• Pradžia
  • Naujienos
    • Naujienos
    • Elektromobiliai
    • Įdomu
    • Motociklai
    • Nauji automobiliai
    • Sportas
  • Patarimai
    • Patarimai
    • Automobilių priežiūra
    • Remontas
    • Specialistas pataria
    • Verta sužinoti
  • Straipsniai
    • Straipsniai
    • Padangos, ratlankiai
    • Automobiliai, nuoma
    • Automobilio remontas
    • Automobilių dalys, įranga
    • Priežiūra, komfortas, paslaugos
  • Video
  • Partnerio turinys
Facebook
YouTube
Reklama
Susisiekime
Automedia.lt Automedia.lt
  • Pradžia
  • Naujienos
    • Naujienos
    • Elektromobiliai
    • Įdomu
    • Motociklai
    • Nauji automobiliai
    • Sportas
  • Patarimai
    • Patarimai
    • Automobilių priežiūra
    • Remontas
    • Specialistas pataria
    • Verta sužinoti
  • Straipsniai
    • Straipsniai
    • Padangos, ratlankiai
    • Automobiliai, nuoma
    • Automobilio remontas
    • Automobilių dalys, įranga
    • Priežiūra, komfortas, paslaugos
  • Video
  • Partnerio turinys

Saugi kelionė žiemą

Vairuojama susikaupus

Pajudant iš vietos slidžiu keliu, svarbiausia – neleisti mašinos ratams per daug slysti. Vadinasi, reikia, kad variklio sūkiai būtų mažesni, o sankabą atleisti labai švelniai. Vos pastebėjus automobilį slystant, tučtuojau švelniai atleidžiamas akceleratorius, o sankabos pedalo padėtis nekeičiama.

Jau pradėjus važiuoti per pavarų perjungimus – iš antrosios į trečiąją ir iš trečiosios į ketvirtąją – galima akceleratorių spausti iki galo ir pavaras perjungti žaibiškai.

Savaime aišku, kad tais momentais budriai pasirengiama galimam, netgi labai tikėtinam šoniniam slydžiui. Jei tai atsitiko, tučtuojau švelniai suktelėjamas vairas į slydžio pusę.

Visa tai atlikti būtina dar švelniau, jei kelio danga labai slidi. Ir gerai įsidėmėkime, ko tokiu atveju daryti nevalia: labai slidžios dangos kelyje negalima, atitinkamai nepaspaudus greičio valdymo pedalo, staigiai atleisti sankabą. Taip pasielgę, galime bematant išlėkti iš kelio.

Tikriausiai visiems teko matyti, kai nuo slidžios dangos kelio automobilis, rodos, dėl nesuprantamų priežasčių išlėkė į šalikelę. Dažnas vairuotojas tikina: „Niekaip nesuprantu, kodėl taip atsitiko: mašina ėmė slysti šonu, ir nieko negalėjau padaryti“.

Stabdoma atsargiai

Specialistai rekomenduoja vairuotojams atidžiai perjunginėti pavaras. Perjungti pavaras reikia visiškai atleidus akceleratorių ir numynus sankabos pedalą. Tuomet variklis pavarų perjungimo momentu dirba tuščiąja eiga. Variklio sūkiai sumažėja iki 600 ar 700 kartų per minutę.

Jei tuomet bus įjungta trečioji pavara ir staigiai atleista sankaba – užsiblokuos varomieji ratai. Rezultatas – neišvengiamas slydimas.

Staigiai atleisdami sankabą taip pat padarytume klaidą, nes tokiu būdu sujungiame varomuosius ratus su varikliu. Ratai ima slysti ir automobilis tampa nestabilus. Kad sujungimas neturėtų neigiamų pasekmių, ratų sukimosi greitis turi atitikti variklio apsukų skaičių, padalytą iš perdavimo santykio, būdingo tai pavarai.

Jokiu būdu negalima automobilio stabdyti posūkyje, kai ratai jau pasisukę, ar mėginti perjungti pavarą. Išvažiuojant iš posūkio greitį reikia didinti po truputį, kad ratai nepraslystų. Spustelėjus priekiniais ratais varomo automobilio akceleratorių smarkiau, kai ratai pasisukę, mašinos priekis gali būti nevaldomas.

