• Pradžia
  • Naujienos
    • Naujienos
    • Elektromobiliai
    • Įdomu
    • Motociklai
    • Nauji automobiliai
    • Sportas
  • Patarimai
    • Patarimai
    • Automobilių priežiūra
    • Remontas
    • Specialistas pataria
    • Verta sužinoti
  • Straipsniai
    • Straipsniai
    • Padangos, ratlankiai
    • Automobiliai, nuoma
    • Automobilio remontas
    • Automobilių dalys, įranga
    • Priežiūra, komfortas, paslaugos
  • Video
  • Partnerio turinys
Facebook
YouTube
Reklama
Susisiekime
Automedia.lt Automedia.lt
  • Pradžia
  • Naujienos
    • Naujienos
    • Elektromobiliai
    • Įdomu
    • Motociklai
    • Nauji automobiliai
    • Sportas
  • Patarimai
    • Patarimai
    • Automobilių priežiūra
    • Remontas
    • Specialistas pataria
    • Verta sužinoti
  • Straipsniai
    • Straipsniai
    • Padangos, ratlankiai
    • Automobiliai, nuoma
    • Automobilio remontas
    • Automobilių dalys, įranga
    • Priežiūra, komfortas, paslaugos
  • Video
  • Partnerio turinys

Automobilių padangos irgi sensta

Padangų amžius Artėjant padangų keitimo metui, vairuotojai, besidairantys naudotų padangų, raginami atkreipti dėmesį į jų amžių. Specialistų teigimu, šios, kaip ir kiti gaminiai, turi savo galiojimo laiką, todėl susigundžiusieji senomis padangomis, net ir turinčiomis nemažą protektoriaus rašto gylį, rizikuoja savo ir keleivių saugumu. Perkantieji nenaujas padangas apie jų techninę būklę dažniausiai sprendžia iš išvaizdos.

Manoma: jei protektoriaus raštas gilus, o padangos atrodo tarsi naujos, jos tinkamos naudoti ir tarnaus dar ne vieną sezoną. Tačiau vienintelis tokių padangų privalumas, kaip teigiama, yra mažesnė kaina. Padanga gali atrodyti gerai, nes buvo mažai naudota, tačiau, jei ji labai sena, tikėtina, kad bus praradusi daugelį savo pirminių savybių. Iš pirmo žvilgsnio nebloga padangų išvaizda gali būti labai apgaulinga. Padangoms senstant, kietėja guma, todėl prastėja jos sukibimas su kelio danga, ilgėja stabdymo laikas.

Tikslių duomenų nėra (tai priklauso nuo daugelio faktorių), bet senesnė nei penkerių metų padanga tam tikrais atvejais stabdymo kelią gali pailginti iki 10 procentų. Padangų amžius ir jų techninė būklė ypač aktualūs žiemą, kai vairavimo sąlygos būna prasčiausios. Kai kelio danga šlapia, slidi, svarbu geras padangų sukibimas su kelio danga, todėl geriau, kad jų guma nebūtų sukietėjusi. Restauruotos Klaidingai manoma, kad, restauravus padangą, prasitęsia jos galiojimo laikas. Atnaujinus protektoriaus dalį, o kartais ir visą padangą nauju gumos sluoksniu, sukibimo su kelio danga savybės gali pagerėti.

Tačiau negalima pamiršti, kad likusi padangos dalis, karkasas, taip pat yra veikiamas laiko. Ilgainiui padanga praranda tvirtumą, mažėja jos apkrovimo indeksas, todėl didėja sprogimo tikimybė. Būtent dėl to šios padangos priskiriamos prie žemiausios kategorijos ir yra pigesnės. Padangų amžius priklauso ne tik nuo mechaninio poveikio (slėgio, vairavimo, automobilio apkrovos ir pan.), bet ir nuo eksploatavimo bei sandėliavimo metu savaime vykstančių įvairių cheminių reakcijų.

