• Pradžia
  • Naujienos
    • Naujienos
    • Elektromobiliai
    • Įdomu
    • Motociklai
    • Nauji automobiliai
    • Sportas
  • Patarimai
    • Patarimai
    • Automobilių priežiūra
    • Remontas
    • Specialistas pataria
    • Verta sužinoti
  • Straipsniai
    • Straipsniai
    • Padangos, ratlankiai
    • Automobiliai, nuoma
    • Automobilio remontas
    • Automobilių dalys, įranga
    • Priežiūra, komfortas, paslaugos
  • Video
  • Partnerio turinys
Facebook
YouTube
Reklama
Susisiekime
Automedia.lt Automedia.lt
  • Pradžia
  • Naujienos
    • Naujienos
    • Elektromobiliai
    • Įdomu
    • Motociklai
    • Nauji automobiliai
    • Sportas
  • Patarimai
    • Patarimai
    • Automobilių priežiūra
    • Remontas
    • Specialistas pataria
    • Verta sužinoti
  • Straipsniai
    • Straipsniai
    • Padangos, ratlankiai
    • Automobiliai, nuoma
    • Automobilio remontas
    • Automobilių dalys, įranga
    • Priežiūra, komfortas, paslaugos
  • Video
  • Partnerio turinys

Sureguliuoti ratai tausoja padangas

Reikia tikrinti

Važiuodami lygiu ir tiesiu keliu truputį atitraukite rankas nuo vairo ir leiskite automobiliui judėti pačiam. Jei jis rieda tiesiai – ratų reguliuoti nebūtina. Jeigu juntate, kad tuoj išvažiuosite į kelio vidurį ar jo šalikelę – tikėtina, kad reikia sutvarkyti ratus. Kai ratų geometrijos nukrypimai būna itin dideli, vairuotojui net rankas paskausta stengiantis kelyje išlaikyti tiesią automobilio judėjimo trajektoriją.

Apžiūrėkite padangas ir atkreipkite dėmesį, kuriose vietose išdilęs protektorius. Jei jis nusidėvėjęs tolygiai – galite būti ramus. Tačiau jei vienas padangos šonas nudilęs labiau, tikėtina, kad išsireguliavo ratų geometrija. Prieš ją tikrindami, būtinai pamatuokite, ar pakankamai pripūstos visos padangos. Ant jų neturi būti jokių pūslių ar gumbų. Vairo pavara ir pakabos sujungimai taip pat turi būti techniškai sutvarkyti.

Jei mėgintumėte sureguliuoti automobilio ratų geometriją, nepašalinę defektų, efektas būtų trumpalaikis arba netgi nepavyktų ratų sureguliuoti. Taigi tam sugaištumėte laiko ir lyg į balą išmestumėte pinigus.

Anksčiau ar vėliau ratų geometriją tenka sureguliuoti ar bent patikrinti kiekvienam automobiliui, kad ir kokios markės ar modelio jis būtų.

Jei ratai sureguliuoti tiksliai, vairas yra stabilus, padangos sudyla ne taip greitai.

Ratų geometriją būtina patikrinti po eismo įvykio, jei staiga buvo užvažiuota ant aukšto šaligatvio, pakeitus kai kurias tam tikrų automobilių modelių pakabos ar vairo mechanizmo detales.

Keturi faktoriai

Ratai reguliuojami pagal keturis faktorius. Pirmiausia atkreipiamas dėmesys, kaip ratai pasvirę nuo vertikalios linijos, žiūrint į automobilį iš priekio. Reguliuojant siekiama, kad ratai būtų pasvirę nuo vertikalios linijos į šalis viršuje taip, kaip nustatyta gamintojų.

Šerdeso išilginis posvyris – kampas tarp pasukamojo šerdeso ašies ir vertikalios linijos, kai žiūrime į automobilį iš šonų. Reguliuojant siekiama teigiamo šerdeso išilginio posvyrio arba kampo, kuriuo pasukamojo šerdeso ašis pasvirusi atgal. Pasukamojo šerdeso ašies posvyris – kampas (žiūrime į automobilį iš priekio) tarp vertikalios linijos ir menamos linijos, nuvestos per viršutinį pakabos statramsčio tvirtinimą ir apatinį pakabos svirties rutulinį šarnyrą.

Suvedimas – reikšmė, kuria skiriasi atstumas tarp priekinių vidinių ratų ribų (matuojame stebulės aukštyje) nuo priešingo atstumo, išmatuoto tarp užpakalinių vidinių ratų ribų.

