• Pradžia
  • Naujienos
    • Naujienos
    • Elektromobiliai
    • Įdomu
    • Motociklai
    • Nauji automobiliai
    • Sportas
  • Patarimai
    • Patarimai
    • Automobilių priežiūra
    • Remontas
    • Specialistas pataria
    • Verta sužinoti
  • Straipsniai
    • Straipsniai
    • Padangos, ratlankiai
    • Automobiliai, nuoma
    • Automobilio remontas
    • Automobilių dalys, įranga
    • Priežiūra, komfortas, paslaugos
  • Video
  • Partnerio turinys
Facebook
YouTube
Reklama
Susisiekime
Automedia.lt Automedia.lt
  • Pradžia
  • Naujienos
    • Naujienos
    • Elektromobiliai
    • Įdomu
    • Motociklai
    • Nauji automobiliai
    • Sportas
  • Patarimai
    • Patarimai
    • Automobilių priežiūra
    • Remontas
    • Specialistas pataria
    • Verta sužinoti
  • Straipsniai
    • Straipsniai
    • Padangos, ratlankiai
    • Automobiliai, nuoma
    • Automobilio remontas
    • Automobilių dalys, įranga
    • Priežiūra, komfortas, paslaugos
  • Video
  • Partnerio turinys

Miegas prie vairo: kokie pagrindiniai ženklai ir kaip išvengti nelaimės?

miegas prie vairo

Trumpėjančios dienos, artėjantys lietingi rudeniški orai bei pasikeitęs – intensyvesnis ir labiau varginantis gyvenimo tempas dažną mūsų priverčia vis dažniau nusižiovauti ar trumpam pailsinti akis. Jei mieguistumas darbe ar namuose lems tik lėtesnį užduoties atlikimą ar pramiegotą mėgstamo serialo epizodą, visai kitokia situacija atsisėdus prie automobilio vairo – noras bent trumpam pailsinti akis gali baigtis didžiule nelaime. Tad kaip atpažinti atsiradusią grėsmę ir jos išvengti?

Vairuoti lyg išgėrus

„Pailsėsiu grįžęs“, „tik atrodau pavargęs“, „juk netoli“ – frazės, kurių geriau būtų nesakyti prieš sėdant prie vairo. Statistika ir ekspertų skaičiavimai mieguistiems ir pavargusiems žmonėms negailestingi – naktį miegojus penkias–šešias valandas, rizika patekti į avariją išauga beveik dukart, o jei miegota mažiau nei keturias valandas – net 11,5 karto.

Nieko keisto, juk mieguistumas ir nuovargis mažina budrumą bei prailgina reakcijos laiką. Atrodytų, vos akimirką trunkantis akių pailsinimas gali baigtis atsidūrimu griovyje ar kita itin skaudžia nelaime. Negana to, per vėlai pramerkę akis galime būti sugadinę gyvenimą ne tik sau, bet ir kitiems – jaučiant nuovargį ir būnant mieguistam kelyje padidėja tikimybė nepastebėti kito eisme dalyvaujančio automobilio, šalikelėje minančio dviratininko, į važiuojamąją kelio dalį įbėgusio laukinio gyvūno ar įžengusio užsisvajojusio pėsčiojo. Tokių ir panašių atvejų, kaip teigia draudimo bendrovės ERGO Lietuvoje Verslo klientų transporto draudimo portfelio valdytojas Rimvydas Pocius, tekę fiksuoti toli gražu ne vieną.

„Budrumas kelyje, ypač kai jame nutinka įvairiausių netikėtų situacijų, yra būtinas – pastebėjus kliūtį paskutinę akimirką, stabdžiai nebepadės. O jei vairuojama tuomet, kai lyja ir važiuojamoji kelio danga yra slidesnė, reikia dar didesnio susikaupimo, nes stabdymo kelias dar labiau ilgėja. Galima savęs paklausti, jei prie vairo nesėdame išgėrę, kodėl rizikuojame vairuodami mieguisti? Juk situacijos, lyginant reakcijos laiką, gana panašios“, – susimąstyti siūlo ERGO atstovas.   

Kas įspėja apie gresiančią nelaimę?

Kartais nuovargį ir mieguistumą atpažinti itin lengva. Ne pelno siekiančios JAV organizacijos „AAA Foundation for Traffic Safety“ duomenimis, net apie 24 proc. vairuotojų pripažįsta per paskutines 30 dienų prie vairo sėdę tokie pavargę, kad buvo sunku išlaikyti atmerktas akis. Kartais apie tai, kad gresia užmigti, gali indikuoti susilpnėjęs dėmesys, dažnas mirksėjimas, koordinacijos sutrikimai, sušlubavusi atmintis, apsunkę akių vokai ar tiesiog žiovulys. 