Guma senėja dėl šviesos, šilumos, deguonies, ozono ir kitų poveikių. Todėl jas būtina laikyti sausose, nuo tiesioginių saulės spindulių bei temperatūrų svyravimų apsaugotose, nuolat vėdinamose patalpose. Gamintojų padangoms naudojami gumos mišiniai nedaug kuo skiriasi, todėl paprastai laikoma, kad padangos dalį svarbių savybių praranda jau maždaug po penkerių šešerių metų nuo pagaminimo. Pagaminimo datą nesunkiai galima pasitikrinti patiems. Ji nustatoma pagal serijos numerį, esantį ant padangos sienelės. Serijos numerį sudaro raidžių ir skaitmenų kodas, paskutiniai keturi arba trys (jei padanga pagaminta anksčiau nei 2000 m.) skaičiai ir rodo pagaminimo datą. Pirmieji du reiškia pagaminimo savaitę, o kiti – metus (pavyzdžiui, 1800 reikštų 18 savaitę ir 2000 metus). Universalios Universalios padangos – ne blogiausias pasirinkimas. Lietuvoje kol kas gana populiarios universalios padangos, kurios, kaip teigia jų gamintojai, gana efektyvios ir vasarą, ir žiemą. Tačiau yra ir nemažai skeptikų, teigiančių, kad universalios padangos nėra tinkamai pritaikytos nei sausam asfaltui, nei apsnigtam ir slidžiam keliui.

Vairuotojai dažnai klysta manydami, kad universalios padangos žymimos specialiu ženklu M+S. Taip gali būti žymimos ir universalios, ir žieminės dygliuotos padangos. Kur kas tikslesnis ženklas – nupiešta saulė, snaigė ir lietaus lašeliai – vienas ir keli. Padangų gamybos kompanijos, kurios negamina universalių padangų, dažnai šaiposi: atseit, kas vaikšto su vienais ir tais pačiais batais ir žiemą, ir vasarą. Ne vienas specialistas teigia, kad universalios padangos – pusėtinas pasirinkimas. Jos iki galo neatlieka reikiamų funkcijų nei žiemą, nei vasarą. Pavyzdžiui, tokiems vairuotojams, kurie automobiliu iš garažo išvažiuoja tik per didžiąsias šventes, universalios padangos ištisus metus yra kur kas geriau negu vasarinėmis padangomis važinėti slidžiu žiemos keliu. Tačiau kai kurie pardavėjai teigia, kad tais pačiais batais tiek žiemą, tiek vasarą Lietuvoje vaikšto tikrai nemažai žmonių.

Taigi nereikia baimintis, kad dauguma žmonių, ypač rajonuose, žiemą važinės mašinomis, „apautomis“ universaliomis padangomis. Universalių padangų stabdymo efektyvumas nėra toks kaip žieminių, jos lėčiau įgauna pagreitį, tačiau vis tiek suteikia galimybę važiuoti žiemą. Žiemą jau geriau važinėti mašinomis su universaliomis, nei su vasarinėmis ar visiškai nudilusiomis žieminėmis padangomis. Be to, universalios padangos daugeliui vairuotojų – būdas sutaupyti pinigų. Ypač dabar, kai kartais už padangas reikia mokėti tiek pat, kiek kainavo mašina.

Total
0
Shares
0
0
0
0
0
Žymos
  • padangos
  • padangų amžius
  • padangų pagaminimo data
  • senos padangos
Kiti įrašai
Automobilio gedimai
Skaityti

Dažniausi automobilių gedimai: kaip rasti ir sutvarkyti?

Telefonas automobilyje
Skaityti

Kokią įrangą reikia turėti norint naudotis telefonu automobilyje?

