• Pradžia
  • Naujienos
    • Naujienos
    • Elektromobiliai
    • Įdomu
    • Motociklai
    • Nauji automobiliai
    • Sportas
  • Patarimai
    • Patarimai
    • Automobilių priežiūra
    • Remontas
    • Specialistas pataria
    • Verta sužinoti
  • Straipsniai
    • Straipsniai
    • Padangos, ratlankiai
    • Automobiliai, nuoma
    • Automobilio remontas
    • Automobilių dalys, įranga
    • Priežiūra, komfortas, paslaugos
  • Video
  • Partnerio turinys
Facebook
YouTube
Reklama
Susisiekime
Automedia.lt Automedia.lt
  • Pradžia
  • Naujienos
    • Naujienos
    • Elektromobiliai
    • Įdomu
    • Motociklai
    • Nauji automobiliai
    • Sportas
  • Patarimai
    • Patarimai
    • Automobilių priežiūra
    • Remontas
    • Specialistas pataria
    • Verta sužinoti
  • Straipsniai
    • Straipsniai
    • Padangos, ratlankiai
    • Automobiliai, nuoma
    • Automobilio remontas
    • Automobilių dalys, įranga
    • Priežiūra, komfortas, paslaugos
  • Video
  • Partnerio turinys

Saugi kelionė žiemą

Vairuojama susikaupus

Pajudant iš vietos slidžiu keliu, svarbiausia – neleisti mašinos ratams per daug slysti. Vadinasi, reikia, kad variklio sūkiai būtų mažesni, o sankabą atleisti labai švelniai. Vos pastebėjus automobilį slystant, tučtuojau švelniai atleidžiamas akceleratorius, o sankabos pedalo padėtis nekeičiama.

Jau pradėjus važiuoti per pavarų perjungimus – iš antrosios į trečiąją ir iš trečiosios į ketvirtąją – galima akceleratorių spausti iki galo ir pavaras perjungti žaibiškai.

Savaime aišku, kad tais momentais budriai pasirengiama galimam, netgi labai tikėtinam šoniniam slydžiui. Jei tai atsitiko, tučtuojau švelniai suktelėjamas vairas į slydžio pusę.

Visa tai atlikti būtina dar švelniau, jei kelio danga labai slidi. Ir gerai įsidėmėkime, ko tokiu atveju daryti nevalia: labai slidžios dangos kelyje negalima, atitinkamai nepaspaudus greičio valdymo pedalo, staigiai atleisti sankabą. Taip pasielgę, galime bematant išlėkti iš kelio.

Tikriausiai visiems teko matyti, kai nuo slidžios dangos kelio automobilis, rodos, dėl nesuprantamų priežasčių išlėkė į šalikelę. Dažnas vairuotojas tikina: „Niekaip nesuprantu, kodėl taip atsitiko: mašina ėmė slysti šonu, ir nieko negalėjau padaryti“.

Stabdoma atsargiai

Specialistai rekomenduoja vairuotojams atidžiai perjunginėti pavaras. Perjungti pavaras reikia visiškai atleidus akceleratorių ir numynus sankabos pedalą. Tuomet variklis pavarų perjungimo momentu dirba tuščiąja eiga. Variklio sūkiai sumažėja iki 600 ar 700 kartų per minutę.

Jei tuomet bus įjungta trečioji pavara ir staigiai atleista sankaba – užsiblokuos varomieji ratai. Rezultatas – neišvengiamas slydimas.

Staigiai atleisdami sankabą taip pat padarytume klaidą, nes tokiu būdu sujungiame varomuosius ratus su varikliu. Ratai ima slysti ir automobilis tampa nestabilus. Kad sujungimas neturėtų neigiamų pasekmių, ratų sukimosi greitis turi atitikti variklio apsukų skaičių, padalytą iš perdavimo santykio, būdingo tai pavarai.

Jokiu būdu negalima automobilio stabdyti posūkyje, kai ratai jau pasisukę, ar mėginti perjungti pavarą. Išvažiuojant iš posūkio greitį reikia didinti po truputį, kad ratai nepraslystų. Spustelėjus priekiniais ratais varomo automobilio akceleratorių smarkiau, kai ratai pasisukę, mašinos priekis gali būti nevaldomas.

Labiau įgudę vairuotojai priekiniais ratais varomą slystantį automobilį gali suvaldyti vairą pasukę į priešingą nei slystama pusę ir šiek tiek paspaudę akceleratorių.

