• Pradžia
  • Naujienos
    • Naujienos
    • Elektromobiliai
    • Įdomu
    • Motociklai
    • Nauji automobiliai
    • Sportas
  • Patarimai
    • Patarimai
    • Automobilių priežiūra
    • Remontas
    • Specialistas pataria
    • Verta sužinoti
  • Straipsniai
    • Straipsniai
    • Padangos, ratlankiai
    • Automobiliai, nuoma
    • Automobilio remontas
    • Automobilių dalys, įranga
    • Priežiūra, komfortas, paslaugos
  • Video
  • Partnerio turinys
Facebook
YouTube
Reklama
Susisiekime
Automedia.lt Automedia.lt
  • Pradžia
  • Naujienos
    • Naujienos
    • Elektromobiliai
    • Įdomu
    • Motociklai
    • Nauji automobiliai
    • Sportas
  • Patarimai
    • Patarimai
    • Automobilių priežiūra
    • Remontas
    • Specialistas pataria
    • Verta sužinoti
  • Straipsniai
    • Straipsniai
    • Padangos, ratlankiai
    • Automobiliai, nuoma
    • Automobilio remontas
    • Automobilių dalys, įranga
    • Priežiūra, komfortas, paslaugos
  • Video
  • Partnerio turinys

Automobilių programa, išjungianti stabdžius ir variklį

Panaudodami „namų gamybos” programinę įranga ir standartines kompiuterines jungtis, mokslininkai pademonstravo, kaip lengva įsilaužti į šiuolaikinį automobilį. Tiesa, norint programa pasinaudoti, reikalingas fizinis priėjimas prie transporto priemonės valdymo bloko.

Tyrinėtojai sudarė programinį kodą, kuris jiems leidžia išjungti veikiančio ir važiuojančio automobilio stabdžius, pakeisti spidometro parodymus, ventiliatoriumi pradėti pūsti karštą orą, iki didžiausios ribos padidinti audio sistemos garsą arba užrakinti keleivius automobilyje. Komanda, vadovaujama Kalifornijos San Diego universiteto mokslininko Stefan’o Savage’o ir Vašingtono universiteto mokslininko Tadayoshi savo tyrimo rezultatus tikisi pristatyti kitą savaitę vyksiančioje informacinių technologijų saugumui skirtoje konferencijoje.

Nors pati modernių automobilių „nulaužimo” idėja nėra nauja, specialistai savo tyrimais siekia paskatinti automobilių gamintojus kreipti daugiau dėmesio kuriant naujos kartos autotransporto priemonių valdymui skirtus kompiuterius. Tyrinėtojai pažymi, jog daugelis kompiuterizuotai valdomų sistemų kaip tik ir buvo sukurtos siekiant padidinti žmogaus saugumą. „Nėra visiškai aišku, ar automobilių gamintojai, projektuodami šiuos įtaisus, įvertino galimybę, jog jais bus pasinaudota kenkėjiškais tikslais”, rašoma mokslininkų straipsnyje.

Specialistai nedetalizavo, su kokiais konkrečiai automobilių modeliais buvo atliekami tyrimai. Jie taip pat neišskyrė jokio konkretaus gamintojo. Tačiau panašu, jog visi automobiliai turi tą patį ‘Achilo kulną’ – CAN (Controller Area Network) duomenų tinklą, kuris nuo 2008 metų diegiamas visuose naujuose JAV pagamintuose automobiliuose.  Tyrinėtojų sudaryta programa „CarShark” sugebėjo perimti CAN magistrale perduodamą duomenų srautą ir į tinklą įterpė savų duomenų paketų.

Analizuojant galima poveikį buvo taikomas „grubia jėga” paremtas įsilaužimo metodas. Į automobilio informacinį tinklą buvo paduodamas didelis kiekis atsitiktinės informacijos paketų ir buvo žiūrima, kad pasikeitė. Rezultatai tyrinėtojams protarpiais kėlė nuostabą – pavyzdžiui, stabdžiai išsijungdavo ir neįsijungdavo, nežiūrint kaip stipriai buvo maigomas juos valdantis pedalas; atsidarydavo bagažinių ir variklių dangčiai, įvykdavo gausybė kitokių reakcijų.

Taip pat nustatyta, jog sąmoningus kenkėjiškus veiksmus atlikti yra visai paprasta. Vienai atakai, kurią tyrinėtojai pavadino „savaiminis susinaikinimas” („Self-destruct), pakako 200 eilučių programinio kodo – juo prietaisų skydelyje sugeneruojamas 60 sekundžių laikmatis, kuris atgaline tvarka skaičiuoja sekundes. Kas sekundę generuojamas tiksintis garsas, o paskutiniosiomis sekundėmis papildomai suveikia garsinis automobilio signalas. Laikrodžiui pasiekus 0, automobilio variklis išsijungia, o visos durys yra užrakinamos. Beje, didžioji dalis šios programos buvo skirta vien tik laikui skaičiuoti – variklis išjungiamas ir durys užrakinamos naudojant vos porą eilučių kodo.

Laimei, toks įsilaužimas nėra paprastas. Mokslininkai sako, jog pakenkti norintys nusikaltėliai turėtų turėti itin gerus programavimo įgūdžius ir galimybę fiziškai pasiekti automobilio kompiuterį. Sunku prognozuoti, kokios bus ateities tendencijos. Jau prieš kurį laiką rašėme, kad šiais metais turėtų pasirodyti iš interneto parsisiunčiamos komerciniu pagrindu platinamos automobilių darbo parametrus stebinčios programos. Reikia tikėtis, jog gamintojai numatys papildomas apsaugos priemones  prieš galimą nesankcionuotą valdymo blokų parametrų keitimą.

