• Pradžia
  • Naujienos
    • Naujienos
    • Elektromobiliai
    • Įdomu
    • Motociklai
    • Nauji automobiliai
    • Sportas
  • Patarimai
    • Patarimai
    • Automobilių priežiūra
    • Remontas
    • Specialistas pataria
    • Verta sužinoti
  • Straipsniai
    • Straipsniai
    • Padangos, ratlankiai
    • Automobiliai, nuoma
    • Automobilio remontas
    • Automobilių dalys, įranga
    • Priežiūra, komfortas, paslaugos
  • Video
  • Partnerio turinys
Facebook
YouTube
Reklama
Susisiekime
Automedia.lt Automedia.lt
  • Pradžia
  • Naujienos
    • Naujienos
    • Elektromobiliai
    • Įdomu
    • Motociklai
    • Nauji automobiliai
    • Sportas
  • Patarimai
    • Patarimai
    • Automobilių priežiūra
    • Remontas
    • Specialistas pataria
    • Verta sužinoti
  • Straipsniai
    • Straipsniai
    • Padangos, ratlankiai
    • Automobiliai, nuoma
    • Automobilio remontas
    • Automobilių dalys, įranga
    • Priežiūra, komfortas, paslaugos
  • Video
  • Partnerio turinys

Pavasarinio vairavimo ypatumai

Pavasarinis atodrėkio periodas – pavojingas laikas vairuotojams. Pavasarį kelių būklė tampa apgaulinga, todėl net ir labiau patyrę vairuotojai neturėtų pernelyg atsipalaiduoti.

1. Daugelyje kelių asfaltas jau yra švarus, tačiau vietomis gali būti su smėliu susimaišiusių ledo liekanų. Ypač regioniniuose keliuose reikėtų vairuoti atsargiau posūkiuose. Užsilikęs smėlis, purvas ir dulkės trukdo geram ratų sukibimui su kelio danga.

2. Pavasarį svarbu atkreipti dėmesį į temperatūrų pasikeitimus – keliuose gali atsirasti „nematomas“ ledas. Keičiantis temperatūroms, ledas atsiranda ne tik dėl lietaus ar iš balų taškomo vandens, bet ir dėl rūko, kurį vairuotojai dažnai laiko tik matomumą bloginančiu veiksniu. Rūko metu, drėgmei slenkant pažeme, kelias tampa slidus.

3. Dėl pavasarinio atodrėkio susidaro balos, kurios tikrąjį kelio paviršių uždengia nepermatomu vandens sluoksniu ir paslepia įvairaus gylio duobes. Jei važiuodami keliu ar gatve aplink balą matote asfalto kraščiukus, būkite atsargūs – tai duobė.

4. Didesniu greičiu važiuojant per šlapią kelią gali susidaryti vandens pleištas. Jis priklauso nuo balų gylio, padangų protektoriaus nusidėvėjimo ir važiavimo greičio. Susidarius vandens pleištui, automobilis tampa nevaldomas. Tai pavojinga visuose keliuose, o jų posūkiuose vandens pleištas gali būti pražūtingas. Todėl jei negalite apvažiuoti balų – būtinai sumažinkite greitį prieš įvažiuodami į jas.

5. Žiemą dauguma vairuotojų sumažina automobilio padangų slėgį. Pavasarį rekomenduojame pasitikrinti visų automobilių padangų slėgį ir jei jis nepakankamas – padangas reikėtų pripūsti. „Dėl žemo slėgio automobilis gali tapti sunkiau valdomas ir mažiau stabilus.

6. Nešvarūs keliai pavasarį yra mažiau nuspėjami ir pavojingesni. Ta kelio danga, kuri žiemą buvo valoma mažiau, pavasarį gali būti padengti ledo „pluta“. Kai tokį kelią padengia vanduo, automobilio padangos praranda sukibimą su juo. Net ir tie keliai, kurie atrodo saugūs, pavasarėjant vis dar gali pateikti staigmenų – nors viršutinis kelio sluoksnis jau yra sausas, tačiau žemesni jo sluoksniai dar gali būti neatšilę ir automobilis tokiame kelyje yra nestabilus.

Pasak Lietuvos automobilių kelių direkcijos Eismo saugumo skyriaus vedėjo pavaduotojo Antano Čereškos, besikeičiančių oro sąlygų neišvengsime, tačiau atidžiai vairuojant, Lietuvos keliuose galima saugiai keliauti visais metų laikais. Kelyje svarbu išlikti budriam, galvoti ne tik apie save, bet ir apie kitų eismo dalyvių saugumą. Pavasarį eismas keliuose suintensyvėja ir reikalauja daugiau vairuotojų dėmesingumo.

„Nutirpus sniegui ir atšilus orams prie vairo vėl sėda tie žmonės, kurie žiemą buvo atsisakę vairavimo dėl sudėtingesnių kelių. Mašinų pagausėja ne tik savaitgaliais, bet ir pavasarinių švenčių metu, nes žmonės daugiau keliauja, vyksta į sodus, gamtą, kaimo sodybas. Be to, pavasarį į lauką vėl sugrįžta žaisti vaikai, todėl vairuoti reikėtų daug atidžiau“, – sakė A. Čereška.