Šerdeso išilginis posvyris ir pasukamojo šerdeso ašies posvyris būna nustatyti gaminant automobilį ir paprastai nekeičiami.

Reguliuojant išvirtimą atleidžiamos pakabos statramsčio viršutinio tvirtinimo veržlės ir statramstis perkeliamas montavimo plokštės pailgų skylių ribose.

Atliko tyrimą

Olandijos Karalystėje buvo išbandytos puspriekabės su specialiai pasuktomis ašimis kelio atžvilgiu ir patyrinėta jų įstrižumo įtaka kuro sunaudojimui.

Kai puspriekabės ašys buvo įprastinės, vilkikas sunaudojo 30 litrų kuro 100 kilometrų kelio.

Kai trys puspriekabės ašys buvo pasuktos įstrižai vienodu 4 minučių kampu, t. y. 10 mm/m kelio atžvilgiu, kuro buvo sunaudota 31,3 litro 100 kilometrų kelio. Taigi degalų prireikė 4,3 procento daugiau.

Kai dvi ašys buvo pasuktos įstrižai 4 minučių kampu, tai yra 10 mm/m kelio atžvilgiu, o vidurinės ašies padėtis nebuvo keista, kuro buvo sunaudota 35,6 litro 100 kilometrų kelio. Sunaudojimas išaugo 18,7 procento.

Įprastą krovininių automobilių kombinaciją Europos keliuose sudaro dviejų ašių vilkikas su trijų ašių puspriekabe. Metinė rida, sakysime, yra 150 000 kilometrų.

Nuvažiavus 150 000 km, padangos susidėvi, jos keičiamos ir perkamas naujas komplektas. Komplekto kaina yra apie 16665 litus. Eksploatavimo patirtis teigia, kad esant sureguliuotomis ašims ir ratams padangų nusidėvėjimas mažėja 20 procentų, taigi galima nuvažiuoti su jomis papildomai 30000 kilometrų ir sutaupyti 3330 litų per metus.

Jei 30 l 100 km kelio yra norma, tai sunkvežimis per metus sunaudoja 45000 litrų dyzelinio kuro 150000 kilometrų. Esant nereguliuotoms ašims ir ratams, sunkvežimis tikrai sunaudoja 4,9 procento kuro daugiau. Tai sudaro papildomai 2210 litrų kuro per metus.

Ar buvo daužtas?

Tik tikslus ir kokybiškas ratų sureguliavimas užtikrina, kad automobilis kelyje bus stabilus, važiuoti bus patogiau ir maloniau, gerokai sumažės pakabos ir padangų keliamas triukšmas. Tada padangų protektoriai dėvėsis tolygiai ir vienodai, ratai maksimaliai sukibs su kelio danga. Visa tai ypač svarbu ir būtina norint, kad automobilis nebūtų pavojingas, o padangos tarnautų tiek, kiek joms priklauso – daugiau nei 4000 km.

Ratus sureguliuoti būtina pakeitus vairo kolonėlę, ratų traukes, atramines gumas, suremontavus važiuoklę ar pasikeitus visus keturis ratlankius. Taip pat reikėtų sutvarkyti ratus, jei pastebėsite, kad kuri nors padanga dėvisi gerokai greičiau už kitas, automobilis kelyje nėra stabilus, šokinėja, darosi sunkiau įveikti posūkius ar sukant automobilio ratai pradeda cypti.

Tvarkant ratus galima pastebėti, ar automobilis nėra buvęs eismo įvykyje, nes gamyklinių automobilio parametrų gali nepavykti atkurti, jei važiuoklė buvo daužta.

Rašyti komentarą
Total
0
Shares
0
0
0
0
0
Žymos
  • išvertimas
  • pjauna padangas
  • ratų geometrija
  • suvedimas
Kiti įrašai
Automobilių veiklos nuoma
Skaityti

Kas yra automobilio veiklos nuoma?

Padangų svarbiausi parametrai
Skaityti

Svarbiausi padangų techniniai parametrai: į ką būtina atsižvelgti?

Žieminių padangų pasirinkimas
Skaityti

Renkamės žiemines padangas: klaidos, kurių verčiau nekartoti

Valytuvai
Skaityti

Kodėl cypia valytuvai?

Tunelinė automobilių plovykla
Skaityti

Tunelinė automobilių plovykla – skubantiems

Hibridiniai automobiliai
Skaityti

Kodėl įkraunami hibridiniai automobiliai tokie brangūs?

