• Pradžia
  • Naujienos
    • Naujienos
    • Elektromobiliai
    • Įdomu
    • Motociklai
    • Nauji automobiliai
    • Sportas
  • Patarimai
    • Patarimai
    • Automobilių priežiūra
    • Remontas
    • Specialistas pataria
    • Verta sužinoti
  • Straipsniai
    • Straipsniai
    • Padangos, ratlankiai
    • Automobiliai, nuoma
    • Automobilio remontas
    • Automobilių dalys, įranga
    • Priežiūra, komfortas, paslaugos
  • Video
  • Partnerio turinys
Facebook
YouTube
Reklama
Susisiekime
Automedia.lt Automedia.lt
  • Pradžia
  • Naujienos
    • Naujienos
    • Elektromobiliai
    • Įdomu
    • Motociklai
    • Nauji automobiliai
    • Sportas
  • Patarimai
    • Patarimai
    • Automobilių priežiūra
    • Remontas
    • Specialistas pataria
    • Verta sužinoti
  • Straipsniai
    • Straipsniai
    • Padangos, ratlankiai
    • Automobiliai, nuoma
    • Automobilio remontas
    • Automobilių dalys, įranga
    • Priežiūra, komfortas, paslaugos
  • Video
  • Partnerio turinys

Garso automobilyje ypatumai

Garsintuvų rūšys

Pirmiausia – apie garsiakalbius. Pagal konstrukciją labiausiai paplitę trijų rūšių garsiakalbiai: plačiajuosčiai paprasti, plačiajuosčiai „koaksialo“ ir plačiajuosčiai komponentiniai.

Pirmosios rūšies garsiakalbių dažnių diapazonas – nuo 100 hercų iki 10 kilohercų. Dėl mažos kainos ir nesudėtingo montavimo tokie garsiakalbiai dažniausiai naudojami gamyklinėse garso sistemose, jos komplektuojamos naujuose automobiliuose.

Plačiajuosčius „koaksialo“ garsiakalbius galima vadinti sistema, susidedančia iš atitinkamo garsiakalbių skaičiaus. Šios rūšies garsintuvai gaminami ir ovalo arba elipsės formos. Kai kurių tokios rūšies įrenginių atkuriamų dažnių juosta siekia nuo 60 hercų iki 15–20 kilohercų.

Tiesa, plačiajuosčiai „koaksialo“ garsiakalbiai dėl savitos konstrukcijos tinkamesni galinei akustikai, tad specialistai nepataria jų montuoti automobilio salono priekyje.

Plačiajuosčiai komponentiniai garsiakalbiai sudaryti iš dviejų ar trijų garsiakalbių, jų skersmuo svyruoja nuo 1–3 iki 10–17 centimetrų. Tokie prietaisai turi apatinę ir viršutinę dažnių juostą. Profesionalios automobilinės garso aparatūros specialistai pirmenybę teikia „Focal“, „Alpine“ ir „Brax“ firmų garsiakalbiams.

„Subai“ ir stiprintuvai

Šalia aukštesnių dažnių garsintuvų automobilio bagažinėje paprastai montuojamas vienas žemų dažnių garsiakalbis, nors jų gali būti ir daugiau. Jie, dar vadinami „subais“, būna įvairūs – mėgėjiški ir pigūs arba profesionalūs, didelės galios, kainuojantys kelis tūkstančius litų.

Norint pajusti žemų dažnių garsiakalbio ypatumus ir maksimalų malonumą, vertėtų rinktis pasaulyje pripažinimą pelniusius „Alpine“ SWX arba „Focal“ „Utopia“ serijų garsiakalbius.

Profesionali garso sistema neįsivaizduojama be vieno ar kelių garso stiprintuvų, sumontuotų automobilyje. Jų pasirinkimas taip pat didžiulis, o kainos svyruoja nuo kelių šimtų litų iki keliolikos tūkstančių.

Norintiesiems geriausio rezultato specialistai pataria naudoti bent vieną stiprintuvą, skirtą komponentiniams garsiakalbiams, ir atskirą (arba kelis, priklausomai nuo galingumų) stiprintuvą, skirtą žemo dažnio garsintuvui. Jo galia turėtų būti didelė.

Garso sistemų specialistai neturi vienos nuomonės, kurie stiprintuvai geriausi. Japoniški ar itališki stiprintuvai verti dėmesio, tačiau galima rinktis ir kitokius. Taupant pinigus, kai kuriais atvejais galima naudoti 5 kanalų stiprintuvą. 4 jo kanalai skiriami priekiniams ir galiniams garsiakalbiams, o penktasis – žemų dažnių garsintuvui ar garsiakalbiui.