Automobilio alyva
Skaityti

Kodėl svarbu pasirūpinti variklio alyva? Atlieka net 7 funkcijas

Audi A4
Skaityti

Audi A4 bei Audi A4 S-Line (2019): ryškūs komplektacijų skirtumai, padedantys atsiskleisti tiek sedanams, tiek ir universalams

automobilio kėbulo rūdžių remontas
Skaityti

Surudijęs kėbulas – ką daryti ir kur kreiptis

automobilio posūkio signalo remontas / keitimas
Skaityti

Sugedusio automobilio posūkio remontas

automobilio oro filtro keitimas
Skaityti

Kaip žinoti, kad laikas keisti oro filtą?

automobilio oro nukreipėjas
Skaityti

Automobilio oro nukreipėjo paskirtis

automobilių nuoma
Skaityti

Lengvųjų automobilių nuoma Lietuvoje

Autoelektrikas
Skaityti

Kokiems automobilio gedimams reikia autoelektriko paslaugų?

dideli ratlankiai
Skaityti

Ar automobilis su įspūdingais ratais – vis dar grožis, reikalaujantis aukų?

Toyota automobiliai
Skaityti

Populiariausios naudotų automobilių markės

Skaityti

„Continental“ padangos stambiausiems elektromobilių gamintojams

Skaityti

Patogiausias būdas keliauti – ilgalaikė automobilių nuoma

Skaityti

Pagalbinės technologijos prie vairo: kokios 5 sistemos ypač pravers ilgesnėje kelionėje?

Skaityti

Padangų keitimo sezonui artėjant: kur dėti senąsias, kad neterštume gamtos ir išvengtume baudos?

Skaityti

Mikroautobuso nuoma: kurį pasirinkti?

Skaityti

Naujas tyrimas parodė, kurioje pasaulio šalyje vienam gyventojui tenka daugiausia automobilių

NAUJIENOS

Automobilių sukčiai, kaip neapsigauti

Ieškantiems naudoto automobilio pataria nepasiduoti emocijoms – sukčiai nesnaudžia

vairavimas keleivio komentarai

Apklausa: 44 proc. vairuotojų erzina keleivio komentarai apie vairavimą, manevravimą ir kelio pasirinkimą

Vilnius Trakai viaduko remontas

Pradedamas remontuoti viadukas kelyje nuo Vilniaus į Trakus: numatomi eismo pokyčiai

Elektromobilių įkrovimo stotelės

Įkrovimo srityje atsiliekančiai Lietuvai – ekspertų perspėjimas

Eismo pralaidumas Vilniuje

Vilniaus padangėje – dažnesni dronų skrydžiai: renkami duomenys eismo pralaidumui gerinti

motociklai

Dviratės transporto priemonės sugrįžo: atidumo egzaminą laiko visi

PATARIMAI

Keturiais ratais varomas automobilis gali būti pigesnis nei dviem

Namų įpročiai automobilyje gali ir pražudyti

Automobilis ruošiamas pavasariui

Kasko draudimas

Vairo perkėlimas iš dešinės į kairę

5 patarimai kaip paruošti automobilį žiemai

PARTNERIO TURINYS

Profesionalus važiuoklės remontas

Profesionalus automobilių stiklų remontas

Sėdynių užvalkalai internetu. Kaip ir kur juos pirkti?

Kodėl naudotas dviratis – tarsi katė maiše?

Žiema dar nesibaigė: kokių klaidų išvengti vairuojant?

Transporto paslaugos: ką renkasi klientai?

STRAIPSNIAI

Ieškantiems ne tik prabandos, ir solidumo

Padangų keitimo sezonas: ką svarbu žinoti kiekvienam atsakingam vairuotojui

Sportinių automobilių ikona „Viper“ atgimė

Automobiliai, kurių remontas brangiausias

Ar jūsų automobilio žibintai apšviečia tamsų kelią taip kaip turėtų?

Pagalbininkai ištikus bėdai

Saugos pagalvių servisas
Padangos
Padangos, ratlankiai
  • dideli ratlankiai
    Ar automobilis su įspūdingais ratais – vis dar grožis, reikalaujantis aukų?
  • „Continental“ padangos stambiausiems elektromobilių gamintojams
Automedia.lt Automedia.lt
Projektai:  statybajums.lt / manosveikata.lt / kelioniuklubas.lt / skaitome.lt / verslo.tv / seostraipsnis.lt / mokslozinios.lt / zvejosapnas.lt / protobokstai.lt / motinyste.lt
Partneriai:  Epadangos24.lt / autorentalis.lt

Įrašykite raktažodį ir spauskite Enter.