• Pradžia
  • Naujienos
    • Naujienos
    • Elektromobiliai
    • Įdomu
    • Motociklai
    • Nauji automobiliai
    • Sportas
  • Patarimai
    • Patarimai
    • Automobilių priežiūra
    • Remontas
    • Specialistas pataria
    • Verta sužinoti
  • Straipsniai
    • Straipsniai
    • Padangos, ratlankiai
    • Automobiliai, nuoma
    • Automobilio remontas
    • Automobilių dalys, įranga
    • Priežiūra, komfortas, paslaugos
  • Video
  • Partnerio turinys
Facebook
YouTube
Reklama
Susisiekime
Automedia.lt Automedia.lt
  • Pradžia
  • Naujienos
    • Naujienos
    • Elektromobiliai
    • Įdomu
    • Motociklai
    • Nauji automobiliai
    • Sportas
  • Patarimai
    • Patarimai
    • Automobilių priežiūra
    • Remontas
    • Specialistas pataria
    • Verta sužinoti
  • Straipsniai
    • Straipsniai
    • Padangos, ratlankiai
    • Automobiliai, nuoma
    • Automobilio remontas
    • Automobilių dalys, įranga
    • Priežiūra, komfortas, paslaugos
  • Video
  • Partnerio turinys

Rašyti teksto žinutes vairuojant blogiau, nei vairuoti išgėrus

Trumposios žinutės (SMS) – tai greito bendravimo forma, kuomet iš mobiliojo telefono siunčiamas iki 160 simbolių tekstas . Tyrimų bendrovės „Pew Research“ tyrimas, atliktas 2009 – 2010 metais, parodė, kad 58 proc. suaugusiųjų ir 66 proc. paauglių, turinčių mobiliuosius telefonus, bendrauja trumposiomis žinutėmis, o daugelis net įsigudrina rašyti trumpąsias žinutes vairuodami. To paties „Pew“ tyrimo duomenimis, 34 proc. paauglių ir 47 proc. suaugusiųjų, naudojančių mobiliuosius telefonus teksto žinutėms rašyti, patvirtino, jog yra rašę žinutes vairuodami.

2008 metais JAV nacionalinė kelių eismo tarnyba pranešė, kad beveik 6000 tragiškai pasibaisusių avarijų ir daugiau nei milijonas sužalojimų įvyko dėl vairuotojų, kurie, be vairavimo, buvo užsiėmę kažkuo kitu, kaltės. Tyrimo tikslas nebuvo ištirti teksto žinučių rašymo problemą, tačiau atskleidė pašalinių užsiėmimų poveikį vairuotojui. Kaip ir daugeliui kitų dalykų, teksto žinutėms rašyti reikia dėmesio ir fizinių pastangų, todėl rašyti teksto žinutes vairuojant uždrausta dvidešimt aštuoniose JAV valstijose.

Tačiau ar esama įrodymų, kad rašyti teksto žinutes vairuojant yra pavojingiau, nei vairuoti išgėrus? Nors teksto žinučių rašymo vairuojant poveikis dar tik tiriamas, kai kurie automobilių pramonės ir mokslo tyrimų ekspertai tvirtina, kad rašyti teksto žinutes vairuojant tikrai pavojingiau, nei vairuoti išgėrus, nes atitraukus žvilgsnį nuo kelio, stipriai sumažėja galimybė reaguoti į pokyčius jame.

2009 metais žurnalo „Car and Driver“ vyriausiasis redaktorius ir studentas praktikantas atliko vairavimo testą, siekdami patvirtinti arba paneigti teiginį, kad rašyti teksto žinutes vairuojant yra pavojingiau, nei vairuoti išgėrus. Pirmasis eksperimento etapas buvo skirtas abiejų vairuotojų reakcijos laikui, šiems vairuojant blaiviems ir neblaškomiems, išmatuoti ir įvertinti. Vėliau – skaitant ir rašant teksto žinutes mobiliaisiais telefonais. Švieselė ant automobilio priekinio stiklo imitavo automobilių susidūrimą priešais.

Skaitant ir rašant teksto žinutes, reakcijos laikas buvo matuojamas nuo to momento, kai pasirodė švieselė, iki vairuotojas nuspaudė standžių pedalą važiuodamas 35 mylių (56,3 kilometro) ir 70 mylių (112,7 kilometro) per valandą greičiu. Abiejų vairuotojų reakcijos laikas buvo ilgesnis jiems skaitant ar rašant teksto žinutes, nei vairuojant neblaškomiems. Po pirmojo bandymo abu vairuotojai pavartojo alkoholio, tačiau neviršijo jų valstijoje leistinos ribos. Atlikus tokį patį bandymą paaiškėjo, kad abiejų išgėrusių vairuotojų reakcijos laikas buvo geresnis, nei skaitant ar rašant teksto žinutes blaiviems. „Car and Driver“ pažymi, kad bandymas buvo atliekamas uždarame oro uosto pakilimo take, kuriame nėra jokių kelio ženklų ar posūkių, tačiau akivaizdu, kad lėtesnė reakcija skaitant ar rašant teksto žinutes gali turėti sunkių pasekmių realiomis kelių eismo sąlygomis.

