Birželio 20d. Ketvirtadienis

Automobilių padangos irgi sensta

Peržiūrų skaičius: 27044
Automobilių padangos irgi sensta

Padangų amžius Artėjant padangų keitimo metui, vairuotojai, besidairantys naudotų padangų, raginami atkreipti dėmesį į jų amžių. Specialistų teigimu, šios, kaip ir kiti gaminiai, turi savo galiojimo laiką, todėl susigundžiusieji senomis padangomis, net ir turinčiomis nemažą protektoriaus rašto gylį, rizikuoja savo ir keleivių saugumu. Perkantieji nenaujas padangas apie jų techninę būklę dažniausiai sprendžia iš išvaizdos.

Manoma: jei protektoriaus raštas gilus, o padangos atrodo tarsi naujos, jos tinkamos naudoti ir tarnaus dar ne vieną sezoną. Tačiau vienintelis tokių padangų privalumas, kaip teigiama, yra mažesnė kaina. Padanga gali atrodyti gerai, nes buvo mažai naudota, tačiau, jei ji labai sena, tikėtina, kad bus praradusi daugelį savo pirminių savybių. Iš pirmo žvilgsnio nebloga padangų išvaizda gali būti labai apgaulinga. Padangoms senstant, kietėja guma, todėl prastėja jos sukibimas su kelio danga, ilgėja stabdymo laikas.

Tikslių duomenų nėra (tai priklauso nuo daugelio faktorių), bet senesnė nei penkerių metų padanga tam tikrais atvejais stabdymo kelią gali pailginti iki 10 procentų. Padangų amžius ir jų techninė būklė ypač aktualūs žiemą, kai vairavimo sąlygos būna prasčiausios. Kai kelio danga šlapia, slidi, svarbu geras padangų sukibimas su kelio danga, todėl geriau, kad jų guma nebūtų sukietėjusi. Restauruotos Klaidingai manoma, kad, restauravus padangą, prasitęsia jos galiojimo laikas. Atnaujinus protektoriaus dalį, o kartais ir visą padangą nauju gumos sluoksniu, sukibimo su kelio danga savybės gali pagerėti.

Tačiau negalima pamiršti, kad likusi padangos dalis, karkasas, taip pat yra veikiamas laiko. Ilgainiui padanga praranda tvirtumą, mažėja jos apkrovimo indeksas, todėl didėja sprogimo tikimybė. Būtent dėl to šios padangos priskiriamos prie žemiausios kategorijos ir yra pigesnės. Padangų amžius priklauso ne tik nuo mechaninio poveikio (slėgio, vairavimo, automobilio apkrovos ir pan.), bet ir nuo eksploatavimo bei sandėliavimo metu savaime vykstančių įvairių cheminių reakcijų.

Guma senėja dėl šviesos, šilumos, deguonies, ozono ir kitų poveikių. Todėl jas būtina laikyti sausose, nuo tiesioginių saulės spindulių bei temperatūrų svyravimų apsaugotose, nuolat vėdinamose patalpose. Gamintojų padangoms naudojami gumos mišiniai nedaug kuo skiriasi, todėl paprastai laikoma, kad padangos dalį svarbių savybių praranda jau maždaug po penkerių šešerių metų nuo pagaminimo. Pagaminimo datą nesunkiai galima pasitikrinti patiems. Ji nustatoma pagal serijos numerį, esantį ant padangos sienelės. Serijos numerį sudaro raidžių ir skaitmenų kodas, paskutiniai keturi arba trys (jei padanga pagaminta anksčiau nei 2000 m.) skaičiai ir rodo pagaminimo datą. Pirmieji du reiškia pagaminimo savaitę, o kiti – metus (pavyzdžiui, 1800 reikštų 18 savaitę ir 2000 metus). Universalios Universalios padangos – ne blogiausias pasirinkimas. Lietuvoje kol kas gana populiarios universalios padangos, kurios, kaip teigia jų gamintojai, gana efektyvios ir vasarą, ir žiemą. Tačiau yra ir nemažai skeptikų, teigiančių, kad universalios padangos nėra tinkamai pritaikytos nei sausam asfaltui, nei apsnigtam ir slidžiam keliui.

Vairuotojai dažnai klysta manydami, kad universalios padangos žymimos specialiu ženklu M+S. Taip gali būti žymimos ir universalios, ir žieminės dygliuotos padangos. Kur kas tikslesnis ženklas – nupiešta saulė, snaigė ir lietaus lašeliai – vienas ir keli. Padangų gamybos kompanijos, kurios negamina universalių padangų, dažnai šaiposi: atseit, kas vaikšto su vienais ir tais pačiais batais ir žiemą, ir vasarą. Ne vienas specialistas teigia, kad universalios padangos – pusėtinas pasirinkimas. Jos iki galo neatlieka reikiamų funkcijų nei žiemą, nei vasarą. Pavyzdžiui, tokiems vairuotojams, kurie automobiliu iš garažo išvažiuoja tik per didžiąsias šventes, universalios padangos ištisus metus yra kur kas geriau negu vasarinėmis padangomis važinėti slidžiu žiemos keliu. Tačiau kai kurie pardavėjai teigia, kad tais pačiais batais tiek žiemą, tiek vasarą Lietuvoje vaikšto tikrai nemažai žmonių.

