• Pradžia
  • Naujienos
    • Naujienos
    • Elektromobiliai
    • Įdomu
    • Motociklai
    • Nauji automobiliai
    • Sportas
  • Patarimai
    • Patarimai
    • Automobilių priežiūra
    • Remontas
    • Specialistas pataria
    • Verta sužinoti
  • Straipsniai
    • Straipsniai
    • Padangos, ratlankiai
    • Automobiliai, nuoma
    • Automobilio remontas
    • Automobilių dalys, įranga
    • Priežiūra, komfortas, paslaugos
  • Video
  • Partnerio turinys
Facebook
YouTube
Reklama
Susisiekime
Automedia.lt Automedia.lt
  • Pradžia
  • Naujienos
    • Naujienos
    • Elektromobiliai
    • Įdomu
    • Motociklai
    • Nauji automobiliai
    • Sportas
  • Patarimai
    • Patarimai
    • Automobilių priežiūra
    • Remontas
    • Specialistas pataria
    • Verta sužinoti
  • Straipsniai
    • Straipsniai
    • Padangos, ratlankiai
    • Automobiliai, nuoma
    • Automobilio remontas
    • Automobilių dalys, įranga
    • Priežiūra, komfortas, paslaugos
  • Video
  • Partnerio turinys

Automobilių pakabų niuansai: kuo „Opel“ panašus į BMW?

Kiekvienas konkurso „Lietuvos metų automobilis 2018“ komisijos narys, rinkdamas
geriausią automobilį, turi individualius vertinimo kriterijus. Nors visi svarbiausiu
kriterijumi išskiria kainos ir kokybės santykį, vieni komisijos nariai daugiau dėmesio kreipia
į komfortą, kiti – į automobilio sportiškumą, treti – į informacinių sistemų modernumą.
Dalis šių savybių yra reguliuojami vieno elemento – pakabos. Kuo jos skiriasi tarp „Lietuvos
metų automobilis 2018“ konkurso dalyvių ir kurie modeliai nustebino labiausiai, su
komisijos nariais savo žiniomis pasidalijo bene geriausias pakabų specialistas Lietuvoje –
Domas Zinkevičius.
Didžiosios Britanijos Brunelio universitete automobilių sporto inžinerijos studijas baigęs
vaikinas prisideda ne tik prie geriausių Lietuvos sportininkų pasiekimų, unikalaus
elektrinio dviračio „Neematic“ projektavimo, bet ir dirbo prie britiškų „Aston Martin“ bei
„Jaguar“ automobilių kūrimo. Nuomonę jis turi ir apie naujausių automobilių pakabos
elementus.
Miestui pritaikyti SUV
Didesnio pravažumo automobiliai šiuo metu populiarėja – kiekvienas gamintojas nori turėti
SUV modelį savo gamoje, tačiau nuo paprastų hečbekų jie neretai skiriasi tik išvaizda. Ne
išimtis ir visureigiai, kurių vardas siejamas su bekele.
„Visureigio etalonas visą laiką buvo „Jeep Grand Cherokee“ – jis turėjo tiltą ir priekyje, ir
gale. Jis turi didelę eigą ir daug kitų bekelei naudingų dalykų, bet yra visiškas košmaras
važinėjimui mieste. Šių metų „Grand Cherokee“ nebeturi nieko tokio – priekyje jis turi
„double wishbone“ tipo pakabą, o gale – daugiasvirtę. Tai reiškia, kad „Jeep“ irgi nebėra
tokie – jie labiau panašūs į gatvės automobilius, jų pakabos pritaikytos geroms valdymo
savybėms ir aukštam komfortui, o ne sudėtingoms bekelės situacijoms“, – teigė D.
Zinkevičius.
Taip pat ir su „Land Rover Discovery“ – „Lietuvos metų automobilis 2018“ dalyvaujančio
modelio priekyje yra „double wishbone“ tipo pakaba, o gale – keturių svirčių. Komfortui
konstruktoriai teikia daugiau prioriteto nei važiavimui prastais keliais.
Vis tik D. Zinkevičius pastebėjo, kad „Jeep Compass“ šioje srityje išskirtinis – jo pakabos
tipas yra „Chapman strut“. Ji ratams suteikia didelę eigą, kas yra itin naudinga bekelėje.
(Ne)sportiški visureigiai
Naujiesiems didesnio pravažumo automobiliams svarbiau gerai pasirodyti siaurame
asfaltuotame kalnų keliuke nei prastame purvo ruože. Tai pažymėtina kalbant apie „Alfa
Romeo Stelvio“ – krosoverį, pasižymintį puikiomis valdymo savybėmis
„Alfa Romeo“ ir „Range Rover Velar“ naudoja tokias pakabas, kurios tinkamos didesnio
pravažumo modeliams, o jas kiek pareguliavus galima turėti pakankamai komforto ir mažą
kėbulo virtimą posūkiuose. Tai ypatingai jaučiama „Stelvio“ – nėra pojūčio, kad tu pasukai
vairą, automobilis pasviro ir tik tada pasisuko ratai. Jo vairas reaguoja turbūt ne blogiau
nei „Giulia“ sedano“, – svarstė pakabų specialistas.
D. Zinkevičius pažymėjo, kad vienas dalykas „Stelvio“ nėra išspręstas idealiai – tai
vadinamosios „orinės“ pakabos naudojimas. Šis pakabos tipas suteikia daug komforto ir yra
naudojamas vis dažniau – jį galima užsisakyti daugelyje prabangesnių automobilių.

