• Pradžia
  • Naujienos
    • Naujienos
    • Elektromobiliai
    • Įdomu
    • Motociklai
    • Nauji automobiliai
    • Sportas
  • Patarimai
    • Patarimai
    • Automobilių priežiūra
    • Remontas
    • Specialistas pataria
    • Verta sužinoti
  • Straipsniai
    • Straipsniai
    • Padangos, ratlankiai
    • Automobiliai, nuoma
    • Automobilio remontas
    • Automobilių dalys, įranga
    • Priežiūra, komfortas, paslaugos
  • Video
  • Partnerio turinys
Facebook
YouTube
Reklama
Susisiekime
Automedia.lt Automedia.lt
  • Pradžia
  • Naujienos
    • Naujienos
    • Elektromobiliai
    • Įdomu
    • Motociklai
    • Nauji automobiliai
    • Sportas
  • Patarimai
    • Patarimai
    • Automobilių priežiūra
    • Remontas
    • Specialistas pataria
    • Verta sužinoti
  • Straipsniai
    • Straipsniai
    • Padangos, ratlankiai
    • Automobiliai, nuoma
    • Automobilio remontas
    • Automobilių dalys, įranga
    • Priežiūra, komfortas, paslaugos
  • Video
  • Partnerio turinys

Seimo Liberalų sąjūdžio frakcijos pranešimas: „Liberalai siūlo leisti techninę apžiūrą atlikti visuose sertifikuotuose autoservisuose“

Techninė automobilio apžiūra

Seimo Liberalų sąjūdžio frakcija reikalauja išardyti automobilių techninės apžiūros oligopoliją pakeičiant Vyriausybės nutarimą ir susisiekimo ministro įsakymą, kuriais dirbtinai reguliuojama automobilių techninės apžiūros rinka šalyje.

Nors Konstitucija ir įstatymas užtikrina konkurenciją techninės apžiūros rinkoje, ją vis dėlto varžo žemesnio lygmens teisės aktai, atkreipia dėmesį Seimo liberalai.

Seimo Ekonomikos komiteto nario liberalo Andriaus Bagdono teigimu, automobilių, ypač naujų arba apynaujų, techninę būklę profesionaliai gali įvertinti sertifikuoti autoservisai arba oficialūs gamintojų atstovai, todėl teisės aktais įtvirtinta būtinybė vykti tik į monopolinį apžiūros tinklą yra perteklinė.

„Neseniai vairuotojai keitė padangas. Atvažiavus tokios rutininės procedūros, dauguma transporto priemonių tame pačiame servise galėtų pereiti ir kitą rutininę pareigą – techninę apžiūrą, jeigu tuo metu sueina dvejų metų terminas. Šitaip vairuotojai visas paslaugas gautų vieno langelio principu arčiau namų, užuot laukę eilėse oligopolijos skyriuose“, – pastebi Seimo narys.

Seimo Kaimo reikalų komiteto pirmininko Viktoro Pranckiečio teigimu, netgi traktorių techninė patikra šalyje iš esmės yra liberalesnė už lengvųjų automobilių valstybinę apžiūrą. „Nors žemės ūkio technikos būklės priežiūra yra viešoji paslauga, kurią vykdo savivaldybės, pats jos taikymas yra paprastesnis, patogesnis ir pigesnis už valstybės nustatytą prievolę, kurią kas dvejus metus vykdo visi 1,5 mln. vairuotojų“, – teigia V. Pranckietis. Savivaldybių renkama rinkliava už traktoriaus techninę apžiūrą sudaro 6,8 euro, kai lengvojo automobilio apžiūra šalyje yra 4–5 kartus brangesnė.

Lietuvoje lengvųjų automobilių techninę apžiūrą atlieka 10 uždarųjų akcinių bendrovių, kurios veikia 10 regionų, todėl pagal teritorinį kriterijų jos viena su kita nekonkuruoja. 

Apžiūros centrų tankį pagal regionus reguliuoja valstybė. 

