• Kontaktai
  • Reklama
  • Pradžia
  • Patarimai
    • Visi patarimai
    • Priežiūra
    • Remontas
    • Verta sužinoti
    • Specialistas pataria
  • Straipsniai
    • Visi straipsniai
    • Priežiūra, komfortas, paslaugos
    • Automobilių dalys, įranga
    • Padangos, ratlankiai
    • Automobilio remontas
    • Automobiliai, nuoma
  • Naujienos
    • Naujienos
    • Sportas
    • Įdomu
  • Video
    • Patarimai
    • Pristatome
  • Partnerio turinys
Rezultatų nėra
View All Result
Automedia.lt
  • Pradžia
  • Patarimai
    • Visi patarimai
    • Priežiūra
    • Remontas
    • Verta sužinoti
    • Specialistas pataria
  • Straipsniai
    • Visi straipsniai
    • Priežiūra, komfortas, paslaugos
    • Automobilių dalys, įranga
    • Padangos, ratlankiai
    • Automobilio remontas
    • Automobiliai, nuoma
  • Naujienos
    • Naujienos
    • Sportas
    • Įdomu
  • Video
    • Patarimai
    • Pristatome
  • Partnerio turinys
Rezultatų nėra
View All Result
Automedia.lt
Rezultatų nėra
View All Result
Pradžia Straipsniai

Rašyti teksto žinutes vairuojant blogiau, nei vairuoti išgėrus

2 min skaityti
Rašyti teksto žinutes vairuojant blogiau, nei vairuoti išgėrus

Trumposios žinutės (SMS) – tai greito bendravimo forma, kuomet iš mobiliojo telefono siunčiamas iki 160 simbolių tekstas . Tyrimų bendrovės „Pew Research“ tyrimas, atliktas 2009 – 2010 metais, parodė, kad 58 proc. suaugusiųjų ir 66 proc. paauglių, turinčių mobiliuosius telefonus, bendrauja trumposiomis žinutėmis, o daugelis net įsigudrina rašyti trumpąsias žinutes vairuodami. To paties „Pew“ tyrimo duomenimis, 34 proc. paauglių ir 47 proc. suaugusiųjų, naudojančių mobiliuosius telefonus teksto žinutėms rašyti, patvirtino, jog yra rašę žinutes vairuodami.

2008 metais JAV nacionalinė kelių eismo tarnyba pranešė, kad beveik 6000 tragiškai pasibaisusių avarijų ir daugiau nei milijonas sužalojimų įvyko dėl vairuotojų, kurie, be vairavimo, buvo užsiėmę kažkuo kitu, kaltės. Tyrimo tikslas nebuvo ištirti teksto žinučių rašymo problemą, tačiau atskleidė pašalinių užsiėmimų poveikį vairuotojui. Kaip ir daugeliui kitų dalykų, teksto žinutėms rašyti reikia dėmesio ir fizinių pastangų, todėl rašyti teksto žinutes vairuojant uždrausta dvidešimt aštuoniose JAV valstijose.

Tačiau ar esama įrodymų, kad rašyti teksto žinutes vairuojant yra pavojingiau, nei vairuoti išgėrus? Nors teksto žinučių rašymo vairuojant poveikis dar tik tiriamas, kai kurie automobilių pramonės ir mokslo tyrimų ekspertai tvirtina, kad rašyti teksto žinutes vairuojant tikrai pavojingiau, nei vairuoti išgėrus, nes atitraukus žvilgsnį nuo kelio, stipriai sumažėja galimybė reaguoti į pokyčius jame.

2009 metais žurnalo „Car and Driver“ vyriausiasis redaktorius ir studentas praktikantas atliko vairavimo testą, siekdami patvirtinti arba paneigti teiginį, kad rašyti teksto žinutes vairuojant yra pavojingiau, nei vairuoti išgėrus. Pirmasis eksperimento etapas buvo skirtas abiejų vairuotojų reakcijos laikui, šiems vairuojant blaiviems ir neblaškomiems, išmatuoti ir įvertinti. Vėliau – skaitant ir rašant teksto žinutes mobiliaisiais telefonais. Švieselė ant automobilio priekinio stiklo imitavo automobilių susidūrimą priešais.

