Birželio 20d. Ketvirtadienis

Rasoja langai – laikas keisti salono oro filtrą

Peržiūrų skaičius: 38532
Rasoja langai – laikas keisti salono oro filtrą

Galima sutaupyti

Kaip rodo daugiametė patirtis, dauguma vairuotojų salono oro filtrą keičia tik prispausti bėdos – neveikia oro kondicionierius, rasoja automobilio stiklai iš vidaus, nuolat juntamas dulkių kvapas.

Rekomenduojama salono filtrą keisti kaskart, nuvažiavus 15 tūkst. kilometrų. Jeigu nuvažiuojate apie 10 tūkst. kilometrų per metus, keiskite filtrą kartą per metus. Žinoma, esant 30 tūkst. kilometrų ridai, teks keisti filtrą du kartus per metus. Kai kurie vairuotojai tai daro du kartus per metus, kad ir kiek kilometrų būtų nuvažiavę. Aišku, automobiliu jie naudojasi kasdien, kaskart įjungia kondicio-nierių ir nori, kad kelionė būtų kuo patogesnė.

Salono filtro keitimo dažnumas priklauso nuo to, kokiais keliais važinėjate. Jei važiuojate asfaltu ir į automobilį sėdate tik retkarčiais, net ir po trejų metų filtras dar gali būti tinkamas. Važinėjant žvyrkeliu ir per porą mėnesių galima užkimšti filtrą.

Jei automobilio salono filtras kelia įtarimų, nėra labai sudėtinga jį išimti ir apžiūrėti.

Tačiau dauguma vartotojų apie salono oro filtrą sužino tada, kai sugenda ventiliatoriaus reguliatorius, o jam pataisyti išlaidų prireiks daugiau, nei laiku pasikeisti salono filtrą.

Paskirtis – ta pati

Salono oro filtrai yra dviejų tipų – iš mikropluošto ir iš mikropluošto su aktyviosios anglies granulėmis.

Salono oro filtras paprastai gaminamas iš pluoštinės laidžios medžiagos, kurioje nusėda dulkės, purvas ir žiedadulkės.

Jeigu filtras turi papildomą aktyviosios anglies filtravimo sluoksnį, jis taip pat apsaugo nuo žalingų dujų patekimo.

Kadangi per valandą oro srautas pro salono oro filtrą yra apie 300 kub. metrų, todėl po metų arba nuvažiavus 15 tūkst. km šis salono oro filtras užsikemša, ir kondicionieriaus veikimo pajėgumas sumažėja net 75 proc., palyginti su kondicionieriaus veikimu esant naujam salono oro filtrui.

Abiejų tipų filtrų paskirtis ta pati – valyti orą, patenkantį į automobilio salono vidų. Ir abu filtrai tai puikiai atlieka, svarbiau, kad jie būtų laiku pakeisti. Filtrai, turintys aktyviosios anglies granulių, labiau tinka automobiliams, kurių automatinė oro kondicionavimo sistema, arba tokiems, kuriuose galima uždaroji salono oro cirkuliacija,
t. y. pučiamas oras ne iš išorės, o iš vidaus.

Aišku, tai naudojama, kai būna labai karšta arba labai šalta. Filtras su aktyviąja anglimi ne tik sulaiko dulkes, bet ir „sugaudo“ kvapus, benzino garus, kitų automobilių išmetamus suodžius. Tai tikrai efektyvesnis būdas išvalyti orą. Naujausi automobiliai komplektuojami tik su aktyvuotos anglies salono filtrais.

Bet yra keletas niuansų. Šiuos filtrus tenka dažniau keisti, nes jų struktūra tankesnė dėl aktyviosios anglies dalelių, esančių mikropluošte. Ir jų laidumas greičiau sumažėja, palyginti su įprastais filtrais. Be to, šie filtrai yra brangesni.

Trys sluoksniai

Salono oro filtrai iš mikropluošto ir turintys anglies granulių susideda iš trijų sluoksnių. Pirmasis sluoksnis sustabdo stambesnes oro daleles. Antrasis, pagamintas mikropluošto, pašalina iš oro mažąsias daleles, galinčias patekti į plaučius.

Trečiasis – aktyviosios anglies sluoksnis, jis atskirtas nuo pirmųjų dviejų apsauginių filtrų. Jis filtravimo proceso pabaigoje pašalina nepageidautinas dujas ir kvapus.
Kuo didesnis filtro plotas, tuo geriau.

