• Pradžia
  • Naujienos
    • Naujienos
    • Elektromobiliai
    • Įdomu
    • Motociklai
    • Nauji automobiliai
    • Sportas
  • Patarimai
    • Patarimai
    • Automobilių priežiūra
    • Remontas
    • Specialistas pataria
    • Verta sužinoti
  • Straipsniai
    • Straipsniai
    • Padangos, ratlankiai
    • Automobiliai, nuoma
    • Automobilio remontas
    • Automobilių dalys, įranga
    • Priežiūra, komfortas, paslaugos
  • Video
  • Partnerio turinys
Facebook
YouTube
Reklama
Susisiekime
Automedia.lt Automedia.lt
  • Pradžia
  • Naujienos
    • Naujienos
    • Elektromobiliai
    • Įdomu
    • Motociklai
    • Nauji automobiliai
    • Sportas
  • Patarimai
    • Patarimai
    • Automobilių priežiūra
    • Remontas
    • Specialistas pataria
    • Verta sužinoti
  • Straipsniai
    • Straipsniai
    • Padangos, ratlankiai
    • Automobiliai, nuoma
    • Automobilio remontas
    • Automobilių dalys, įranga
    • Priežiūra, komfortas, paslaugos
  • Video
  • Partnerio turinys

Kodėl svarbu pasirūpinti variklio alyva? Atlieka net 7 funkcijas

Automobilio alyva

Šiuolaikinės variklio alyvos – tai sudėtingų cheminių struktūrų preparatai. Nors  pagrindinė variklio alyvos užduotis – sutepti variklį ir sumažinti trintį tarp judančių dalių, ji atlieka ir daug kitų labai svarbių funkcijų. Ekspertai įvardijo, kokios jos ir ką svarbu žinoti, kad nekiltų neįprastų problemų.

Trinties mažinimas

Svarbiausia variklio alyvos užduotis, žinoma, yra sukurti apsauginę plėvelę tarp besiliečiančių variklio komponentų paviršių. Taip sumažinama trintis ir šių dalių nusidėvėjimas: „Naujausių vidaus degimo variklių alyvos pasižymi vis mažesne klampa, todėl dar labiau sumažėja trintis tarp judančių dalių. Svarbiausios variklio dalys, kurias reikia sutepti, yra šios: paskirstymo velenėlių kumšteliai ir stūmikliai, stūmoklio žiedai, cilindrų galvutės, pagrindiniai guoliai, alkūninio veleno ir skirstomojo veleno guoliai. Transporto priemonės naudotojo vadove nurodyta, kokios klampos alyvą reikėtų naudoti – svarbu laikytis gamintojo reikalavimų, kitaip rizikuojate pakenkti varikliui“, – patarimais dalijasi automobilių techninę būklę prižiūrintis Vilniaus autoserviso automechanikas Pranas Mitkus.

Šilumos pašalinimas

Aušinimo sistema negali aušinti visų variklio vietų. Dėl šios priežasties variklio alyva turi pašalinti šilumą nuo likusių įkaitusių komponentų, pavyzdžiui, stūmoklio žiedų, alkūninio veleno guolių ir paskirstymo veleno. Alyvos aušinimo savybės ypač svarbios naujausiems mažesnio dydžio, vadinamiesiems downsizing, vidaus degimo varikliams, turintiems geresnius galios ir sukamojo momento parametrus nei ankstesnės kartos varikliai.

Variklio švaros užtikrinimas

„Variklio švaros palaikymas, teršalų išplovimas, nuosėdų tirpinimas – visa tai skamba gana girdėtai, tačiau daugumos suvokimas, kad švari alyva sulaiko nešvarumų daleles, nuneša jas į alyvos filtrą ir išvalyta alyva vėl teka toliau, nėra teisingas. Šis procesas aktualus tik  didesniems teršalams. Mažesnės teršalų dalelės cirkuliuoja alyvoje – dėl savo molekulinės struktūros alyva šias daleles „darbinėje parengtyje“, neleisdama joms sukibti į didesnius darinius ir nusėsti bei pridegti“, – apie variklio švaros palaikymo procesą pasakoja alyvos ir tepalų gamintojo „TotalEnergies“ atstovybės Lenkijoje techninio skyriaus vadovas Andrzejus Husiatynskis.

