• Pradžia
  • Naujienos
    • Naujienos
    • Elektromobiliai
    • Įdomu
    • Motociklai
    • Nauji automobiliai
    • Sportas
  • Patarimai
    • Patarimai
    • Automobilių priežiūra
    • Remontas
    • Specialistas pataria
    • Verta sužinoti
  • Straipsniai
    • Straipsniai
    • Padangos, ratlankiai
    • Automobiliai, nuoma
    • Automobilio remontas
    • Automobilių dalys, įranga
    • Priežiūra, komfortas, paslaugos
  • Video
  • Partnerio turinys
Facebook
YouTube
Reklama
Susisiekime
Automedia.lt Automedia.lt
  • Pradžia
  • Naujienos
    • Naujienos
    • Elektromobiliai
    • Įdomu
    • Motociklai
    • Nauji automobiliai
    • Sportas
  • Patarimai
    • Patarimai
    • Automobilių priežiūra
    • Remontas
    • Specialistas pataria
    • Verta sužinoti
  • Straipsniai
    • Straipsniai
    • Padangos, ratlankiai
    • Automobiliai, nuoma
    • Automobilio remontas
    • Automobilių dalys, įranga
    • Priežiūra, komfortas, paslaugos
  • Video
  • Partnerio turinys

„Prius“ ar „Lexus CT“: kas geriau?

Pasirinkimas elementarus – arba trečios kartos hibridinis „Toyota Prius“, arba 10 tūkts. Lt. brangesnis „Lexus CT 200h“. Abu šie bene pažangiausio pasaulyje automobilių gamybos koncerno „Toyota Motor Corp.“ automobiliai yra techniniai dvyniai.

Tik kas kam labiau patinka ar paprastesnis ir mažiau judesius kaustantis „Lelijos“ kostiumas (šiuo atveju – „Toyota Prius“), ar ankštesnis, bet gerokai prabangesnis ir vertingesnis, žmogaus statusą parodantis „D&G” ar “Hugo Boss”. Toks yra “Lexus CT 200h”.

Žinia, „Toyota“ koncernas pasaulyje buvo pirmas, serijiniu būdu pradėjęs leisti mašinas su hibridine (benzininis ir elektrinis varikliai) technologija. Pirmos kartos „Prius“ Europoje net nebuvo pardavinėjamas, nes automobilio savikaina buvo daugiau kaip 20 tūkst. JAV dolerių. Kiek patobulinus technologijas ir sumažinus savikainą, antros kartos „Prius“ pasiekė ir Europą ir surado savo pirkėją, nors ir kainavo 93 tūkst. Lt. Trečia „Prius“ karta pasirodė 2009 m.

Japonų koncerno prabangių mašinų padalinys iš pradžių per daug nesižavėjo hibridinėmis technologijomis, bet rinkai siūlė hibridinį džipą „RX 450h“. Tiesa, pastarojo kaina kandžiojosi. Todėl ir buvo priimtas strateginis sprendimas sukurti prabangų kompaktinį hibridinį hečbeką, panaudojant „Toyota Prius“ technologijas. Išėjo tikrai prabangus, iš kokybiško audinio ir tvirtais siūlais susiūtas kostiumas. Ir tik maždaug 10 tūkst. brangesnis už techninį dvynį. Renkantis automobilį tai tikrai nėra dideli pinigai. Jei skaičiuojant tiksliai, tai brangesnis 7 500 Lt, jei renkiesi patį pigiausią CT 200h variantą („Comfort Eco“) .

Kokie „Lexus“ privalumai?

Teigiamų emocijų pliūpsnis užpuola ir pamačius, kiek degalų sunaudoja hibridiniai modeliai. Tiesa, norint džiaugtis mažomis benzino sąnaudomis, reikia tinkmai valdyti
hibridines mašinas: nespausti greičio pedalo “iki dugno”, iš anksto numatyti savo veiksmus ir  artėjant prie raudona spalva šviečiančio šviesoforo pavarų svirtelę iš pozicijos D perjungti į B. Taip pasielgus elektrinis variklis/generatorius geriau stabdo mašiną ir stipriau įkrauna baterijas. Visą tai ir garantuoja mažas degalų sąnaudas. Juk testo metu „Toyota Prius“ 100 km kelio vidutiniškai sudegino 5,4 l benzino, o „Lexus CT 200h“ – 5,5 l. Tai tikrai puikūs rezultatai, nes tos pačios klasės vien benzinu “mintantys” automobiliai sudegina keliais litrais daugiau. O būtent tai ir yra hibridinių modelių privalumai, kuriuos abu broliai puikiai įvaldė.