Automobilio kėbulo dažymas
Skaityti

Automobilio kėbulo dažymas: verta tuo užsiimti patiems ar geriau vykti į autoservisą?

Akumuliatoriai automobiliams
Skaityti

Geriausio akumuliatoriaus paieškos: kaip išsirinkti tinkamą akumuliatorių automobiliui?

Automobilių dalys
Skaityti

Automobilių dalys: kaip nelikti apgautam perkant?

UltraGrip Performance 3
Skaityti

„Goodyear“ pristato „UltraGrip Performance 3“

Padangos
Skaityti

Patarimai, kurie padės tausoti padangas

Padangų keitimo laikas
Skaityti

Vėl atėjo padangų keitimo metas: ar žinote, kaip jas tinkamai sutvarkyti?

Aukštos kokybės garsas automobilyje
Skaityti

Aukštos kokybės garsas automobilyje

Automobilio gedimai
Skaityti

Dažniausi automobilių gedimai: kaip rasti ir sutvarkyti?

Telefonas automobilyje
Skaityti

Kokią įrangą reikia turėti norint naudotis telefonu automobilyje?

Automobilio alyva
Skaityti

Kodėl svarbu pasirūpinti variklio alyva? Atlieka net 7 funkcijas

Audi A4
Skaityti

Audi A4 bei Audi A4 S-Line (2019): ryškūs komplektacijų skirtumai, padedantys atsiskleisti tiek sedanams, tiek ir universalams

automobilio kėbulo rūdžių remontas
Skaityti

Surudijęs kėbulas – ką daryti ir kur kreiptis

NAUJIENOS

Vairavimas per plikledį

Įspėja dėl plikledžio – kasmet fiksuojama keliskart daugiau eismo įvykių: patarė, kaip elgtis kelyje

Techninė automobilio apžiūra

Seimo Liberalų sąjūdžio frakcijos pranešimas: „Liberalai siūlo leisti techninę apžiūrą atlikti visuose sertifikuotuose autoservisuose“

Keanu Jensen

Nepaprasta „Formulės-1“ „Brawn GP“ ekipos kelionė

Automobilių privalomas draudimas

Automobilio privalomasis draudimas: kada žala gali būti išieškoma iš vairuotojų ir kokie įvykiai – nedraudžiamieji?

LTOU elektromobiliai

Lietuvos oro uostai modernizuoja savo automobilių parką – persės į elektromobilius

Lietuvos automobilių kelių direkcija

Lietuvos automobilių kelių direkcijoje pokyčiai: nauja vadovų komanda ir organizacinė struktūra

PATARIMAI

Ką daryti, kad automobilis žiemą „nepasigautų gripo“?

važinėjimas miškais

Aplinkosaugininkai primena: miško paklotė nėra ekstremalių pojūčių trasa

Suportų restauravimas

Automobilio poliravimas – kaip tai teisingai atlikti pačiam

Kur vežti taisyti savo automobilį?

Dėmesio: atbuline eiga važiuokite atsargiai

PARTNERIO TURINYS

Kėbulo virinimo darbai Vilniuje

Taxi Vilniuje: mobiliųjų programėlių privalumai

Kaip žinoti, kad metas naujam akumuliatoriui ir kaip išsirinkti patikimą?

Testuojame produktą NANO DIAMOND SHIELD

Lengvųjų automobilių padangų rinka

Tekinimo staklės: gamintojai ir savybės

STRAIPSNIAI

Kuo minta jūsų automobilis?

„Lamborghini Gallardo“ šėlsmas miško kelyje

Automobilio plovimas be vandens

Užsisegti saugos diržą turi tapti įpročiu!

Akumuliatorių darbas

Stabdžių skystis ir stabdžių skysčio keitimas

Saugos pagalvių servisas
Padangos
Padangos, ratlankiai
  • Padangų svarbiausi parametrai
    Svarbiausi padangų techniniai parametrai: į ką būtina atsižvelgti?
  • Žieminių padangų pasirinkimas
    Renkamės žiemines padangas: klaidos, kurių verčiau nekartoti
Automedia.lt Automedia.lt
Projektai:  statybajums.lt / manosveikata.lt / kelioniuklubas.lt / skaitome.lt / verslo.tv / seostraipsnis.lt / mokslozinios.lt / zvejosapnas.lt / protobokstai.lt / motinyste.lt
Partneriai:  autorentalis.lt

Įrašykite raktažodį ir spauskite Enter.