Skaitant ir rašant teksto žinutes, reakcijos laikas buvo matuojamas nuo to momento, kai pasirodė švieselė, iki vairuotojas nuspaudė standžių pedalą važiuodamas 35 mylių (56,3 kilometro) ir 70 mylių (112,7 kilometro) per valandą greičiu. Abiejų vairuotojų reakcijos laikas buvo ilgesnis jiems skaitant ar rašant teksto žinutes, nei vairuojant neblaškomiems. Po pirmojo bandymo abu vairuotojai pavartojo alkoholio, tačiau neviršijo jų valstijoje leistinos ribos. Atlikus tokį patį bandymą paaiškėjo, kad abiejų išgėrusių vairuotojų reakcijos laikas buvo geresnis, nei skaitant ar rašant teksto žinutes blaiviems. „Car and Driver“ pažymi, kad bandymas buvo atliekamas uždarame oro uosto pakilimo take, kuriame nėra jokių kelio ženklų ar posūkių, tačiau akivaizdu, kad lėtesnė reakcija skaitant ar rašant teksto žinutes gali turėti sunkių pasekmių realiomis kelių eismo sąlygomis.

Kitas tyrimas, kurį atliko Londono transporto tyrimo laboratorija (Transport Research Laboratory), išaiškino dar įdomesnių dalykų. Buvo pastebėta, kad vairuotojai, rašantys teksto žinutes, ne tik lėčiau reaguoja į situacijas kelyje, bet ir labiau „plaukioja“ po eismo juostas bei vairuoja blogiau, nei vairuotų pavartoję marihuanos. Tyrimas parodė, kad rašančio ar skaitančio teksto žinutes vairuotojo reakcija yra 35 proc. blogesnė, nei vairuojančio be jokių pašalinių trikdžių. O apsvaigusio vairuotojo reakcija 12 proc. blogesnė nei neblaškomai vairuojančio blaivaus žmogaus. Be to, šis tyrimas parodė, kad, rašant teksto žinutes, sunkiau išlaikyti saugų atstumą tarp transporto priemonių, o vairo kontrolė sumažėja net 91 proc., palyginti su neblaškomu vairavimu. Galų gale vienas iš tyrimo stebėtojų padarė išvadą, kad teksto žinučių rašymas vairuojant yra vienas iš pavojingiausių užsiėmimų prie automobilio vairo.

Parengta pagal užsienio spaudą

Žymos: sms vairuojantvairavimas

Kiti straipsniai

Kodėl svarbu atlikti antikorozinį padengimą?

Kodėl svarbu atlikti antikorozinį padengimą?
Automobilio remontas

Net ir naujutėlaitis, ką tik iš salono išvarytas automobilis po kurio prašysis remonto, jei su juo bus elgiamasi neatsakingai. Siekiant kuo ilgiau išlaikyti automobilį nepažeistą, vertėtų laiku pasirūpinti jo antikoroziniu padengimu. Kiek kainuoja antikorozinis padengimas? Skirtingas  automobilio dalis rūdys...

Skaityti

Tas saldus žodis „garantija“

Tas saldus žodis „garantija“
Automobilio remontas

Japoniškų automobilių gamintojai laikosi tokios "garantinės formulės" - 3 metai arba 100 tūkstančių kilometrų rida. Kiti gamintojai suteikia 2, 5 ar net 7 metų garantiją be ridos apribojimų. Taigi kas iš tiesų slepiasi po žodžiu "garantija". Beveik visi gamintojai,...

Skaityti

Automobiliai, kurių remontas brangiausias

Automobiliai, kurių remontas brangiausias
Automobilio remontas

Automobilis – tai išradimas, kuris pakeitė pasaulį. Dėka automobilių, galime daug greičiau keliauti, pamatyti daugybę šalių ir sutaupyti laiko. Vis dėlto, didėjant kuro kainai vis dažniau prieš užvedant automobilio variklį tenka pagalvoti apie išlaidas. Viena didžiausių automobilio eksploatavimo išlaidų...

Skaityti

Išoriniai variklio požymiai gali išduoti problemas ir sprendimus

Išoriniai variklio požymiai gali išduoti problemas ir sprendimus
Automobilio remontas

Visiems vairuotojams, mylintiems savo automobilius, žinoma, kad kompiuterinė diagnostika – patikimiausias, nors ir brangokas būdas nustatyti, kas atsitiko geriausio keturračio draugo varikliui. Tačiau taikliai atspėti, kas nutiko varikliui, galima ir nesiremiant diagnostika, o tik stebint išorinius variklio pokyčius. Jei automobilio...

