• Pradžia
  • Naujienos
    • Naujienos
    • Elektromobiliai
    • Įdomu
    • Motociklai
    • Nauji automobiliai
    • Sportas
  • Patarimai
    • Patarimai
    • Automobilių priežiūra
    • Remontas
    • Specialistas pataria
    • Verta sužinoti
  • Straipsniai
    • Straipsniai
    • Padangos, ratlankiai
    • Automobiliai, nuoma
    • Automobilio remontas
    • Automobilių dalys, įranga
    • Priežiūra, komfortas, paslaugos
  • Video
  • Partnerio turinys
Facebook
YouTube
Reklama
Susisiekime
Automedia.lt Automedia.lt
  • Pradžia
  • Naujienos
    • Naujienos
    • Elektromobiliai
    • Įdomu
    • Motociklai
    • Nauji automobiliai
    • Sportas
  • Patarimai
    • Patarimai
    • Automobilių priežiūra
    • Remontas
    • Specialistas pataria
    • Verta sužinoti
  • Straipsniai
    • Straipsniai
    • Padangos, ratlankiai
    • Automobiliai, nuoma
    • Automobilio remontas
    • Automobilių dalys, įranga
    • Priežiūra, komfortas, paslaugos
  • Video
  • Partnerio turinys

Ar automobilis su įspūdingais ratais – vis dar grožis, reikalaujantis aukų?

dideli ratlankiai

Keičiantis dizaino madoms, vienas automobilių estetikos kriterijus išlieka pastovus – išvaizdžiam naujam modeliui būtini gražūs lengvojo lydinio ratlankiai. Kaip juokaudami dar patikslintų technikos entuziastai, automobilis – ne prekių vežimėlis ir todėl dailiai atrodo tik su didelio skersmens ratais.

Važiavimo patogumui tai nebūtinai turi teigiamą poveikį, tačiau šį iššūkį inžinieriams pavyko įveikti. Tiesa, idealus didelių ratų, aukščiausio lygio komforto ir nepriekaištingų valdymo savybių derinys – vis dar nepigus malonumas.

Originalaus dizaino ratlankių jau nebūtina ieškoti automobilių puošybos parduotuvėse. Patys gamintojai naujus modelius komplektuoja su įvairaus stiliaus ir dydžio ratais, o gausi jų pasiūla patenkina daugelio pirkėjų poreikius.

Naujos kartos „Volkswagen Golf“ standartiškai montuojami 16 colių ratlankiai, tačiau siūlomi ir 18 colių ratai. Bazinėje naujojo „Kia Sportage“ įrangoje – 17 colių ratlankiai, bet papildomai galima rinktis netgi 19 colių skersmens ratus.

„Kia Sorento“ komplektuojamas su 20 colių ratais, tačiau didžiųjų miesto visureigių segmente tai – ne riba. Tarkime, nepagailėjus papildomų dviejų tūkstančių eurų, „Volvo XC90“ modeliui galima pasirinkti net 22 colių ratus.

Komfortas kenčia, bet sprendimų jau yra

Ar didelio skersmens ratai tikrai turi neigiamą įtaką važiavimo komfortui? Automobilių pakabų inžinierius Domas Zinkevičius pabrėžia, kad tai labai priklauso nuo to, kokios padangos ant jų montuojamos.

Dažniausiai dideli ratlankiai komplektuojami su standžiomis žemo profilio padangomis, kurios įveikiant tą patį nelygumą per ratlankį į pakabą perduos didesnę smūgio jėgą nei mažesnio skersmens ratlankių ir aukšto profilio padangų derinys.

„Jeigu ant didesnio skersmens ratlankio būtų montuojamos aukšto profilio padangos, komforto lygis galbūt netgi padidėtų. Jos yra minkštos, o įvertinus faktą, kad dideli ratai daugiau sveria, jiems išjudinti reikėtų didesnės jėgos. Deja, su žemo profilio padangomis viskas atvirkščiai – standesnė padanga per sunkesnį ratlankį į pakabą perduoda dar didesnę jėgą“, – dėsto specialistas.

D.Zinkevičius atkreipia dėmesį, kad, tobulinant pačius mažiausius miesto automobilius, siekti komforto su didesnio skersmens ratais ekonomiškai nėra tikslinga. Neskiriant pernelyg daug dėmesio visiems variantams, daugeliu atvejų geriausiomis charakteristikomis pasižymi tie ratai, kuriuos pirkėjai renkasi dažniausiai.

Anot pašnekovo, pradedant nuo kompaktinių modelių, taikomi pažangesni sprendimai. Itin pasiteisina elektronikos valdomos pakabos, diegiamos ir miesto visureigiuose, pavyzdžiui, naujos kartos „Kia Sportage“.

