• Pradžia
  • Naujienos
    • Naujienos
    • Elektromobiliai
    • Įdomu
    • Motociklai
    • Nauji automobiliai
    • Sportas
  • Patarimai
    • Patarimai
    • Automobilių priežiūra
    • Remontas
    • Specialistas pataria
    • Verta sužinoti
  • Straipsniai
    • Straipsniai
    • Padangos, ratlankiai
    • Automobiliai, nuoma
    • Automobilio remontas
    • Automobilių dalys, įranga
    • Priežiūra, komfortas, paslaugos
  • Video
  • Partnerio turinys
Facebook
YouTube
Reklama
Susisiekime
Automedia.lt Automedia.lt
  • Pradžia
  • Naujienos
    • Naujienos
    • Elektromobiliai
    • Įdomu
    • Motociklai
    • Nauji automobiliai
    • Sportas
  • Patarimai
    • Patarimai
    • Automobilių priežiūra
    • Remontas
    • Specialistas pataria
    • Verta sužinoti
  • Straipsniai
    • Straipsniai
    • Padangos, ratlankiai
    • Automobiliai, nuoma
    • Automobilio remontas
    • Automobilių dalys, įranga
    • Priežiūra, komfortas, paslaugos
  • Video
  • Partnerio turinys

Automobilio judėjimas posūkyje

Posūkyje ratą veikia stūmimo jėga P ir šitą jėgą išskaidome į susidedamąsias x ir y tam, kad ratas riedėtų x kryptimi reikia nugalėti riedėjimo varžą . Tam, kad ratas riedėtų jėgos y kryptimi reikia, kad nugalėtų sukibimo jėgą. . Važiuojant geru sausų kelių φ = 0,8, o riedėjimo varža f = 0,012.

Važiuojant blogu kelių ir pasukant ratus tam tikru kampu, automobilis gali tęsti tieselinijinį judėjimą, dėl to, kad sukibimo jėga bus mažesnė už riedėjimo varžą.

11. Statinis ir dinaminis automobilio stovumas. Statinis automobilio stovumas – tai jo savybė neprarasti statinės pusiausvyros, kai kelias pasviręs skersine ar išilgine kryptimi.

G – automobilio svorio jėga;Rzk ir Rzd – statmenos kelio reakcijos;Ryk ir Ryd – trinties jėgos;Gz = Gcosβ ir Gy = Gsin β – svorio jėgos dedamosios;φ – padangų kibumo koeficientas;βs – didžiausia kampo reikšmė, kad automobilis neslystų žemyn;βv – didžiausia kampo reikšmė, kad automobilis nevirstų. Didėjant kampui β, automobilis gali slysti žemyn arba, įsirėmus apatiniams ratams į kokią nors kliūtį, pasisukti apie tašką Kk ir apvirstiDidžiausia kampo βs reikšmė, kad automobilis neslystų žemyn, apskaičiuojama: Ryk+Ryd≤Gy, kur  Ryk=φk·Rzk;Ryd=φd·Rzd.Tariame, kad φk=φd=φ, todėl Ryk+Ryd=Gz·φ ir Gz·φ>Gy arba tg βs≤ φ Automobilis gali virsti tada, kai normalios kelio reakcijos Rzd reikšmė sumažės iki 0:Rzd=1/b(Gz·b/2 – Gy·hc)=0;Gz·b/2 – Gy·hc=0 arba  βv≤ b/2hc.Pageidautina, kad: βs< βv – tokiu atveju automobilis pradės slysti, bet ne virsti.

Didžiausios kampo βv reikšmės būna šios:lengvųjų automobilių, kai h≤b/2,βv =45-60º;normaliai pakrautų sunkvežimių, kai h≈0,75b,  βv =35º; keturračių ir vikšrinių traktorių βv =40-50º; triračių traktorių βv =30-35º. Automobiliui virstant, kai Rzd=0, svorio jėgos G vektorius eina per tašką Kk. Praktiškai kampo βv reikšmė būna 5-10º mažesnė už apskaičiuotąją, nes apatinių ratų padangos ir lingės būna labiau apkrautos ir labiau deformuojasi, todėl kėbulas pasvyra daugiau, negu pasviręs kelias.Statinis automobilio stovumasIšilginis automobilio stovumas skaičiuojamas panašiai kaip ir skersinis.