Važiuojant greitu vingiuotu keliu „Alfa Romeo“ visureigyje, D. Zinkevičiaus teigimu, šiek
tiek jaučiamas galinės dalies nesutapimas su priekiu: „Stelvio“ galas yra truputį palaidas“.
Kaip visiškai ne sportišką modelį specialistas išskyrė „Peugeot 5008“, kurio gale – pati
paprasčiausia pakaba, vadinamasis „balkis“.
„Jis iššaukia didelį kėbulo virtimą posūkiuose, o automobiliuose, turinčiuose aukštą svorio
centrą, jis ypatingai jaučiamas. Tačiau tokiu automobiliu vingiuotais keliais niekas greitai
nevažinėja, tad „Peugeot“ koncentravosi į kitus dalykus“, – pažymėjo D. Zinkevičius.
Koncentracija į kitus dalykus akivaizdžiai matoma kainoraštyje – sportišką pakabą paaukoję
prancūzų inžinieriai sugebėjo sukurti vieną pigiausių septynviečių automobilių rinkoje.
Nustebino „Opel“
Paprašytas išvardyti kelis labiausiai jį patį nustebinusius dalykus, D. Zinkevičius išskyrė
BMW 5 – vokiško automobilio galinėje dalyje sumontuota penkių svirčių pakaba.
„Ankstesnės kartos BMW 5 (F10 modelyje) buvo labai inovatyvi 4 svirčių pakaba, pirmą
kartą panaudota „Ferrari 458“. Tokį tipą iki šiandien naudoja „Jaguar-Land Rover“
koncernas tiek lengvuosiuose automobiliuose, tiek visureigiuose. Tačiau BMW turbūt
nepavyko išspręsti visų problemų su keturiomis svirtimis, tad buvo pasitelkta ir penkta“, –
aiškina inžinierius.
Jis pažymėjo, kad 5 svirtys yra daugiausia, ką galima turėti šiuolaikinio automobilio
pakaboje. Kuo daugiau svirčių – tuo daugiau galimybių užtikrinti gerą komforto ir
sportiškumo santykį.
„Jeigu turi „balkį“, tai yra viena svirtis dvejiems ratams – turi tik 2 gumas, kuriomis gali
apibrėžti komfortą ir šoninį stabilumą. Turėdamas 5 svirtis, turi 10 guminių įvorių ir labai
didelę galimybę ratą judinti taip, kad pasiektum ko nori. Turėdamas 5 svirtis turi pilną
komplektą įrankių kompromisui tarp komforto ir sportiškumo pasiekti“, – pažymėjo D.
Zinkevičius ir čia pat pridūrė, kad egzistuoja dar vienas papildomas įrankis. Tai – galiniai
vairuojami ratai, ir juos taip pat galima papildomai užsisakyti BMW 5 modelyje.
Vertinant pakabas, specialistas išskyrė „Opel Insignia“. Jos gale – paties moderniausio tipo
5 svirčių pakaba. Tai reiškia, kad koncernas deda daug pastangų siekdamas išgauti
nepriekaištingą valdymo savybių ir komforto santykį. „Insignia“ priekyje – „Super strut“
tipo pakaba, kuri naudojama pakankamai retai ir paprastai – tik sportiškuose
automobiliuose kaip „Honda Civic Type-R“ ir „Renault Megane RS“. Ji skirta greitiems
priekiniais ratais varomiems automobiliams ir mažina vadinamąjį „torque steer“ –
savaiminį vairo sukiojimąsi dėl didelės į ratus patenkančios galios.
Tačiau sudėtingėjant pakaboms, ar kartais nenukenčia automobilių patikimumas? Juk bent
vienai iš 5 svirčių susidėvėti daugiau šansų nei vienai iš dviejų? D. Zinkevičius su tuo
nesutinka.
„Jeigu kalbam apie naujus automobilius, patikimumas yra antrame plane. Šis klausimas yra
labai platus – jis labiau susijęs ne su konstrukcijos sudėtingumu, bet su komponentų
kokybe, jų tipu. Tiesiogiai pasakyti, kad daugiau svirčių turinti pakaba yra mažiau patikima,
negalima – paprastesnė, bet prastesnes detales turinti pakaba gali būti daug mažiau
patikima“, – įsitikinęs specialistas.