Kitas tyrimas, kurį atliko Londono transporto tyrimo laboratorija (Transport Research Laboratory), išaiškino dar įdomesnių dalykų. Buvo pastebėta, kad vairuotojai, rašantys teksto žinutes, ne tik lėčiau reaguoja į situacijas kelyje, bet ir labiau „plaukioja“ po eismo juostas bei vairuoja blogiau, nei vairuotų pavartoję marihuanos. Tyrimas parodė, kad rašančio ar skaitančio teksto žinutes vairuotojo reakcija yra 35 proc. blogesnė, nei vairuojančio be jokių pašalinių trikdžių. O apsvaigusio vairuotojo reakcija 12 proc. blogesnė nei neblaškomai vairuojančio blaivaus žmogaus. Be to, šis tyrimas parodė, kad, rašant teksto žinutes, sunkiau išlaikyti saugų atstumą tarp transporto priemonių, o vairo kontrolė sumažėja net 91 proc., palyginti su neblaškomu vairavimu. Galų gale vienas iš tyrimo stebėtojų padarė išvadą, kad teksto žinučių rašymas vairuojant yra vienas iš pavojingiausių užsiėmimų prie automobilio vairo.

Parengta pagal užsienio spaudą

Total
0
Shares
0
0
0
0
0
Žymos
  • sms vairuojant
  • vairavimas
Kiti įrašai
Automobilių dalys
Skaityti

Automobilių dalys: kaip nelikti apgautam perkant?

UltraGrip Performance 3
Skaityti

„Goodyear“ pristato „UltraGrip Performance 3“

Padangos
Skaityti

Patarimai, kurie padės tausoti padangas

Padangų keitimo laikas
Skaityti

Vėl atėjo padangų keitimo metas: ar žinote, kaip jas tinkamai sutvarkyti?

Aukštos kokybės garsas automobilyje
Skaityti

Aukštos kokybės garsas automobilyje

Automobilio gedimai
Skaityti

Dažniausi automobilių gedimai: kaip rasti ir sutvarkyti?

Telefonas automobilyje
Skaityti

Kokią įrangą reikia turėti norint naudotis telefonu automobilyje?

Automobilio alyva
Skaityti

Kodėl svarbu pasirūpinti variklio alyva? Atlieka net 7 funkcijas

Audi A4
Skaityti

Audi A4 bei Audi A4 S-Line (2019): ryškūs komplektacijų skirtumai, padedantys atsiskleisti tiek sedanams, tiek ir universalams

automobilio kėbulo rūdžių remontas
Skaityti

Surudijęs kėbulas – ką daryti ir kur kreiptis

automobilio posūkio signalo remontas / keitimas
Skaityti

Sugedusio automobilio posūkio remontas

automobilio oro filtro keitimas
Skaityti

Kaip žinoti, kad laikas keisti oro filtą?

automobilio oro nukreipėjas
Skaityti

Automobilio oro nukreipėjo paskirtis

automobilių nuoma
Skaityti

Lengvųjų automobilių nuoma Lietuvoje

Autoelektrikas
Skaityti

Kokiems automobilio gedimams reikia autoelektriko paslaugų?

dideli ratlankiai
Skaityti

Ar automobilis su įspūdingais ratais – vis dar grožis, reikalaujantis aukų?

Toyota automobiliai
Skaityti

Populiariausios naudotų automobilių markės

Skaityti

„Continental“ padangos stambiausiems elektromobilių gamintojams

NAUJIENOS

Artūras Pakėnas, vairavimo instruktorius

Saugaus vairavimo ekspertai: Lietuvos vairuotojų kultūra gerėja, bet pasitempti yra kur

Vairavimas muzika

Naujovė vairuotojams: Suomijoje sukurti grojaraščiai, mažinantys širdies pulsą ir važiavimo greitį

Transporto forumas Leipcigas

Leipcige Lietuva iš britų perėmė pirmininkavimą Tarptautiniam transporto forumui

Elektromobiliai

Autoverslininkų asociacija: įstrigusi parama elektromobiliams kelia grėsmę Lietuvos tikslams

Elektromobilio remontas

Ekspertas apie elektromobilius: tik nesiimkite remonto patys

Viada

„Viada“ pardavimo pajamos pernai augo 43 proc.

PATARIMAI

Rasoja langai – laikas keisti salono oro filtrą

Top 10: dažniausios automobilio pirkimo klaidos

10 būdų išvengti streso už vairo

Dėmės nuo poliravimo

Automobilio remontas gali atsieiti pigiau

Kaip prižiūrėti automobilį karštą vasarą?

PARTNERIO TURINYS

Motokroso aprangos pasirinkimas: skirtumai tarp paprastos ir specializuotos aprangos

Taxi Vilniuje: mobiliųjų programėlių privalumai

Automobilis ir žiema – tai ne tik žieminės padangos

Sėdynių užvalkalai internetu. Kaip ir kur juos pirkti?

Testuojame produktą NANO DIAMOND SHIELD

Ekonomikos nuosmukis tapo „Cordiant Prefessional“ tramplinu

STRAIPSNIAI

Paskirstymo diržo keitimas

Įsigyjant automobilį būtina pirkimo-pardavimo sutartis

Specialistai nerekomenduoja montuoti žieminių padangų, kurių protektoriaus gylis – 4 mm

Automatinės pavarų dėžės

Pavojingų atliekų tvarkymo ABC

Ir į darbą, ir į trasą

Saugos pagalvių servisas
Padangos
Padangos, ratlankiai
  • UltraGrip Performance 3
    „Goodyear“ pristato „UltraGrip Performance 3“
  • Padangos
    Patarimai, kurie padės tausoti padangas
Automedia.lt Automedia.lt
Projektai:  statybajums.lt / manosveikata.lt / kelioniuklubas.lt / skaitome.lt / verslo.tv / seostraipsnis.lt / mokslozinios.lt / zvejosapnas.lt / protobokstai.lt / motinyste.lt
Partneriai:  autorentalis.lt

Įrašykite raktažodį ir spauskite Enter.