Jam sukurti reikalinga sulankstymo technika. Naudojant filtrą kasdien svarbu, kad jis būtų atsparus neigiamam poveikiui (aukštai ir žemai temperatūrai, drėgmei, chemikalams – kelio druskai ir pan.).

Reguliariai keisti filtrą rekomenduoja ir transporto priemonių gamintojai, nes teršalų sluoksnis tampa vis didesnis ir į saloną patenka vis mažiau oro. Stipriai užterštas salono oro filtras gali sugadinti vėdinimo sistemos ventiliatorių.

Rasojantys automobilio stiklai tarsi perspėja, kad užterštas salono oro filtras – tai yra sumažėjęs oro laidumas. Filtro taršos sluoksnis gali sukelti nemalonų kvapą transporto priemonės viduje.

Dar šis tas apie valytuvus

Dar šis tas apie valytuvus

Neatidėliokite stiklų valytuvų keitimo kai jie jau nebegali gerai nuvalyti stiklo. Nepamirškite laiku pakeisti ir galinio stiklo valytuvo. Tamsiu paros metu lyjant lietui netvarkingi valytuvai stipriai sumažina apžvalgą ir trukdo saugiai atlikti...


Kada reikia keisti tepalus?

Kada reikia keisti tepalus?

“Alyvos keitimas – tai pinigų švaistymas, kurį lemia didžiųjų alyvas gaminančių koncernų apgavystė. Savo automobiliu, nekeisdamas alyvos, nuvažiavau 350 tūkst. km ir nieko neatsitiko. O tai, kad ji darosi juoda – kalti suodžiai,...


Vairo perkėlimas iš dešinės į kairę

Vairo perkėlimas iš dešinės į kairę

Ši gana sudėtinga procedūra pagal Lietuvos įstatymus nepažeidžia jokių teisės aktų reglamentuojančių saugų transporto priemonės eksploatavimą. Vairo perkėlimas, kaip paslauga, Lietuvoje gana nemenkai išvystyta ir lyginant su kitomis Europos...


Automobilinė ultragarsinė žvėrių baidyklė

Automobilinė ultragarsinė žvėrių baidyklė

Paskirtis: ultragarsiniai švilpukai žvėrių atbaidymui kelyje. Signalą sukuria važiuojant nuo 50 km/val. 400 m atstumu, veikia žmonėms beveik negirdimame garso diapazone 16 kHz - 20 kHz.


Visa tiesa apie tepalus

Visa tiesa apie tepalus

Dažnai nutinka taip, kad nusipirkusieji automobilį svarsto, keisti ar ne variklio tepalus. Atsakymas paprastas: net jei tepalai ir atrodo šviesūs, juos patartina pasikeisti. Prieš keisdami visuomet pasižymėkite, kiek nuvažiuota kilometrų, ir kito...


Kaip žinoti, kad metas naujam akumuliatoriui ir kaip išsirinkti patikimą?

Kaip žinoti, kad metas naujam akumuliatoriui ir kaip išsirinkti patikimą?

Automobilių akumuliatoriai – viena iš tų transporto priemonės dalių, kuri reikalauja ypatingai daug dėmesio. Lietuvos klimatas dažnai lemia mažesnį šios detalės efektyvumą, tačiau gyventojai rūpintis akumuliatoriumi neskuba. Laiku neatlikus...


Tvarka garaže

Tvarka garaže

Būtent taip atrodo daugelio garažu lentynos. Darydami tvarką garaže, nekenkime aplinkai. Automobilines atliekas priima mašinų ardymo arba atliekų utilizavimo punktai Neįtikėtina, kiek daug įvairiausių buteliukų ir skardinių susikaupia rūsyje arba...


Viskas ką reikia žinoti apie automobilines žvakes ir laidus

Viskas ką reikia žinoti apie automobilines žvakes ir laidus

Vienu pagrindinių pakaitinimo žvakės techninių rodiklių, parodančių jos pajėgumą, yra įkaitimo iki darbinės temperatūros (900 °C) laikas. Dinamiškam automobiliui ko gero netiks 30–sekundinė žvakė, o dyzeliniam „Tranzitui“...

www.filtru-centras.lt

www.filtru-centras.lt

Alyvos ir visi filtrai visai technikai !
NAUJIENLAIŠKIO PRENUMERATA

Čia galite užsisakyti AUTOMEDIA.LT savaitraštį!