• Pradžia
  • Naujienos
    • Naujienos
    • Elektromobiliai
    • Įdomu
    • Motociklai
    • Nauji automobiliai
    • Sportas
  • Patarimai
    • Patarimai
    • Automobilių priežiūra
    • Remontas
    • Specialistas pataria
    • Verta sužinoti
  • Straipsniai
    • Straipsniai
    • Padangos, ratlankiai
    • Automobiliai, nuoma
    • Automobilio remontas
    • Automobilių dalys, įranga
    • Priežiūra, komfortas, paslaugos
  • Video
  • Partnerio turinys
Facebook
YouTube
Reklama
Susisiekime
Automedia.lt Automedia.lt
  • Pradžia
  • Naujienos
    • Naujienos
    • Elektromobiliai
    • Įdomu
    • Motociklai
    • Nauji automobiliai
    • Sportas
  • Patarimai
    • Patarimai
    • Automobilių priežiūra
    • Remontas
    • Specialistas pataria
    • Verta sužinoti
  • Straipsniai
    • Straipsniai
    • Padangos, ratlankiai
    • Automobiliai, nuoma
    • Automobilio remontas
    • Automobilių dalys, įranga
    • Priežiūra, komfortas, paslaugos
  • Video
  • Partnerio turinys

Važiavimas keliais su gruntine danga

Keliais su gruntine danga, miško keliukais, smėlynais ar ten, kur kelio iš vis nėra, važiuoti yra žymiai sudėtingiau nei įprastais keliais su asfaltbetonio danga.

Neblogos dangos gruntkeliu galima važiuoti 50- 70 km/h greičiu. Greitai važiuoti negalima, nes tyko daugelis pavojų.

Apsnigtu keliu važiuojama tik vėžėmis. Net mažiausias nukrypimas yra pavojingas. Po sniegu gali būti įvairių kliūčių. Jeigu vieno automobilio ratas važiuos puriu sniegu, o kitas suvažinėtu, tai padidėja pasipriešinimas svyravivams, ir dėl to automobilis gali apsisukti, važiuojant per gilų sniegą įkalne reikia nustatyti sniego dangos storį, nes įklimpus bus sunku išvažiuoti.

Priešais važiuojantys automobiliai prasilenkia plačiausioje kelio vietoje, kur yra mažiau sniego. Per gilų sniegą važiuojama lėtai.

Jei gruntinis kelias vingiuotas, su stačiomis nuokalnėmis. įkalnėmis. važiuoti juo gana sudėtinga. Stačias nuokalnes, jei jų neįmanoma apvažiuoti kitu keliu, įveikiame iš anksto įjungę žemesnę pavarą, kurią būtų galima įveikti visą pakilimo ruožą. Jei vis tiek prireikė perjungti pavarą, tai atlikti reikia labai greitai, kad automobilis neprarastų greičio. Jei įkalnė ilga ir gruntas drėgnas, gerausia uždėti ant ratų priešslydimines grandines ir įveikti įkalnę mažiausia pavara pastoviu greičiu. Jei ratai ima praslysti, reikia sumažinti kuro tiekimą (atleisti akseleratoriaus pedalą), blogiausiu atveju – sustoti, sustabdyti automobilį ir padėti po ratais šakų, smėlio, akmenų ir pan. Leidžiantis nuo kalno įsijungti žemą pavarą ir stabdyti varikliu. periodiškai lengvai pristabdant rankiniu ar stovėjimo stabdžiu. Vairą sukti reikia labai atsargiai, nes automobilis gali „nesureaguoti“ ir judėti tiesiai, slysdamas ratais šlaitu. Stačiose nuokalnėse važiuoti išjungus sankabą ar variklį draudžiama, nes inercijos jėgų veikiamas automobilis gali tapti nevaldomas. Ypač pavojingi yra staigūs posūkiai stačioje nuokalnėje. Jokiu būdu negalima tuo pat metu sukti vairą ir stabdyti – automobilis gali neklausyti vairo ir pradėti judėti tiesiai. Tokiu atveju stabdį būtina atleisti ir bandyti pristabdyti stovėjimo stabdžiu.

Važiujant automobiliui blogais keliais arba visiškai be kelio, padidėja pasipriešinimas ratų judėjimui, o ratų sukibimas su atraminiu paviršiumi esti mažesnis, negu važiuojant keliais su kiet

Įspaudžiamos į gruntą automobilio ratų vėžės gylis sumažėja, sumažinus jėgą, kuria padangos spaudžia kelią. Tuo tikslu mažinamas oro slėgis padangose, didinamas padangų profilis ir skersmuo, didinamas automobilio ašių ir ratų skaičius.

padangos su įvairiais protektoriaus piešiniais. Sunkiai pravažiuojamiems gruntiniams keliams (kai gruntas minkštas) gaminamos padangos su plačiais grioveliais, einančiais skersai protektoriaus tam tikru kampu į jo ašį, ir su didelėmis iškyšomis sukibimo su gruntu jėgai padidinti. Automobilių su standartinėmis padangomis pravažiavimui padidinti, kai važiuojama minkštu ir slidžiu gruntu, ant padangų uždedamos grandinės, nuimamieji sukibimo elementai ir manžetai.