Svarbu ir laidai

Automobilių savininkai į laidus beveik nekreipia dėmesio, todėl dažniausiai pasirenkami patys pigiausi. Iš tikrųjų nuo laidų priklauso labai daug.
Minimalus reikalavimas – komponentiniams garsintuvams naudoti išgryninto vario (OFC) 1,5 kvadratinio milimetro, žemo dažnio – 2,5 kvadratinio milimetro skerspjūvio laidus.

Nereikia ignoruoti laidų tuo atveju, kai naudojamas vidinis magnetolos stiprintuvas. Atvirkščiai, tada rekomenduojama imti ne mažiau kaip 2,5 kvadratinio milimetro skerspjūvio laidą, kad kaip galima labiau būtų sumažintas galios nuostolis.

Magnetolos maitinimui prijungti turėtų būti naudojamas mažiausiai 2,5 milimetro, pageidautina – 4 kvadratinių milimetrų skerspjūvio laidas. Vienam dviejų kanalų stiprintuvui, jeigu jo galia ne didesnė kaip 30 W kanalui – 10 kvadratinių milimetrų skerspjūvio laidas. Tačiau tokiam stiprintuvui maitinimą geriausia prijungti ne mažesniu kaip 16 kvadratinių milimetrų skerspjūvio kabeliu.

Linijinius laidus, jungiančius aparatą ir stiprintuvą, visada verta rinktis kokybiškus. Jie turi didesnę įtaką skambėjimui nei akustiniai laidai.

Nebūnant specialistu, išoriškai sunku nustatyti tarpblokinio kabelio kokybę, todėl reikėtų pasikliauti informacija, kuri parašyta kabelio etiketėje, kaina ir gamintojo vardu.

Patartina rinktis paruoštus naudoti linijinius laidus ir kabelius, kai yra nurodyta srovės tekėjimo kryptis. Paprastai tokiems laidams gaminti taikomos sudėtingos gyslų pynimo technologijos, taip pat ir ypatinga metalo sudėtis, kuri mažiau linkusi oksiduotis.

Srovės tekėjimo kryptis linijiniame laide priklauso ne nuo paties laido, tačiau nuo to, kaip sujungtos gyslos kabelio galuose.

Triukšmo izoliacija

Garsiakalbius montuojant į standartines, gamykloje jiems numatytas vietas, atsiranda nemažai problemų: prasta garso kokybė, automobilio viduje girdimas gana didelis triukšmas.
Norint, kad būtų jauku salone, būtina pagerinti automobilio izoliaciją.

Toks variantas leidžia sukurti automobilyje izoliuotą nuo aplinkos triukšmo erdvę, mažina vairuotojo nuovargį ilgų kelionių metu, pagerina garso kokybę, sumažina garso sistemos triukšmo skleidimą.

Be to, mažiau apkraunami tiek garsiakalbiai, tiek ir stiprintuvai, nes sukurti reikalingą garsą automobilio salone užtenka mažesnės galios.

Esant gerai automobilio garso izoliacijai, važiuojant mieste piko metu, o užmiestyje važiuojant 120–140 km/val. greičiu, kai mašinos langai uždaryti, vairuotojas ir priekyje sėdintis keleivis turi susikalbėti, nekeldami balso ir neįtempdami klausos.

Taigi norint automobilyje mėgautis nepriekaištingu garsu savo sąskaitoje ar piniginėje reikia turėti bent jau kelis tūkstančius litų. Viskuo kitu pasirūpins automobilinės garso aparatūros specialistai.

Total
0
Shares
0
0
0
0
0
Žymos
  • garsiakalbiai
  • laidai
  • stiprintuvai
  • subas
  • triukšmo izoliacija
Kiti įrašai
Automobilių veiklos nuoma
Skaityti

Kodėl verta rinktis automobilių veiklos nuomą vietoje pirkimo?

Ilgalaikė automobilio nuoma
Skaityti

Ar automobilių nuoma tinka ilgalaikiam naudojimui?

Automobilio nuoma Ryga
Skaityti

Ar norite sutaupyti laiko ir pinigų? Užsisakykite automobilį Rygos oro uoste iš anksto!

Sunkvežimių dalys
Skaityti

Kaip išsirinkti kokybiškas sunkvežimių dalis ilgalaikiam naudojimui

Volvo dalys
Skaityti

Kiek kainuoja kokybiškos Volvo dalys ir kaip sutaupyti?

