• Pradžia
  • Naujienos
    • Naujienos
    • Elektromobiliai
    • Įdomu
    • Motociklai
    • Nauji automobiliai
    • Sportas
  • Patarimai
    • Patarimai
    • Automobilių priežiūra
    • Remontas
    • Specialistas pataria
    • Verta sužinoti
  • Straipsniai
    • Straipsniai
    • Padangos, ratlankiai
    • Automobiliai, nuoma
    • Automobilio remontas
    • Automobilių dalys, įranga
    • Priežiūra, komfortas, paslaugos
  • Video
  • Partnerio turinys
Facebook
YouTube
Reklama
Susisiekime
Automedia.lt Automedia.lt
  • Pradžia
  • Naujienos
    • Naujienos
    • Elektromobiliai
    • Įdomu
    • Motociklai
    • Nauji automobiliai
    • Sportas
  • Patarimai
    • Patarimai
    • Automobilių priežiūra
    • Remontas
    • Specialistas pataria
    • Verta sužinoti
  • Straipsniai
    • Straipsniai
    • Padangos, ratlankiai
    • Automobiliai, nuoma
    • Automobilio remontas
    • Automobilių dalys, įranga
    • Priežiūra, komfortas, paslaugos
  • Video
  • Partnerio turinys

Azoto suboksido sistema

Teorija.

NOS (Nitrous Oxide System) lietuviškai reiškia azoto suboksido sistema. NOS ir azoto suboksido sistema yra tas pats. Kaip visi žinome, variklio cilindre dega kuro ir oro mišinys. Žvakei uždegus mišinį, įvyksta sprogimas, kurio metu stūmoklis šauna į viršų. Ką daryti, jei norėtume iš to išgauti daugiau arklio galių? Tam cilindre turėtų būti sudeginama daugiau kuro. Kaip tai padaryti? To būtų neįmanoma padaryti be papildomo deguonies degimo metu. Šioje vietoje mums gali padėti azoto suboksido sistema (NOS). Ji prideda varikliui papildomą galią, leisdama sudegti daugiau kuro negu įprastai.

Ore, kuriuo mes kvėpuojame, yra:

1) 20,947% deguonies;
2) 78,08% azoto;
3) mažiau nei 1% kitų dujų.
Azoto suboksidas yra beveik tas pats oras, tik jame yra didesnė dalis deguonies: 36,35%. Jo dujos yra sudarytos iš 2 azoto ir 1  deguonies atomo. Azoto suboksido dujos turi saldų kvapą . Jos yra nenuodingos, o paplitusios ore gali sukelti juoką.

Sistemų skirstymas.

Azoto suboksido dujos vairuotojams yra pateikiamos balionuose, kuriuose jis yra suslėgtas iki 850- 1100psi slėgio. Tokiame slėgyje šios dujos yra skystos. Nuo baliono, kuris dažniausia yra montuojamas automobilio bagažinėje, aukšto slėgio žarnele azoto suboksidas yra tiekiamas iki variklio skyriaus, kur solenoido (elektrinis vožtuvas) pagalba yra išpučiamas tada, kai jo jums reikia. Azoto suboksido sistemos gali būti trijų tipų, priklausomai nuo to, kurioje vietoje azoto suboksidas yra išpučiamas iš solenoido. Tipai yra: “sausa”, “šlapia” ir “tiesioginė” sistemos.

“Sausa” azoto suboksido sistema( dry nitrous oxide system). Šioje sistemoje azoto suboksidas yra išpučiamas oro padavimo kanale, kur, perėjęs į dujinę būseną, kartu su oru patenka į cilindrą. “Sausa” azoto suboksido sistema turi kelis esminius trūkumus. Vienas iš jų yra tai, kad pradėjus pūsti azoto suboksidą į cilindrą, nėra paduodamas papildomas kuras. Tačiau šį trūkumą galima išspręsti dviem paprastais būdais:
1) pučiamų azoto suboksido dujų pagalba paveikti oro matuoklę, kuri plačiau atsidarytų, tuo pačiu metu duodama komandą variklio valdymo kompiuteriui (ECU) duoti daugiau kuro į cilindrus;
2) arba, keičiant variklio valdymo kompiuterio (ECU) programos parametrus, didinti kuro purkštukų veikimo per vieną ciklą laiką.
“Sausos” azoto suboksido sistemos nereikalauja didelių investicijų ir yra lengvai įdiegiamos. Dėl to jos yra pačios populiariausios pradedančiųjų tarpe.