„Lexus“ atstovybė Kauno regione – „Autotojos“ bendrovė iš „CT 200h“ tikisi nemažai. Ne veltui šalia salono stovi net du tokie bandomieji automobiliai. Įsėdus į vieną iš jų, pabandžiau sau atsakyti į svarbiausią klausimą – kokie jo pranašumai prieš „Prius“, mat ir šio hibrido pigiu „barškaliuku“ pavadinti negali. Apie modernius techninius sprendimus nėra ko ir kalbėti, nes tai sudėtingos, brangios ir mažai kam iki galo suprantamos technologijos. Galima pasakyti tik apie pagrindinį tokio automobilio veikimo principą – po variklio gaubtu yra du varikliai, kurie veikia vienas kitą pakeisdami ir pagelbėdami vienas kitam. Startuojama visada tik elektriniu varikliu – taip taupomi degalai, tačiau juo tegalima nuvažiuoti tik apie 2 kilometrus ir tai tik iki 45 km/h greičiu. Kitu metu važiuojama benzininiu (1,8 l, 99 AG) varikliu. Elektrinį variklį (60 kW) suka baterijų „armija“, kuri įdėta už galinės sėdynės nugarėlės. Šios mašinos krauti nereikia, akumuliatoriai pasikrauna patys.

Modelyje sumontuoti nikelio-metalų vandenilio  akumuliatoriai ir elektra valdoma CVT (Continously Variable Transmission) transmisija, iki 100 km/h automobilis įsibėgėja per 10,3 sek., o maksimalus greitis siekia 180 km/h.

Sąnaudos – nedidelės

Vairuotojas teigiamų emocijų sulauks ir pamatęs, kiek degalų sunaudoja hibridiniai modeliai. Tiesa, norint džiaugtis mažomis benzino sąnaudomis, reikia tinkamai mokėti valdyti hibridines mašinas: nespausti greičio pedalo “iki dugno”, iš anksto numatyti savo veiksmus ir  artėjant prie raudona spalva šviečiančio šviesoforo pavarų svirtelę iš pozicijos D perjungti į B. Taip pasielgus elektrinis variklis/generatorius geriau stabdo mašiną ir stipriau įkrauna baterijas. Visą tai ir garantuoja mažas degalų sąnaudas. Nors gamintojai skelbia apie 4 l/100 km vidutines degalų sąnaudas, tokio rezultato nepavyko pasiekti – mažiausios jos buvo 6,0 l/100m km. Tačiau ir tai tikrai puikūs rezultatai, nes tos pačios klasės vien benzinu “mintantys” automobiliai sudegina keliais litrais daugiau. O būtent tai ir yra hibridinių modelių privalumai, kuriuos abu broliai puikiai įvaldė.

Apie dizainą. „Prius“ iš priekio „užneša“ į piktoką azijiečio veidą, o iš galo – susikūprinusį savimi nepatenkintą pensininką su milžiniškais žibintais. Kad ir dvidešimt kartų apeisi aplink „Prius“, neįprasto dizaino įspūdis neišnyks. Todėl apsispręsti pirkti
būtent tokią mašiną nėra lengva.

CT 200h dizaino prasme – mažiau „problematiškas“: kėbulo linijos užapvalintos, labiau malonesnės akiai. Kita vertus, jis neišsišoka iš bendros modernių šiuolaikiškų automobilių minios. Ir „Lexus“ salone nesurasi tarpgalaktinių bei kosminių daikčiukų. Bene pats įmantriausias „CT 200h“ – modernaus kompiuterio detalę primenanti automatinė pavarų perjungimo svirtelė.

Čia viskas subtilu ir paprasta. Įdomu tai, kad įjungus sportinį rėžimą, įkrovimo indikatoriaus vietoje pasirodo tachometras, o mėlynas prietaisų skydelio apšvietimas paraudonuoja. Nulenkiamame ekrane matyti ne tik navigatorius ir radijo stotys, bet ir hibridinės sistemos energijos sąnaudos.  Šis ekranas valdomas panašiai kaip kompiuteris – pele.

Salono medžiagos – prabangios, surinkimo kokybė puiki, sėdynės – komfortiškos ir patogios. Vietos tiek priekyje, tiek gele – pakankamai. Tiesa, „Prius“ salonas yra šiek tiek erdvesnis. Ir bagažinės „Lexus“ norėtųsi kiek erdvesnės, nes čia daug vietos užima akumuliatoriai.

Pasinaudojęs „Prius“ technika, „Lexus“ įžengė į kompaktinių hibridinių modelių klasę. „CT 200h“| sužavės prabanga ir komfortu, bet jis nėra tikras nugalėtojas, nes „Toyota Prius“ šiandien dar yra– hibridinių modelių etalonas.

Šiandien dauguma hibridinių mašinų mėgėjų su nekantrumu laukia kitokios hibridinės technologijos – dyzelinio ir elektrinio variklių sąveikos, kurią netrukus pasiūlys „Peugeot“.