Valstybinę techninę apžiūrą atliekančių įmonių skaičiaus ir jų išdėstymo šalies teritorijoje metodiką nustato susisiekimo ministro įsakymas, kuris galioja beveik 20 metų, dar nuo 2004 m. gegužės 13 dienos. Nustatyti apžiūros stočių išsidėstymą įgalioja ir Vyriausybės nutarimas. 

Saugaus eismo automobilių keliais įstatymas tokių konkurencijos ribojimų nenumato, rinkos nereguliuoja ir susisiekimo ministro įsakymu sudaromas Privalomosios transporto priemonių techninės apžiūros atlikimo tvarkos aprašas. 

Be to, dar 2019 m. ir Konkurencijos taryba Vyriausybei siūlė atsisakyti „privalomąją techninę apžiūrą vykdančių įmonių skaičiaus ribojimo“ ir įmonių išsidėstymo šalies teritorijoje kriterijaus.

„Įstatymu leidėjas techninės apžiūros verslui yra nustatęs liberalias taisykles. Tačiau rinka reguliuojama žemesnio lygmens susisiekimo ministro įsakymais ir konkurentams į šią sritį patekti praktiškai neįmanoma. Valstybė atėmė galimybę rinktis. Todėl frakcijos vardu prašome naikinti neskaidrią biurokratiją visiems 1,5 mln. Lietuvos vairuotojų pasiūlant naują, aiškų ir patogų valstybinės apžiūros reguliavimą“, – sako A. Bagdonas.

V. Pranckiečio žodžiais, apžiūros rinkos liberalizavimas užtikrintų ir didesnį paslaugos skaidrumą, nes sertifikuoti autoservisai tausotų savo licenciją ir reputaciją. „Pavyzdžiui, Suomijoje 2010 m. išardžius monopoliją ne tik žymiai išaugo paslaugų kokybė, bet ir praktiškai nebevyksta eismo avarijos dėl gedimų. Vairuotojai netgi gali rinktis valstybinės apžiūros paslaugos teikėją pagal kainą“, – pabrėžia Seimo narys. Suomijoje techninę apžiūrą atlieka privačios įmonės, o valstybės institucija prižiūri atliekamų apžiūrų kokybę.

Europoje vieną liberaliausių techninės priežiūros principų taiko Didžioji Britanija. Ten meistrai, įgiję atitinkamą kompetenciją ir sertifikatą, valstybės deleguotą privalomąją techninę apžiūrą atlieka įvairiuose autoservisuose. Tuo metu Latvijoje rinka reguliuojama dar griežčiau: techninę apžiūrą atlieka vietinis „Regitros“ analogas – valstybės valdoma įmonė „Kelių eismo ir saugumo direktoratas“ (CSDD).

Total
0
Shares
0
0
0
0
0
Kiti įrašai
Vairavimas per plikledį
Skaityti

Įspėja dėl plikledžio – kasmet fiksuojama keliskart daugiau eismo įvykių: patarė, kaip elgtis kelyje

Keanu Jensen
Skaityti

Nepaprasta „Formulės-1“ „Brawn GP“ ekipos kelionė

Automobilių privalomas draudimas
Skaityti

Automobilio privalomasis draudimas: kada žala gali būti išieškoma iš vairuotojų ir kokie įvykiai – nedraudžiamieji?

LTOU elektromobiliai
Skaityti

Lietuvos oro uostai modernizuoja savo automobilių parką – persės į elektromobilius

Lietuvos automobilių kelių direkcija
Skaityti

Lietuvos automobilių kelių direkcijoje pokyčiai: nauja vadovų komanda ir organizacinė struktūra

Vairavimas baimės
Skaityti

1 iš 4 Lietuvos žmonių nevairuoja: kokios kliūtys stabdo sėsti prie vairo ir kaip jas įveikti

Elektromobilių įkrovimo stotelės
Skaityti

Elektromobilių įkrovimas mieste ir namuose – kuris būdas efektyvesnis?

Kelių remontas kokybė
Skaityti

Valstybinės reikšmės kelių remontas: sugriežtinus kontrolę ir atliekant daugiau tyrimų – darbų kokybė gerėja

Scania
Skaityti

Išrinktas ekonomiškiausias sunkvežimis – per metus kuro sąnaudas gali padėti sumažinti net iki 3000 eurų

Žieminės padangos
Skaityti

Kokias padangas rinktis: universalias ar žiemines?