“Šlapia” azoto suboksido sistema( wet nitrous oxide system). Ši sistema iš esmės yra panaši į “sausą” sistemą, tačiau turi keletą skirtumų. “Šlapioje” sistemoje solenoidas, skirtas azoto suboksido išpūtimui į oro kanalą yra dvigubas ir kartu su azoto suboksidu yra įpurškiamas papildomas kuras. Sistemos pavadinimas “šlapias” atsirado iš to, kad papildomai purškiamas kuras sušlapina oro padavimo kanalą. Šioje sistemoje purkštukas montuojamas kuo arčiau įsiurbimo kolektoriaus. “Šlapia” sistema yra šiek tiek brangesnė už “sausą” NOS, ir jos montavimas sudėtingesnis, tačiau efektas gaunamas geresnis. Geriausia ši sistema taikoma varikliams, kuriems oras tiekiamas suspaustas aukšto slėgio kompresorių arba turbokompresorių.

“Tiesioginė” azoto suboksido sistema( port nitrous oxide system). Tai- sudėtingiausia azoto suboksido sistema. Ši sistema turi šiek tiek panašumų į “šlapią” sistemą. Solenoidas yra dvigubas ir išpūtinėja ne tik azoto suboksidą, bet ir kurą. Sistemos esmė yra tokia, kad solenoidai yra montuojami į cilindro sieneles. Tokiu būdu visas azoto suboksido ir papildomo kuro mišinys yra pučiamas tiesiai į cilindrus. “Sausos” ir “šlapios” NOS sistemos turi tokį neigiamą faktorių kaip skirtingas oro, kuro ir azoto suboksido mišinio proporcijas skirtingiems cilindrams. Tai sumažina efektyvumą ir gali neigiamai atsiliepti variklio darbui. “Tiesioginės” sistemos veikimo principas leidžia tiksliai valdyti mišinio proporcijas kiekvienam cilindrui atskirai. Tokias sistemas renkasi profesionalai ir naudoja jas rimtose varžybose. Ši sistema suteikia galimybę efektyviausiai išnaudoti azoto suboksidą ir gauti kiek įmanoma daugiau galio iš variklio.

Skaičiai.

  • NOS sistemos variklio galią padidina nuo 40% iki 50% arklio galių ar dar daugiau.
  • Paspaudus NOS sistemos įjungimo mygtuką, jį rekomenduojama laikyti ne ilgiau kaip 15 sekundžių.
  • Standartinio baliono užtenka maždaug 200 sekundžių.
  • Sauso NOS sistema Lietuvoje kainuoja apie 2100Lt, o šlapio apie 2500Lt.
  • Tiesioginės NOS sistemos kaina nėra žinoma.
Total
0
Shares
0
0
0
0
0
Žymos
  • Azoto suboksido sistema
  • NOS
Kiti įrašai
Automobilių dalys
Skaityti

Automobilių dalys: kaip nelikti apgautam perkant?

Padangos
Skaityti

Patarimai, kurie padės tausoti padangas

Padangų keitimo laikas
Skaityti

Vėl atėjo padangų keitimo metas: ar žinote, kaip jas tinkamai sutvarkyti?

Aukštos kokybės garsas automobilyje
Skaityti

Aukštos kokybės garsas automobilyje

Automobilio gedimai
Skaityti

Dažniausi automobilių gedimai: kaip rasti ir sutvarkyti?

Telefonas automobilyje
Skaityti

Kokią įrangą reikia turėti norint naudotis telefonu automobilyje?