Taigi nereikia baimintis, kad dauguma žmonių, ypač rajonuose, žiemą važinės mašinomis, „apautomis“ universaliomis padangomis. Universalių padangų stabdymo efektyvumas nėra toks kaip žieminių, jos lėčiau įgauna pagreitį, tačiau vis tiek suteikia galimybę važiuoti žiemą. Žiemą jau geriau važinėti mašinomis su universaliomis, nei su vasarinėmis ar visiškai nudilusiomis žieminėmis padangomis. Be to, universalios padangos daugeliui vairuotojų – būdas sutaupyti pinigų. Ypač dabar, kai kartais už padangas reikia mokėti tiek pat, kiek kainavo mašina.

Naujausios padangų pramonės technologijos

Naujausios padangų pramonės technologijos

Spartus technologijų tobulinimas vyksta daugelyje sričių. Nors ne visos naujausios technologijos yra pritaikomos mūsų kasdieniniame gyvenime, dalis jų prasimuša ir iki paprastų žmonių naudojamų produktų. Žinoma, tam reikia kiek daugiau laiko....


Kaip užmontuoti padangą ant ratlankio?

Kaip užmontuoti padangą ant ratlankio?

Padangų montavimas paprastai geriausiai ir saugiausiai atliekamas automobilių servise. Profesionalus mechanikai su reikiama įranga padangą užmontuoja greičiau nei per minutę. Visgi gali nutikti ir taip, kad kada nors arti jūsų nebus jokio serviso...


Ekonomikos nuosmukis tapo „Cordiant Prefessional“ tramplinu

Ekonomikos nuosmukis tapo „Cordiant Prefessional“ tramplinu

Į ekonominių sankcijų karą įsivėlusi Rusija porą pastarųjų metų fiksavo nuosmukį beveik visuose ūkio sektoriuose. Padangų prekybos apimtys 2015-aisiais susitraukė maždaug 17 proc. ir bene vienintelis šios rinkos žaidėjas, sugebėjęs išsaugoti...


Ratlankiai - duoklė ne tik grožiui

Ratlankiai - duoklė ne tik grožiui

Ratlankiai – konstrukcinė automobilio dalis. Per juos nuo padangų į pakabos detales transmisijos elementu perduodamos kelio reakcijos jėgos. Nuo ratlankio geometrinių parametrų priklauso pakabos charakteristika, padangų tipas, o visa tai...


Kelionės nudėvėtomis padangomis palydovė – rizika

Kelionės nudėvėtomis padangomis palydovė – rizika

Kelionė tokiomis padangomis yra nesaugi. Be to, automobilio kontrolės galimybes kelyje sunkina ir dažnai per mažas padangų protektoriaus gylis, kuris lemia prastesnį sukibimą. Naujas „Goodyear” Europoje atliktas tyrimas rodo, kad...


Žinomiausios pasaulio padangų gamintojos

Žinomiausios pasaulio padangų gamintojos

Padangų parduotuvėse regime daugybę skirtingų pavadinimų produktų. Keisčiausia, kad daugelį jų mes žinome, nors nesame jų niekada bandę. Taip pat daugelis padangų gamintojų neskiria pinigų reklamai masinės informacijos priemonėms. Jie susikūrė...


Dauguma lietuvių važinėja netinkamomis naudoti padangomis

Dauguma lietuvių važinėja netinkamomis naudoti padangomis

Remiantis ne gyvybės draudimo bendrovės BTA nepilnų trejų metų duomenimis, Lietuvoje netikėtai spustelėjus šaltukui ir atsiradus plikledžiui, eismo įvykių spalį vidutiniškai išauga 26%, o lapkritį - net dvigubai lyginant su kitomis minėtų mėnesių...


Lietus kelyje

Lietus kelyje

Sakoma, kad pats pastoviausias dalykas pasaulyje yra orų nepastovumas. Visai netikėtai kelyje gali pasitaikyti stiprus lietus, kuris jūsų kasdienę kelionę gali paversti daug sudėtingesne. Šiame straipsnyje pateiksime patarimus, kaip elgtis kelyje...


www.filtru-centras.lt

www.filtru-centras.lt

Alyvos ir visi filtrai visai technikai !
NAUJIENLAIŠKIO PRENUMERATA

Čia galite užsisakyti AUTOMEDIA.LT savaitraštį!