• Pradžia
  • Naujienos
    • Naujienos
    • Elektromobiliai
    • Įdomu
    • Motociklai
    • Nauji automobiliai
    • Sportas
  • Patarimai
    • Patarimai
    • Automobilių priežiūra
    • Remontas
    • Specialistas pataria
    • Verta sužinoti
  • Straipsniai
    • Straipsniai
    • Padangos, ratlankiai
    • Automobiliai, nuoma
    • Automobilio remontas
    • Automobilių dalys, įranga
    • Priežiūra, komfortas, paslaugos
  • Video
  • Partnerio turinys
Facebook
YouTube
Reklama
Susisiekime
Automedia.lt Automedia.lt
  • Pradžia
  • Naujienos
    • Naujienos
    • Elektromobiliai
    • Įdomu
    • Motociklai
    • Nauji automobiliai
    • Sportas
  • Patarimai
    • Patarimai
    • Automobilių priežiūra
    • Remontas
    • Specialistas pataria
    • Verta sužinoti
  • Straipsniai
    • Straipsniai
    • Padangos, ratlankiai
    • Automobiliai, nuoma
    • Automobilio remontas
    • Automobilių dalys, įranga
    • Priežiūra, komfortas, paslaugos
  • Video
  • Partnerio turinys

Keturiais ratais varomas automobilis gali būti pigesnis nei dviem

Neretai juokaujama, kad techninės pagalbos centrai bei autoservisai nemėgsta keturiais ratais varomų automobilių, mat tokių vairuotojai žiemą kur kas rečiau užstringa pusnyse ar nuvažiuoja nuo kelio. Tačiau tokie juokai yra realybė – augant visureigių populiarumui, vairuotojus gelbėti išties reikia rečiau.

Visureigis visada buvo suvokiamas kaip didelis, keturiais ratais varomas, neekonomiškas ir brangus automobilis, tačiau laikai keičiasi – šiandien Lietuvoje pilna tokią transmisiją turinčių nedidelių ir nebrangių modelių.

Kaina – svarbus kriterijus

Keturis varančius ratus turinčių automobilių privalumai išryškėja žiemą, o jų populiarumas ypač išauga vėlyvą rudenį. Besidairydami naujo automobilio, vairuotojai svarsto ne tik apie asmeninius, bet ir visos šeimos poreikius – juk jie dažniausiai yra praktiškesni, o prastame kelyje keturi varomi ratai pasitikėjimo suteikia daugiau.

Vis dėlto svarbiausias kriterijus renkantis bet kokį automobilį yra kaina, bet už 4WD transmisiją turintį žmonės dažniausiai pasirengę sumokėti daugiau. Tačiau rinkoje pasirinkimas yra didelis ir, daugeliui automobilių brangstant, kai kurie modeliai išlaiko neaukštą kainos kartelę.

Vienas geriausių pavyzdžių – „Suzuki“. Šio gamintojo keturių varančių ratų pavarą turintis hečbekas „Swift“ kainuoja 13 990 Eur, analogišką sumą atsieitų ir nedidelis visureigis „Ignis“. Tiesa, teorinė lyderė šioje rinkoje – „LADA 4×4 (Niva)“, kurį Lietuvoje įsigyti galima už 9 950 Eur, tačiau ji nemėgstama masinio pirkėjo.

Kalbant apie didesnius modelius, pigiausias kompaktinių krosoverių segmente yra „Dacia Duster“ – keturiais ratais varomi modeliai kainuoja kiek daugiau nei 13 tūkst. Eur, tačiau jų komplektacija kur kas kuklesnė, pavyzdžiui, už tokią sumą jis turėtų tik plieninius ratlankius, nebūtų oro kondicionieriaus. Kiek daugiau tektų sumokėti už turtingesne komplektacija pasigirti galinčius „Suzuki Vitara“ bei „SsangYong Tivoli“ – jie kainuoja nuo 17,5 tūkst. Eur. Populiarių gamintojų modelių, pavyzdžiui, „Toyota C-HR“ kaina su keturių varančių ratų pavara jau gerokai viršija 20 tūkst. Eur.

