• Pradžia
  • Naujienos
    • Naujienos
    • Elektromobiliai
    • Įdomu
    • Motociklai
    • Nauji automobiliai
    • Sportas
  • Patarimai
    • Patarimai
    • Automobilių priežiūra
    • Remontas
    • Specialistas pataria
    • Verta sužinoti
  • Straipsniai
    • Straipsniai
    • Padangos, ratlankiai
    • Automobiliai, nuoma
    • Automobilio remontas
    • Automobilių dalys, įranga
    • Priežiūra, komfortas, paslaugos
  • Video
  • Partnerio turinys
Facebook
YouTube
Reklama
Susisiekime
Automedia.lt Automedia.lt
  • Pradžia
  • Naujienos
    • Naujienos
    • Elektromobiliai
    • Įdomu
    • Motociklai
    • Nauji automobiliai
    • Sportas
  • Patarimai
    • Patarimai
    • Automobilių priežiūra
    • Remontas
    • Specialistas pataria
    • Verta sužinoti
  • Straipsniai
    • Straipsniai
    • Padangos, ratlankiai
    • Automobiliai, nuoma
    • Automobilio remontas
    • Automobilių dalys, įranga
    • Priežiūra, komfortas, paslaugos
  • Video
  • Partnerio turinys

Kaip sniegas ir ledas kenkia automobiliams?

Nebūtinai visos mašinos turi sulaukti tokios pabaigos, kaip tai nutiko šiam Golf automobiliui. Deja, ledas ir sniegas sekina mūsų automobilius. Tai pastebime kiekvieną rytą pradėjus spausti šaltukui. Mašina pradeda atkakliai spyriotis ir kiečiau važiuoti. Dar didesnis blogybių šaltinis yra gatvėse pabarstyta druska. Laiku nepašalinta, ji susikaupia plyšiuose ir sėkmingai ėda metalą, kai žiema jau būna seniai pamiršta. Kokie pavojai jūsų automobilio tyko šaltuoju metų laiku ir kaip jų išvengti, skaitykite tolesnius mūsų patarimus.

Pasirinkta netinkama alyva žiemą yra pavojinga

TIESA. Ypač žiemą reikėtų laikytis gamintojų instrukcijose pateiktų nurodymų. Klampi alyva apsunkina šalto variklio darbą. Jei yra galimybė rinktis įvairios kokybės alyvą, tuomet geriau apsistoti ties skystesne. Taigi 5W  40 geresnis pasirinkimas nei 15W 40. Svarbu: būtina griežtai laikytis alyvos keitimo intervalų. Jei alyvoje kaupiasi kondensatas arba degalai, tai gali pribaigti variklį.

Dyzelinas yra atsparesnis šalčiams nei benzinas

NETIESA. Vasarinis dyzelinas gali tapti klampiu esant ir nulinei temperatūrai. Dėl šios priežasties nuo lapkričio mėnesio pradedama prekiauti tik žieminiu dyzelinu. Esant labai žemai temperatūrai vasarinis dyzelinas tampa  panašus į drebučius. To neatsitiks su benzinu, nes esant žemai temperatūrai jis netirštėja.

Plauti automobilį kai šąla – neprasminga

NETIESA. Žiemą galioja tokia taisyklė: kuo dažniau, tuo geriau. Barstoma druska ir susidaręs purvas yra didžiausi skardos nuodai ir turi būti nuplauti. Reguliariai plaunant automobilį pašalinamas pavojingas purvas ir  apsaugomi kėbulo dažai bei technika. Svarbu: prieš įvažiuojant į plovyklą pašalinti ledą ir purvą vandens srove, kitaip ant kėbulo atsiras subraižymų. Reikia nepamiršti ir ratų arkų bei slenksčių.

Trumpi atstumai žiemą –nuodai varikliui

TIESA. Šaltuoju metų laiku pradėjus važiuoti, visos judančios automobilio detalės dėvisi labiausiai. Generatoriui sunkiai sekasi vėl visiškai įkrauti akumuliatorių. Kiekvieną kartą pradedant važiuoti jis netenka savo  gyvybingumo, kol galiausiai visiškai neįstengia sukti starterio. Pirmoji pagalba: važiuojant trumpus atstumus išjungti nereikalingus energijos vartotojus, pavyzdžiui, sėdynių šildymą.

Radiatorius negali užšalti

NETIESA. Taip būtinai nutiks, jei į aušinimo sistemą bus supiltas netinkamas aušinimo skystis. Tokiu atveju pavojus kyla ne tik radiatoriui – gali užšalti ir variklis. Jokiu būdu negalima bandyti užvesti užšalusio variklio,  reikia būtinai palaukti, kol jis vėl atitirps. Pasukus užvedimo raktelį galima pakenkti motorui. Aušinimo skystį rekomenduojama keisti kas 2–3 metus.