Automobilio alyva
Skaityti

Kodėl svarbu pasirūpinti variklio alyva? Atlieka net 7 funkcijas

Audi A4
Skaityti

Audi A4 bei Audi A4 S-Line (2019): ryškūs komplektacijų skirtumai, padedantys atsiskleisti tiek sedanams, tiek ir universalams

automobilio kėbulo rūdžių remontas
Skaityti

Surudijęs kėbulas – ką daryti ir kur kreiptis

automobilio posūkio signalo remontas / keitimas
Skaityti

Sugedusio automobilio posūkio remontas

automobilio oro filtro keitimas
Skaityti

Kaip žinoti, kad laikas keisti oro filtą?

automobilio oro nukreipėjas
Skaityti

Automobilio oro nukreipėjo paskirtis

automobilių nuoma
Skaityti

Lengvųjų automobilių nuoma Lietuvoje

Autoelektrikas
Skaityti

Kokiems automobilio gedimams reikia autoelektriko paslaugų?

dideli ratlankiai
Skaityti

Ar automobilis su įspūdingais ratais – vis dar grožis, reikalaujantis aukų?

Toyota automobiliai
Skaityti

Populiariausios naudotų automobilių markės

Skaityti

„Continental“ padangos stambiausiems elektromobilių gamintojams

Skaityti

Patogiausias būdas keliauti – ilgalaikė automobilių nuoma

NAUJIENOS

Bmw vertė

Atskleisti labiausiai ir mažiausiai nuvertėjantys „BMW“ modeliai

Automobiliai

Automobilių kultūros ir pramogų sankirta: Automobilių parodos ir lenktynės Lietuvoje

Krunos tiltas

Lietuvos automobilių kelių direkcija priėmė sprendimą: automagistralėje Vilnius–Kaunas–Klaipėda statys laikiną tiltą per Kruną

Techninė pagalba kelyje

Vairuotojai techninės pagalbos šaukiasi ne tik žiemą: tenka gelbėti ir automobilius, ir keleivius

Vievio viadukas

Lietuvos automobilių kelių direkcija informuoja: Vievio viaduku bus leidžiamas eismas

Naudoti automobiliai Vokietija

Vokietijos naudotų automobilių rinkos paradoksas: dalis transporto priemonių importuojamos pardavimui

PATARIMAI

Ką reikėtų žinoti apie automobilių stiklų šviesos laidumą?

Automobilio priežiūra pavasarį

Patarė, kaip paruošti automobilį pavasariui – nepakanka vien tik pakeisti padangų

HONDA automobiliai

HONDA naudoti automobiliai – vieni patikimiausių

Vilniuje – mažiau rezervuotų parkavimo vietų

Variklio alyvos klampumas: rizikas privalo žinoti kiekvienas

Kaip taupyti degalus?

PARTNERIO TURINYS

Taxi Vilniuje: mobiliųjų programėlių privalumai

Profesionalus važiuoklės remontas

Mikroautobusų nuoma Vilniuje: kodėl verta nuomotis?

Kėbulo virinimo darbai Vilniuje

„CityBee“: 2017-aisiais Lietuvoje įvyko automobilių dalijimosi paslaugos lūžis

Kodėl naudotas dviratis – tarsi katė maiše?

STRAIPSNIAI

Išoriniai variklio požymiai gali išduoti problemas ir sprendimus

Apie oktaninį skaičių

Dažų iškėlimas / “Karakulio” efektas

Ratlankiai – duoklė ne tik grožiui

Pažymėję automobilį miegosite ramiau

Gerokai taupesni vilkikai: nauja vilkikų era – ne už kalnų

Saugos pagalvių servisas
Vairavimo mokykla Vilniuje
Padangos, ratlankiai
  • Padangos
    Patarimai, kurie padės tausoti padangas
  • Padangų keitimo laikas
    Vėl atėjo padangų keitimo metas: ar žinote, kaip jas tinkamai sutvarkyti?
Automedia.lt Automedia.lt
Projektai:  statybajums.lt / manosveikata.lt / kelioniuklubas.lt / skaitome.lt / verslo.tv / seostraipsnis.lt / mokslozinios.lt / zvejosapnas.lt / protobokstai.lt / motinyste.lt
Partneriai:  autorentalis.lt

Įrašykite raktažodį ir spauskite Enter.