Tarp didesnių visureigių, kurių ilgis yra didesnis nei 4,5 metro, konkurencija kainos lygmeniu dar aršesnė: iki 30 tūkst. Eur ribos galima įsigyti keturiais ratais varomus „Nissan X-Trail“ ar „Škoda Kodiaq“, o kalbant apie pačius didžiausius, neprilygstamas yra „SsangYong Rexton“. Galingo rėminę konstrukciją turinčio modelio bazinė kaina yra mažesnė nei 31 tūkst. Eur – jis neretai pavadinamas labiau prieinamu „Toyota Land Cruiser“, mat panašių techninių savybių turintis šis modelis kainuoja 8 tūkst. Eur daugiau.

Naudingesnis sprendimas

Daugelis šiuolaikinių visureigių gali būti komplektuojami su dviem transmisijų tipais – dviejų arba keturių varančių ratų. 4WD pavarą turintys automobiliai dažniausiai yra brangesni, tačiau jų ir likutinė vertė aukštesnė, todėl išskaidžius lizingo įmokas keleriems metams, skirtumas kiekvieną mėnesį bus minimalus. O ilguoju laikotarpiu, įvertinant ne tik pradinę kainą, 4WD automobilis gali tapti net ir pigesnis.

Automobilių nuomos įmonės „Sixt Lietuva“ vadovas Algimantas Andrašiūnas teigia, kad šis argumentas yra svarbus, tačiau ne visada pagrindinis. Klientai keturis varančius ratus turinčius automobilius įprastai renkasi dėl kitų priežasčių, pavyzdžiui, didesnio pravažumo, kuris tampa ypač aktualus šaltuoju ir šlapiuoju metų laikais.

„Mums, kaip nuomos kompanijai, teikiančiai kompleksinius sprendimus kartu su visa automobilio priežiūra bei technine pagalba, labai patinka, jog daugėja visureigių su aukštesne prošvaisa. Žiemą yra mažiau vargo ir išlaidų organizuoti techninę pagalbą, kadangi visus varančius ratus turinčius automobilius daug rečiau reikia gelbėti užstrigus miške ar nuvažiavus nuo kelio“, – šypsosi įmonės vadovas.

Kitas keturis varančius ratus turinčių automobilių privalumas – juos lengviau parduoti antrinėje rinkoje. Juk įsigijus naują, jį kažkada reikės parduoti. Šis procesas visada paprastesnis, kai automobilis yra geresnės komplektacijos bei turi visus varančiuosius ratus – taip jis automatiškai tampa pranašesnis už kitus konkurentus.

Todėl renkantis asmeninę transporto priemonę specialistai pataria atsižvelgti ne tik į dideliu tempu augančią visureigių rinką, bet ir kitas tendencijas – populiarėjančius benzininius variklius ar specifines technologijas, kurios po kelerių metų taps įprastos daugelyje automobilių.

Pavyzdžiui, prieš dešimtmetį dar buvo normalu pamatyti rankenėle nuleidžiamus priekinius langus ar rankiniu būdu reguliuojamus veidrodėlius, tačiau šiandien naujame modelyje tai būtų nesusipratimas. Analogiška situacija ir su kai kuriomis šiuolaikinėmis technologijomis: automatiškai įsijungiančiais žibintais, tamsintais užpakaliniais langais, šildomomis sėdynėmis ar pagrindinių sistemų valdymu ant vairo. Po kelerių metų tokių sistemų neturintį automobilį parduoti greičiausiai bus labai sunku, todėl rinkos ekspertai siūlo verčiau išleisti daugiau įsigyjant ir taip užsitikrinti paprastesnį pardavimo procesą bei aukštesnę likutinę vertę.

Total
0
Shares
0
0
0
0
0
Kiti įrašai
Audi a8
Skaityti

Atskleisti automobiliai, kurių rida 2022 m. klastota dažniausiai: sąrašo viršuje – Audi A8

Kia naudoti automobiliai
Skaityti

KIA naudoti automobiliai: ar tikrai juos geriausia pirkti iš įmonių?

gyvūnai kelyje
Skaityti

Nemažėjant autoįvykių su laukiniais gyvūnais, aplinkosaugininkai primena važiuoti lėčiau

važinėjimas miškais
Skaityti

Aplinkosaugininkai primena: miško paklotė nėra ekstremalių pojūčių trasa

Skaityti

Kaip rasti geriausią vairavimo instruktorių Vilniuje? 