Pasak „Total“ eksperto, pagrindiniai teršalai šiuo atveju yra suodžiai. Gera alyva pasižymi labai geru gebėjimu išsklaidyti suodžius, ji taip pat turi neutralizuoti rūgščius degimo produktus, pavyzdžiui, sierą, ir apsaugoti variklio komponentus nuo korozijos.

Poveikis eksploatacinėms savybėms ir degalų sąnaudoms

Naudojant mažo klampumo alyvą, sumažinama trintis tarp besijungiančių variklio komponentų – taip padidinama galia ir sukimo momentas bei sumažinamos degalų sąnaudos, o tai reiškia didesnį pavaros agregato efektyvumą. „Be to, tinkamai parinkta alyva iš tikrųjų gali pastebimai padidinti variklio našumą arba sumažinti degalų sąnaudas automobiliuose, kuriuose įrengta daug alyvos slėgį kontroliuojančios įrangos. Kalba eina apie skirstomojo veleno variatorius arba hidraulinius įtempiklius. Jei alyva nesugeba pakankamai greitai sukurti darbinio slėgio juose, tai atsiliepia lankstumui, pagreičiui ir sąskaitai degalinėje“, – akcentuoja A. Husiatynskis.

Išmetamųjų dujų papildomo apdorojimo sistemų apsauga

Nuo 2006 m. įsigaliojęs „Euro 4“ standartas privertė dyzelinių variklių gamintojus naudoti kietųjų dalelių filtrus. „Deja, tradiciniai ingredientai, paprastai naudojami alyvos prieduose, kenkia filtrui, nes negrįžtamai užkemša jo akytą struktūrą sunkiai pašalinamais sulfatų pelenais. Todėl dyzeliniams varikliams su kietųjų dalelių filtrais (DPF/FAP) reikia specialių naujesnės kartos alyvų. Tai Low SAPS alyvos, dar vadinamos mažo peleningumo alyvomis“, – apie dar vieną svarbią alyvos funkciją pasakoja automechanikas P. Mitkus.

LSPI prevencija benzininiuose varikliuose

Nepaisant neįtikėtino našumo naudojant mažų gabaritų variklius, mažinant variklio matmenis neišvengiama pavojaus – LSPI (angl. LSPI – Low speed pre-ignition), ankstyvo degimo esant mažiems variklio sūkiams, reiškinio. Šis reiškinys atsiranda esant nedideliam apsisukimų dažniui (1500–2000 sūkių per ​minutę), dėl didelės variklio apkrovos ir intensyvaus turbokompresoriaus darbo. LSPI gali sugadinti stūmoklius, stūmoklių žiedus ar net švaistiklius.

„LSPI galima išvengti naudojant tinkamą alyvą. Kuo alyvos  klampumas mažesnis, tuo mažiau alyvos likučių lieka degimo kameroje ir stūmoklio-cilindro erdvėje. Kitas svarbus aspektas – alyvos pagrindo sudėtis. Geresnis alyvos pagrindas užtikrina mažesnę oksidaciją, mažesnius jungčių struktūros pokyčius, sumažina tepalų garavimo greitį. Visa tai reikšmingai prisideda prie LSPI prevencijos“, – patarimais dalijasi „TotalEnergies“ ekspertas A. Husiatynskis.

Apsauga nuo grandinės susidėvėjimo

Pastaraisiais metais buvo nustatyta, kad didelis suodžių kiekis alyvoje turi neigiamos įtakos variklio grandinių nusidėvėjimui. Suodžiai abrazyviniu poveikiu veikė grandinės kaiščius, todėl grandinė pailgėjo. Dėl to gali būti sugadintas variklis, nes peršoka skirstymo mechanizmas. Tinkama alyva neleidžia suodžiams nusėsti ant grandinės grandžių ir taip apsaugo grandinę. Verta pažymėti, kad tai taikoma ne tik dyzeliniams, bet ir benzininiams varikliams su tiesioginiu degalų įpurškimu.

Total
0
Shares
0
0
0
0
0
Kiti įrašai
Telefonas automobilyje
Skaityti

Kokią įrangą reikia turėti norint naudotis telefonu automobilyje?