Skaityti

Trumpai apie kompiuterinę autodiagnostiką

Trumpai apie kompiuterinę autodiagnostiką
Automobilio remontas

Pasak visagalės vikipedijos, per pastaruosius pusantrų metų buvo pristatyta daugiau nei 70 naujų automobilių modelių – visi vienas už kitą modernesni. Kartais tiesiogine prasme, visi mechaniniai manevrai vykdomi vienu mygtuko paspaudimu. Tačiau kasmet augant automobilių kompiuterizacijai, sudėtingėja ir automobilių...

Skaityti

Kompiuteriai automobiliuose

Kompiuteriai automobiliuose
Automobilių dalys, įranga

Ne vienas automobilių specialistas pripažįsta, kad šiandieninis automobilis yra lyg kompiuteris ant ratų. Tiesa, viskas dar sudėtingiau. Bet kuris IT įrangos asas pamatęs, kiek kompiuterinės įrangos yra mašinoje pasakytų, kad tai 30 kompiuterių ant ratų. Toyota neslepia, kad jų...

Skaityti

Kodėl genda stabdžiai?

Kodėl genda stabdžiai?
Automobilio remontas

  STABDŽIŲ SKYSČIO TRŪKUMAS IR BLOGA JO KOKYBĖ!   Stabdžių sistema dėl mechaninio ir aplinkos poveikio, gali pasidaryti nesandari. Ypač pažeidžiamos yra guminės stabdžių sistemos dalys. Laiku nepastebėjus, kad išsiplėtimo bakelyje trūksta stabdžio skysčio, sistemoje kaupiasi oras. Nepašalinus oro...

Skaityti

Be važiuoklės – nevažiuosi !

Be važiuoklės – nevažiuosi !
Automobilio remontas

Dažnai nesuvaldyto automobilio kelyje ar išlūžusio rato priežastis, tai neprižiūrėtos automobilio važiuoklės pasekmė. Norėdami užbėgti šiems įvykiams už akių, važiuojant nelygiu keliu ar didesniu greičiu, turime atkreipti dėmesį į pirmuosius įspėjamuosius signalus, pasireiškiančius nemaloniais garsais automobilyje (bildesys, ūžesys, cypimas,...

Skaityti

Dėl važiavimo į kairę ne visada kaltas tik vairuotojas!

Dėl važiavimo į kairę ne visada kaltas tik vairuotojas!
Automobilio remontas

Vasara, ruduo, žiema ar pavasaris – nepriklausomai nuo metų laiko mes kelyje, o saugumas bei komfortas visada nulemia mūsų kelionės sėkmę. Sunku patikėti, kad yra lengvas būdas padėti sau kelyje, tačiau geriau paieškojus jį atrasti visai nesunku. Jums tereikia...

Skaityti

Ratų suvedimas, išvirtimas, geometrijos nustatymas

Ratų suvedimas, išvirtimas, geometrijos nustatymas
Automobilio remontas

Anksčiau ar vėliau ratų suvedimą - išvirtimą būtina daryti kiekvienam automobiliui. Tam gali būti įvairių priežasčių: važiuoklės elementų susidėvėjimas, neseniai atliktas vairo sistemos remontas, pakabos remontas, avarijos pasekmės, sezoninis padangų keitimas ir t.t. Ratų suvedimas - išvirtimas tai ratų...

Skaityti
Rodyti daugiau

manosveikata.lt    statybajums.lt    verslo.tv    skaitome.lt    kelioniuklubas.lt

Partneriai: naujos-padangos.lt

© 2010-2020 Automedia.lt Visos teisės saugomos.

Rezultatų nėra
View All Result
  • Pradžia
  • Patarimai
    • Visi patarimai
    • Priežiūra
    • Remontas
    • Verta sužinoti
    • Specialistas pataria
  • Straipsniai
    • Visi straipsniai
    • Priežiūra, komfortas, paslaugos
    • Automobilių dalys, įranga
    • Padangos, ratlankiai
    • Automobilio remontas
    • Automobiliai, nuoma
  • Naujienos
    • Naujienos
    • Sportas
    • Įdomu
  • Video
    • Patarimai
    • Pristatome
  • Partnerio turinys

Welcome Back!

Login to your account below

Forgotten Password?

Create New Account!

Fill the forms bellow to register

All fields are required. Log In

Retrieve your password

Please enter your username or email address to reset your password.

Log In