Skaityti

7 patarimai, kaip sumažinti išlaidas degalams

Skaityti

Profesionalus vairavimo instruktorius Vilniuje

Skaityti

Sėkmės istorijos tęsinys: pristatyta naujoji „Mercedes-Benz“ E klasė

Skaityti

Automobilių spalvos: kaip sukuriamas futuristinis, o kaip – prabangus įvaizdis?

Skaityti

Elektromobilių vairuotojams netenkant privilegijų svarbus tampa ne tik nuvažiuojamas atstumas

Skaityti

Paaiškino, ką reiškia „fyškė“, „stoikė“ ir kiti vairuotojų „burtažodžiai“

Skaityti

5 automobilio skysčiai, kurių geriau nesumaišyti

Skaityti

Automobilių pasaulio mitai: kaip tarp jų nepasiklysti

Skaityti

Kuo naudingi tranzitiniai sandėliai?

Skaityti

Stereotipų galia: ar vokiški automobiliai tikrai patikimesni už prancūziškus?

Skaityti

Verta žinoti: kiek kainuoja susidūrimas su gyvūnu kelyje?

Skaityti

Vairavimo mokymai kitaip: teorijos mokymasis namuose, praktinio vairavimo pamokos – autodrome

Skaityti

Automobilio funkcijų valdymas: ar fizinių mygtukų atsisakymas yra teisingas žingsnis?

NAUJIENOS

Mercedes-AMG S klasė

Mercedes-AMG“ S klasė: privataus lėktuvo komforto ir F-1 bolido dinamikos sintezė

Automobilių sukčiai, kaip neapsigauti

Ieškantiems naudoto automobilio pataria nepasiduoti emocijoms – sukčiai nesnaudžia

vairavimas keleivio komentarai

Apklausa: 44 proc. vairuotojų erzina keleivio komentarai apie vairavimą, manevravimą ir kelio pasirinkimą

Vilnius Trakai viaduko remontas

Pradedamas remontuoti viadukas kelyje nuo Vilniaus į Trakus: numatomi eismo pokyčiai

Elektromobilių įkrovimo stotelės

Įkrovimo srityje atsiliekančiai Lietuvai – ekspertų perspėjimas

Eismo pralaidumas Vilniuje

Vilniaus padangėje – dažnesni dronų skrydžiai: renkami duomenys eismo pralaidumui gerinti

PATARIMAI

Automobilio judėjimas posūkyje

automobilių dalys akcijos

Automobilių prekes verta pirkti tada, kai taikomos akcijos

Ką reikėtų patikrinti naudoto automobilio variklyje?

Vairavimas slidžiame kelyje

Vairavimas slidžiame kelyje: koks scenarijus rizikingiausias ir kaip jo išvengti

Automobilio langų priežiūra žiemą: dažniausios vairuotojų klaidos

Bio-DME degalais varomas sunkvežimis įveikė 100 tūkst. kilometrų ridą

PARTNERIO TURINYS

Motokroso aprangos pasirinkimas: skirtumai tarp paprastos ir specializuotos aprangos

Patarimai planuojantiems išsinuomoti automobilį

Industrinės padangos

Stogo skersiniai

Mikroautobusų remontas Vilniuje

Į Lietuvą atkeliauja Gladiator®!

STRAIPSNIAI

Variklio alyva: naujausios formulės skirtos sutaupyti

Opel Zafira Tourer ecoFLEX“: „poilsis ant ratų”, o tarša tik 119 g/km CO2

Žiemos šalčiai – išbandymas dyzeliniams automobiliams

Kokiais visureigiais važinėsime 2025-aisiais?

Priekabos elektros lizdo 7 kontaktų jungimo schema

Šlifavimo žymės

Saugos pagalvių servisas
Turbinų remontas
Padangos, ratlankiai
  • dideli ratlankiai
    Ar automobilis su įspūdingais ratais – vis dar grožis, reikalaujantis aukų?
  • „Continental“ padangos stambiausiems elektromobilių gamintojams
Automedia.lt Automedia.lt
Projektai:  statybajums.lt / manosveikata.lt / kelioniuklubas.lt / skaitome.lt / verslo.tv / seostraipsnis.lt / mokslozinios.lt / zvejosapnas.lt / protobokstai.lt / motinyste.lt
Partneriai:  autorentalis.lt

Įrašykite raktažodį ir spauskite Enter.