Total
0
Shares
0
0
0
0
0
Žymos
  • gruntinės dangos vairavimo ypatumai
  • kaip vairuoti per gruntinę dangą
Kiti įrašai
Automobilių dalys
Skaityti

Automobilių dalys: kaip nelikti apgautam perkant?

Padangos
Skaityti

Patarimai, kurie padės tausoti padangas

Padangų keitimo laikas
Skaityti

Vėl atėjo padangų keitimo metas: ar žinote, kaip jas tinkamai sutvarkyti?

Aukštos kokybės garsas automobilyje
Skaityti

Aukštos kokybės garsas automobilyje

Automobilio gedimai
Skaityti

Dažniausi automobilių gedimai: kaip rasti ir sutvarkyti?

Telefonas automobilyje
Skaityti

Kokią įrangą reikia turėti norint naudotis telefonu automobilyje?

Automobilio alyva
Skaityti

Kodėl svarbu pasirūpinti variklio alyva? Atlieka net 7 funkcijas

Audi A4
Skaityti

Audi A4 bei Audi A4 S-Line (2019): ryškūs komplektacijų skirtumai, padedantys atsiskleisti tiek sedanams, tiek ir universalams

automobilio kėbulo rūdžių remontas
Skaityti

Surudijęs kėbulas – ką daryti ir kur kreiptis

automobilio posūkio signalo remontas / keitimas
Skaityti

Sugedusio automobilio posūkio remontas

automobilio oro filtro keitimas
Skaityti

Kaip žinoti, kad laikas keisti oro filtą?

automobilio oro nukreipėjas
Skaityti

Automobilio oro nukreipėjo paskirtis

automobilių nuoma
Skaityti

Lengvųjų automobilių nuoma Lietuvoje

Autoelektrikas
Skaityti

Kokiems automobilio gedimams reikia autoelektriko paslaugų?

dideli ratlankiai
Skaityti

Ar automobilis su įspūdingais ratais – vis dar grožis, reikalaujantis aukų?

Toyota automobiliai
Skaityti

Populiariausios naudotų automobilių markės

Skaityti

„Continental“ padangos stambiausiems elektromobilių gamintojams

Skaityti

Patogiausias būdas keliauti – ilgalaikė automobilių nuoma

NAUJIENOS

Bmw vertė

Atskleisti labiausiai ir mažiausiai nuvertėjantys „BMW“ modeliai

Automobiliai

Automobilių kultūros ir pramogų sankirta: Automobilių parodos ir lenktynės Lietuvoje

Krunos tiltas

Lietuvos automobilių kelių direkcija priėmė sprendimą: automagistralėje Vilnius–Kaunas–Klaipėda statys laikiną tiltą per Kruną

Techninė pagalba kelyje

Vairuotojai techninės pagalbos šaukiasi ne tik žiemą: tenka gelbėti ir automobilius, ir keleivius

Vievio viadukas

Lietuvos automobilių kelių direkcija informuoja: Vievio viaduku bus leidžiamas eismas

Naudoti automobiliai Vokietija

Vokietijos naudotų automobilių rinkos paradoksas: dalis transporto priemonių importuojamos pardavimui

PATARIMAI

Paaiškino, ką reiškia „fyškė“, „stoikė“ ir kiti vairuotojų „burtažodžiai“

Skystesnė ar tirštesnė variklio alyva: kaip pasirinkti?

Kodėl svarbu atlikti antikorozinį padengimą?

Verta žinoti: kiek kainuoja susidūrimas su gyvūnu kelyje?

Patarimai vairuotojams: kaip „išgyventi“ šalčius

Vairavimas be nugaros skausmo

PARTNERIO TURINYS

Tinkamiausių ratų montavimo staklių pasirinkimas: aspektai, kuriuos reikia įvertinti

Geras autoservisas Vilniuje

Šviežia kava automobilyje? Dabar tai įmanoma

„CityBee“ pradeda veiklą Alytuje

Amortizatorių keitimas Vilniuje

Taxi Vilniuje: mobiliųjų programėlių privalumai

STRAIPSNIAI

Krovinių Gabenimas

Blogas dengiamumas

Nesileiskite apakinami saulės

Automobiliai tyliai saugo vienas kitą

Nauja vagių taktika – automobilius vogti dalimis

Nesuskubusieji pasikeisti padangų rizikuoja dvigubai

Saugos pagalvių servisas
Turbinų remontas
Padangos, ratlankiai
  • Padangos
    Patarimai, kurie padės tausoti padangas
  • Padangų keitimo laikas
    Vėl atėjo padangų keitimo metas: ar žinote, kaip jas tinkamai sutvarkyti?
Automedia.lt Automedia.lt
Projektai:  statybajums.lt / manosveikata.lt / kelioniuklubas.lt / skaitome.lt / verslo.tv / seostraipsnis.lt / mokslozinios.lt / zvejosapnas.lt / protobokstai.lt / motinyste.lt
Partneriai:  autorentalis.lt

Įrašykite raktažodį ir spauskite Enter.