Deja, tačiau kartais nelaimę pranašauti kur kas sunkiau. Net ir jaučiantis gerai, miego trūkumas gali nulemti mikromiegą – trumpus pasikartojančius ir nevalingus miego epizodus. Nemažai priklauso ir nuo to, kada vairuojama – JAV atliktų tyrimų duomenimis, beveik pusė apklaustųjų jautėsi mieguisti prie vairo vėlai vakare ir naktį (nuo 21 val. iki 6 val. ryto), o maždaug penktadalis jų pripažino jautę nuovargio simptomus nuo vidurdienio iki pat 17 val. 

„Artėjančio pavojaus ženklus galime pastebėti ir būdami kelyje. Jei darosi sunku išsilaikyti savo eismo juostoje, nejučia priartėjama prie kito automobilio galo ar darosi sudėtinga palaikyti saugų atstumą – privalu sustoti. Tęsti kelionę esant pavargus itin pavojinga. Be to, jei dėl esamų aplinkybių gali kilti pavojus eismo saugumui, vairuoti draudžia ir kelių eismo taisyklės“, – teigia R. Pocius. 

Kofeinas – ne išeitis

Jei vairuojant pradedamas jausti mieguistumas, geriausia sustoti kelkraštyje ir bent 15 minučių pamiegoti. Tačiau kartais pamiegojimo nepakanka arba nėra galimybių to padaryti. Tokiais atvejais, neretai griebiamasi kofeino turinčių produktų, tačiau prie šios medžiagos dažnas mūsų yra pripratęs, tad ji retai tinka padidinti budrumą. Negana to, energetiniai gėrimai yra itin žalingi širdžiai, o mėginimai priverstinai neužmerkti akių dažniausiai taip pat nesuveikia.

Kaip pataria R. Pocius, norint išblaškyti miegus, patariama įsijungti radijo stotį ar pradėti klausytis neįprastos sau muzikos. Suaktyvinti smegenis ir neleisti užmigti gali padėti gryno oro įleidimas į automobilio saloną. Galiausiai, miego metas atitolinamas pradėjus užkandžiauti – taip nuolat judinant žandikaulio raumenis.

„Visgi minėtos priemonės padeda tik trumpam laikui. Veiksmingiausias būdas nugalėti mieguistumą ir nuovargį – gerai išsimiegoti. Svarbu nepamiršti, kad kiekviena kelionė yra didžiulė atsakomybė ne tik už save, bet ir kitus, tad ir reikėtų elgtis kuo atsakingiau“, – pataria ERGO atstovas.

Total
0
Shares
0
0
0
0
0
Kiti įrašai
Kartlandas Max
Skaityti

Vilniuje įvyko oficiali ,,Kartlandas Max” kartodromo atidarymo šventė. Pamatykite kaip atrodo didžiausias vidaus kartodromas Baltijos šalyse!

Augintinis automobilyje
Skaityti

Lietuvos vairuotojai dažniau nei latviai ir estai augintinius automobiliuose palieka vienus

Saugumas kelyje
Skaityti

Lietuvos automobilių kelių direkcija primena saugaus eismo taisykles: svarbiausia dalyvaujant eisme yra atidumas ir dėmesingumas

Nauji mokslo metai eismas
Skaityti

Nauji mokslo metai prasideda ir keliuose: kaip apsaugoti vaikus nuo nelaimių

Būk saugus, atidus ir sveikas
Skaityti

Lietuvos automobilių kelių direkcijos organizuotoje akcijoje „Būk saugus, atidus ir sveikas“ apsilankė daugiau kaip 5 tūkst. dalyvių

Plikos padangos pavojus kelyje
Skaityti

Kelyje paslysti galima ir vasarą: kaip saugiai važiuoti pilant lietui

Naujo automobilio pirkimas
Skaityti

Renkantis naują automobilį jo poveikis aplinkai svarbus tik 17 proc. gyventojų

Elektromobiliai Lietuvoje
Skaityti

Naujausia statistika: Lietuvos keliais rieda daugiau nei 16 tūkst. elektromobilių

Juodosios dėmės keliuose
Skaityti

Juodąsias dėmes Lietuvos keliuose trina ir žiedinės sankryžos, ir greičio matuokliai