„Išeitys mažinant neigiamą poveikį komfortui gali būti įvairios. Vienas geriausių pavyzdžių yra dar senuose E klasės „Mercedes-Benz“ sedanuose naudotos hidrodinaminės gumos. Šios alyva užpildytos detalės veikia ne tik kaip spyruoklės, bet ir kaip amortizatoriai. Svarbus pasiekimas kalbant apie visą automobilių pramonę – žymiai padidėjęs kėbulų standumas. Dėl to ne tik  pagerėja valdymo savybės, bet ir padidėja komfortas, nes standesnis kėbulas po stipraus smūgio ne taip rezonuoja“, – žiniomis dalijasi inžinierius.

Pažangiausios technologijos – itin brangios

Miesto visureigių konstrukcijoje taikomas dar vienas paprastas sprendimas. Siekiant padidinti komfortą, nepriklausomai nuo montuojamų ratų dydžio, pakabos sureguliuojamos taip, kad veiktų minkščiau. D. Zinkevičiaus vertinimu, tai nėra pats geriausias sumanymas, nes važiuoti per duobes vairuojant kai kuriuos modelius vis tiek gali būti itin nemalonu, o dėl minkštos pakabos pastebimai suprastėja automobilio valdymo savybės.

„Geras būdas patikrinti, ar turimas automobilis su didesniais ratais išlaikys norimas valdymo savybes – pavažinėti tais Vilniaus vakarinio aplinkkelio ruožais, kuriuose yra nelygiai su kelio danga įleistų šulinių dangčių. Važiuojant greičiau, per nelygumus šokinėjantys ratai praras sukibimą ir automobilį pradės traukti į vieną pusę. O ratai šokinėja būtent dėl minkštos pakabos“, – aiškina pašnekovas.

D.Zinkevičius priduria, kad vidutiniame automobilyje beveik neįmanoma išlaikyti gerų valdymo savybių ir tuo pat metu užtikrinti aukščiausio lygio komforto. Anot inžinieriaus, tam reikalingi sudėtingi technologiniai sprendimai, kurie taikomi tik itin brangiuose, daugiau nei 100 tūkst. eurų kainuojančiuose automobiliuose.

„Šiais atvejais naudojamos technologiškai ypač sudėtingos detalės. Ir paprastesniuose modeliuose gali būti sumontuoti kintamų charakteristikų amortizatoriai, tačiau jų standumas keičiasi lėtai. Pakaba į staigius pokyčius gali reaguoti tik naudojant greitai veikiančius elektronikos valdomus amortizatorius, o tai jau labai brangus malonumas“, – esminį skirtumą įvardija pašnekovas.

Potraukis nugali pragmatiškumą

Būtinas komfortiškai su didelio skersmens ratais ir žemo profilio padangomis važiuojančio automobilio atributas – daugiasvirtė pakaba. D. Zinkevičius pažymi, kad tokia moderni konstrukcija visapusiškai pranašesnė už analogus: sušvelninamas į kėbulą perduodamas smūgis ir tuo pat metu užtikrinamos pakankamai geros valdymo savybės.

Inžinierius patvirtina, jog, nepriklausomai nuo automobilio dydžio, montuoti 20 colių lengvojo lydinio ratlankius pernelyg neaukojant važiavimo komforto ir vairavimo tikslumo galima tik modeliuose, kurių galinių ratų nejungia vientisas tiltas. Geras to pavyzdys – nepriklausomą pakabą turintis didelis miesto visureigis „Kia Sorento“. Tokia konstrukcija ne tik padeda geriau slopinti smūgius įveikiant kelio nelygumus, bet ir sumažina triukšmą ir vibracijas.

Kalbėdamas apie tai, kokio maksimalaus dydžio ratus rekomenduotų, pavyzdžiui, C segmento hečbekui ar vidutinio dydžio miesto visureigiui, D. Zinkevičius juokauja, kad žmonės vis tiek į tai nekreips dėmesio ir ras būdą, kaip pateisinti norimą pirkinį.

„Aš suprantu, kokios yra vieno ar kito pasirinkimo pasekmės, todėl į automobilius žiūriu kiek kitaip. Tą patį galiu pasakyti ir apie didelio skersmens ratlankius su žemo profilio padangomis. Kadangi žinau, kokiomis savybėmis jie pasižymi, man tai nėra geriausias derinys. Galima sakyti, kad aš irgi įtikinu save taip galvoti vien todėl, kad turiu daugiau patirties“, – apie psichologinį aspektą kalba pašnekovas.