Total
0
Shares
0
0
0
0
0
Žymos
  • automobilio apsauga
  • automobilio valdymo blokas
Kiti įrašai
Automobilio stebulė
Skaityti

Atostogos automobiliu: ar jūsų stebulė tam pasiruošusi?

Automobilių veiklos nuoma
Skaityti

Kodėl verta rinktis automobilių veiklos nuomą vietoje pirkimo?

Ilgalaikė automobilio nuoma
Skaityti

Ar automobilių nuoma tinka ilgalaikiam naudojimui?

Automobilio nuoma Ryga
Skaityti

Ar norite sutaupyti laiko ir pinigų? Užsisakykite automobilį Rygos oro uoste iš anksto!

Sunkvežimių dalys
Skaityti

Kaip išsirinkti kokybiškas sunkvežimių dalis ilgalaikiam naudojimui

Volvo dalys
Skaityti

Kiek kainuoja kokybiškos Volvo dalys ir kaip sutaupyti?

Automobilio nuoma mieste
Skaityti

Ar gali būti automobilių nuoma pigesnė nei automobilio turėjimas?

Nano danga automobiliui
Skaityti

Kas yra nano danga automobiliui ir kaip ji veikia?

Sunkvežimio skriemuliai
Skaityti

Kada reikėtų keisti sunkvežimio skriemulius? Naudingos įžvalgos

Kuro filtrai
Skaityti

Kuro filtrų ilgaamžiškumas: kiek laiko jie tarnauja?

Darbo pirštinės
Skaityti

Darbo pirštinės – nepakeičiamas pagalbininkas remontuojant automobilius

Automobilių veiklos nuoma
Skaityti

Kas yra automobilio veiklos nuoma?

Padangų svarbiausi parametrai
Skaityti

Svarbiausi padangų techniniai parametrai: į ką būtina atsižvelgti?

Žieminių padangų pasirinkimas
Skaityti

Renkamės žiemines padangas: klaidos, kurių verčiau nekartoti

Valytuvai
Skaityti

Kodėl cypia valytuvai?

Tunelinė automobilių plovykla
Skaityti

Tunelinė automobilių plovykla – skubantiems

Hibridiniai automobiliai
Skaityti

Kodėl įkraunami hibridiniai automobiliai tokie brangūs?

Automobilio kėbulo dažymas
Skaityti

Automobilio kėbulo dažymas: verta tuo užsiimti patiems ar geriau vykti į autoservisą?

NAUJIENOS

Automobilis šeimai

Kokį automobilį rinktis šeimai?

Vairavimo žinių atnaujinimas

Privalomą vairavimo žinių atnaujinimą lietuviai laiko nereikalinga našta, ekspertai ragina verčiau daugiau dėmesio skirti vairuotojų informavimui

Naudoti automobiliai

Naudotų automobilių pardavėjai: didesnė atsiskaitymų grynaisiais kartelė augins šešėlį

Įkrovimo stotelės magistralė

Automagistralėje Kaunas-Vilnius – 2 naujos itin greito elektromobilių įkrovimo stotelės

Kelio ženklai

„Via Lietuva“ vairuotojus ragina keliuose stebėti šiuos ženklus: kokią informaciją jie pateikia

Via Lietuva

„Via Lietuva“ skelbia, kurie kritinės būklės tiltai bus sutvarkyti šiemet ir artimiausiais metais

PATARIMAI

Dėl augančios naujų automobilių kainos galima „kaltinti“ technologijas ir ekologiją

Vairavimas žiemą: svarbi automobilio techninė būklė

Naujausi metodai tepalų atliekas verčia degalais

gyvūnai kelyje

Nemažėjant autoįvykių su laukiniais gyvūnais, aplinkosaugininkai primena važiuoti lėčiau

Blogas kvapas

Automobilio funkcijų valdymas: ar fizinių mygtukų atsisakymas yra teisingas žingsnis?

PARTNERIO TURINYS

Stogo skersiniai

Į Lietuvą atkeliauja Gladiator®!

Nanotechnologijos danga automobilių stiklams – ne mitas, o realybė

Patarimai planuojantiems išsinuomoti automobilį

Kėbulo remonto darbai. Ką reikia žinoti

Kemperių remontas Vilniuje

STRAIPSNIAI

Prancūzai sieks pagerinti jiems patiems priklausantį greičio rekordą, važiuodami 3000 AG elektromobiliu VBB-3. Naujasis elektromobilis-rekordininkas pagamintas bendradarbiaujant su Ohajo valstijos (JAV) universiteto specialistais.

Paskirstymo diržo keitimas

Kaip elgtis per pūgą

Sunkvežimio skriemuliai

Kada reikėtų keisti sunkvežimio skriemulius? Naudingos įžvalgos

Blogas dengiamumas

Žieminių padangų pasirinkimas

Renkamės žiemines padangas: klaidos, kurių verčiau nekartoti

Padangos, ratlankiai
  • Padangų svarbiausi parametrai
    Svarbiausi padangų techniniai parametrai: į ką būtina atsižvelgti?
  • Žieminių padangų pasirinkimas
    Renkamės žiemines padangas: klaidos, kurių verčiau nekartoti
Automedia.lt Automedia.lt
Projektai:  statybajums.lt / manosveikata.lt / kelioniuklubas.lt / skaitome.lt / verslo.tv / seostraipsnis.lt / mokslozinios.lt / zvejosapnas.lt / protobokstai.lt / motinyste.lt
Partneriai:  autorentalis.lt

Įrašykite raktažodį ir spauskite Enter.