Total
0
Shares
0
0
0
0
0
Žymos
  • Lexus CT
  • prius
Kiti įrašai
automobilių nuoma
Skaityti

Lengvųjų automobilių nuoma Lietuvoje

Toyota automobiliai
Skaityti

Populiariausios naudotų automobilių markės

Skaityti

Patogiausias būdas keliauti – ilgalaikė automobilių nuoma

Skaityti

Mikroautobuso nuoma: kurį pasirinkti?

Skaityti

Naujas tyrimas parodė, kurioje pasaulio šalyje vienam gyventojui tenka daugiausia automobilių

Skaityti

Kur ieškoti patikimų automobilių nuomotojų Kaune? 

Skaityti

Ar yra geriausias pasaulyje automobilis?

Skaityti

Automobilių pasirinkimą lemia instinktai

Skaityti

Rolls-Royce Wraith nustebins prabanga ir galia

Skaityti

„Lamborghini Gallardo“ šėlsmas miško kelyje

Skaityti

Mokslas apie teisingą pavarų perjungimą

Skaityti

BMW dizainas įvertintas prestižiniuose „red dot“ adovanojimuose

Skaityti

Atskleistos detalės apie elektrinį Volkswagen e-Up

Skaityti

“Ferrari” blokuoja naujojo Stratos gamybą

Skaityti

Dyzelinis hibridas bekelei

Skaityti

Specialus Caymann modelis

Skaityti

Saulės jėgainių turime, bet saule varomų automobilių dar teks palaukti

Skaityti

„Volkswagen“ pagamino „Golf“ superautomobilį, kurio vertė daugiau nei 12 milijonų litų

NAUJIENOS

Mercedes-AMG S klasė

Mercedes-AMG“ S klasė: privataus lėktuvo komforto ir F-1 bolido dinamikos sintezė

Automobilių sukčiai, kaip neapsigauti

Ieškantiems naudoto automobilio pataria nepasiduoti emocijoms – sukčiai nesnaudžia

vairavimas keleivio komentarai

Apklausa: 44 proc. vairuotojų erzina keleivio komentarai apie vairavimą, manevravimą ir kelio pasirinkimą

Vilnius Trakai viaduko remontas

Pradedamas remontuoti viadukas kelyje nuo Vilniaus į Trakus: numatomi eismo pokyčiai

Elektromobilių įkrovimo stotelės

Įkrovimo srityje atsiliekančiai Lietuvai – ekspertų perspėjimas

Eismo pralaidumas Vilniuje

Vilniaus padangėje – dažnesni dronų skrydžiai: renkami duomenys eismo pralaidumui gerinti

PATARIMAI

Kada laikas keisti padangas?

Stereotipų galia: ar vokiški automobiliai tikrai patikimesni už prancūziškus?

Patarimai vairuotojams – kaip patiems nustatyti automobilio gedimus

Naudoti Volvo

Naudoti Volvo ar geriau investuoti į naują?

Lenktynininko patarimas: važiuodami nepamirškite vairuoti

Kaip prižiūrėti automobilį karštą vasarą?

PARTNERIO TURINYS

Kemperių remontas Vilniuje

Automobilio gedimo priežastys ir kaip jų išvengti

Profesionalus automobilių stiklų remontas

Citroen remontas: patikėkite tik profesionalams

Nebeveikia automobilio žibintai? Išvenkite šių pasirinkimo klaidų

Tekinimo staklės: gamintojai ir savybės

STRAIPSNIAI

Audi pristato „raumeningą“ hečbeką S3 Sportback

Automobilių gigantas Volvo sukūrė tolimojo apšvietimo lempų ribotuvą

Alfa Romeo rengia išskirtinį dvivietį automobilį už santykinai prieinamą kainą

Kas nutylima mobiliojo ryšio žemėlapiuose?

EReg akiratyje – duomenų standartizavimo, transporto priemonių vagysčių prevencijos ir eismo saugumo klausimai

Apie oktaninį skaičių

Saugos pagalvių servisas
Turbinų remontas
Padangos, ratlankiai
  • dideli ratlankiai
    Ar automobilis su įspūdingais ratais – vis dar grožis, reikalaujantis aukų?
  • „Continental“ padangos stambiausiems elektromobilių gamintojams
Automedia.lt Automedia.lt
Projektai:  statybajums.lt / manosveikata.lt / kelioniuklubas.lt / skaitome.lt / verslo.tv / seostraipsnis.lt / mokslozinios.lt / zvejosapnas.lt / protobokstai.lt / motinyste.lt
Partneriai:  autorentalis.lt

Įrašykite raktažodį ir spauskite Enter.