• Kontaktai
  • Reklama
  • Pradžia
  • Patarimai
    • Visi patarimai
    • Priežiūra
    • Remontas
    • Verta sužinoti
    • Specialistas pataria
  • Straipsniai
    • Visi straipsniai
    • Priežiūra, komfortas, paslaugos
    • Automobilių dalys, įranga
    • Padangos, ratlankiai
    • Automobilio remontas
    • Automobiliai, nuoma
  • Naujienos
    • Naujienos
    • Sportas
    • Įdomu
  • Video
    • Patarimai
    • Pristatome
  • Partnerio turinys
Rezultatų nėra
View All Result
Automedia.lt
  • Pradžia
  • Patarimai
    • Visi patarimai
    • Priežiūra
    • Remontas
    • Verta sužinoti
    • Specialistas pataria
  • Straipsniai
    • Visi straipsniai
    • Priežiūra, komfortas, paslaugos
    • Automobilių dalys, įranga
    • Padangos, ratlankiai
    • Automobilio remontas
    • Automobiliai, nuoma
  • Naujienos
    • Naujienos
    • Sportas
    • Įdomu
  • Video
    • Patarimai
    • Pristatome
  • Partnerio turinys
Rezultatų nėra
View All Result
Automedia.lt
Rezultatų nėra
View All Result
Pradžia Straipsniai Automobilio remontas

Ratų suvedimas, išvirtimas, geometrijos nustatymas

4 min skaityti
Ratų suvedimas, išvirtimas, geometrijos nustatymas

Anksčiau ar vėliau ratų suvedimą – išvirtimą būtina daryti kiekvienam automobiliui. Tam gali būti įvairių priežasčių: važiuoklės elementų susidėvėjimas, neseniai atliktas vairo sistemos remontas, pakabos remontas, avarijos pasekmės, sezoninis padangų keitimas ir t.t. Ratų suvedimas – išvirtimas tai ratų nustatymo kampai, kurie turi įtakos automobilio judėjimo valdymui ir degalų sunaudojimui. Nuo tinkamai sureguliuoto ratų suvedimo – išvirtimo labai priklauso automobilio padangų naudojimo ilgaamžiškumas.

Kodėl reikia tikrinti ratų suvedimą – išvirtimą ?
Ratų suvedimą – išvirtimą būtina reguliuoti dėl kelių priežasčių. Pirmiausia, automobilis po ratų suvedimo – išvirtimo geriau laikysis judėjimo trajektorijos tiesiojoje („laikys kelią“), t.y., automobilio netrauks į šalį, jis „geriau klausys vairo“. Antra, automobilį bus lengviau valdyti, taps labiau manevringas ir mažiau linkęs šoniniam slydimui. Trečia, esant teisingiems ratų suvedimo – išvirtimo reguliavimo parametrams, bus mažiau sunaudojama degalų bei didės padangų naudojimo ilgaamžiškumas.

Rekomenduojama tikrinti automobilio ratų suvedimą – išvirtimą:

1.Kas 10-15 tūkstančių kilometrų ridos
2.Po važiuoklės remonto:
• pakeitus vairo traukių antgalius;
• pakeitus rutulines atramas;
• pakeitus švytuoklės šakę;
• pakeitus vairo reduktorių arba vairo pavarą;
• pakeitus pakabos svirtis;
• pakeitus sailentblokus;
• pakeitus spyruokles, statramsčius arba amortizatorius į kitokio tipo (kadangi keičiant tepalinius į dujinius ir atvirkščiai keičiasi automobilio prošvaistė (klirensas), ko pasekoje keičiasi ratų suvedimo – išvirtimo nustatymo kampai.
3. Pakeitus automobilio klirensą (prošvaistę):
a. įdėjus įdėklus ( „namukus“) arba pastorintas gumines tarpines po automobilio spyruoklėmis;
b. Sumontavus trumpesnes arba aukštesnes pakabos spyruokles (būtina pakartotinė patikra po 3-5 tūkstančių kilometrų ridos).
4. Jeigu automobilį „traukia“ į dešinę arba į kairę, ir vairo ratas pakeitė savo poziciją, automobiliui judant tiesiąja.
5. Automobilis blogai važiuoja tiesiąja (“plaukioja, blogai laiko kelią“) arba užmetamas į šalį, kai patenka į kelio duobę arba vėžes.
6. Automobilis blogai valdomas. Reakcijos į vairo rato judesius, labai pavėluotos. Vairo rato judesiai – standūs.
7. Stabdant, automobilį traukia į šalį arba jis pradeda suktis ant slidžios kelio dangos (pirmiausiai – stabdymo sistemos diagnostika).
8. Užvažiavus ant standžios kliūties, susideformavus ratų diskams, pramušus važiuoklę iki atramų (net jei nėra aukščiau pateiktų gedimų požymių, būtina patikrinti stendę).
9. Padidėjęs padangų nusidėvėjimas.
10. Jei automobilio apsisukimo spindulys į kairę ir į dešinę yra skirtingo dydžio, ir Jūs norite jį sulyginti (kartais tai lydima kėbulo arkos kliudymu susuktais ratais).
11. Blogas vairo rato sugrąžinimas į pradinę, tiesią padėtį.
12. Pakeitus žiemines padangas į vasarines (žiemą patenkate į duobes – reguliavimo kampai išsiderina, padangų guma stipriai nesidėvi, kadangi slidu, atėjus pavasariui, pradeda stipriai dėvėtis padangų guma).
13. Sumontavus ant ratlankių naujas padangas, ypač jei automobilį stipriai traukia į šalį.

Automobilio traukimo į šalį nuo tiesiosios priežastys:

• išsiderinęs ratų suvedimas – išvirtimas;
• skirtingas oro slėgis padangose (skirtumas didesnis nei 0,5 atm.)
• skirtingas dešiniųjų ir kairiųjų ratų padangų plotis ir protektorius;
• netolygus padangų nusidėvėjimo laipsnis;
• stabdžių ar rankinio stabdžio trinkelių stabdžio diskų užpleišėjimas;
• pakabos detalių arba kėbulo elementų deformacijos (lonžeronų, skersinės sijos ar porėmio deformacijos);
• sugedę pusašių šarnyrai (retai, bet taip atsitinka);
• sugedęs vairo hidraulinis stiprintuvas (neveikia vienas vožtuvas).
• nevientisas padangos karkasas

Svarbu!
Net jeigu nėra aukščiau išvardintų akivaizdžių požymių, būtina patikrinti ratų suvedimą – išvirtimą vidutiniškai vieną kartą per metus.

Kas tai yra „ratų suvedimas – išvirtimas“?

Visiems žinoma, kad bet koks įsikišimas į automobilio važiuoklę išderina nustatytus ratų suvedimo – išvirtimo kampus ir automobilio elgseną važiuojamojoje dalyje. Ratų suvedimo – išvirtimo parametrai priklauso ir nuo kitų veiksnių – padangų slėgis, padangų nusidėvėjimas, važiuoklės detalių laisvumai ir pan. Siekiant užtikrinti tinkamą automobilio stabilumą ir valdymą priekiniai ratai nustatomi tam tikru kampu kėbulo ir važiuoklės elementų atžvilgiu. Daugelio modelių priekinės pakabos konstrukcija įgalina reguliuoti: suvedimą, išvirtimą ir kasterį.

Suvedimas
Kampas tarp judėjimo krypties ir ratų sukimosi plokštumos. Labai dažnai kalbama apie suminį dviejų ratų ant vienos ašies suvedimą. Kai kuriuose automobiliuose galima sureguliuoti tiek priekinių, tiek ir galinių ratų suvedimą. Suvedimas – tai atstumas tarp ratų užpakalinių briaunų, minus atstumas tarp priekinių briaunų. Būtent neteisingai sureguliuotas suvedimas yra pagrindinė (bet ne vienintelė) didesnio padangų susidėvėjimo priežastis. Vienas iš pirmųjų neteisingai nustatyto suvedimo požymių yra padangų cypimas posūkyje, važiuojant nedideliu greičiu. Tinkamai sureguliavus suvedimą ir tvarkingai važinėjant, ratų padangų rida viršija 100 000 km, o esant suvedimui 50 mm ir daugiau, padangos susidėvės greičiau nei po 1 000 km. ridos.