Automobilis gali apvirsti besisukdamas apie tašką Ku, kai Rzp=0 ir nuokalnės kampas tgαv≥lp/h, bei turi būti tokia sąlyga lp/h>φ. Lengviesiems automobiliams ir nepakrautiems sunkvežimiams leistina ši didžiausia kampo α reikšmėαv≤60º.Pakrautiems sunkvežimiams ir ratiniams traktoriamsαv≤35-40º.

Dinaminis automobilio stovumasβ – skersinio posvyrio kampas;r – posūkio spindulys;v – automobilio greitis;C – svorio centras; Piš – išcentrinė jėga;G – svorio jėga;hc – svorio centro aukštis;

Teigiamas skersinis kelio posvyris12. Dinaminė automobilio charakteristika.

Automob. traukos balansas neįvertina kokybiškai dviejų automobilių,Jeigu turim du automob.,kurie išvysto vienoda traukos jėga.Kad sulyginti automobilio savybės  naudojamos dinaminės faktorius(D)

Dinaminio faktoriaus priklausomybė nuo greičio kiekvienai pavarai vadinama automobilio dinaminė charakteristika.

Vkr-kritinis greitis – kad nugalėti įkalnės ir riedėjimo varžą

Automobilio greitis atitinkantis maksimalų dinaminį faktorių tiesioginėje pavaroje vad. kritiniu greičiu.Automobilių dalys internetu Auto dalys Naudotos automobilio dalys

Esant greičiui didesniam už kritinį,bet koks atsitiktinis kelio varžos padidėjimas,priverčiantis mažinti greitį tuo pačiu metu didina dinaminį faktorių.Judėjimas tampa nepastovus, o kliūtį galima įveikti perjungiant į žemesnę pavarą.Kuo didesnis kritinis greitis,tuo dažniau naudojamos žemesnės pavaros ir tuo pačiu yra blogesnes autom. dinaminės savybės.Kai kuriais atvejais automobilis dėl ratų prabuksavimo,negali pilnai išnaudoti dinaminių galimybių.Todėl dinaminė charakteristika yra riboto dydžio ir jį ribojama dėl ratų sukibimo su keliu.Maksimali traukos jėga pagal sukibimo sąlyga g.b. perduodama varantiesiems ratams.

φ-sukibimo koeficientas

γ2-svorio pasiskirstymo koeficientas užpakaliniai varančiai ašiai

G2-svoris tenkantis užpakaliniams ratams

Į šią formulę įstačius atskirų dydžių reikšmės nustatomas kiekvienam greičiui maksimalus dinaminis faktorius,kuris g.b. realizuotas įvairiuose kelio sąlygose.

Total
0
Shares
0
0
0
0
0
Žymos
  • Automobilio judėjimas posūkyje
  • vairavimas
Kiti įrašai
vairavimas saulės spiginimas
Skaityti

Pavasario saulės apakinti: kas vairuotojus apsaugos nuo eismo nelaimių

Audi a8
Skaityti

Atskleisti automobiliai, kurių rida 2022 m. klastota dažniausiai: sąrašo viršuje – Audi A8

Kia naudoti automobiliai
Skaityti

KIA naudoti automobiliai: ar tikrai juos geriausia pirkti iš įmonių?

Ratų suvedimas
Skaityti

Kodėl ratų suvedimas yra toks svarbus?

vairavimo mokyklos
Skaityti

Ar galima atgauti sumokėtus pinigus už vairavimo pamokas, jei netenkina kokybė?