Vairavimas
Skaityti

Vėlinės – ne tik rimties, bet ir avarijų metas: kaip išvengti rizikos kelyje?

Via baltica
Skaityti

Istorinis momentas „Via Baltica“ modernizavimo procese: oficialiai baigta pirmoji kelio atkarpa

Mercedes renginys
Skaityti

Naktiniame „Mercedes-Benz“ renginyje – žymūs automobilių mylėtojai, plačiausia Lietuvoje elektromobilių modelių gama ir elektrinės ateities vizija

Vairavimas žiemą
Skaityti

Sužinokite, kaip vairuojant žiemą labiau pasitikėti savo jėgomis

Automobilio pirkimas
Skaityti

Ekspertas pataria, kaip neapsigauti perkant naudotą automobilį

kelių mokestis
Skaityti

Vokiečių planai didinti kelių mokesčius neaplenks ir Lietuvos įmonių

Modernūs autobusai
Skaityti

Regionų viešasis transportas modernėja: perkami ekologiški ir keleiviams patogesni autobusai

Kartlandas Max
Skaityti

Vilniuje įvyko oficiali ,,Kartlandas Max” kartodromo atidarymo šventė. Pamatykite kaip atrodo didžiausias vidaus kartodromas Baltijos šalyse!

NAUJIENOS

Augintinis automobilyje

Lietuvos vairuotojai dažniau nei latviai ir estai augintinius automobiliuose palieka vienus

miegas prie vairo

Miegas prie vairo: kokie pagrindiniai ženklai ir kaip išvengti nelaimės?

Saugumas kelyje

Lietuvos automobilių kelių direkcija primena saugaus eismo taisykles: svarbiausia dalyvaujant eisme yra atidumas ir dėmesingumas

Nauji mokslo metai eismas

Nauji mokslo metai prasideda ir keliuose: kaip apsaugoti vaikus nuo nelaimių

Būk saugus, atidus ir sveikas

Lietuvos automobilių kelių direkcijos organizuotoje akcijoje „Būk saugus, atidus ir sveikas“ apsilankė daugiau kaip 5 tūkst. dalyvių

Plikos padangos pavojus kelyje

Kelyje paslysti galima ir vasarą: kaip saugiai važiuoti pilant lietui

PATARIMAI

Pirksite automobilį lizingu: atsižvelkite ne tik į palūkanas, bet ir savo emocijas

Naudoto automobilio pirkimas

Vėlyvas ruduo – išbandymų metas vairuotojams

Važiavimas esant rūkui

Pirkti naują ar dėvėtą automobilį?

Automobilio priežiūra

PARTNERIO TURINYS

Kaip įsigyti tinkamą dviračio laikiklį?

Kada keičiamos padangos?

Amortizatorių keitimas Vilniuje

Automobilių kabliai

Profesionalūs vairavimo mokymai. Nuo motociklo iki traktoriaus

Ekonomikos nuosmukis tapo „Cordiant Prefessional“ tramplinu

STRAIPSNIAI

Dujų įrangos montavimo darbai

Svarbiausia automobilio dalis vasarą – kondicionierius

Patarimai perkantiems naudotą automobilį

Kokiais visureigiais važinėsime 2025-aisiais?

Vairuoti pagiringam – keturis kartus pavojingiau

Dyzelinis hibridas bekelei

Saugos pagalvių servisas
Padangos
Padangos, ratlankiai
  • Padangų svarbiausi parametrai
    Svarbiausi padangų techniniai parametrai: į ką būtina atsižvelgti?
  • Žieminių padangų pasirinkimas
    Renkamės žiemines padangas: klaidos, kurių verčiau nekartoti
Automedia.lt Automedia.lt
Projektai:  statybajums.lt / manosveikata.lt / kelioniuklubas.lt / skaitome.lt / verslo.tv / seostraipsnis.lt / mokslozinios.lt / zvejosapnas.lt / protobokstai.lt / motinyste.lt
Partneriai:  autorentalis.lt

Įrašykite raktažodį ir spauskite Enter.