Total
0
Shares
0
0
0
0
0
Kiti įrašai
Skaityti

„Continental“ padangos stambiausiems elektromobilių gamintojams

Skaityti

Padangų keitimo sezonui artėjant: kur dėti senąsias, kad neterštume gamtos ir išvengtume baudos?

Skaityti

5 klausimai, į kuriuos atsakę suprasite: reikia jums dygliuotų padangų ar ne

Skaityti

Padangos ir automobilių evoliucija

Skaityti

Padangų keitimo sezonas: ką svarbu žinoti kiekvienam atsakingam vairuotojui

Skaityti

Automobilių ratlankiai didėja, tačiau komfortas – nemažėja

Skaityti

Specialistai nerekomenduoja montuoti žieminių padangų, kurių protektoriaus gylis – 4 mm

Skaityti

Ar saugu pirkti nenaudotas, tačiau prieš kelerius metus pagamintas padangas?

Skaityti

„Continental“ sukūrė koncepcines elektrinių sunkvežimių padangas

Skaityti

„Continental“ padangų gumos iš kiaulpienių gamyklos atidarymas – jau šiemet

Skaityti

Žieminės padangos vasarą: važinėti pavojinga, o finansiškai – nenaudinga

Skaityti

Padangų keitimo sezonas: ką reikia žinoti apie „premium“ gamintojus?

Skaityti

Padangų keitimo sezonas: estai ir latviai – liberalesni nei lietuviai

Skaityti

Ką privalu žinoti artėjant vasarinių padangų sezonui?

Skaityti

„Goodyear“ patarimai: kaip pasiruošti žiemos sezonui

Skaityti

Žieminių padangų naudojimas vasarą – brangus pasirinkimas

Skaityti

Suskubę montuoti vasarines padangas vairuotojai klysta

NAUJIENOS

Automobilių sukčiai, kaip neapsigauti

Ieškantiems naudoto automobilio pataria nepasiduoti emocijoms – sukčiai nesnaudžia

vairavimas keleivio komentarai

Apklausa: 44 proc. vairuotojų erzina keleivio komentarai apie vairavimą, manevravimą ir kelio pasirinkimą

Vilnius Trakai viaduko remontas

Pradedamas remontuoti viadukas kelyje nuo Vilniaus į Trakus: numatomi eismo pokyčiai

Elektromobilių įkrovimo stotelės

Įkrovimo srityje atsiliekančiai Lietuvai – ekspertų perspėjimas

Eismo pralaidumas Vilniuje

Vilniaus padangėje – dažnesni dronų skrydžiai: renkami duomenys eismo pralaidumui gerinti

motociklai

Dviratės transporto priemonės sugrįžo: atidumo egzaminą laiko visi

PATARIMAI

Automobilio paruošimas žiemai

7 ekspertų patarimai, kaip paruošti savo automobilį žiemai

Kaip prižiūrėti valytuvus

Automobilio likutinė vertė: numatyti sudėtinga, bet naudinga

Nepaslysti kelyje yra meistriškumas

Rudens pavojai kelyje: kaip kovoti su vairuotojais, kurie apakina?

120 metų besitęsianti pažangių „Renault“ automobilių istorija: vis dar geriausi sprendimai patogesniam gyvenimui

PARTNERIO TURINYS

Profesionalus automobilių stiklų remontas

Kėbulo virinimo darbai Vilniuje

Automobilio gedimo priežastys ir kaip jų išvengti

Vaizdo registratorius

Mikroautobusų nuoma Vilniuje: kodėl verta nuomotis?

Automobilio nuoma už mažą kainą!

STRAIPSNIAI

“Ferrari” blokuoja naujojo Stratos gamybą

Dažymo terminai ir apibrėžimai

Kas yra sukimo momentas?

Vandens telkinių pakrantės – ne automobilių stovėjimui

Važiuoti dviračiu dėvint šalmą – 6 kartus saugiau

Dažų atspalvio parinkimas

Saugos pagalvių servisas
Padangos
Padangos, ratlankiai
  • „Continental“ padangos stambiausiems elektromobilių gamintojams
  • Padangų keitimo sezonui artėjant: kur dėti senąsias, kad neterštume gamtos ir išvengtume baudos?
Automedia.lt Automedia.lt
Projektai:  statybajums.lt / manosveikata.lt / kelioniuklubas.lt / skaitome.lt / verslo.tv / seostraipsnis.lt / mokslozinios.lt / zvejosapnas.lt / protobokstai.lt / motinyste.lt
Partneriai:  Epadangos24.lt / autorentalis.lt

Įrašykite raktažodį ir spauskite Enter.