Jei automobilio varomieji ratai galiniai, pradėjus slysti posūkyje reikia atleisti akceleratorių, o vairą sukti į slydimo pusę. Kitaip važiuojama, kai automobilis yra varomas keturiais ratais. Posūkyje ima slysti visas automobilis. Ištaisyti klaidą galima sumažinus greitį, o labai gerai žinant automobilio vairavimo subtilumus – ir akceleratoriumi bei vairu.

Stabdyti reikia taip pat atsargiai – švelniai spustelėti stabdžio pedalą. Pajutus, kad mašina pradėjo slysti, jį būtina atleisti ir vėl stabdyti. Stabdymas, atliekamas keliais pedalo paspaudimais, yra efektyviausias važiuojant slidžiu keliu.

Keletas patarimų

Kai atšyla, patikimesni šviesūs apledėjusio kelio ruožai. Pašalus saugesni bus ruožai, kuriuose sniego nėra. Ypač pavojinga važiuoti ant tiltų, sankryžų, staigių pakilimų, t. y. tose vietose, kur susidaro plikledis.

Prie sankryžų ir pėsčiųjų perėjų būtinai prisiminkite, kad netikėtai iššokęs pėsčiasis sukelia didelį pavojų.

Nemalonumų gali sukelti autobusų ir troleibusų stotelės. Dėl dažno stabdymo čia susidaro tikra čiuožykla. Tad važiuodami prie stotelių iš anksto mažinkite greitį, nepasikliaukite vien stabdžiu.

Ne itin pasitikėkite smėliu, išbarstytu ant ledo ir sniego. Smėlis efektyvus tik tuo atveju, kai jis įšąla į sniegą arba ledą. Kitaip jis padaro daugiau žalos, nes suklaidina vairuotoją.

Netikėtumai gali laukti ir tuneliuose. Per didelius šalčius sniegas, kurio automobiliai prineša į tunelį, dažnai virsta ledo plutele. Todėl važiuojant prie tunelio verta vis mažinti greitį. Susispaudęs sniegas kaupiasi po sparnais, tai smarkiai sumažina ratų manevringumą. Patartina po kelionės šį sniegą pašalinti.

Važiuojant žiemą būtina griežtai laikytis reikiamo nuotolio. Jis turi būti du tris kartus didesnis nei vasarą. Tai labai svarbu, nes žiemą gali nepagelbėti net žaibiška reakcija.

Žiemą pamirškite apie važiavimą išjungta pavara ir išjungtu varikliu. Nepameskite galvos automobiliui netikėtai pradėjus slysti. Pabandykite lengvai pasukti vairą į užpakalinių ratų slydimo pusę. Tuo pačiu metu sumažinkite variklio sūkius ir greitais, dažnais judesiais po truputį stabdykite (kai varomieji ratai yra galiniai).

Pabandykite laikytis tokios taisyklės: prieš važiuodami patikrinkite valytuvų, apšvietimo, garsinio signalo, taip pat stabdžių veikimą. Pajudėję iš vietos kelis kartus paspauskite stabdžio pedalą. Tai naudinga, nes stabdžių skystis per naktį gali sutirštėti.

Total
0
Shares
0
0
0
0
0
Žymos
  • saugi kelionė
  • saugumas kelyje
  • saugus vairavimas
Kiti įrašai
Žieminių padangų pasirinkimas
Skaityti

Renkamės žiemines padangas: klaidos, kurių verčiau nekartoti

Valytuvai
Skaityti

Kodėl cypia valytuvai?

Tunelinė automobilių plovykla
Skaityti

Tunelinė automobilių plovykla – skubantiems

Hibridiniai automobiliai
Skaityti

Kodėl įkraunami hibridiniai automobiliai tokie brangūs?

Automobilio kėbulo dažymas
Skaityti

Automobilio kėbulo dažymas: verta tuo užsiimti patiems ar geriau vykti į autoservisą?

Akumuliatoriai automobiliams
Skaityti

Geriausio akumuliatoriaus paieškos: kaip išsirinkti tinkamą akumuliatorių automobiliui?

Automobilių dalys
Skaityti

Automobilių dalys: kaip nelikti apgautam perkant?

UltraGrip Performance 3
Skaityti

„Goodyear“ pristato „UltraGrip Performance 3“

Padangos
Skaityti

Patarimai, kurie padės tausoti padangas

Padangų keitimo laikas
Skaityti

Vėl atėjo padangų keitimo metas: ar žinote, kaip jas tinkamai sutvarkyti?

