• Pradžia
  • Naujienos
    • Naujienos
    • Elektromobiliai
    • Įdomu
    • Motociklai
    • Nauji automobiliai
    • Sportas
  • Patarimai
    • Patarimai
    • Automobilių priežiūra
    • Remontas
    • Specialistas pataria
    • Verta sužinoti
  • Straipsniai
    • Straipsniai
    • Padangos, ratlankiai
    • Automobiliai, nuoma
    • Automobilio remontas
    • Automobilių dalys, įranga
    • Priežiūra, komfortas, paslaugos
  • Video
  • Partnerio turinys
Facebook
YouTube
Reklama
Susisiekime
Automedia.lt Automedia.lt
  • Pradžia
  • Naujienos
    • Naujienos
    • Elektromobiliai
    • Įdomu
    • Motociklai
    • Nauji automobiliai
    • Sportas
  • Patarimai
    • Patarimai
    • Automobilių priežiūra
    • Remontas
    • Specialistas pataria
    • Verta sužinoti
  • Straipsniai
    • Straipsniai
    • Padangos, ratlankiai
    • Automobiliai, nuoma
    • Automobilio remontas
    • Automobilių dalys, įranga
    • Priežiūra, komfortas, paslaugos
  • Video
  • Partnerio turinys

Žieminių padangų naudojimas vasarą – brangus pasirinkimas

Shot_14 0003

Balandžio pirmoje pusėje daugelis vairuotojų susiduria su dilema: ką daryti su panaudotomis žieminėmis padangomis? Jeigu jos dar geros būklės, o garaže permontavimo laukia vasarinės, tuomet gyvenimas paprastėja. Tačiau ką daryti, jeigu vasarinių padangų neturite, o žieminės – tokios būklės, kad kitam šaltajam sezonui jų nebenaudotumėte?

Dalis vairuotojų pasirenka iš pirmo žvilgsnio ekonomiškai pagrįstą sprendimą: vasaros sezonu pavažinėti gerokai padėvėtomis žieminėmis padangomis, o artėjant šaltajam sezonui, pirkti naują automobilio apavą. Tačiau specialistai pabrėžia, kad toks elgesys, sudėjus visus kintamuosius, yra ne tik nesaugus, bet ir ne toks ekonomiškas kaip gali atrodyti.

Žieminių naudojimas vasarą – nesaugus

„Tokioje situacijoje geriausias sprendimas yra pirkti naujas vasarines padangas, o žiemines – utilizuoti. Mes kiekvieną pavasarį vairuotojams kartojame: nevažinėkite žieminėmis padangomis šiltuoju sezonu, nes tai – nesaugu. Galime pasidžiaugti, kad vis daugiau žmonių išgirsta specialistų patarimus ir jų teisingumu įsitikina patys“, – sako „Goodyear“ padangų gamintojo vadovas Baltijos šalims Elmantas Latkauskas.

Pasak padangų specialisto, vairuotojai kartais vertina tik padangos kainą: tuomet padaroma klaidinga išvada, jog važinėjimas vienu komplektu padangų ištisus metus yra pigesnė alternatyva nei jų montavimas prieš kiekvieną sezoną. Tačiau ne visada apskaičiuojama, kad padangos turi didžiulę įtaką automobilio stabilumui, komfortui bei degalų sąnaudoms, o jų pačių ilgaamžiškumas skiriasi. Nereikėtų stebėtis, jei žieminėmis padangomis apautas automobilis vartos keliais ar net dešimčia procentų daugiau degalų nei apautas vasarinėmis.

„Didesnės degalų sąnaudos yra tik viena dalis: žieminių padangų tarnavimo laikas vasarą ženkliai mažesnis nei vasarinių. Be to, žieminės yra triukšmingesnės už vasarines, tad komfortas važiuojant didesniu greičiu jomis yra mažesnis. Vis tik svarbiausias aspektas – saugumas. Žieminės padangos pritaikytos efektyviai dirbti esant žemai temperatūrai ir prie 20 ar daugiau laipsnių Celsijaus veikia prastai. Juk su vasarinėmis padangomis žiemą nevažinėjame, tad kodėl turėtume su žieminėmis važiuoti vasarą?“, – klausia E. Latkauskas.