Išvirtimas
Tai kampas tarp vertikalės ir automobilio rato sukimosi plokštumos, kuris laikomas neigiamu, jei ratai viršutine puse nukreipti į vidų arba teigiamu, jei – viršutine puse į išorę. Išvirtimas kinta keičiantis automobilio pasvirimui. Vizualiai tai galima pamatyti stebint sunkiuosius sunkvežimius „Tatra“: nepakrautų automobilių galinių ratų išvirtimas yra toks didelis, kad sunkvežimis važiuoja tik išorinių ratų padangomis. Nulinis išvirtimas užtikrina minimalų padangų susidėvėjimą ir atitinkamai padidėja jų tarnavimo laikas. Neigiamas išvirtimas pagerina stabilumą posūkiuose.

Kasteris
Kampas tarp vertikalės ir rato sukimosi išilginėje automobilio plokštumoje ašies projekcijos. Išilginis posvyris užtikrina ratų išsilyginimą priklausantį nuo automobilio greičio. Sportininkai nusistato šį dydį keliais laipsniais didesnį už gamyklos nustatytus parametrus, kas stabilizuoja automobilio judėjimą ir padidina automobilio galimybę važiuoti tiesiąja.

Žymos: geometrijos nustatymasišvirtimasratų suvedimas

Kiti straipsniai

Kodėl svarbu atlikti antikorozinį padengimą?

Kodėl svarbu atlikti antikorozinį padengimą?
Automobilio remontas

Net ir naujutėlaitis, ką tik iš salono išvarytas automobilis po kurio prašysis remonto, jei su juo bus elgiamasi neatsakingai. Siekiant kuo ilgiau išlaikyti automobilį nepažeistą, vertėtų laiku pasirūpinti jo antikoroziniu padengimu. Kiek kainuoja antikorozinis padengimas? Skirtingas  automobilio dalis rūdys...

Skaityti

Tas saldus žodis „garantija“

Tas saldus žodis „garantija“
Automobilio remontas

Japoniškų automobilių gamintojai laikosi tokios "garantinės formulės" - 3 metai arba 100 tūkstančių kilometrų rida. Kiti gamintojai suteikia 2, 5 ar net 7 metų garantiją be ridos apribojimų. Taigi kas iš tiesų slepiasi po žodžiu "garantija". Beveik visi gamintojai,...

Skaityti

Automobiliai, kurių remontas brangiausias

Automobiliai, kurių remontas brangiausias
Automobilio remontas

Automobilis – tai išradimas, kuris pakeitė pasaulį. Dėka automobilių, galime daug greičiau keliauti, pamatyti daugybę šalių ir sutaupyti laiko. Vis dėlto, didėjant kuro kainai vis dažniau prieš užvedant automobilio variklį tenka pagalvoti apie išlaidas. Viena didžiausių automobilio eksploatavimo išlaidų...

Skaityti

Išoriniai variklio požymiai gali išduoti problemas ir sprendimus

Išoriniai variklio požymiai gali išduoti problemas ir sprendimus
Automobilio remontas

Visiems vairuotojams, mylintiems savo automobilius, žinoma, kad kompiuterinė diagnostika – patikimiausias, nors ir brangokas būdas nustatyti, kas atsitiko geriausio keturračio draugo varikliui. Tačiau taikliai atspėti, kas nutiko varikliui, galima ir nesiremiant diagnostika, o tik stebint išorinius variklio pokyčius. Jei automobilio...

Skaityti

Trumpai apie kompiuterinę autodiagnostiką

Trumpai apie kompiuterinę autodiagnostiką
Automobilio remontas

Pasak visagalės vikipedijos, per pastaruosius pusantrų metų buvo pristatyta daugiau nei 70 naujų automobilių modelių – visi vienas už kitą modernesni. Kartais tiesiogine prasme, visi mechaniniai manevrai vykdomi vienu mygtuko paspaudimu. Tačiau kasmet augant automobilių kompiuterizacijai, sudėtingėja ir automobilių...