Total
0
Shares
0
0
0
0
0
Kiti įrašai
Automobilio gedimai
Skaityti

Dažniausi automobilių gedimai: kaip rasti ir sutvarkyti?

automobilio kėbulo rūdžių remontas
Skaityti

Surudijęs kėbulas – ką daryti ir kur kreiptis

automobilio oro filtro keitimas
Skaityti

Kaip žinoti, kad laikas keisti oro filtą?

Autoelektrikas
Skaityti

Kokiems automobilio gedimams reikia autoelektriko paslaugų?

Skaityti

Rūdimis „pasidabinęs” automobilio korpusas – rimtų problemų ledkalnio viršūnė

Skaityti

Kodėl svarbu atlikti antikorozinį padengimą?

Skaityti

Tas saldus žodis “garantija”

Skaityti

Automobiliai, kurių remontas brangiausias

Skaityti

Išoriniai variklio požymiai gali išduoti problemas ir sprendimus

Skaityti

Trumpai apie kompiuterinę autodiagnostiką

Skaityti

Kodėl genda stabdžiai?

Skaityti

Be važiuoklės – nevažiuosi !

Skaityti

Dėl važiavimo į kairę ne visada kaltas tik vairuotojas!

Skaityti

Ratų suvedimas, išvirtimas, geometrijos nustatymas

Skaityti

Geometrija po remonto

Skaityti

Automobiliu susirūpinama, kai šis sugenda arba prieš techninę apžiūrą

Skaityti

Kada verta tekinti stabdžių diskus o kada keisti naujus?

Skaityti

Automobilių remontas: oficialios automobilių atstovybės prieš privačias dirbtuves

NAUJIENOS

Mercedes-AMG S klasė

Mercedes-AMG“ S klasė: privataus lėktuvo komforto ir F-1 bolido dinamikos sintezė

Automobilių sukčiai, kaip neapsigauti

Ieškantiems naudoto automobilio pataria nepasiduoti emocijoms – sukčiai nesnaudžia

vairavimas keleivio komentarai

Apklausa: 44 proc. vairuotojų erzina keleivio komentarai apie vairavimą, manevravimą ir kelio pasirinkimą

Vilnius Trakai viaduko remontas

Pradedamas remontuoti viadukas kelyje nuo Vilniaus į Trakus: numatomi eismo pokyčiai

Elektromobilių įkrovimo stotelės

Įkrovimo srityje atsiliekančiai Lietuvai – ekspertų perspėjimas

Eismo pralaidumas Vilniuje

Vilniaus padangėje – dažnesni dronų skrydžiai: renkami duomenys eismo pralaidumui gerinti

PATARIMAI

10 būdų išvengti streso už vairo

Karštis automobilyje

Neslūgstanti karščio banga Lietuvoje: ką privalo žinoti vairuotojai, norėdami sumažinti nelaimingų įvykių tikimybę

Kaip paruošti automobilį žiemai

Žieminės padangos vasarą – ar galima ?

Galvojate pirkti naudotą automobilį? Svarbiausi patarimai

Kas trečias automobilis – greitesnis nei nurodo gamintojas

PARTNERIO TURINYS

Automobilis ir žiema – tai ne tik žieminės padangos

Ekonomikos nuosmukis tapo „Cordiant Prefessional“ tramplinu

Tinkamiausių ratų montavimo staklių pasirinkimas: aspektai, kuriuos reikia įvertinti

„CityBee“: 2017-aisiais Lietuvoje įvyko automobilių dalijimosi paslaugos lūžis

Mikroautobusų nuoma

Į ką atsižvelgti renkantis žiemines padangas?

STRAIPSNIAI

BMW dizainas įvertintas prestižiniuose „red dot“ adovanojimuose

5 klausimai, į kuriuos atsakę suprasite: reikia jums dygliuotų padangų ar ne

Sureguliuoti ratai tausoja padangas

Elektromobiliai iš viso pasaulio

Vairavimo per lietų ypatumai

Akumuliatorių darbas

Saugos pagalvių servisas
Vairavimo mokykla Vilniuje
Padangos, ratlankiai
  • dideli ratlankiai
    Ar automobilis su įspūdingais ratais – vis dar grožis, reikalaujantis aukų?
  • „Continental“ padangos stambiausiems elektromobilių gamintojams
Automedia.lt Automedia.lt
Projektai:  statybajums.lt / manosveikata.lt / kelioniuklubas.lt / skaitome.lt / verslo.tv / seostraipsnis.lt / mokslozinios.lt / zvejosapnas.lt / protobokstai.lt / motinyste.lt
Partneriai:  autorentalis.lt

Įrašykite raktažodį ir spauskite Enter.