Skaityti

Pagalbinės technologijos prie vairo: kokios 5 sistemos ypač pravers ilgesnėje kelionėje?

Skaityti

Variklio alyva: naujausios formulės skirtos sutaupyti

Skaityti

Ar jūsų automobilio žibintai apšviečia tamsų kelią taip kaip turėtų?

Skaityti

Patarimai, kaip keisti ir prižiūrėti akumuliatorių patiems

Skaityti

Kodėl svarbu atlikti antikorozinį padengimą?

Skaityti

Specialistas: automobilio variklio ilgai šildyti nereikia

Skaityti

Išlipant iš automobilio „trenkia“ elektra. Ar tai kenkia sveikatai?

Skaityti

Pažangi „Continental“ technologija leidžia matyti aklosiose zonose

Skaityti

Populiariausios modifikacijos: ką lietuviai keičia savo kasdieniniuose visureigiuose?

Skaityti

Vasaros kelionės automobiliu: ką reikia žinoti apie dviračių laikiklius ir kitus aksesuarus

Skaityti

eCall gelbės gyvybes

Skaityti

„Continental“ technologijos saugo nuo programišių atakų

Skaityti

Kelionė be trikdžių: „Continental“ kuria ateities mobilumo sprendimus

NAUJIENOS

Automobilių sukčiai, kaip neapsigauti

Ieškantiems naudoto automobilio pataria nepasiduoti emocijoms – sukčiai nesnaudžia

vairavimas keleivio komentarai

Apklausa: 44 proc. vairuotojų erzina keleivio komentarai apie vairavimą, manevravimą ir kelio pasirinkimą

Vilnius Trakai viaduko remontas

Pradedamas remontuoti viadukas kelyje nuo Vilniaus į Trakus: numatomi eismo pokyčiai

Elektromobilių įkrovimo stotelės

Įkrovimo srityje atsiliekančiai Lietuvai – ekspertų perspėjimas

Eismo pralaidumas Vilniuje

Vilniaus padangėje – dažnesni dronų skrydžiai: renkami duomenys eismo pralaidumui gerinti

motociklai

Dviratės transporto priemonės sugrįžo: atidumo egzaminą laiko visi

PATARIMAI

Kodėl „Alfa Romeo“ automobiliai vėl varomi galiniais ratais?

Automobilio žibintai, ką reikia žinoti perkant?

Automobilių spalvos: kaip sukuriamas futuristinis, o kaip – prabangus įvaizdis?

Pirksite automobilį lizingu: atsižvelkite ne tik į palūkanas, bet ir savo emocijas

Krovinių gabenimas – ką verta žinoti?

120 metų besitęsianti pažangių „Renault“ automobilių istorija: vis dar geriausi sprendimai patogesniam gyvenimui

PARTNERIO TURINYS

Automobilio nuoma už mažą kainą!

Ekonomikos nuosmukis tapo „Cordiant Prefessional“ tramplinu

Nanotechnologijos danga automobilių stiklams – ne mitas, o realybė

„CityBee“ turimų „Mini One“ automobilių skaičių didina beveik dvigubai

Kaip žinoti, kad metas naujam akumuliatoriui ir kaip išsirinkti patikimą?

Motokroso aprangos pasirinkimas: skirtumai tarp paprastos ir specializuotos aprangos

STRAIPSNIAI

Alkotesterinis užraktas

Automobilių kėbulų paruošimas perdažymui

Dujos, dujų įranga

Vairavimo per lietų ypatumai

Poliesterinių medžiagų suaižėjimas

Drąsus „Taip!“ logistikos firmoms!

Saugos pagalvių servisas
Padangos
Padangos, ratlankiai
  • dideli ratlankiai
    Ar automobilis su įspūdingais ratais – vis dar grožis, reikalaujantis aukų?
  • „Continental“ padangos stambiausiems elektromobilių gamintojams
Automedia.lt Automedia.lt
Projektai:  statybajums.lt / manosveikata.lt / kelioniuklubas.lt / skaitome.lt / verslo.tv / seostraipsnis.lt / mokslozinios.lt / zvejosapnas.lt / protobokstai.lt / motinyste.lt
Partneriai:  Epadangos24.lt / autorentalis.lt

Įrašykite raktažodį ir spauskite Enter.