Vairavimas slidžiame kelyje
Skaityti

Vairavimas slidžiame kelyje: koks scenarijus rizikingiausias ir kaip jo išvengti

Turbokompresorius
Skaityti

Turbokompresorius

Automobilio paruošimas žiemai
Skaityti

7 ekspertų patarimai, kaip paruošti savo automobilį žiemai

Greitas ir paprastas automobilio valymas: 5 gudrybės, kurios padės švarą palaikyti be vargo
Skaityti

Greitas ir paprastas automobilio valymas: 5 gudrybės, kurios padės švarą palaikyti be vargo

automobilio variklio apsauga
Skaityti

Ką daryti nuplėšus variklio dugno apsaugą?

karštis automobilyje
Skaityti

Vairuotojams – išbandymas karščiu: gydytojo patarimai, kaip pagerinti važiavimo sąlygas

vairavimo mokykla
Skaityti

Kaip atskirti gerą vairavimo mokyklą, nuo prastos vairavimo mokyklos?

automobilių dalys akcijos
Skaityti

Automobilių prekes verta pirkti tada, kai taikomos akcijos

automobilio paruošimas žiemai
Skaityti

Svarbiausi dalykai ruošiant automobilį žiemos sezonui

HONDA automobiliai
Skaityti

HONDA naudoti automobiliai – vieni patikimiausių

vairuotojo pažymėjimas privalumai
Skaityti

Kodėl vairuotojo pažymėjimas būtinas: penki teisės vairuoti privalumai?

Karštis automobilyje
Skaityti

Neslūgstanti karščio banga Lietuvoje: ką privalo žinoti vairuotojai, norėdami sumažinti nelaimingų įvykių tikimybę

Naudoti Volvo
Skaityti

Naudoti Volvo ar geriau investuoti į naują?

NAUJIENOS

Vairavimas pavasarį

Pavojingiausi dalykai vairuotojams pavasarį: didelį dėmesį skirkite ir motociklininkams

Mercedes-AMG S klasė

Mercedes-AMG“ S klasė: privataus lėktuvo komforto ir F-1 bolido dinamikos sintezė

Automobilių sukčiai, kaip neapsigauti

Ieškantiems naudoto automobilio pataria nepasiduoti emocijoms – sukčiai nesnaudžia

vairavimas keleivio komentarai

Apklausa: 44 proc. vairuotojų erzina keleivio komentarai apie vairavimą, manevravimą ir kelio pasirinkimą

Vilnius Trakai viaduko remontas

Pradedamas remontuoti viadukas kelyje nuo Vilniaus į Trakus: numatomi eismo pokyčiai

Elektromobilių įkrovimo stotelės

Įkrovimo srityje atsiliekančiai Lietuvai – ekspertų perspėjimas

PATARIMAI

Vilniuje – mažiau rezervuotų parkavimo vietų

Kaip panaikinti blogą automobilio kvapą?

Lenktynininko patarimas: važiuodami nepamirškite vairuoti

Pirkti naują ar dėvėtą automobilį?

Priekabos vilklimo taisyklės

Praktiniai patarimai perkant automobilį

PARTNERIO TURINYS

Transporto paslaugos: ką renkasi klientai?

Reklama ant automobilių – puikus būdas reklamuotis

Sėdynių užvalkalai internetu. Kaip ir kur juos pirkti?

Tinkamiausių ratų montavimo staklių pasirinkimas: aspektai, kuriuos reikia įvertinti

Į ką atsižvelgti renkantis žiemines padangas?

SUNKVEŽIMIŲ NAVIGATORIUS Galaxy TAB Primo TRUCK 2013

STRAIPSNIAI

Kaip sniegas ir ledas kenkia automobiliams?

Automobilių sistemos, padedančios žiemą

Odometras ne visada rodo tiksliai

Pavojingų atliekų tvarkymo ABC

“Toyota Avensis” diagnozė: skirtas vyresniems

Kas dešimtą eismo įvykio deklaraciją vairuotojai pildo iš naujo

Saugos pagalvių servisas
Vairavimo mokykla Vilniuje
Padangos, ratlankiai
  • dideli ratlankiai
    Ar automobilis su įspūdingais ratais – vis dar grožis, reikalaujantis aukų?
  • „Continental“ padangos stambiausiems elektromobilių gamintojams
Automedia.lt Automedia.lt
Projektai:  statybajums.lt / manosveikata.lt / kelioniuklubas.lt / skaitome.lt / verslo.tv / seostraipsnis.lt / mokslozinios.lt / zvejosapnas.lt / protobokstai.lt / motinyste.lt
Partneriai:  autorentalis.lt

Įrašykite raktažodį ir spauskite Enter.