Dalis vairuotojų, per metus nuvažiuojančių 10 tūkst. ar dar mažiau kilometrų, žieminių ar universalių padangų naudojimą ištisus metus teisina būtent mažu įveikiamu atstumu. Tačiau ir tokiam argumentui automobilių specialistai turi atsakymą: jeigu važiuojate nedaug, tai atskiri vasarinių ir žieminių padangų komplektai menkai dėvėsis, jas naudoti bus galima ilgiau.

„Tiek universalių, tiek žieminių padangų naudojimas ištisus metus nėra gerai – bandyti taupyti šioje vietoje neverta. Mano manymu, universalių daiktų nebūna, tad ir bandymas vienam sezonui pritaikytas padangas paversti universaliomis ir naudoti jas vasarą yra nėra teisingas“, – savo požiūrį dėstė automobilių žurnalistas, TV laidos „Autopilotas“ vedėjas Ramūnas Fetingis.

„ENEOS 1006 km lenktynių“ organizatorius ir BMW vairavimo akademijos vadovas Darius Jonušis šiuo klausimu – dar griežtesnis. Jo manymu, kelis tūkstančius kilometrų per metus įveikiantys žmonės turėtų įvertinti keliavimo alternatyvas ir galbūt naudotis viešuoju transportu ar automobilių dalijimosi paslaugomis.

Vasarinių padangų pasirinkimas – pagal prioritetus

Aukščiausios klasės žieminių padangų pardavimai yra didesni nei vasarinių – visuomenėje vis dar gaji nuomonė, kad žieminiam automobilio apavui geriau netaupyti, o vasarinį galima rinktis ir prastesnį. Tačiau „Goodyear“ atstovas E. Latkauskas pabrėžia, kad ir tokį pasirinkimą galima vertinti per ekonominę prizmę: „premium“ gamintojo padangos, nors kainuoja daugiau, dažnu atveju tarnaus ilgiau nei pigaus gamintojo, o ir automobilio degalų sąnaudos bus mažesnės.

„Vis tik pagrindinis argumentas, kodėl verta rinktis kokybišką produkciją, yra saugumas: geresnės, naujesnės, įvairiuose nepriklausomuose testuose aukštas vietas užėmusios padangos padės sustoti greičiau, o jomis apautas automobilis bus stabilesnis. Skirtumai tarp padangų ypač išryškėja esant šlapiai kelio dangai, o Lietuvoje tai – dažnas reiškinys“, – sako E. Latkauskas.

Tačiau ne visi vairuotojai gali pirkti būtent „premium“ gamintojo produktus savo automobiliams ir ieško progų išleisti mažiau. Sutaupyti šioje vietoje galima trimis būdais: perkant naudotas padangas, restauruotas arba naujas, bet mažiau žinomo gamintojo.

Naudotų padangų pirkimas gali būti palyginamas su kašės maiše įsigijimu – nežinoma, nei kaip jos buvo eksploatuotos, nei kaip sandėliuotos. Matoma išorinė pusė ir protektorius apie padangos būklę mažai ką sako – daug jos savybių slepiasi po guma esančiame karkase (korde), kuris dėvėtose padangose gali būti pažeistas. O jeigu padangos buvo sandėliuotos netinkamai, jų gumos mišinio savybės bus suprastėjusios.

„Restauruotos yra tos pačios naudotos, tik su užklijuotu nauju protektoriumi. Jų pirkimas lengvajam automobiliui yra ne ką geresnis pasirinkimas. Tarsi nueitumėte į automobilių turgų, paduotumėt pardavėjui tūkstantį eurų ir sakytumėt – duokit bet kokį daiktą, kuris turi keturis ratus“, – sulygino „Goodyear“ atstovas.

Specialistas rekomenduoja geriau rinktis mažiau žinomo gamintojo, bet naujas padangas. Ekonominės klasės Europos gamintojo naujos padangos yra nedaug brangesnės už naudotas ar restauruotas, tačiau jų kokybės skirtumas – akivaizdus.

Total
0
Shares
0
0
0
0
0
Kiti įrašai
Padangos
Skaityti

Patarimai, kurie padės tausoti padangas

Padangų keitimo laikas
Skaityti

Vėl atėjo padangų keitimo metas: ar žinote, kaip jas tinkamai sutvarkyti?

dideli ratlankiai
Skaityti

Ar automobilis su įspūdingais ratais – vis dar grožis, reikalaujantis aukų?