Automobilio nuoma mieste
Skaityti

Ar gali būti automobilių nuoma pigesnė nei automobilio turėjimas?

Nano danga automobiliui
Skaityti

Kas yra nano danga automobiliui ir kaip ji veikia?

Sunkvežimio skriemuliai
Skaityti

Kada reikėtų keisti sunkvežimio skriemulius? Naudingos įžvalgos

Kuro filtrai
Skaityti

Kuro filtrų ilgaamžiškumas: kiek laiko jie tarnauja?

Darbo pirštinės
Skaityti

Darbo pirštinės – nepakeičiamas pagalbininkas remontuojant automobilius

Automobilių veiklos nuoma
Skaityti

Kas yra automobilio veiklos nuoma?

Padangų svarbiausi parametrai
Skaityti

Svarbiausi padangų techniniai parametrai: į ką būtina atsižvelgti?

Žieminių padangų pasirinkimas
Skaityti

Renkamės žiemines padangas: klaidos, kurių verčiau nekartoti

Valytuvai
Skaityti

Kodėl cypia valytuvai?

Tunelinė automobilių plovykla
Skaityti

Tunelinė automobilių plovykla – skubantiems

Hibridiniai automobiliai
Skaityti

Kodėl įkraunami hibridiniai automobiliai tokie brangūs?

Automobilio kėbulo dažymas
Skaityti

Automobilio kėbulo dažymas: verta tuo užsiimti patiems ar geriau vykti į autoservisą?

Akumuliatoriai automobiliams
Skaityti

Geriausio akumuliatoriaus paieškos: kaip išsirinkti tinkamą akumuliatorių automobiliui?

NAUJIENOS

Internetiniai žaidimai

Geriausi internetiniai žaidimai „Geeks“: strategija, mokslinė fantastika ir linksmos pramogos

Formulė 1

Kova dėl pergalės: kas dominuos „Formulės 1” lenktynių pasaulyje šiemet?

Taršūs automobiliai

Seimas spręs, ar atšaukti pareigą aplinkosaugininkams tikrinti lengvųjų automobilių taršą

Elektrinis mikroautobusas

Šiaulių ir Panevėžio rajonuose dyzelinius mikroautobusus keis elektriniai

Automobilio pirkimas kaip neapsigauti

Po gražiu kiautu – sudužusi gelda: kaip išvengti prastos būklės automobilio?

Adampolis group

Ambicinga „Adampolis Group“ plėtra: į naują kompleksą investuoja 33 mln. eurų

PATARIMAI

Parduodu auto! Rinktis supirkėjus ar fizinius asmenis?

Ką turėti automobilyje žiemą

Per šventes – kelyje: ką būtina turėti automobilyje žiemą?

Specialistai pataria: šalčiams artėjant pasirūpinkite stabdžių sistema

unsplash.com nuotrauka

Patogus „BMW“ automobilių vairavimas rudens metu: kaip užtikrinti komfortą esant šalčiui ir drėgmei?

5 automobilio skysčiai, kurių geriau nesumaišyti

Vairavimas be nugaros skausmo

PARTNERIO TURINYS

Nebrangi automobilių nuoma Vilniuje

Tekinimo staklės: gamintojai ir savybės

Industrinės padangos

Profesionalus automobilių stiklų remontas

Automobilio gedimo priežastys ir kaip jų išvengti

GPS meistras pataria

STRAIPSNIAI

Ar „degantis ledas“ – ateities kuras?

Žemi dažniai automobilyje

Kaip sniegas ir ledas kenkia automobiliui

Odometras ne visada rodo tiksliai

Hidraulinės ir mechaninės stabdžių valdymo sistemos

Rūdimis „pasidabinęs” automobilio korpusas – rimtų problemų ledkalnio viršūnė

Padangos, ratlankiai
  • Padangų svarbiausi parametrai
    Svarbiausi padangų techniniai parametrai: į ką būtina atsižvelgti?
  • Žieminių padangų pasirinkimas
    Renkamės žiemines padangas: klaidos, kurių verčiau nekartoti
Automedia.lt Automedia.lt
Projektai:  statybajums.lt / manosveikata.lt / kelioniuklubas.lt / skaitome.lt / verslo.tv / seostraipsnis.lt / mokslozinios.lt / zvejosapnas.lt / protobokstai.lt / motinyste.lt
Partneriai:  autorentalis.lt

Įrašykite raktažodį ir spauskite Enter.