Total
0
Shares
0
0
0
0
0
Žymos
  • patarimai kaip vairuoti
  • vairavimas pavasarį
  • vairavimo įpatumai
Kiti įrašai
Automobilio gedimai
Skaityti

Dažniausi automobilių gedimai: kaip rasti ir sutvarkyti?

Telefonas automobilyje
Skaityti

Kokią įrangą reikia turėti norint naudotis telefonu automobilyje?

Automobilio alyva
Skaityti

Kodėl svarbu pasirūpinti variklio alyva? Atlieka net 7 funkcijas

Audi A4
Skaityti

Audi A4 bei Audi A4 S-Line (2019): ryškūs komplektacijų skirtumai, padedantys atsiskleisti tiek sedanams, tiek ir universalams

automobilio kėbulo rūdžių remontas
Skaityti

Surudijęs kėbulas – ką daryti ir kur kreiptis

automobilio posūkio signalo remontas / keitimas
Skaityti

Sugedusio automobilio posūkio remontas

automobilio oro filtro keitimas
Skaityti

Kaip žinoti, kad laikas keisti oro filtą?

automobilio oro nukreipėjas
Skaityti

Automobilio oro nukreipėjo paskirtis

automobilių nuoma
Skaityti

Lengvųjų automobilių nuoma Lietuvoje

Autoelektrikas
Skaityti

Kokiems automobilio gedimams reikia autoelektriko paslaugų?

dideli ratlankiai
Skaityti

Ar automobilis su įspūdingais ratais – vis dar grožis, reikalaujantis aukų?

Toyota automobiliai
Skaityti

Populiariausios naudotų automobilių markės

Skaityti

„Continental“ padangos stambiausiems elektromobilių gamintojams

Skaityti

Patogiausias būdas keliauti – ilgalaikė automobilių nuoma

Skaityti

Pagalbinės technologijos prie vairo: kokios 5 sistemos ypač pravers ilgesnėje kelionėje?

Skaityti

Padangų keitimo sezonui artėjant: kur dėti senąsias, kad neterštume gamtos ir išvengtume baudos?

Skaityti

Mikroautobuso nuoma: kurį pasirinkti?

Skaityti

Naujas tyrimas parodė, kurioje pasaulio šalyje vienam gyventojui tenka daugiausia automobilių

NAUJIENOS

Automobilių sukčiai, kaip neapsigauti

Ieškantiems naudoto automobilio pataria nepasiduoti emocijoms – sukčiai nesnaudžia

vairavimas keleivio komentarai

Apklausa: 44 proc. vairuotojų erzina keleivio komentarai apie vairavimą, manevravimą ir kelio pasirinkimą

Vilnius Trakai viaduko remontas

Pradedamas remontuoti viadukas kelyje nuo Vilniaus į Trakus: numatomi eismo pokyčiai

Elektromobilių įkrovimo stotelės

Įkrovimo srityje atsiliekančiai Lietuvai – ekspertų perspėjimas

Eismo pralaidumas Vilniuje

Vilniaus padangėje – dažnesni dronų skrydžiai: renkami duomenys eismo pralaidumui gerinti

motociklai

Dviratės transporto priemonės sugrįžo: atidumo egzaminą laiko visi

PATARIMAI

Kaip išsirinkti automobilio lemputes kelionėms rudenį?

Mikroautobusas su dirbtiniu intelektu: į „Mercedes-Benz“ V klasę montuojama MBUX sistema

Padangos žiemai: nuo restauruotų iki dygliuotų. Kas geriau?

Kuo turi kvepėti automobilis?

Patarimai vairuotojui. Kaip teisingai stabdyti?

Vairavimo slidžiame kelyje ypatumai

PARTNERIO TURINYS

Reklama ant automobilių – puikus būdas reklamuotis

Geras autoservisas Vilniuje

Mikroautobusų nuoma Vilniuje: kodėl verta nuomotis?

Testuojame produktą NANO DIAMOND SHIELD

GREGAUTO – NAUJAS AUTOELEKTRIKONIKOS SERVISAS VILNIUJE!

Į Lietuvą atkeliauja Gladiator®!

STRAIPSNIAI

Vairuotojams pavojinga ryški šviesa

Garso automobilyje ypatumai

Ir į darbą, ir į trasą

Kurį navigatorių pirkti? Kuri GPS navigacija geresnė? Kas patars?

Specialistas: automobilio variklio ilgai šildyti nereikia

Ratus balansuoti būtina

Saugos pagalvių servisas
Turbinų remontas
Padangos, ratlankiai
  • dideli ratlankiai
    Ar automobilis su įspūdingais ratais – vis dar grožis, reikalaujantis aukų?
  • „Continental“ padangos stambiausiems elektromobilių gamintojams
Automedia.lt Automedia.lt
Projektai:  statybajums.lt / manosveikata.lt / kelioniuklubas.lt / skaitome.lt / verslo.tv / seostraipsnis.lt / mokslozinios.lt / zvejosapnas.lt / protobokstai.lt / motinyste.lt
Partneriai:  Epadangos24.lt / autorentalis.lt

Įrašykite raktažodį ir spauskite Enter.