Labiau įgudę vairuotojai priekiniais ratais varomą slystantį automobilį gali suvaldyti vairą pasukę į priešingą nei slystama pusę ir šiek tiek paspaudę akceleratorių.

Jei automobilio varomieji ratai galiniai, pradėjus slysti posūkyje reikia atleisti akceleratorių, o vairą sukti į slydimo pusę. Kitaip važiuojama, kai automobilis yra varomas keturiais ratais. Posūkyje ima slysti visas automobilis. Ištaisyti klaidą galima sumažinus greitį, o labai gerai žinant automobilio vairavimo subtilumus – ir akceleratoriumi bei vairu.

Stabdyti reikia taip pat atsargiai – švelniai spustelėti stabdžio pedalą. Pajutus, kad mašina pradėjo slysti, jį būtina atleisti ir vėl stabdyti. Stabdymas, atliekamas keliais pedalo paspaudimais, yra efektyviausias važiuojant slidžiu keliu.

Keletas patarimų

Kai atšyla, patikimesni šviesūs apledėjusio kelio ruožai. Pašalus saugesni bus ruožai, kuriuose sniego nėra. Ypač pavojinga važiuoti ant tiltų, sankryžų, staigių pakilimų, t. y. tose vietose, kur susidaro plikledis.

Prie sankryžų ir pėsčiųjų perėjų būtinai prisiminkite, kad netikėtai iššokęs pėsčiasis sukelia didelį pavojų.

Nemalonumų gali sukelti autobusų ir troleibusų stotelės. Dėl dažno stabdymo čia susidaro tikra čiuožykla. Tad važiuodami prie stotelių iš anksto mažinkite greitį, nepasikliaukite vien stabdžiu.

Ne itin pasitikėkite smėliu, išbarstytu ant ledo ir sniego. Smėlis efektyvus tik tuo atveju, kai jis įšąla į sniegą arba ledą. Kitaip jis padaro daugiau žalos, nes suklaidina vairuotoją.

Netikėtumai gali laukti ir tuneliuose. Per didelius šalčius sniegas, kurio automobiliai prineša į tunelį, dažnai virsta ledo plutele. Todėl važiuojant prie tunelio verta vis mažinti greitį. Susispaudęs sniegas kaupiasi po sparnais, tai smarkiai sumažina ratų manevringumą. Patartina po kelionės šį sniegą pašalinti.

Važiuojant žiemą būtina griežtai laikytis reikiamo nuotolio. Jis turi būti du tris kartus didesnis nei vasarą. Tai labai svarbu, nes žiemą gali nepagelbėti net žaibiška reakcija.

Žiemą pamirškite apie važiavimą išjungta pavara ir išjungtu varikliu. Nepameskite galvos automobiliui netikėtai pradėjus slysti. Pabandykite lengvai pasukti vairą į užpakalinių ratų slydimo pusę. Tuo pačiu metu sumažinkite variklio sūkius ir greitais, dažnais judesiais po truputį stabdykite (kai varomieji ratai yra galiniai).

Pabandykite laikytis tokios taisyklės: prieš važiuodami patikrinkite valytuvų, apšvietimo, garsinio signalo, taip pat stabdžių veikimą. Pajudėję iš vietos kelis kartus paspauskite stabdžio pedalą. Tai naudinga, nes stabdžių skystis per naktį gali sutirštėti.

Total
0
Shares
0
0
0
0
0
Žymos
  • saugi kelionė
  • saugumas kelyje
  • saugus vairavimas
Kiti įrašai
Automobilio gedimai
Skaityti

Dažniausi automobilių gedimai: kaip rasti ir sutvarkyti?

Telefonas automobilyje
Skaityti

Kokią įrangą reikia turėti norint naudotis telefonu automobilyje?