M. Švaikauskas
Skaityti

Vilnių ir Uteną jungianti „betonkė“ per dvejus metus virs vienu moderniausių šalies kelių: papasakojo apie vykstančius darbus

autobusų ir troleibusų parkų atnaujinimas
Skaityti

Lietuvos miestai atnaujina autobusų ir troleibusų parkus: dėmesys – keleivių patogumui ir ekologijai

Elektromobiliai parama
Skaityti

Viešąjį sektorių rinktis elektromobilius skatins 38 mln. eurų ES investicijos

Dviračių takų plėtra
Skaityti

Pėsčiųjų ir dviračių takų plėtra: gyventojai dviratį ima matyti ne tik kaip laisvalaikio priemonę

Ignitis ON
Skaityti

„Ignitis ON“ elektromobilių įkrovimo tinklo plėtra: pirmosios įkrovimo stotelės prie „Maxima“ parduotuvių

Sustojimai pagal pareikalavimą
Skaityti

Kauno viešajame transporte startavo naujovės – sustojimai „pagal pareikalavimą“

Auto įvikio draudimo išmoka
Skaityti

užmiesčio keliai
Skaityti

Siauri užmiesčio keliai žaloja automobilius ir kelia grėsmę žmonių sveikatai

Lietuvos vairuotojai
Skaityti

Lietuvos vairuotojai pažeidėjus bando tramdyti patys, nesikreipdami į policiją

NAUJIENOS

Kuro kainos

Saugokite gamtą ir piniginę: vos keliais paspaudimais jūsų išmanusis telefonas gali padėti sutaupyti išlaidas degalams

Elektriniai paspirtukai

Artėja paspirtukininkų nebaudžiamumo saulėlydis, bet ekspertai pasigenda būtiniausio sprendimo

Ignitis elektromobiliai

„Ignitis“ investuos iki 115 mln. eurų į elektromobilių tinklo plėtrą Baltijos šalyse 

Kelių naudotojo mokečių pakeitimai

Vyriausybė pritarė kelių naudotojo mokesčio pakeitimams

Navigacinės programėlės

Nepasimeskite eismo ribojimuose: 5 navigacinės programėlės užtikrinsiančios sklandų judėjimą gatvėmis NATO viršūnių susitikimo metu

Elektrinis transportas

ES Žaliasis kursas: paskolos transporto įmonėms – tik su pereinamojo laikotarpio planu

PATARIMAI

Greitas ir paprastas automobilio valymas: 5 gudrybės, kurios padės švarą palaikyti be vargo

Greitas ir paprastas automobilio valymas: 5 gudrybės, kurios padės švarą palaikyti be vargo

Ar gera investicija – klasikinis rusiškas automobilis?

Vairas sukasi sunkiai? Laikas tikrinti vairo stiprintuvo skystį

Kodėl „Alfa Romeo“ automobiliai vėl varomi galiniais ratais?

5 mitai apie automobilių saugumą, kuriais žmonės dar patiki

Kodėl verta pirkti originalias vokiškų automobilių dalis

PARTNERIO TURINYS

Vaizdo registratorius

Automobilių kabliai

Taxi Vilniuje: mobiliųjų programėlių privalumai

Šviežia kava automobilyje? Dabar tai įmanoma

Nevažiuojanti transporto priemonė kieme. Kokias problemas ji gali sukelti?

Kada keičiamos padangos?

STRAIPSNIAI

Starterių ir generatorių remontas

Populiariausios modifikacijos: ką lietuviai keičia savo kasdieniniuose visureigiuose?

Saugaus eismo automobilių keliais įstatymas

Pirežastys kodėl dažant atsiranda poros

Padangų naudojimo įpatumai

Naujasis M6 – greičiausias dviduris BMW modelis istorijoje

Saugos pagalvių servisas
Turbinų remontas
Padangos, ratlankiai
  • Žieminių padangų pasirinkimas
    Renkamės žiemines padangas: klaidos, kurių verčiau nekartoti
  • UltraGrip Performance 3
    „Goodyear“ pristato „UltraGrip Performance 3“
Automedia.lt Automedia.lt
Projektai:  statybajums.lt / manosveikata.lt / kelioniuklubas.lt / skaitome.lt / verslo.tv / seostraipsnis.lt / mokslozinios.lt / zvejosapnas.lt / protobokstai.lt / motinyste.lt
Partneriai:  autorentalis.lt

Įrašykite raktažodį ir spauskite Enter.