Skaityti

Kodėl genda stabdžiai?

Kodėl genda stabdžiai?
Automobilio remontas

  STABDŽIŲ SKYSČIO TRŪKUMAS IR BLOGA JO KOKYBĖ!   Stabdžių sistema dėl mechaninio ir aplinkos poveikio, gali pasidaryti nesandari. Ypač pažeidžiamos yra guminės stabdžių sistemos dalys. Laiku nepastebėjus, kad išsiplėtimo bakelyje trūksta stabdžio skysčio, sistemoje kaupiasi oras. Nepašalinus oro...

Skaityti

Be važiuoklės – nevažiuosi !

Be važiuoklės – nevažiuosi !
Automobilio remontas

Dažnai nesuvaldyto automobilio kelyje ar išlūžusio rato priežastis, tai neprižiūrėtos automobilio važiuoklės pasekmė. Norėdami užbėgti šiems įvykiams už akių, važiuojant nelygiu keliu ar didesniu greičiu, turime atkreipti dėmesį į pirmuosius įspėjamuosius signalus, pasireiškiančius nemaloniais garsais automobilyje (bildesys, ūžesys, cypimas,...

Skaityti

Dėl važiavimo į kairę ne visada kaltas tik vairuotojas!

Dėl važiavimo į kairę ne visada kaltas tik vairuotojas!
Automobilio remontas

Vasara, ruduo, žiema ar pavasaris – nepriklausomai nuo metų laiko mes kelyje, o saugumas bei komfortas visada nulemia mūsų kelionės sėkmę. Sunku patikėti, kad yra lengvas būdas padėti sau kelyje, tačiau geriau paieškojus jį atrasti visai nesunku. Jums tereikia...

Skaityti

Geometrija po remonto

Geometrija po remonto
Automobilio remontas

Beveik po kiekvieno pakabos remonto, ypač pakeitus kai kurias vairo sistemos detales, būtina iš naujo sureguliuoti važiuoklės geometriją. Kai kurie mechanikai, užuot iš naujo atlikę  geometriją, iš tikrųjų ant varžtų sriegių tiesiog pažymi buvusius elementų nustatymus. Tai labai blogai....

Skaityti

Automobiliu susirūpinama, kai šis sugenda arba prieš techninę apžiūrą

Automobiliu susirūpinama, kai šis sugenda arba prieš techninę apžiūrą
Automobilio remontas

Didžioji dalis Lietuvos vairuotojų automobilio technine būkle susirūpina, jei kas nors sugenda arba prieš techninę apžiūrą. Rinkdamiesi autoservisą, lietuviai pasikliauja draugų rekomendacijomis. Apklausa parodė, kad lietuviai susirūpinti automobiliu linkę tik iškilus problemai. Kaip teigia rinkos tyrimų bendrovės „GfK CR...

Skaityti
Rodyti daugiau

manosveikata.lt    statybajums.lt    verslo.tv    skaitome.lt    kelioniuklubas.lt

Partneriai: naujos-padangos.lt

© 2010-2020 Automedia.lt Visos teisės saugomos.

Rezultatų nėra
View All Result
  • Pradžia
  • Patarimai
    • Visi patarimai
    • Priežiūra
    • Remontas
    • Verta sužinoti
    • Specialistas pataria
  • Straipsniai
    • Visi straipsniai
    • Priežiūra, komfortas, paslaugos
    • Automobilių dalys, įranga
    • Padangos, ratlankiai
    • Automobilio remontas
    • Automobiliai, nuoma
  • Naujienos
    • Naujienos
    • Sportas
    • Įdomu
  • Video
    • Patarimai
    • Pristatome
  • Partnerio turinys

Welcome Back!

Login to your account below

Forgotten Password?

Create New Account!

Fill the forms bellow to register

All fields are required. Log In

Retrieve your password

Please enter your username or email address to reset your password.

Log In