Skaityti

„Continental“ padangos stambiausiems elektromobilių gamintojams

Skaityti

Padangų keitimo sezonui artėjant: kur dėti senąsias, kad neterštume gamtos ir išvengtume baudos?

Skaityti

5 klausimai, į kuriuos atsakę suprasite: reikia jums dygliuotų padangų ar ne

Skaityti

Padangos ir automobilių evoliucija

Skaityti

Padangų keitimo sezonas: ką svarbu žinoti kiekvienam atsakingam vairuotojui

Skaityti

Automobilių ratlankiai didėja, tačiau komfortas – nemažėja

Skaityti

Specialistai nerekomenduoja montuoti žieminių padangų, kurių protektoriaus gylis – 4 mm

Skaityti

Ar saugu pirkti nenaudotas, tačiau prieš kelerius metus pagamintas padangas?

Skaityti

„Continental“ sukūrė koncepcines elektrinių sunkvežimių padangas

Skaityti

„Continental“ padangų gumos iš kiaulpienių gamyklos atidarymas – jau šiemet

Skaityti

Žieminės padangos vasarą: važinėti pavojinga, o finansiškai – nenaudinga

Skaityti

Padangų keitimo sezonas: ką reikia žinoti apie „premium“ gamintojus?

Skaityti

Padangų keitimo sezonas: estai ir latviai – liberalesni nei lietuviai

Skaityti

Ką privalu žinoti artėjant vasarinių padangų sezonui?

Skaityti

„Goodyear“ patarimai: kaip pasiruošti žiemos sezonui

NAUJIENOS

Bmw vertė

Atskleisti labiausiai ir mažiausiai nuvertėjantys „BMW“ modeliai

Automobiliai

Automobilių kultūros ir pramogų sankirta: Automobilių parodos ir lenktynės Lietuvoje

Krunos tiltas

Lietuvos automobilių kelių direkcija priėmė sprendimą: automagistralėje Vilnius–Kaunas–Klaipėda statys laikiną tiltą per Kruną

Techninė pagalba kelyje

Vairuotojai techninės pagalbos šaukiasi ne tik žiemą: tenka gelbėti ir automobilius, ir keleivius

Vievio viadukas

Lietuvos automobilių kelių direkcija informuoja: Vievio viaduku bus leidžiamas eismas

Naudoti automobiliai Vokietija

Vokietijos naudotų automobilių rinkos paradoksas: dalis transporto priemonių importuojamos pardavimui

PATARIMAI

Ką reikėtų žinoti apie automobilių stiklų šviesos laidumą?

Audi a8

Atskleisti automobiliai, kurių rida 2022 m. klastota dažniausiai: sąrašo viršuje – Audi A8

Vairavimas be nugaros skausmo

Europiečiai „Lexus“ įvertino kaip patikimiausią automobilių prekės ženklą

Nepaslysti kelyje yra meistriškumas

Automobilių spalvos: kaip sukuriamas futuristinis, o kaip – prabangus įvaizdis?

PARTNERIO TURINYS

Į ką atsižvelgti renkantis žiemines padangas?

Kodėl naudotas dviratis – tarsi katė maiše?

„CityBee“ turimų „Mini One“ automobilių skaičių didina beveik dvigubai

GREGAUTO – NAUJAS AUTOELEKTRIKONIKOS SERVISAS VILNIUJE!

Automobilio nuoma už mažą kainą!

Tekinimo staklės: gamintojai ir savybės

STRAIPSNIAI

Automobilių žibintų poliravimas

Matiškumas

Patikimumo lyderis – „Toyota“

automobilių nuoma

Lengvųjų automobilių nuoma Lietuvoje

Naujasis Peugeot 208

Žieminės padangos privalomos

Saugos pagalvių servisas
Vairavimo mokykla Vilniuje
Padangos, ratlankiai
  • Padangos
    Patarimai, kurie padės tausoti padangas
  • Padangų keitimo laikas
    Vėl atėjo padangų keitimo metas: ar žinote, kaip jas tinkamai sutvarkyti?
Automedia.lt Automedia.lt
Projektai:  statybajums.lt / manosveikata.lt / kelioniuklubas.lt / skaitome.lt / verslo.tv / seostraipsnis.lt / mokslozinios.lt / zvejosapnas.lt / protobokstai.lt / motinyste.lt
Partneriai:  autorentalis.lt

Įrašykite raktažodį ir spauskite Enter.