Šaltyje akumuliatorius išsikrauna greičiau

TIESA. Esant žemai temperatūrai labai sumažėja akumuliatoriaus gyvybingumas. Esant nulinei temperatūrai jis siekia tik 80 procentų, tačiau starteris reikalauja 150. Priežastis: klampi alyva ir šaltas karteris, kurie didina  pasipriešinimą variklio viduje. Šiuo atveju padeda geras akumuliatorius. Patarimas: patikrinti laidus ir akumuliatoriaus kontaktus.

Ledas ant posparnių kenkia technikai

TIESA. Žiemą pavojingiausia temperatūra yra apie 0 C. Tuomet ant posparnių susikaupia nešvarus sniegas, kuris gali kietai užšalti. Jei ši ledo sankaupa įauga į važiuoklę arba įsispaudžia į skardą, tai gali būti rimtų gedimų  priežastis. Todėl ratų arkas nuo ledo ir nešvaraus sniego sankaupų būtina reguliariai valyti.

Variklio šildymas jam kenkia

TIESA. Esant mažoms apsukoms, alyvos slėgis yra žemas. Be to, užvedant šaltą variklį įpurškiama daugiau degalų, kurie gali nuskalauti alyvos plėvelę. Tarp stūmoklio ir cilindrų nesusidaro pakankama alyvos plėvelė, žiedai  nėra optimaliai sutepami. Todėl užvedus variklį reikia nedelsti pradėti judėti iš vietos vidutinėmis apsukomis.

Durelės ir tarpinės gali užšalti

TIESA. Drėgnomis ir šaltomis dienomis drėgmė gali patekti tarp durelių ir guminių tarpinių ir esant neigiamai temperatūrai užšalti. Kad dėl šalčio neliktumėte atviromis durelėmis, sandarinimo vietas sutepkite apsaugine  priemone, prieš plaudami automobilį užklijuokite spyneles, o durų užrakto atitirpinimo priemonę turėkite su savimi, pvz., rankinėje, o ne laikykite padėtą automobilyje.

Barstoma druska blogina stabdžių darbą

TIESA. Druska ir vanduo, patekę tarp stabdžių diskų ir trinkelių, gali pailginti stabdymo kelią. Dėl šios priežasties daugelis šiuolaikinių automobilių turi sauso stabdymo funkciją: jei lietaus jutiklis atpažįsta drėgmę,  apvalkalai lengvai prisispaudžia prie stabdžių diskų, taip nuo jų išstumdami vandenį žemyn.

Sniegas ant automobilio braižo apsauginį dažų sluoksnį

TIESA. Bent jau tada, kai jis grubiai nubraukiamas nuo automobilio. Sniege yra mažų purvo dalelių, kurios braižo apsauginį dažų sluoksnį. Patarimas: nuvalyti ne visą sniegą. Likutis nutirps važiuojant, kai automobilis įšils.

Barstoma druska kenkia skardai

TIESA. Druskos ir vandens mišinys yra itin kenksmingas. Pažeistos dažytos kėbulo vietos ir plika skarda nukenčia labiausiai. Tose vietose kyla didelė grėsmė atsirasti rūdims. Tokiu atveju veiksminga apsauga bus naujas  apsauginio vaško sluoksnis.

Namų savininkai atsako už krentančius varveklius

TIESA. Tas pats pasakytina ir apie sniego griūtis nuo stogo. Todėl savininkas, norėdamas nesukelti pavojaus kitiems, privalo nuvalyti sniegą ir varveklius nuo savo namo stogo. Jei jis pavėluoja tai padaryti, toks jo elgesys  gali būti įvardytas aplaidumu. Vis dėlto, jei gresianti pavojų buvo galima įžvelgti, nelaimės kaltininkais gali būti pripažinti ir sugadinimus patyrusieji. Tada patirtas nuostolis dalijamas per pusę.

Total
0
Shares
0
0
0
0
0
Žymos
  • kenkia automobiliui
  • Sniegas
Kiti įrašai
Žieminių padangų pasirinkimas
Skaityti

Renkamės žiemines padangas: klaidos, kurių verčiau nekartoti

Valytuvai
Skaityti

Kodėl cypia valytuvai?

Tunelinė automobilių plovykla
Skaityti

Tunelinė automobilių plovykla – skubantiems

Hibridiniai automobiliai
Skaityti

Kodėl įkraunami hibridiniai automobiliai tokie brangūs?

