt / kelioniuklubas.lt / skaitome.lt / verslo.tv / seostraipsnis.lt / mokslozinios.lt / zvejosapnas.lt / protobokstai.lt / motinyste.lt
Partneriai:  autorentalis.lt

Įrašykite raktažodį ir spauskite Enter.