Automobilio alyva
Skaityti

Kodėl svarbu pasirūpinti variklio alyva? Atlieka net 7 funkcijas

Audi A4
Skaityti

Audi A4 bei Audi A4 S-Line (2019): ryškūs komplektacijų skirtumai, padedantys atsiskleisti tiek sedanams, tiek ir universalams

automobilio kėbulo rūdžių remontas
Skaityti

Surudijęs kėbulas – ką daryti ir kur kreiptis

automobilio posūkio signalo remontas / keitimas
Skaityti

Sugedusio automobilio posūkio remontas

automobilio oro filtro keitimas
Skaityti

Kaip žinoti, kad laikas keisti oro filtą?

automobilio oro nukreipėjas
Skaityti

Automobilio oro nukreipėjo paskirtis

automobilių nuoma
Skaityti

Lengvųjų automobilių nuoma Lietuvoje

Autoelektrikas
Skaityti

Kokiems automobilio gedimams reikia autoelektriko paslaugų?

dideli ratlankiai
Skaityti

Ar automobilis su įspūdingais ratais – vis dar grožis, reikalaujantis aukų?

Toyota automobiliai
Skaityti

Populiariausios naudotų automobilių markės

Skaityti

„Continental“ padangos stambiausiems elektromobilių gamintojams

Skaityti

Patogiausias būdas keliauti – ilgalaikė automobilių nuoma

Skaityti

Pagalbinės technologijos prie vairo: kokios 5 sistemos ypač pravers ilgesnėje kelionėje?

Skaityti

Padangų keitimo sezonui artėjant: kur dėti senąsias, kad neterštume gamtos ir išvengtume baudos?

Skaityti

Mikroautobuso nuoma: kurį pasirinkti?

Skaityti

Naujas tyrimas parodė, kurioje pasaulio šalyje vienam gyventojui tenka daugiausia automobilių

NAUJIENOS

Tiltai

Susisiekimo ministerija ir Lietuvos automobilių kelių direkcija dar šiemet planuoja atnaujinti tiltų techninės priežiūros taisykles, tariasi su ekspertais ir mokslininkais

elektromobilių įkrovimo stotelių plėtra

„Ignitis“ ruošiasi elektromobilių įkrovimo stotelių plėtrai Baltijos šalyse – prie komandos prisijungė Eimantas Balta

Elektromobilio įkroviklis

(Ne)žinomi elektromobilių įkrovimo pajėgumai: nuo efektyvesnio energijos naudojimo iki papildomų pajamų

parkingai avarijos

Incidentai požeminėse stovėjimo aikštelėse: kokių taisyklių geriau nepamiršti

Elektromobilio krovimas

Elektromobilio krovimas namų sąlygomis: patogumas ar padidinta įtampa?

Skuodis

M. Skuodis Ženevoje diskutuos apie transporto sektoriaus transformaciją

PATARIMAI

Kodėl verta pirkti originalias vokiškų automobilių dalis

Kia naudoti automobiliai

KIA naudoti automobiliai: ar tikrai juos geriausia pirkti iš įmonių?

10 tipinių serviso apgaulių

Kodėl svarbu atlikti antikorozinį padengimą?

Išsamus žieminių padangų pirkimo gidas su B. Vanagu

Automobilio gedimas judrioj gatvėj

PARTNERIO TURINYS

Automobilis ir žiema – tai ne tik žieminės padangos

Mikroautobusų nuoma Vilniuje: kodėl verta nuomotis?

Citroen remontas: patikėkite tik profesionalams

Starterio gedimo požymiai

Reklama ant automobilių – puikus būdas reklamuotis

Profesionalus važiuoklės remontas

STRAIPSNIAI

Geometrija po remonto

Automobilių kėbulų paruošimas perdažymui

Naujas ES padangų ženklinimas sudrebins padangų prekybą

Automobilių sistemos, padedančios žiemą

Vairavimo per lietų ypatumai

Debesuotumas / juostų susidarymas

Saugos pagalvių servisas
Padangos
Padangos, ratlankiai
  • dideli ratlankiai
    Ar automobilis su įspūdingais ratais – vis dar grožis, reikalaujantis aukų?
  • „Continental“ padangos stambiausiems elektromobilių gamintojams
Automedia.lt Automedia.lt
Projektai:  statybajums.lt / manosveikata.lt / kelioniuklubas.lt / skaitome.lt / verslo.tv / seostraipsnis.lt / mokslozinios.lt / zvejosapnas.lt / protobokstai.lt / motinyste.lt
Partneriai:  Epadangos24.lt

Įrašykite raktažodį ir spauskite Enter.