Automobilio kėbulo dažymas
Skaityti

Automobilio kėbulo dažymas: verta tuo užsiimti patiems ar geriau vykti į autoservisą?

Akumuliatoriai automobiliams
Skaityti

Geriausio akumuliatoriaus paieškos: kaip išsirinkti tinkamą akumuliatorių automobiliui?

Automobilių dalys
Skaityti

Automobilių dalys: kaip nelikti apgautam perkant?

UltraGrip Performance 3
Skaityti

„Goodyear“ pristato „UltraGrip Performance 3“

Padangos
Skaityti

Patarimai, kurie padės tausoti padangas

Padangų keitimo laikas
Skaityti

Vėl atėjo padangų keitimo metas: ar žinote, kaip jas tinkamai sutvarkyti?

Aukštos kokybės garsas automobilyje
Skaityti

Aukštos kokybės garsas automobilyje

Automobilio gedimai
Skaityti

Dažniausi automobilių gedimai: kaip rasti ir sutvarkyti?

Telefonas automobilyje
Skaityti

Kokią įrangą reikia turėti norint naudotis telefonu automobilyje?

Automobilio alyva
Skaityti

Kodėl svarbu pasirūpinti variklio alyva? Atlieka net 7 funkcijas

Audi A4
Skaityti

Audi A4 bei Audi A4 S-Line (2019): ryškūs komplektacijų skirtumai, padedantys atsiskleisti tiek sedanams, tiek ir universalams

automobilio kėbulo rūdžių remontas
Skaityti

Surudijęs kėbulas – ką daryti ir kur kreiptis

automobilio posūkio signalo remontas / keitimas
Skaityti

Sugedusio automobilio posūkio remontas

automobilio oro filtro keitimas
Skaityti

Kaip žinoti, kad laikas keisti oro filtą?

NAUJIENOS

Kartlandas Max

Vilniuje įvyko oficiali ,,Kartlandas Max” kartodromo atidarymo šventė. Pamatykite kaip atrodo didžiausias vidaus kartodromas Baltijos šalyse!

Augintinis automobilyje

Lietuvos vairuotojai dažniau nei latviai ir estai augintinius automobiliuose palieka vienus

miegas prie vairo

Miegas prie vairo: kokie pagrindiniai ženklai ir kaip išvengti nelaimės?

Saugumas kelyje

Lietuvos automobilių kelių direkcija primena saugaus eismo taisykles: svarbiausia dalyvaujant eisme yra atidumas ir dėmesingumas

Nauji mokslo metai eismas

Nauji mokslo metai prasideda ir keliuose: kaip apsaugoti vaikus nuo nelaimių

Būk saugus, atidus ir sveikas

Lietuvos automobilių kelių direkcijos organizuotoje akcijoje „Būk saugus, atidus ir sveikas“ apsilankė daugiau kaip 5 tūkst. dalyvių

PATARIMAI

Miesto visureigių praktiškumą lemia ne tik varančių ratų skaičius

Vairavimo slidžiame kelyje ypatumai

Padangų tipai bei parametrai

Kaip paruošti automobilį žiemai

Top 10: dažniausios automobilio pirkimo klaidos

Motociklo vairavimo kursai. Patarimai ir praktika. Video

PARTNERIO TURINYS

Profesionalus važiuoklės remontas

Mikroautobusų remontas Vilniuje

Automobilių nuoma Vilniuje ir kitur

SUNKVEŽIMIŲ NAVIGATORIUS Galaxy TAB Primo TRUCK 2013

Kada keičiamos padangos?

Stogo skersiniai

STRAIPSNIAI

Hibridiniai automobiliai

Kodėl įkraunami hibridiniai automobiliai tokie brangūs?

Nesileiskite apakinami saulės

Automobilių programa, išjungianti stabdžius ir variklį

Žinomiausios pasaulio padangų gamintojos

Vasaros kelionės automobiliu: ką reikia žinoti apie dviračių laikiklius ir kitus aksesuarus

Automobilių dalys

Automobilių dalys: kaip nelikti apgautam perkant?

Saugos pagalvių servisas
Padangos
Padangos, ratlankiai
  • Žieminių padangų pasirinkimas
    Renkamės žiemines padangas: klaidos, kurių verčiau nekartoti
  • UltraGrip Performance 3
    „Goodyear“ pristato „UltraGrip Performance 3“
Automedia.lt Automedia.lt
Projektai:  statybajums.lt / manosveikata.lt / kelioniuklubas.lt / skaitome.lt / verslo.tv / seostraipsnis.lt / mokslozinios.lt / zvejosapnas.lt / protobokstai.lt / motinyste.lt
Partneriai:  autorentalis.lt

Įrašykite raktažodį ir spauskite Enter.