Aukštos kokybės garsas automobilyje
Skaityti

Aukštos kokybės garsas automobilyje

Automobilio gedimai
Skaityti

Dažniausi automobilių gedimai: kaip rasti ir sutvarkyti?

Telefonas automobilyje
Skaityti

Kokią įrangą reikia turėti norint naudotis telefonu automobilyje?

Automobilio alyva
Skaityti

Kodėl svarbu pasirūpinti variklio alyva? Atlieka net 7 funkcijas

Audi A4
Skaityti

Audi A4 bei Audi A4 S-Line (2019): ryškūs komplektacijų skirtumai, padedantys atsiskleisti tiek sedanams, tiek ir universalams

automobilio kėbulo rūdžių remontas
Skaityti

Surudijęs kėbulas – ką daryti ir kur kreiptis

automobilio posūkio signalo remontas / keitimas
Skaityti

Sugedusio automobilio posūkio remontas

automobilio oro filtro keitimas
Skaityti

Kaip žinoti, kad laikas keisti oro filtą?

NAUJIENOS

Kartlandas Max

Vilniuje įvyko oficiali ,,Kartlandas Max” kartodromo atidarymo šventė. Pamatykite kaip atrodo didžiausias vidaus kartodromas Baltijos šalyse!

Augintinis automobilyje

Lietuvos vairuotojai dažniau nei latviai ir estai augintinius automobiliuose palieka vienus

miegas prie vairo

Miegas prie vairo: kokie pagrindiniai ženklai ir kaip išvengti nelaimės?

Saugumas kelyje

Lietuvos automobilių kelių direkcija primena saugaus eismo taisykles: svarbiausia dalyvaujant eisme yra atidumas ir dėmesingumas

Nauji mokslo metai eismas

Nauji mokslo metai prasideda ir keliuose: kaip apsaugoti vaikus nuo nelaimių

Būk saugus, atidus ir sveikas

Lietuvos automobilių kelių direkcijos organizuotoje akcijoje „Būk saugus, atidus ir sveikas“ apsilankė daugiau kaip 5 tūkst. dalyvių

PATARIMAI

Automobilio poliravimas – kaip tai teisingai atlikti pačiam

vairavimo mokyklos

Ar galima atgauti sumokėtus pinigus už vairavimo pamokas, jei netenkina kokybė?

Stabdymas žiemą: kaip nepadaryti avarijos

Kaip nusipirkti patikimą automobilį

Autoservisas, automobilio paruošimas žiemai

Kaip paruošti savo automobilį ilgam žiemojimui garaže?

120 metų besitęsianti pažangių „Renault“ automobilių istorija: vis dar geriausi sprendimai patogesniam gyvenimui

PARTNERIO TURINYS

Motokroso aprangos pasirinkimas: skirtumai tarp paprastos ir specializuotos aprangos

Tekinimo staklės: gamintojai ir savybės

ĮVARDIJO GUDRYBES, KAIP IŠLAIKYTI VAIRAVIMO EGZAMINĄ

Ekonomikos nuosmukis tapo „Cordiant Prefessional“ tramplinu

Profesionalus važiuoklės remontas

Sėdynių užvalkalai internetu. Kaip ir kur juos pirkti?

STRAIPSNIAI

Priekabos elektros lizdo 7 kontaktų jungimo schema

Gelbstinti ir žudanti pagalvė

“Toyota Avensis” diagnozė: skirtas vyresniems

Vandens telkinių pakrantės – ne automobilių stovėjimui

Dažniausios sunkvežimių gedimų kelyje priežastys

Kas išrado benziną?

Saugos pagalvių servisas
Padangos
Padangos, ratlankiai
  • Žieminių padangų pasirinkimas
    Renkamės žiemines padangas: klaidos, kurių verčiau nekartoti
  • UltraGrip Performance 3
    „Goodyear“ pristato „UltraGrip Performance 3“
Automedia.lt Automedia.lt
Projektai:  statybajums.lt / manosveikata.lt / kelioniuklubas.lt / skaitome.lt / verslo.tv / seostraipsnis.lt / mokslozinios.lt / zvejosapnas.lt / protobokstai.lt / motinyste.lt
Partneriai:  autorentalis.lt

Įrašykite raktažodį ir spauskite Enter.